Tesla Model 3+: По-голяма батерия и само един електромотор за максимален пробег

21 Юли, 2025 20:49 4 553 11

  • tesla-
  • model 3-
  • model 3+-
  • китай

Специалната версия ще се предлага изключително в Китай

Tesla Model 3+: По-голяма батерия и само един електромотор за максимален пробег - 1

Tesla е готова да пусне на пазара в Китай нова версия на своя аплодиран седан Model 3, проектиран с цел да постигне максимален пробег на електроенергия. Регулаторните документи, подадени до китайските власти, разкриват подробности за предстоящата версия, която ще се нарича „Model 3+“. Новият вариант умело комбинира съществуващи, доказани компоненти, за да създаде потенциално електромобила с най-голям пробег в цялото портфолио на Tesla.

Гениалната стратегия зад Model 3+ включва съчетаването на високоефективната конфигурация с един мотор и задно задвижване (RWD), която обикновено се среща в базовия модел Model 3, с по-енергийно плътен трикомпонентен никел-манган-кобалтов (NMC) акумулатор, произведен от LG. От решаващо значение е, че тази усъвършенствана батерия с по-голям капацитет досега е била запазена изключително за по-скъпите варианти с два мотора, задвижване на всички колела (AWD) и голям пробег. Tesla изглежда е преоткрила един фундаментален принцип: да съчетае най-ефективния си задвижващ агрегат с най-мощната си батерия.

Tesla Model 3+: По-голяма батерия и само един електромотор за максимален пробег

Настоящият шампион по пробег, моделът Long Range AWD, използва по-голяма NMC батерия с капацитет 78,4 kWh, за да постигне пробег от 753 км. Въпреки това, неговите двойни двигатели са по-енергоемки, с консумация от 12,1 kWh на 100 км. С оборудването на по-икономичния задвижващ механизъм с един двигател с превъзходната NMC батерия, се очаква новият Model 3+ да надхвърли комфортно границата от 800 км пробег.

Интересно е, че подобен, ако не и идентичен модел, вече се предлага на пазарите извън Китай. Моделът Long Range RWD Model 3, предлаган в някои региони, е оборудван с 78,1 kWh NMC батерия, захранваща един електромотор. Тази конфигурация постига пробег от 584 км според EPA и 702 км според WLTP. Моторът в американската версия на този модел е с мощност 235 kW (320 hp), което е малко по-мощно от 208 kW (283 hp) на стандартната версия.

Очаква се този нов Model 3+ да се впише безпроблемно в съществуващата ценова структура на Tesla. Според информации от китайските медии, Model 3+ се очаква да бъде пуснат в началото на септември с начална цена от около 270 000 RMB, което се равнява на приблизително 32 100 евро. Това стратегическо позициониране го поставя точно между базовия модел RWD, на цена 235 500 RMB (28 020 евро), и версията Long Range AWD, на цена 285 500 RMB (34 000 евро).


Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 препоръчително

    3 1 Отговор
    е да има двойно
  • 2 отзад

    0 5 Отговор
    Широка база, но тясно купе.
  • 3 Пилот на Ферари

    6 4 Отговор
    По добре 753 км и задвижване на всички колела , отколкото 800км / и то прогнозирани / само на задните .
  • 4 Анонимен

    5 5 Отговор
    Любопитно защо един двигател е по-ефективен от два? Или е маркетингов трик да прикрие икономия!
  • 5 Айзомби

    1 8 Отговор
    Да си ги купуват китайците , ама и те не ги искат .Те си имат техни хубави марки.Минавала 500 км , ама ако караш с нас 100км/ч стават 300км, зимата стават 250км ,а реално минава 200 и то с чалъм.Ноо тенкю.

    Коментиран от #10

  • 6 бай Даньо

    2 2 Отговор
    Много интересно. По добрия модел се появява първо в Китай . Не е много учудващо след като китайците правят страхотни коли и няма ка да се конкурираш с тях . Тоя свят май се промени.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ще си купя електричка

    8 2 Отговор
    Най-големия пазар в света е китайския. Нормално е за там първо да е най-доброто, иначе по темата byd изпревариха по продажби Тесла и затова свалят цените и дават нещо повече. Щом и шауми направиха супер седан и сув- директно срещу 3 и У, и цената им е по-добра... жалко за мижавия пазар и ние върховната раса в Европа. Получавам 3 цил. и 100к.с., а.лошите комунисти в Китай 700к.с. и 700км пробег, лукс и екстри дето ги има в топ 10 коли в света. А да и ускорява 3.5 като ферари. Благодаря ВИ евр@гейск@ европа... срам и позор за всички п@литици и управляващи.

    Коментиран от #11

  • 10 аха

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Айзомби":

    ти всеки ден като караш по 6 км до работа с дизела който не може да загрее, после караш по 200 през уиекенда само и само да регенерира.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.