Ставките за час труд в автосервизите за първи път са преминали границата от 200 евро средно за всички услуги, съобщават от Съюза на германската застрахователна индустрия (GDV). Това означава, че продължава тенденцията от последните няколко години, посочва обществената медия АРД.
Това, че посещението в автосервиза става все по-скъпо, отчитат също и от Федералната статистическа служба: между 2017-а и 2024 г. поддръжката и ремонтите са поскъпнали с 48%.
Застрахователите отчитат дори още по-голямо увеличение. „Средната стойност на имуществените щети по леките автомобили през 2024 г. е достигнала 4 250 евро – с почти 60% повече, отколкото през 2017 г., когато тази сума е била около 2 700 евро“, е цитиран да казва за АРД главният изпълнителен директор на GDV Йорг Асмусен. Това означава, че поскъпването надвишава значително инфлацията, която през същия период е била 24%, допълва изданието.
Застрахователите прехвърлят високите разходи на клиентите
Застрахователите плащат за ремонт средно по 202 евро за час труд в сервиза – примерно за отстраняване на механични и електрически повреди или за тенекиджийски работи. Бояджийските услуги са още по-скъпи – средно 220 евро на час. Освен нарастващите почасови ставки, цените на ремонтите се вдигат и поради все по-скъпите резервни части. Това означава допълнителни разходи и за шофьорите: според GDV, наскоро са били вдигнати и застрахователните премии.
При електрическите автомобили е още по-скъпо
По данни на компанията за технически контрол Dekra ремонтите на електромобили на възраст от три до десет години са с около десет процента по-скъпи от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене на същата възраст. Това е така, защото тези ремонти изискват повече работа – например налага се да бъде изключено електрическото напрежение, което е допълнителна стъпка. Освен това механиците трябва да придобият допълнителни квалификации, за да могат да работят с високоволтови системи, обяснява АРД.
389 евро годишно за ремонт на автомобил
По данни на Федералната статистическа служба на Германия, поддръжката и ремонтът на автомобилите през 2024 г. е струвала на германците общо 22,62 милиарда евро. Средно на собственик на лек автомобил се падат по 389 евро, които той е оставил за едно година в автосервиза.
Данните на Съюза на германската застрахователна индустрия GDV, стъпващи върху експертизите на Dekra, показват същата картина, посочва още АРД.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Който има брада
18:12 03.10.2025
2 прокопи
18:13 03.10.2025
3 БГрин
18:13 03.10.2025
4 Сталин
PS.Новия изпълнителен директор на WEF e Лари Финк (талмудист) CEO на BlackRock и Алекс Сорос - син на Георги Сорос,чака ви прекрасно бъдеще и голямо щастие
Коментиран от #7
18:15 03.10.2025
5 Факти
18:19 03.10.2025
6 Сталин
18:19 03.10.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Професорите стават монтьори
18:26 03.10.2025
10 Така е
Коментиран от #11, #16
18:27 03.10.2025
11 Един
До коментар #10 от "Така е":
Не завиждай, а накарай рашките да ви плащат повече.18:32 03.10.2025
12 Стига сте лъгали
Коментиран от #57
18:35 03.10.2025
13 Кумпел
18:35 03.10.2025
14 Асен
Коментиран от #51
18:36 03.10.2025
15 "автомонтьорът"
Коментиран от #36, #50, #58
18:36 03.10.2025
16 Сталин
До коментар #10 от "Така е":
Троловете на Митрофаннова им плаща по 30Е на час ,днес съм заработил 300ЕКоментиран от #25
18:38 03.10.2025
17 брей
18:38 03.10.2025
18 Фен
18:38 03.10.2025
19 Така е
18:43 03.10.2025
20 Монтьорче
18:43 03.10.2025
21 Ама определено е фейк
Коментиран от #26, #29
18:46 03.10.2025
22 а бе мани ги тея
И са свикнали да вземат.
То сега и газ няма, и ток няма, и бенз няма, и денги няма
18:47 03.10.2025
23 Нах Остен
18:47 03.10.2025
24 взема....
18:48 03.10.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Механик
Ако умножим часовата ставка (каквато е написана тук) - 200 евро/час, излиза че 140Х200= 28000 евро. Толкова според дойчевеле получава един немски монтьор/механик. Казано просто, тоя механик получава по
280000 (два милиона и осемстотин хиляди) евро на година???
Хахахаха! Видиш ли статия на дойчевеле, изобщо н е чети. Там сто процента има измами и манипулации.
Коментиран от #39, #44
18:55 03.10.2025
29 Така е
До коментар #21 от "Ама определено е фейк":
200 евро на час за труд ти вземат в сервиза.За подмяна на батерията на електромобил ми струваше 20000 евро общо, батерия и труд.За автомонтьора заплащането е също на час и е доста по малко.Коментиран от #48, #52
18:56 03.10.2025
30 Дерат яко
18:58 03.10.2025
31 Перничан
19:07 03.10.2025
32 Пилотът Гошу
19:08 03.10.2025
33 Мъск
Коментиран от #37
19:09 03.10.2025
34 ЮРО ФОРЕВЪР
19:10 03.10.2025
35 Москаль
Мъй р узкие...пиз доузкие
19:10 03.10.2025
36 Уникален имот
До коментар #15 от ""автомонтьорът"":
Колко е ? 5,6,7 декара ?19:13 03.10.2025
37 Монтьора
До коментар #33 от "Мъск":
Мъск, 23 милиона на час!19:13 03.10.2025
38 гугутки мамини крадливи
19:13 03.10.2025
39 Тее Ба у му ргавия
До коментар #28 от "Механик":
Ху ЕСОС! )))) Къде си учил математика, Е--- Балник про ЗДТ?))))
19:14 03.10.2025
40 Не знам
19:15 03.10.2025
41 Фори
19:16 03.10.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Любопитен
19:27 03.10.2025
44 Опорка
До коментар #28 от "Механик":
Толкова взима сервиза. От там -50% данъци. Колко взима монтьорчето е съвсем отделен въпрос. И там 50% данъци + осигуровки.19:27 03.10.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Не ми се обяснявай момче
До коментар #29 от "Така е":
Ако искаш плащаш и го получаваш ... и работиш ..Коментиран от #61
19:32 03.10.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 "автомонтьорът"
До коментар #15 от ""автомонтьорът"":
Аре да ви видя гейчовци ? И 30% сконт на някой сериозен ще направя ... Само на тъпотии сте велики жалки пишлемета смотани ..19:38 03.10.2025
51 не е така
До коментар #14 от "Асен":
И завивачи на гайги не стават.Всяка гайка има момент на затягане.А инж.Ганчев работи по системата-затягаш до скъсване,и четвърт назад.А мотора го човъркат,човъркат а после ти вика-я иди я разходи из махалата да видиш как е.А новите мотори ги гледат като изкопаема мумия в платото Наска.Дори фирмените сервизи са гола вода.Лъжат,манипулират,сменат и слагат евтини масла,а дори и изобщо не ги сменят.Другата трагедия е тази с ГТП.19:39 03.10.2025
52 Хаха
До коментар #29 от "Така е":
А Тресльо разправяше нещо за батерия за 12000 долара,явно е без доставка и труд демонтаж/монтаж.19:44 03.10.2025
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Фитипалди
Коментиран от #60
19:58 03.10.2025
55 емил
20:00 03.10.2025
56 Дойче веле дори не струва
20:03 03.10.2025
57 Кит
До коментар #12 от "Стига сте лъгали":
Малко допълнение - преди да попаднат в джоба на собственика и монтьора, тези пари се облагат с дължимия корпоративен данък, , едва след това се разпределят по схемата между собственика на сервиза и работника му, след това двамата чинно заплащат подоходната част от спечеленото и едва след тия отчисления харчат онова, което влиза по сметките им.Смятайте, умничета, какъв дял от тия 200Е става разполагаема сума за ония, които са ги заработили!
/ Само на ушенце - под 50% са..../.
20:19 03.10.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Ще ги стигнем
200 евро плаща шофйора, колко взима техника е съвсем друго число, някъде около 20
21:02 03.10.2025
60 Лауда
До коментар #54 от "Фитипалди":
И в България е така във фирмените сервизи, но при бай Пешо Манивелата на не е и едва ли някога ще стане21:17 03.10.2025
61 Така е
До коментар #48 от "Не ми се обяснявай момче":
Къде в Германия се намира този сервиз?07:50 04.10.2025
62 456
До коментар #26 от "кош кажеш а?":
Сложи след това около 40% и данъци.08:35 04.10.2025
63 Луд
Статията е подвеждаща. Автомонтьорът не взима 200 евро на час ,а ги взима сервиза , и като навсякъде има далавера между сервиз и застраховател и си длъжен да извършиш ремонта само в оторизиран сервиз.
За справка попитайте в Балкан Стар колко е на час.
10:11 04.10.2025