18 Юни, 2015 03:32 11 178 3

Разбраха защо динозаврите от епохата Триас са избягвали тропиците

• динозаврите-
  • тропиците-
  • избягвали

Пречили са им високите температури и голямото съдържание на въглероден диоксид

Разбраха защо динозаврите от епохата Триас са избягвали тропиците - 1
Снимка: БТА/Xinhua

Ново проучване показва, защо динозаврите от епохата Триас не са се заселвали в тропиците в продължение цели 30 млн. години, след като са се появили на земята, съобщи Fox News.

Използвайки нови геологически открития, изследователите от Университета в Саутхемптън са установили, че  непредсказуемият горещ климат, дължащ се на повишените нива на въглероден диоксид (от 4 до 6 пъти надвишаващи настоящите си нива), е държал големите растителноядни динозаври далеч от тропичните местности.

„В продължение на няколко десетилетия изследователите са забелязали, че през епохата Триас динозаврите са предпочитали да се хранят много повече във високите географски ширини“, твърди Джесика Уайтсайд от Националния океанографски център в Университета в Саутхемптън.

„Едва през последните десетилетия обаче ние осъзнахме, че те напълно са отсъствали от тропиците, които са били обитавани само няколко месоядни вида. Нашия основен извод е, че диви колебания в климата, крайна суша и интензивно нагряване, са влияели на способностите за оцеляване на триаските динозаври, включително и на най-ранните видове“, допълва тя.

В тези колебания се включват и огромните пожари, които непрекъснато са променяли растителността, влияейки на големите тревопасни динозаври като брахеозаврите и бронтозаврите. Тези условия са накарали тревопасните динозаври временно да се откажат от тропиците и да се насочат към по-високите плантации.

Останки на големите тревопасни динозавръ от късния Триас са  откривани общо взето навсякъде, без тропичните райони.

Данните идват след изследване на местността около Колорадското плато, което преди 230 млн. години се е намирало около екватора. Учените са получили сведения за състава на атмосферата и за това при какви условия са се образували скалите.

• 1 дино

Само нашите политици не разбраха, защо българите избягаха от България. :)

Ами атака де, като не са имали природозащитници и квоти за въглеродно емисии :)))
    Така им се пада - да изчезнат, защото са карали много автомобили и са строели много заводи. Ей сега откакто си плащаме за въздуха /въглеродните емисии/, я как намаляха нивата на "парниковите" газове :)))

• 3 Девон

До коментар #2 от "Гост":

Ами не !Путин не ги е пускал в тропиците !
Новини по държави: