28 Септември, 2015 13:08 5 971 12

НАСА: Очаквайте откритие на Марс

• марс-
  • наса-
  • откритие

Около 18,30 българско време се очаква НАСА да пренапише част от познанията ни за Червената планета. На нарочно свикана пресконференция, в която участие ще вземат Джим Грийн, директор по планетарна наука в централата на НАСА, Майкъл Мaйер, водещ на програмата Mars Exploration, Люендра Ойха от Технологичния институт на Джорджия в Атланта, Мари Бет Вилхелм от Изследователския център „Еймс“ и Технологичния институт на Джорджия и Алфред Макивън, главен изследовател на експеримента HiRISE от Аризонския университет в Тусон се очаква да бъдат изнесени последните данни от изследванията.

Самият Майкъл Майер преди време коментира, че на Марс някога е имало живот.

• 1 Poul

Знаем ги тези гръмки "открития"! В момента се прави заключителния монтаж в студио на Холивуд ....

• 2 Бай хой

Те хамериканците историята на България пренаписаха че какво остава да не пренапишат и тази на Марс. Който не вярва да отиде и да провери.

Според източник на Си Ен Ен на Червената планета може би е открита вода или доказателство за съществуването на подземен океан. - Те това кърти мифки. Може би, апък и може да не бииии.

• 3 сраМ

Решили са да оправдаят бюджета си и да го раздуят още.
  • 4 некойси

Спомням си че имаше голям дебат за похарчването на колосалните суми пари за изпращането на Кюриосити.
    Мисля си че тия хора страдат от някакъв комплес, нещо от сорта на гузен негонен бяга и от време на време пресата гръмва с твърденията че е направено такова и онакова откритие чиято значимост и истинност са леко съмнителни.
    Ако имаше някакво колосално откритие, нещо от сорта на поне едно малко зелено човече, до сега щеше да е сведено до знанието и на децата в детската градина.
  • 5 гецата

интересно ако от руската агенция го бяха обявили как щяхте да се надувате и подскачате - жалко е да си русофилче
  • 6 Morgoth

Открили са кости на динозавър. Следващия въпрос ще бъде дали е местен или е прелетял от земята ;)
  • 7 Спиро

Според мен, Кюриосити най-вероятно досега е вървял в коловозите на някоя Лада Нива. Според "разбирачите", "свръх автомобила" отива там, където друг не може. Та нищо чудно да е настигнал ладата някъде и да я снима:)))
  • 8 кроко

До коментар #1 от "Poul":

Не е вярно пич! Поинтересувай се малко и ще видиш, че американците са бил на луната 6 пъти с директно пилотирани от космонафтите апарати и още сума ти пъти руснаци и американци са пращали там кораби с дистационно пилотиране. Дори и първото филмче да е някакъв монтаж за да се изфукат, със сигурност другите не са.

• 9 Бай хой

Със сигурност бяха и във Виетнам и в Северна Корея.
  • 10 по темата

Откритията на наса са на принципа - ние търсим идиоти, които да вярват на малоумници.
  • 11 по темата

До коментар #8 от "кроко":

Наса най-обичат да кацат навсякъде, където холивуд режисира за "великата хамериканска нация".
  • 12 марсианска история

Защо е тая жалка злоба на русофилките към американските успехи? Има си просто и ясно обяснение, което дават откъсите от интервюто пред РИА Новости акад. Михаил Маров:
    Част 1:
    Съветският "щурм" на Марс, предприет през 60-те и началото на 70-те г. на миналия век, се проваля заради технологичното изоставане на СССР в сферата на електрониката. Поради тази причина не се създават достатъчно надеждни апарати и се стига до редица болезнени неуспехи, разказва пред РИА Новости акад. Михаил Маров, един от учените, работили по съветските марсиански и венериански проекти.

През август 2010 г. се навършват 35 години от старта на първата марсианска станция – сондата "Викинг-1" (проект на НАСА), работила на Червената планета 6 години и 116 дни. Но първото меко кацане на повърхността на планетата пет години преди "Викинг" е на съветския апарат "Марс-3". "Имахме кацане, но апаратът работи само 20 секунди. Дори започнахме да получаваме картина и всичко прекъсна", спомня си Маров.
    "Измъчваха ни проблеми със сигурността, най-вече на електрониката. Точно затова никога дори не сме правили опити да летим към планетите гиганти – Юпитер и Сатурн. Нашите апарати просто нямаше да оцелеят толкова дълго време", казва той.
    "Разбира се, огорчен съм, че съветската пилотирана лунна програма не се състоя, но едновременно изпитвам чувство на спокойствие. Не вярвам, че щяхме да излетим успешно. Все нещо щеше да откаже", продължава той.