29 Септември, 2015 17:12 4 095 5

• лъчезар филипов-
  • марс-
  • наса-
  • откритие

Според проф. Лъчезар Филипов има живот на Марс, но към този момент информацията се крие.

НАСА преафишира откритието за Марс - 1
Снимка: Фейсбук
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

НАСА преафишира откритието за Марс. Нищо ново не е открито, защото предположения за течаща вода на планетата има още от преди 100 г. Това заяви за Факти.бг проф. Лъчезар Филипов от Института за космически изследвания към БАН.

Според него, дадената вчера пресконференция на НАСА, на която беше съобщено пред света, че на Марс е имало течаща вода и дори цял океан, е била по-скоро, за да се се отклони вниманието на хората от Общото събрание на ООН в Ню Йорк на което присъстваха руския президент Владимир Путин и президентът на САЩ Барак Обама.

Според проф. Филипов има живот на Марс, но към този момент информацията се крие.

Проф. Филипов, откритата на Марс течаща вода предпоставка ли е за наличието на живот на планетата?

Не бих казал, че това е откритие, тъй като предположения за течаща вода на Марс има още от преди 100 г. Когато са се наблюдавали как се топят снежните шапки на Марс, така наречените канали, които сега се оказаха каньони, то те са потъмнявали, тоест още от преди е имало съмнения за наличието на течаща вода на планетата. Преди 2-3 години апаратите, които правят снимки на Марс, както и сега виждат, че в големите каньони има новопоявили се драги. В тези снежни каньони се оказа, че има изключително висока концентрация на соли. Това означава, че тези соли не са се появили от небето, а от изпаряването на нещо.

Склонен съм да направя един сюрприз за човешката цивилизация -  не ние не сме открили нищо, за да го открием трябва да го видим и докоснем. Не отричам успеха на колегите от НАСА, но те преафишират.

Тогава щом това не е откритие, защо беше дадена тази пресконференция вчера?

Аз мисля, че тя беше дадена, за да се използва като политически акт. Хората трябваше да гледат нея, а не Общото събрание на ООН в Ню Йорк на което присъстваха президентът на Русия Владимир Путин и президентът на САЩ Барак Обама.

Бихте ли обяснили от къде идва тази вода, какви са хипотезите?

Някога на Марс е имало океани и морета. На Марс има и една голяма драга. По всяка вероятност тя е от астероид, който се е врязал в планетата. Знаете, че за да имате белег трябва някой да ви пореже. Там има един каньон, който преминава през цялата планета, тоест някой е задрал планетата, без да се разбие. Дали това е бил Фобос или нещо друго, никой не знае, но това, което се е случило фактически е изпарило атмосферата на планетата.

Например ако се удари в Земята един астероид, от типа на Икар, с размер от 15-20 километров диаметър, то атмосферата ни ще спадне. Ако атмосферата и налягането спаднат, то кислорода ще изгори и ние всички ще умрем. Тоест ако спадне налягането на атмосферата означава, че всичко, което е течно се изпарява. Ето ви ефекта, който се е получил на Марс. Ако там е имало живот и цивилизация аз мисля, че този живот съществува и сега. Земята всъщност е претърпявала много по-големи катастрофи. Имало е загуба на динозаври и така нататък. Защо живота на Земята е оцелял? Следователно и там е оцеляла някаква форма на живот.

Аз мисля, че има живот на Марс, но към този момент информацията се крие. При програмата „Викинг“ имаше открита спора. Спората означава, че има ефект на бактерия, клетка. Щом има ефект на бактерия, значи може да говорим, че има живот.

Може ли човешко същество да пребивава и оцелее на Марс?

Може, но трябва да е в скафандър, защото там атмосферното налягане е пет пъти по-ниско. Там не е Биг брадър, там е по-зле. Налягането е много ниско, атмосфера няма, кислорода също е на ниско ниво. Ние обаче сме се насочили към Марс, защото това е целта на колонизацията ни - ще съсипем Земята и ще трябва един ден да я напуснем. Или ще изядем планетата си или ще я взривим. Това е дълбоката мисъл на всички космически изследвания, защото всъщност хората не сме толкова любопитни. Ние просто колонизираме и търсим място където да отидем.

Има ли ресурс за това, за живеене на Марс и как може то да се случи в бъдеще?

В момента съсипваме екологията на Земята. Режем клона върху който седим. Ядем енергетиката и т.н. Фактически ние сме обречена цивилизация от гледна точка на социална политика, енергийна политика и т.н. Как може системата на един капитализъм, към който се стремим, да бъде разклатена от една банка? Това означава, че той е с неустойчива система. Как може ние да зависим от един газ и едни въглища? Не можем. Хора, които са предлагали това да се реши Тесла, Айнщайн и т.н. са хора, които са убити - отровени. Защо? Защото от тях се е разбрало, че човечеството не може да върви напред. След не повече от 100 години ще настъпи краха ни на живот. Искам да кажа, че ние ще се „взривим“. Екологията ни е съсипана. Вижте какво става с климата. Той е силно неустойчива система – система, която е силно зависима от всички фактори, включително и дишането ни. Изхвърляме все повече боклуци и все повече неща, като по този начин убиваме всичко. Трябва да сменим парадигмата.

Едно от нещата, които винаги съм казвал е, че човека не е върха на природата, а част от нея. Той трябва да е това, което е, а именно елемент от природата. Страшното е, че не искаме да го признаем. Не искаме да признаем и това, че има извънземни, защото считаме, че сме боговете на тази природа, но не е така. Съсипахме природата и убихме всичко около нас. Ние сме канибали. Човекът трябва да се промени.

Професоре, Някои неща не са Ви ясни и за това не коментирайте моля Ви неща, които не разбирате. Изказването Ви е много противоречиво в частта където казвате, че човек е част от природата и в същото време смятате, че съзнателно вредим на планетата. Мислите ли наистина, че хората сме толкова велики и независими, че да вредим на нещо, което дори нямаме достатъчно умствен капацитет да разберем. Примирете се, че ние сме "слуги" на природата или планетата и въобще не сме толкова мощни и велики колкото се изкарваме. Твърдението, че хората влияем на климата положително или отрицателна са толкова смешни, че като гледам сериозни хора като папата, президенти и велики лидери да говорят за това ми става супер смешно. Препоръчвам Ви като професор да обучавате студентите си в нещата, които разбирате, за да бъдат добри "слуги" на любимата ни планета(майка или мащеха ;)

• 2 Браво

Е, най-обичам когато някой самовлюбен всезнайко започне да дава акъли. Не знам къде видя нещо невярно в интервюто, но ако не си забелязал, този човек работи в ИКИ към БАН! Т.е. предполага се, че все пак поназнайва това-онова за космоса и планетите, нали? Не знам ти с какво се занимаваш, но само да ти припомня, че един Чернобил (който не е нищо в сравнение с мощностите, с които разполага и бих казал злоупотребява човечеството), побърка половината свят, а последствията ще са на лице още ХИЛЯДИ години. А що се отнася до водата на Марс, доколкото знам, още преди 5 години една европейска станция е доказала, че на полюсите на Марс има снежни шапки и че периодично се появяват явни следи от вода. А освен всичко останало, най-дразнещо е, че заглавията по всички медии бяха в смисъл, че учените от НАСА са открили вода. Абсолютна лъжа и манипулация в американски стил - те не са открили вода а следи, които предполагат наличието на такава, нали? Иначе нали тези, които изпратиха щатските машини, трябва да оправдаят милионите, които са взели от държавата, а и защо не, по стар навик, изкуствено да "вдигнат акциите" на залязващите САЩ.
  • 3 До Браво

Оставам с впечатлението, че ако това го бяха казали примерно Руски учени, които са изпратили свой апарат на марс, щеше да ни обсипваш с хвалебствия, какво огромно постижение е това за науката!
    Нали не смяташ, че уважаваният професор е по-наясно с нещата от хората от НАСА?

• 4 До Гост

До коментар #3 от "До Браво":

Явно ще си говорим само двамата: аз писах за ЕВРОПЕЙСКО постижение, но ти явно си силно предубеден (освен вече посочените ти несъвършенства). Има една приказка: къде го чукаш, къде се пука?... Ако идеята ти е била просто да защитиш американските си приятели (както всички знаем те са "най-великата нация" и др.п.) или да търсиш някаква конфронтация - успял си.
  • 5 ММА

До коментар #1 от "Гост":

Ти да не членуваш в някаква секта? Този човек е един от най големите капацитете в науката! Учил е повече от всички ни които пишем тук и умее да гледа на глобалните въпроси различно от другите .Само хора като него могат да открият нещо ново.Всички велики са различни от другите! Погледни живота на Айнщайн или на Никола Тесла!