11 Януари, 2016 20:30 1 237 1

НАСА основа Служба за планетарна отбрана

• наса-
  • астероид-
  • небесни тела-
  • отбрана

Тя ще пази и защитава Земята от астероиди

Ако чудовищен астероид се насочи към Земята, дали ще се сбъдне постапокалиптичния сценарий, който се разиграва в редица филми? Отговорът е "може би", защото сега планетата ни вероятно е малко по-подготвена да го посрещне, пише „Вашингтон таймс“.

В края на миналата седмица учените от НАСА обявиха, че са създали Служба за координация на планетарната отбрана, която е натоварена с мисията да ни пази от заплашителни небесни тела.

Тя ще следи и описва всички астероиди и комети, които прелитат прекалено близо до Земята и ще преценява има ли потенциална заплаха.

Линдли Джонсън, директорът на съществуващата в момента програма за близки до Земята обекти, ще поеме ръководството на новосъздадената служба. Седалището й ще бъде във федералната столица Вашингтон.

"Агенцията се ангажира да изпълнява водеща роля в националните и международни усилия за откриване на тези потенциални заплахи и анализ на въздействието им. Тя също така ще се занимава и с планирането, ако е необходимо, на планетарна защита", каза Линдли Джонсън.

До момента са засечени над 13 500 близки до Земята обекти с различни размери, като повече от 95 процента от тях са открити след началото на финансирани от НАСА проучвания през 1998 година. Около 1500 се появяват всяка година.

През 2013 г. планетата ни имаше "сблъсък" с горящ метеорит, който навлезе в атмосферата на Земята над Челябинск, Русия. Инцидентът насочи вниманието към потенциалните опасности от прелитащи в близост до планетата небесни обекти.

"Откриването, проследяването и защита на нашата планета от астероиди е нещо, което НАСА и нейните партньори трябва да вземат много насериозно", каза Джон Грънсфелд, шеф на научното подразделение на американската космическа агенция.

Дългосрочните цели на НАСА включват разработване на методи и технологии за отклоняване и пренасочване на обекти, които биха се сблъскали със Земята.

• 1 onq s konq

Естествено че системата ще наблюдава И астероидите,но САМО С ПЕРИФЕРНОТО СИ ЗРЕНИЕ:)Ясно е че основно ще се "занимава" със съветските ракети с далечен обхват на действие,обозначени с кодово название "Путинови астероиди".