Председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер даде отлична оценка на Българското европредседателство и благодари на българския премиер Бойко Борисов и на екипа му за работата.
„Изключително успешното председателство. Отлично. Мотото на вашето председателство беше „Съединението прави силата“. Това резюмира и начина, по който подходихте към председателството. Всяка секунда и всяка минута работихте така и за мен бе удоволствие да работя с Българското председателство“, заяви Юнкер.
„Построихте мостове, събрахте хора и в отделните отрасли постигнахте успехи. За всичко, което бе извършено, що се отнася до икономическия и валутен съюз, трябва да кажа, че е много важна модерницазията на правилата в далекосъобщенията. Това всичко се отнася до цифрова Европа, дигитална Европа. Със стимула на Мария Габриел и на Българското председателство цифровизацията напредна. Същото се отнася и до управлението на енергийния съюз“, добави още той.
„Работихте добре и по командированите работници – постигнахте повече от други в сложни за вас обстоятелства. Едно и също заплащане, една и съща работа, социалната политика в Европа – всички тези теми. Относно политиката за Западните Балкани – обсъдихме тази тема и в София, и във Варна. Навсякъде, където бяхме, присъстваше темата за Западните Балкани. Вие се погрижихте за това европейската политика да отрази и перспективата, свързана със Западните Балкани – тази тема да бъде по-добре разбрана“, заяви Юнкер и благодари на България и за защитата на външните граници на ЕС, предаде БНР.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Биде
Коментиран от #5
14:55 03.07.2018
2 йтеъй
15:17 03.07.2018
3 Просия
Коментиран от #21
15:36 03.07.2018
4 Варна
Аз питам кое му е успешното?- Това че не са се издънили с домакинството, не е чак такъв повод за радост!
Питам каква полза имахме от него? - Кое се промени? - Какво се промени? Да се договориха нещо за дъмпинга от Западна Европа? - Някой задава ли си въпроса как е възможно да ядем по- евтини полски яйца, Белгийско свинско, испански ягоди и т.н. и т.н. ... - Отговорът е дъмпинг! Така унищожават нашите производства и за това 94% от фирмите ни са с персонал до 9 души! - Каква икономика само а? Та какво спечелихме освен разходите? Ще унищожат десетки язовири, които са от стратегическо значение, защото нямали пари за поддръжка но имаме пари за плочки и стиропор! ... Разбирате ли за какво говоря? - Освен самохвалството другото, което се случва в тази държава, е че потъваме!
Коментиран от #7, #8, #12
15:48 03.07.2018
5 хамериканеца
До коментар #1 от "Биде":
3 дни са малмо, нека бъдат 7, в чест на господин Юнкер! Но той още нищо не е видял? Какви първонласнк пътища се сдобихме. За тях сякаш Тодор Колев е изпял песента: Чдрно море, много е добре, слънце пече, още по-добре, на асфалта дупка ремонтче тече, Черно море, много е добре....16:09 03.07.2018
6 Анонимен
Намерили чия оценка да публикуват... на пълния с кюфтета и ракия Юнкер!
16:12 03.07.2018
7 ДОКТОР
До коментар #4 от "Варна":
Ще те излекувам !16:16 03.07.2018
8 Белчо
До коментар #4 от "Варна":
Браво!Изключително точен и верен анализ!
16:47 03.07.2018
9 Ахмак
И сега Тиквун ще се дуе като мисир!
16:48 03.07.2018
10 Българин
16:57 03.07.2018
11 Морук
16:59 03.07.2018
12 ГосТ
До коментар #4 от "Варна":
Ами добре де Варна, погледни икономиката на Румъния преди и след членството в ЕС. Относно земеделието, направи си ако искаш труда да видиш колко афери има по фонд земеделие. Аз нямам време. Колко главоломни злоупотреби с всичко и колко новобогаташи. И то сериозни. Е сори,дезоле и т.н. но ЕС не е виновен. ЕС не е виновен, че държавата не влага и една стотинка в образование, земеделие, енергетика. ЕС всяка година алармира за безпрецедентната корупция в България. Човека от поста си е умерен и културен,к'во искаш да каже,какви глупаци сме. Някой като го каже и скачате обаче.Коментиран от #14
16:59 03.07.2018
13 ГосТ
17:14 03.07.2018
14 Варна
До коментар #12 от "ГосТ":
Кражбата тук е отделен въпрос! Специално в земеделието, а и не само там, част от старите членки дотират предприятията си със огромни суми за да запазят производствата си и респективно да правят дъмпинги в другите страни членки.За да бъде всичко нормално, субсидиите които разпределя ЕС трябва да бъдат еднакви за всички страни членки. АЗ добре помня, когато ни обясняваха как трябва да затворим определени производства, да разрушим определени активи в тяхна полза с условието, че всички ще сме равни и пазарният принцип ще е единственият регулатор! Да! - Ама не е! Както става ясно, когато сме конкурентни избират мерки така, че да запазят техният бизнес а не нашият. Такава мярка беше преди години за щастливите кокошки, прасета и т.н. Сега за шофьорите търсят всякакви начини, за да ни изолират! Ще дам още един пример, който не веднъж споменавам. - ЕС даде пари да осигурим морският бизнес на гърците, а нашият да бъде ликвидиран. Като отвориш път към средиземно море какво става с морският бизнес у нас? Разбираш ли за какво говоря? - Борисов трябваше да поставя цели, които касаят нас! Не случайно се меня претседателството за да се поставят теми, които касаят конкретната държава! Иначе вървят интересите само на определени членки. - За това има ротация! Трябваше да се подставят нашите проблеми! - Субсидии, кохезии, стратегии касаещи нашият интерес, а не на Германия, Франция или пък Дания и т.н.
Коментиран от #15
17:16 03.07.2018
15 ГосТ
До коментар #14 от "Варна":
Разбира се, че ще си дотират производството !Какво означава субсидии по равно ? Няма такова нещо. Не може едните да влизат в съюз с огромни активи и да ги подаряват на корумпираните мързеливци. Никога не е имало такова нещо. Говорите все едно в Брюксел са някакви марсианци. В Брюксел са представени всички членки и всяка една си гони интересите. Такава утопия ако имаш две ризи да дадеш едната на ближния,не съществува дори в Европа. Колкото и социална и солидарна да е системата. И ценностите -най социалната и солидарна на света! 100% Влязохме голтаци и вместо да си отстояваме достойно интересите,ние искаме да изядем произведеното от другия,и в същото време да е пълна джунгла в страната.
Коментиран от #16
17:32 03.07.2018
16 Варна
До коментар #15 от "ГосТ":
Ми не е така защото в прокламациите и договорите на ЕС е записано тъкмо обратното! Свободно движение на хора и стоки и свободна търговия основана на пазарен принцип! В противен случай няма да има общи мита и налози и уеднаквяване на законодателството. На практика ЕС постъпи много подло, лъжейки ни преди да влезем. Накрая ни докараха до просешка тояга и да нямаме избор освен да сме в този съюз! - Ние сме малка страна и за да оцелеем или трябва да сме в състава на огромна държава с еднакви правила за всички или държавата трябва да има водеща роля в бизнеса, понеже тя разполага с най- много капитали. Неолибералните, Кенсианските и разни други модели на икономиката на практика показаха, че са само теория!За повече от 20 години стаж установих, че чиста пазарна икономика не съществува никъде! Това е като приказките за демокрацията! - Остава си само на приказка! Светът се движи по други правила!
Коментиран от #17
18:20 03.07.2018
17 ГосТ
До коментар #16 от "Варна":
Разбира се, свободни пазари и пазарен принцип. Кое не е ясно? Свободен пазар не означава развитите икономики да подарят всички свои продоволствия или почти всички на изостаналите. Аз предпочитам по евтини продукти с еквиваленто качество. Също така, предпочитам да работя за по висока заплата. Нито някой ни е задължавал да закрием цялото си производство, нито да унищожим селското стопанство. Търговията с Русия, попадна под рестрикции едва когато руснаците атакуваха Украйна. Преди това, нямаше никакви законови пречки. Просто руснаците не искаха наши продукти и политиката ни беше продажна. Каквато е била винаги. Аз се сещам за няколко неща,които трябваше да развием-електропревозни средства, биотехнологии,да запазим част от химическата си промишленост и земеделие. Е , и аз съжалявам за българската демокрация, но ЕС не ни е виновен. И пак повтарям, много е лесно популистите да обвиняват за всичко Брюксел, но там не са марсианци,а представителна извадка на всички.Коментиран от #20
18:52 03.07.2018
18 ША НАПЪЛНЯ БАГАЖНИКА С ДОМАТИ
19:36 03.07.2018
19 Петър
19:58 03.07.2018
20 Варна
До коментар #17 от "ГосТ":
Ще започна отзад напред!Брюксел не е виновен за всичко, но и за не малко!
Да! - Не поискаха да закрием цялото си производство, но поискаха да закрием или да им продадем важни активи касаещи икономиката ни! А иначе съгласен, тъпи и продажни политици имахме и имаме в изобилие!
Търговията с Русия също имаше политически отенък! Добре помня след 89 година за достатъчно дълъг период от време Руснаците купуваха нашите стоки и ние техните. Идването обаче на Костов промени средата.
Не! Това, за коет оговориш не е свободна пазарна икономика. След 20 годишен опит като икономист смея да твърдя, че това което приложиха от Запад е всичко друго но не и пазарна икономика. Това си беше чист дъмпинг и разбира се на производствени мощности. И разбира се за това помогнаха нашите мили, добре субсидирани от Запад политици- ако могат да се нарекат такива! Пак ще повторя! - Създаването на правила облагодетелстващи определени страни и дъмпинговите политики, които се позволяват само за определени страни, не е пазарна икономика! Никога не е било и никога няма да бъде! За това говоря! Тези наши цървули трябваше да се занимават с тези въпроси! Тогава щях да ги подкрепя! Но когато страната е пред разпад с окаяно състояние на всички сфери на общественият живот, наред с влошени икономически, социални и демографски показатели ... Няма как да бъда съгласен с това, което се случва!
20:32 03.07.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.