Президентът на САЩ Доналд Тръмп може да се върне към идеята за изтегляне на САЩ от НАТО, ако не остане доволен от ръста на разходите за отбрана на страните – членки в организацията, съобщи „Ню Йорк Таймс“.
Според източници от администрацията на президента, през миналата година той на няколко пъти е декларирал желание да изкара страната от Алианса.
Самият Тръмп е заявявал, че не харесва структурата, в която САЩ поемат повечето разговори. Според източници от администрацията, той може по всяко време да се върне към същата идея.
Още през миналата година имаше информации, че Тръмп е предупредил съюзниците, че е готов да извади страната си от НАТО, ако те не започнат да повишават разходите си за отбрана.
Европейските държави вече обявиха, че са готови да повишат разходите си за отбрана. Това трябва да стане през следващите няколко години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пацифист
14:15 15.01.2019
2 mom4eto
14:15 15.01.2019
3 Алабаланица
Коментиран от #4
14:15 15.01.2019
4 оптик
До коментар #3 от "Алабаланица":
Само така изглежда. Защото е малко по-нормален от Килъри, О Бонго, Меркел, Мей...Коментиран от #6
14:17 15.01.2019
5 Batushka
Коментиран от #25
14:21 15.01.2019
6 Олаф Гунаршон
До коментар #4 от "оптик":
Нищо нормално няма в него . Другите просто са политически тарикатиКоментиран от #8
14:24 15.01.2019
7 Голям прос
14:27 15.01.2019
8 оптик
До коментар #6 от "Олаф Гунаршон":
Писах "ИЗ-ГЛЕЖ-ДА". "НА ФО-НА".14:33 15.01.2019
9 goni
14:33 15.01.2019
10 tost
14:47 15.01.2019
11 ТОЧКАТА
15:22 15.01.2019
12 onq s konq
Коментиран от #14, #21
15:42 15.01.2019
13 Че нали ако се махнеш
15:43 15.01.2019
14 Как така двустранен договор?
До коментар #12 от "onq s konq":
САЩ ще гарантират нашата териториална цялост, а ние от своя страна ще гарантираме тяхната ли? Че нали САЩ бяха гарант и за териториалната цялост на Украйна наравно с Русия, Германия и Франция? Там какво стана?Коментиран от #15
15:46 15.01.2019
15 onq s konq
До коментар #14 от "Как така двустранен договор?":
Некоректно е да сравняваш една НЕНАТОВСКА С НАТОВСКА ДЪРЖАВИ .Да си забелязал че в Украйна НЯМА АМЕР. БАЗИ за разлика от България?Да стои на дневен ред покупка на Американски суперсамолети пред Украйна за разлика от България?Нормално е не само да спорите тук по въпроса,НО И ДА СТЕ КАТЕГОРИЧНО НЕСЪГЛАСНИ С ДУМИТЕ МИ но...отдавна не сте на власт,следователно нямате и думата.Коментиран от #17, #18
15:58 15.01.2019
16 Borislav Popov
16:06 15.01.2019
17 Гост
До коментар #15 от "onq s konq":
В голяма грешка си! Ама мнооооооооооооооооооого голяяяяяяяяяма!Какво ще кажеш за Кипър?! И Турция и Гърция бяха и все още са в НАТО! И? Какво се получи?! Никой нищо не може да ти гарантира, освен ако ти самият не си го гарантираш! Аре сега, бегай да люпиш семки!
Коментиран от #19
16:07 15.01.2019
18 Borislav Popov
До коментар #15 от "onq s konq":
А чуждите наемници къде се подвизават ? Това че официално не ги декларират не значи че няма краварски бази в Украйна. Руски военни експерти, свързани със специалните служби на Кремъл - твърдят, че Пентагонът е превзел етаж в МО на Украйна.16:13 15.01.2019
19 onq s konq
До коментар #17 от "Гост":
Продължаваш със негоректните си изцепки:КИПЪР НЕ Е НАТОВСКА ДЪРЖАВА и би трябвало да го знаеш/всъщност знаеш го,но "ако мине"/.Турция и Гърция имат конкретни територ. спорове ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ ,но както виждаш до въоръжен конфликт не се е стигнало.И да е ясно-България НЯМА НИКАКВИ ТЕРИТОРИАЛНИ ПРЕНИЯ СЪС СЪСЕДИТЕ СИ и ЕДИНСТВЕНАТА ЗАПЛАХА Е РУСИЯ,която логично иска да си ВЪРНЕ 45 ГОДИШНОТО ТОТАЛНО ГОСПОДСТВО.А иначе е нормално за просташкото ти ежедневие да ме пращаш да "люпя семки",защото комбинацията "Виски с кашу" ти е абсолютно непозната:)Ей...мн мразя ограничени плебеи да ми се мотат из краката,честно!Коментиран от #23
16:21 15.01.2019
20 1234
16:47 15.01.2019
21 Гошо
До коментар #12 от "onq s konq":
А ти мислиш ли че сега някой ще те защити от руски десант или турски а може и сьвместенКоментиран от #22
16:48 15.01.2019
22 onq s konq
До коментар #21 от "Гошо":
Ха!Очакваш да кажа "Да",ама ще кажа твърдо "НЕ" защото при сегашното статукво и управление на НАТО начело със САЩ е АБСУРДНО НЯКОЙ ДА СИ ПОЗВОЛИ ДА НАПАДНЕ БЪЛГАРИЯ с цел откъсване на нейни територии или ВОЕННА ПОДДРЪЖКА на РЕВОЛЮЦИОННИ ДЕЙСТВИЯ на въоръжени тълпи ,целящи смяна на политическото управление...СЪЩО КАКТО В 1944!17:00 15.01.2019
23 Гост
До коментар #19 от "onq s konq":
Не е като да си много умен! Териториалните претенции към Кипър и на Турция и на Гърция бяха по времето когато и ДВЕТЕ държави бяха и все още са в НАТО! Направи си справка за конфликта! И? Какво се получи? Някой мръдна ли си пръста?!Справка: "Турската окупация на Кипър с кодово название Операция „Атила“ започва на 20 юли 1974 г., когато въоръжените сили на Турция дебаркират в северната част на остров Кипър."
Какво пречи Турция да окупира Странджа или Източните Родопи? Смяташ, че някой ще си мръдне пръста, въпреки че и ние и те сме в НАТО?! "Патриций".... Смешко..
Коментиран от #27, #28, #36
17:06 15.01.2019
24 Магаре
17:31 15.01.2019
25 Реалист
До коментар #5 от "Batushka":
Нямам какво да добавя към коментара ти освен - БРАВО! Много точно казано! Мислим еднакво.17:34 15.01.2019
26 1944
18:39 15.01.2019
27 интереса клати коня
До коментар #23 от "Гост":
Не бе, всичките напъни и кошмари на коня са свързани с повторна национализация на заграбеното и реституираното след 89-та. За него Русия е причината да вземат имането на дядо му, а САЩ са тия, които му го върнаха. Всъщност е прав, но не съвсем . Първо Русия вече е капиталистическа, тоест намесата в националните дела няма да се повтори по същият сценарии. Второ, вярно е, че безобразията и кражбите след 89-таче за са благословията на САЩ, така че оттеглят ли се става доста рисково за всички намазали от несправедливо разграбената баница. НО мисля, че грешно адресира страховете си. Българите, без чатала на врата от САЩ са далеч по-голяма заплаха от натиска на руснаците. Тоест нЕ дай си Боже, да станем правова държава и да се търси сметка как са се случвали много от нещата последните 30 години...нали, кон?! ;)18:52 15.01.2019
28 Ама и ти си умен
До коментар #23 от "Гост":
като картоф...тук забравяш една малка подробност-че всеки квадратен метър от БГ е територия на ЕС ..умнико...и че последствията,особенно за Пуйкистан ще са плачевни...Публикувано във факти.бг: Какво пречи Турция да окупира Странджа или Източните Родопи?..това бе възможно до някаква степен преди 2007г или ако Търкий бе приета в ЕС евентуално (което е слабо вероятно в близките 300-400г)...да ти припомням ли колко бързо клекна Ернасрания когато Путин спря вноса на домати и износа на туристи от и за Турция...същото ще се случи ,само че в по-големи мащаби ако предприеме някакви стъпки срещу ЕС..да ти припомням ли изказването на следващия председател на ЕК М.Вебер от 04 ян. т.г-дословно ''Веднага прекратявам всякакви преговори с Турция за присъединяване...тази страна няма място в Европа''...плашиш гаргите,картофчо...ай' наздраве....Коментиран от #30
19:01 15.01.2019
29 Ама и ти си умен
19:10 15.01.2019
30 Гост
До коментар #28 от "Ама и ти си умен":
И ти нямаш връзка с главният мозък! Какво като си в ЕС?! Тя и Гърция по онова време е в ЕС, но това не я спаси от турската инвазия! И изобщо не се сравнявай с Русия! Се е Лом, се е Лондон!Коментиран от #31
21:19 15.01.2019
31 Ама и ти си умен
До коментар #30 от "Гост":
Публикувано във факти.бг: И ти нямаш връзка с главният мозък! Какво като си в ЕС?! Тя и Гърция по онова време е в ЕС, но това не я спаси от турската инвазия! И изобщо не се сравнявай с Русия! Се е Лом, се е Лондон!.....Не ми се влиза в спор с плоскочели, но -аз поне си спомням само за един турски ОПИТ за инвазия на гръцка територия-ов.Имия и познай как приключи,пак добре че се изтегли със свински тръс, инче много корав я чакаше...е ,колкото до Русия ,верно ,не можем да се сравняваме,щом почнаха на пращат на комшийте рускини за кметове...така е -анадолеца за нищо не става -Факт....а дано скоро и руснак им стане президент,както е тръгнало...21:56 15.01.2019
32 наивна русофиля
00:38 16.01.2019
33 русофиля наивна
Коментиран от #34
00:46 16.01.2019
34 До кога ще се гласните
До коментар #33 от "русофиля наивна":
КАТО гърци за спане, ГОМНЯРИ ?02:04 16.01.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Хасан
До коментар #23 от "Гост":
Не си прав...по време на миротворителната операция на Кипър от турските части има конфликт между Република Кипър и Турция а не Гхрция и Турция ..и нещо друго през 1974 г Гърция не е в НАТО..влиза едва през 198111:26 16.01.2019
37 Матей
21:53 16.01.2019
38 Метгонтан
06:27 18.01.2019