Напрежението в Нагорни Карабах не стихва, въпреки призива на Съвета за сигурност на ООН за незабавно спиране на боевете. Тази сряда 15-те държави членки на международната организация призоваха Армения и Азербайджан да седнат на масата на преговорите. В два последователни дни „Тази сутрин“ по bTV представя позицията на Азербайджан и Армения.
В сряда на гости беше посланикът на Азербайджан Наргиз Гурбанова, а този четвъртък в студиото на предаването посланикът на Република Армения Армен Едигарян представи гледната точка на Ереван за подновяването на конфликта в спорната област.
''Има неоспорими факти, че тази агресия започна от Азербайджан и подготовката за нея е започнала много преди началото на сраженията'', заяви Едигарян и като доказателство на своите твърдения посочи „изпълнената с омраза реч на президента на Азербайджан от 23 септември“ в ООН. По думите на Едигарян на 25 септември държавният глава е отказал разполагане на наблюдатели на ОССЕ в зоната на конфликта.
Според посланика на Армения през август Азербайджан и Турция са провели съвместни военни учения, като след това турските военни са останали на азерска територия. Едигарян е категоричен, че има участие на военни от Анкара в момента на азерската страна в конфликта. Дипломатът заяви, че на страната на Баку има джихадисти и терористи, които Азербайдан крие, а като доказателство на своите твърдения посочи репортажи на Би Би Си и доклади на външно министерство на Русия.
Именно намесата на Труция, според Едигарян, различава настоящата ескалация на напрежение в сравнение с предишните, тъй като сега Анкара участва пряко във военните действия, а не провежда само икономическа блокада на Армения.
„Най-доброто, което Турция може да направи, е да се оттегли и да не разклаща стабилността в региона“, заяви арменския посланик.
Едигарян смята, че причината за подновяването на конфликта е преследването на вътрешнополитически цели от страна на Азербайджан ,който се страхува, че промените в Ереван и „кадифената революция“, която доведе на власт Никол Пашинян и се отрази и на управлението в Република Арцах (б.р. включително), както е арменското наименование на Нагорни Карабах, ще се прехвърли на територията на съседните държави и ще застраши властта в Баку. По думите на дипломата става въпрос за „сблъсък на една демократична и една авторитарна държава“.
Едигарян обвини посланика на Азербайджан Наргиз Гурбанова, че е направила лъжливи твърдения в студиото на bTV, заявявайки, че съпругата на арменския премиер участва във военните действия. Снимката на госпожа Хакопян, която е била показана, е от посещение при жени кадети от периода преди започването на военните действия, твърди дипломатът.
''Азербайджан трябва да проумее, че войната няма да промени нищо и да се върне на масата за преговори'', каза Едигарян, който отбеляза, че в настоящата ситуация първостепенна задача на Армения е защитата на населението на Република Арцах.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Арменецо
Коментиран от #5, #40
12:42 01.10.2020
2 Арменски лъжи
12:45 01.10.2020
3 Хасан
12:45 01.10.2020
4 Мир ще има
12:46 01.10.2020
5 Джон Кенеди
До коментар #1 от "Арменецо":
Азербайджан трябва да започне операция по освобождаване на окупираната територия и да я доведе до нейния край - пълно възстановяване на териториалната цялост на Азербайджан.Арменците мога да останат на територията на Азербайджан и да се ръководят според нейните закони, ако не - Армения е съвсем наблизо, да напуснат!
12:47 01.10.2020
6 Никол Пишманян
12:47 01.10.2020
7 Нури Аталай
Може би има причина...
Коментиран от #44
12:48 01.10.2020
8 Ххх
Няколко турски многоцелеви ударни дрона Bayraktar TB-2 бяха забелязани само на няколко километра от руската военна авиобаза в Гюмри.
В момента безпилотните апарати провеждат само мониторинг, оставайки във въздушното пространство на Армения, но според непотвърдени доклади безпилотните самолети носят ракети въздух-земя и според анализатори те могат да бъдат използвани за удари по всяко време, като по този начин директно заплашват руския военен контингент.
Целта на полета на тези безпилотни летателни апарати остава неизвестна, но нито руските, нито арменските системи за противовъздушна отбрана отговарят на тях, което поражда определени въпроси, особено на фона на факта, че турските F-16 се използват за нанасяне на удари по позициите на арменските и НКР въоръжени сили и ден по-рано турски изтребител свали щурмовик су-25 на арменските ВВС.
Коментиран от #11, #31
12:52 01.10.2020
9 Какъв наглец
Коментиран от #16
12:52 01.10.2020
10 Ххх
Коментиран от #12, #13
12:54 01.10.2020
11 Години си назад
До коментар #8 от "Ххх":
Няма свален изтребител, арменска лъжа. С поместване на тази лъжа целлия ти коментар е под съмнение.12:57 01.10.2020
12 Отказва да води преговори
До коментар #10 от "Ххх":
Поради причините изложени в коментар 9. Първо арменците се изтеглят от окупираните територии като изпълнят резолюциите на ООН от преди 30г.и тогава може да се преговаря....евентуално.12:59 01.10.2020
13 Над 4000...
До коментар #10 от "Ххх":
Само арменските са толкова.....13:00 01.10.2020
14 Ххх
Коментиран от #15
13:08 01.10.2020
15 турчин
До коментар #14 от "Ххх":
Продажници и лъжосвидетели има навсякаде.Коментиран от #17
13:17 01.10.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Ххх
До коментар #15 от "турчин":
Не, не са продажници. Това са интелектуалци с чиста съвест, която не е размътена и ограничена от шовинизъм, национализъм и ислямски фундаментализъм. Нещо, много характерно за основната маса на сънародниците ти, и за теб самия - включително.Коментиран от #19
13:25 01.10.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 турчин
До коментар #17 от "Ххх":
Ти остави тяхната съвест погрежи се за своята съвест, къде бяхте много съвестните която не бе размътена и ограничена от шовинизъм, национализъм и християнски фундаментализъм при така наречания "Възродителен процес".Коментиран от #26
13:42 01.10.2020
20 Тюрк
13:46 01.10.2020
21 Ххх
До коментар #18 от "прока":
Освен да копираш чужди коментари, за нещо друго дали ти стига акъла ? Това първо. И второ - не се опитвай да сравняваш абсолютно несъпоставими неща. За времето на така нареченото "османско присъствие" по земите ни избитите сигурно са милиони. А избитите през Възродителния процес колко са ? Дали има 10 човека ? Но вашата "обективност" ми е ясна. За извършените кланета и завоевателни войни от предците ви вие можете само да се гордеете. Но поне мъничко да ви загризе съвестта - няма такова нещо. Затова и ви ненавиждат навсякъде. Особено в съседните ви страни.13:46 01.10.2020
22 Ххх
Конфликтът между Армения и Азербайджан, започнал преди два дни, доведе до наистина големи загуби за азербайджанската страна. И така, според данните към вечерта на 28 септември 2020 г. загубите на Азербайджан са се удвоили и към момента те възлизат на 36 безпилотни летателни апарати, 47 бронирани машини (главно танкове) и около 400 военнослужещи.
„В боевете през последните два дни азербайджанските войски загубиха над 400 души“, заяви заместник-командващият армията на Арцах Артур Саркисян на пресконференция на 28 септември. По думите му, освен около 400 убити и ранени, азербайджанската страна е загубила 47 танка и бронирани машини, както и 36 безпилотни летателни апарати. „Към 17:00 бяха регистрирани следните вражески загуби: 36 БЛА, 47 бронирани машини, повече от 400 жертви“, каза Артур Саркисян “, съобщава руският вестник REGNUM.
Наред с други неща, Азербайджан също започна да търпи много сериозни загуби в редиците на своите военновъздушни сили, по-специално, известно е за четири свалени военни хеликоптера и един свален военен самолет, който, както се очакваше, трябваше да прехвърли десантни части на територията на Нагорни Карабах, с цел работа в тила на врага.
Коментиран от #25, #32, #38
13:49 01.10.2020
23 TurkicKhaganate
13:50 01.10.2020
24 Ццццц
Коментиран от #29
13:50 01.10.2020
25 Ццжж
До коментар #22 от "Ххх":
И ти повярва... Защото така ви се иска13:52 01.10.2020
26 Ххх
До коментар #19 от "турчин":
Да. Че ми напомняше и за една карикатура от онова време. Застанал Тато до един гол турчин, държи лист пред себе си и чете от него "Мехмед Мехмедов и Марин Маринов".Коментиран от #39
13:53 01.10.2020
27 Чалга
До коментар #16 от "Ххх":
Ти глей ромлянските "българи" да не те отарашят, че ще останеш не само без гащи, но и без земя. Ненаглядните ти алкашки чукчи вече няма да те освобождават.Коментиран от #30
13:54 01.10.2020
28 Стратег
13:55 01.10.2020
29 Ххх
До коментар #24 от "Ццццц":
Мислиш ли, че бавно напредват ? Ама, все пак май гледате да не раздразните случайно мечката, защото ако изскочи, ни Байрактари, ни Ф 16 ще ви спасяват потурите и чалмите. И ще има "вай, вай, вай".13:58 01.10.2020
30 Ххх
До коментар #27 от "Чалга":
Е, че нещата са свързани. Точно тези "българи" защо виреят и кой ги подпира ? Не сте ли точно вие най - големите им застъпници ? И ДПС по - конкретно ? Този член в закона дребните кражби да се наказват само административно под чие давление се прие ? И под чие давление все още не е отменен ?14:02 01.10.2020
31 Хасан
До коментар #8 от "Ххх":
Това е евтина пропаганда за да се създаде конфликт между Русия и Турция ..но няма да успее ..соросоидния Пашинян ще яде яко бой и ще се прости с окупираните територииКоментиран от #35
14:03 01.10.2020
32 Хасан
До коментар #22 от "Ххх":
Това в " Правда " ли го чете ??Те още ли пишат за СССР??14:06 01.10.2020
33 И България си има "Нагорни Карабах"
14:14 01.10.2020
34 Хасан
До коментар #16 от "Ххх":
Ами какво правят руснаците в Крим,Чечня,Татарстан? Какво правят американците в Афганистан,Ирак?какво правят французите на Тихоокеанските острови,,Судан,Алжир,Либия? А англичаните ..14:14 01.10.2020
35 А, че...
До коментар #31 от "Хасан":
Конфликта между Русия и Турция не е ли на лице? Те там на чилик ли играят?Коментиран от #36
14:42 01.10.2020
36 Хасан
До коментар #35 от "А, че...":
Не ...Пашинян е човек на Сорос ..и изчисти всички руски кадри от властта ..Макрон го подтикна да нападне Азербайджан ..и Путин гледа сеира как азерите го млатят ..Пашинян скоро ще си изяде вратовръзката си като СакашвилиКоментиран от #37
14:46 01.10.2020
37 А на......
До коментар #36 от "Хасан":
Макрон каква му е изгодата да подтиква Пашинян да напада Азерите??? Освен ако не иска да отдели Турция от Средиземноморският театър, и да ги прати на изток.Коментиран от #41
14:55 01.10.2020
38 Хохохо
До коментар #22 от "Ххх":
Я кажи сега за арменските загуби....или не ти е удобно хохохо15:11 01.10.2020
39 турчин
До коментар #26 от "Ххх":
Защо сега не се опиташ да направиш такъв лист,защото вече знаш че хубавите за теб времена минаха,когата упражнаваше насилия върху незащитните хора от турска и ромска етност,сега ако се опитеш ще ти наврат някаде този лист.15:25 01.10.2020
40 Вълк
До коментар #1 от "Арменецо":
По принцип нагорни Карабах Това е територия на Иран или по-точно на Персия никога не е била нито на Азербайджан нито на Армения15:26 01.10.2020
41 Хасан
До коментар #37 от "А на......":
Именно ..след Сирия ,Либия и Средиземно море да отворят пореден фронт на Турция ...или пък проруски военни направиха провокация срещу Азербайджан за да свалят човека на Сорос Пашинвн15:26 01.10.2020
42 doc
Коментиран от #43
17:48 01.10.2020
43 През 1915 годинс
До коментар #42 от "doc":
Турция или по-скоро османската империя е била участник в ПСВ. На война умират хора, но на никой нормален човек няма да му мине през главата да обвини Армения за 8 млн жертви които дава империята, както арменците...Коментиран от #45
18:24 01.10.2020
44 гост
До коментар #7 от "Нури Аталай":
Арменците не са гонени от никъде,а напротив навсякъде по света са приемани, бягали са единствено от геноцида в Турция,където впрочем се намират две трети от някогашната арменска територия.18:33 01.10.2020
45 doc
До коментар #43 от "През 1915 годинс":
Не говорим за жертви във войната, а за организирано изтребление. Мехмед Талал паша, велик везир с помощта на германците, кото имат опит в тези неща, абсолютно организирано и садистично избива зверски тези хора, а много прогонват в сирия. Голяма част умират по пътя. Всичко това е добре документирано и не може да бъде отречено. Все едно германците да отрекат концлагерите и да кажат, че това са жертви като при всяка война.Коментиран от #46
18:49 01.10.2020
46 Прогонвани били в сирия
До коментар #45 от "doc":
При всяка война има миграция на населението. При всяка миграция има загинали по пътя. На никой нормален човек няма да му хрумне да обвинява арменците, че много турци също са загинали по време на евакуация или миграция. Организирано тогава е било само избиването на останали беззащитни жени, деца и старци от организираните арменски отряди. А що се отнася до геноцида ООН се е произнесъл отдавна, геноцид над арменците от страна на ОИ няма. Това какво прокламират, признават или приемат разни политически правителства или организации с пропагандна или друга цел няма нищо общо с историята. Няма как политици или журналисти да се произнасят за исторически събития, че и да дават оценки или квалификации.Коментиран от #47
19:35 01.10.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 doc
21:18 01.10.2020
49 111111
Османска империя
Дата
1915 г. – 1923 г.
Цел
цивилни арменци
Оръжие
депортация, масови убийства
Смъртни случаи
800 000 – 1,5 млн.
Жертви
1 200 000[1]
12:11 03.10.2020