Основата на нашата идентичност са нашия език, а след това съвместната история с нашите сънародници. Това заяви президентът на Северна Македония Стево Пендаровски в интервю пред euobserver.
Македонските език и идентичност няма да бъдат обсъждани. Пендаровски заяви, че не е тайна, че правилата на македонския език са оформени през 1945 г.
Той признава, че езикът е много близък до българския. В същото време заявява, че това не е един и същ език.
Според него няма смисъл в твърдението, че македонската история до 1945 г. всъщност е българска. Пендаровски не смята за реално, да се каже, че тогава гражданите са се събудили и са решили, че вече са етнически македонци, като до тогава са били етнически българи.
Според него не е важно какво мисли България по въпроса, ако не стопира европейските преговори. Позицията, че македонски език и идентичност не са съществували до 1944 г., като идеята е да се формира небългарска идентичност, не може да бъде предмет на дискусия.
България настоява, когато Северна Македония се присъедини към ЕС, всяко споразумение на македонски, да се обозначава в документите на общността, като език, конто съществува само в устава на страната. Страната не подкрепя преговорите с македонската държава.
Оттам настояват първо да уточнят двустранните въпроси. Експерти смятат, че премиерът Зоран Заев следва две позиции, една от които пред македонските граждани, а другата пред българите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПСР
Коментиран от #34, #124, #142
16:04 14.12.2020
2 Смешници
16:04 14.12.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 херодот
16:06 14.12.2020
5 грешка
Коментиран от #125
16:07 14.12.2020
6 Нещастник
16:08 14.12.2020
7 Софиянец
Коментиран от #55
16:09 14.12.2020
8 Иван
16:09 14.12.2020
9 321
Коментиран от #24
16:12 14.12.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
16:13 14.12.2020
12 Скоро ще бъдете
16:14 14.12.2020
13 Аз40
Коментиран от #21
16:15 14.12.2020
14 хаха
Не казаха ли западни исторички, че Ал Македонски бил гей, като поради тази причина бил заповядал целиот македонски род да станат Щатсливи! А след като са се ощастливили е изчезнали и макетата, поради невъзможност за размножаване.
16:16 14.12.2020
15 А защо тогава
16:16 14.12.2020
16 Ало Пендаровски
16:17 14.12.2020
17 хаха
16:18 14.12.2020
18 Има джендърски дизайн....
До коментар #3 от "сърбин е":
Нашият президент има,, мачо" дизайн..А Тиквун първи,,тиквен дизайн"...толупски.16:19 14.12.2020
19 Малко по-рано започнаха да ви
16:19 14.12.2020
20 Брендолета
До коментар #3 от "сърбин е":
По-скоро на черногорец прилича16:21 14.12.2020
21 Много си прав...
До коментар #13 от "Аз40":
Всичките предатели и продажници са в партийният дом...16:21 14.12.2020
22 Испанци сте
Коментиран от #26
16:22 14.12.2020
23 Вуте
16:24 14.12.2020
24 Сърбоманите с животински методи
До коментар #9 от "321":
Ги направиха македонци.Примери: 1/ за изпята българска песен -гавра с жената,заливат с газ органите и подмишниците и палят,2/ определяш се българин-тръни под ноктите и бой с тояги до ...така са градини македонизъм, сръбските гафове, изтъкани от завист, омраза и нападател в гръб на БГ16:24 14.12.2020
25 North
16:26 14.12.2020
26 Брендолета
До коментар #22 от "Испанци сте":
Счупи тъпомера. Кравите не пасът в нива😂Коментиран от #28, #36
16:27 14.12.2020
27 Знаем, че отхвърля БГ
16:28 14.12.2020
28 Испанци сте
До коментар #26 от "Брендолета":
Ами оди да пасеш кравите като толкова ги разбираш и не се прави на умен.Коментиран от #33
16:28 14.12.2020
29 Ю Кортес
Коментиран от #40
16:28 14.12.2020
30 Антигерб
Е не е тогава - тогава още сте били българи (вижте кръщелните на бабите и дядовците си) но промиване на мозъци от тогава до сега (и геноцид срещу българите) и ето ти македонци. Пък език не се създава с правила - трябва да минат стотици години за да се промени езика че да е различен от този от който произлиза.
То и българския не е същия какъвто е бил преди 100 години но пак е български.
Македонските език и идентичност няма да бъдат обсъждани - ами и членството ви в ЕС няма да бъде обсъждано а ако продължава така всички "македонци" скоро ще са с български паспорти така че няма да има за какво да претендирате - ще си останете само сръбските мекерета и албанците в Северна македония
Коментиран от #51
16:29 14.12.2020
31 А сега
16:29 14.12.2020
32 Кочо
16:29 14.12.2020
33 Брендолета
До коментар #28 от "Испанци сте":
Не съм той, а тя. И като дете съм била овчарка, не немска😂Коментиран от #39, #42
16:29 14.12.2020
34 Историк
До коментар #1 от "ПСР":
Българските патриоти сакремълски идиоти!
С промити мозъци!
ФАКТ!
16:30 14.12.2020
35 Свещена истина
16:30 14.12.2020
36 Гледай да не се разплачеш
До коментар #26 от "Брендолета":
От смях, важно е да ПАСАТ, на поляна, на ливада, покрай пътя, и в нива може,да отпасат боба, ама няма как да го знаеш, рускините сте много, ама много мързеливи, тъй че за нива, не се изказвайКоментиран от #45
16:31 14.12.2020
37 Прудо
16:32 14.12.2020
38 историчар
16:33 14.12.2020
39 Испанци сте
До коментар #33 от "Брендолета":
А краварка?Коментиран от #49
16:33 14.12.2020
40 Брендолета
До коментар #29 от "Ю Кортес":
Напротив! Точно идентичност и език им оспорва убавото Кате Захариево и Кпрасчо КаракачановКоментиран от #46
16:34 14.12.2020
41 Ко рече
Чети отца Паисиjа:
"О, неблагоразумний юроде! Поради что се срамиш да се наречеш болгарин? ... Знай своя род и език!"
Коментиран от #133
16:34 14.12.2020
42 Испанци сте
До коментар #33 от "Брендолета":
Тогава си била оФчарка,а сега си краварка,посвещавам те в титла.Аве!Коментиран от #50
16:34 14.12.2020
43 Перо
16:35 14.12.2020
44 Пламен
Грешката ни идва от македонската емиграция в София която въвлича България във войни които не може да спечели.Всичко е за сметка на Тракия и добруджа,които са били напълно изоставени и жертвани.
Лично мен ми е през к.ра какви са
Коментиран от #53
16:37 14.12.2020
45 Брендолета
До коментар #36 от "Гледай да не се разплачеш":
Нищо руско няма у мен. Расла съм 100℅ в България. От дете работя и думата мързел не фигурира. Напротив работохоличка съм. "Бездействието убива" е един от любимите ми изрази. Другият е "Каквото не те убива, те прави по-силен"...16:38 14.12.2020
46 Перо
До коментар #40 от "Брендолета":
Така ли те лъжат в РСМ?Коментиран от #75
16:39 14.12.2020
47 име
16:39 14.12.2020
48 Анджело
Коментиран от #151
16:41 14.12.2020
49 Брендолета
До коментар #39 от "Испанци сте":
Не. Тя е в ъгъла на едно немско масло, според една реклама16:41 14.12.2020
50 Брендолета
До коментар #42 от "Испанци сте":
Овце и кози беше стадото. Имаше и 1 куче, другото се явявах😂 азКоментиран от #57
16:44 14.12.2020
51 ИСТИНАТА
До коментар #30 от "Антигерб":
На македонците Комунистическа Сърбия промиваше мозъците.На българите в 16-та ССР, Кремъл промиваше мозъците!
Защо пишман патриотите скачат на македонците,
а не скочиха на Путин, когато заяви, че писмеността в Русия е дошла от македонските земи?
Та Киприян Българина е от Търново, от рода на Григорий Цамблак!
Не скочиха на Путин, защото
комунистът Борисов и Шкембе войвода
са български патриоти, но кремълски идиоти!
ФАКТ!
И фалшифицират изборите по лукашенковски!
Изборите у нас са Пунта Мара!
ФАКТ!
От държавите в ЕС,
единствено в България,
в нарушение на чл.6.ал.2. на Конституцията на РБ,
изборите са Пунта Мара:
-С праг на преференциите!
-Без активна регистрация!
-Без гласуване по пощата!
ФАКТ!
Това е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА
България да затъва на дъното на ЕС!
Последна по жизнено равнище!
Първа по корупция!
ФАКТ!
При приемането ни в ЕС,
Румъния беше след нас, нали?
Сега Румъния е далеч пред нас!
По всички положителни показатели!
ФАКТ!
16:44 14.12.2020
52 MGewehr
16:45 14.12.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Spas
16:48 14.12.2020
55 За македонския език има издадена
До коментар #7 от "Софиянец":
Заповед от кога да се прилага задължително, и кога учителите да научат промените 1944г, като заповедта е написанана българска пишеща машина с българските букви, да покажат пишеща машина с македонските букви от преди 44г, започват да ги прилагат есента на 45г, тия като сърбите си служат с ЛЪЖИ и ИЗМАМИ, никаква милост за управляващите им, тая измет просръбска16:48 14.12.2020
56 North
Коментиран от #61, #65
16:49 14.12.2020
57 И ти една от бройката на
До коментар #50 от "Брендолета":
Овцете или козитеКоментиран от #71
16:49 14.12.2020
58 Диоген
16:51 14.12.2020
59 Наблюдател
16:53 14.12.2020
60 Няма смисъл
До коментар #53 от "Огън":
Комунистите не четат, а слушат Гаварит Масква!Комунистът Бойко е радиоточка на Кремъл,
Шкембе войвода е манекен на БИЛА...
Българските патриоти са идиоти!
Но колкото и да се пенявят,
България и Македония ще бъдат заедно в ЕС!
Помнете ми думата!
"Не се гаси,
туй що не гасне!"
Коментиран от #77, #154
16:54 14.12.2020
61 Не можем да прекъснем дипломатически,
До коментар #56 от "North":
Нотношения, нали да ги влачим в ЕС сме обещали, ама те се запънали като магарето на мост, сръбските шовинисти,какви мислите че ги управляват16:55 14.12.2020
62 Минаващ
16:56 14.12.2020
63 Античното Маке
16:57 14.12.2020
64 Петров
Коментиран от #81
16:59 14.12.2020
65 Перо
До коментар #56 от "North":
Не само ВЕТО за РСМ,анулиране на паспортите,защото нито плащат данъци в БГ,нито живеят тук,нито гласуват,нито ги интересува обществения живот в БГ. Трябва да се въведе визов режим на измислената “нация” и държава. Македонистите да си питат дедите какви са!17:05 14.12.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 калоян
17:06 14.12.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Брендолета
До коментар #66 от "Не подлежи на обсъждане че :":
В абсолютна заблуда сте. Дядо ми беше роден 1912 тук в България с македонско име и паспорт. Паспортът му е сменен с български на по-късен етапКоментиран от #74, #76, #84, #91, #99, #128
17:09 14.12.2020
71 Брендолета
До коментар #57 от "И ти една от бройката на":
Пазач на стадото, като кучето. Ратай при майстор овчар бяхКоментиран от #80
17:11 14.12.2020
72 Бързопрегряващ
17:12 14.12.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Брендолета
До коментар #46 от "Перо":
Не съм ходила там. Имам македонци роднини тук в България. Разликата е голяма. Когато ходя при тях, все едно съм в друга държава. Невероятни, прекрасни хора са.17:15 14.12.2020
76 Перо
До коментар #70 от "Брендолета":
Не е верно! Никога в БГ не са издавани македонски паспорти,защото никога не е имало македонска държава. Сигурно говориш за сменена народност от Коминтерна,която през 1947-48 г.е била веднага анулирана в БГ и върнат стария статут какъвто си е имал по рождение.Коментиран от #83
17:17 14.12.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Заспивай вечният сън, дотегнахте
Коментиран от #97
17:19 14.12.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Разбрах,
До коментар #71 от "Брендолета":
Краварката дои овцаКоментиран от #87, #89
17:21 14.12.2020
81 На македонците трябва да се гледа
До коментар #64 от "Петров":
Като на сърбомани българомразци, само мерзости от тях да се очакват, нищо друго, не си правете илюзииКоментиран от #82
17:23 14.12.2020
82 Това гледа как да ти
До коментар #81 от "На македонците трябва да се гледа":
Забие ница в гърба, дотегнаха многоКоментиран от #85
17:23 14.12.2020
83 Брендолета
До коментар #76 от "Перо":
Говоря за македонски паспорт. Родителите му са били преселници от Македония.Коментиран от #100, #117, #132
17:27 14.12.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ножа
До коментар #82 от "Това гледа как да ти":
Ножа в гърба, те са свикнали задкулусно да играят сърбите, както през войните, таен съюз, сърби и гърци заедно срещу БГ, и насъскват румънците да ни ударят в гръб, и пак БГ не са губили война, пропагандата сръбска плаща месеци преди това на френски вестници, заиграва се с посланици, лъжи после пред Клемансо и Уилсън...и в тоя стил до днес17:28 14.12.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Брендолета
До коментар #80 от "Разбрах,":
Това е в миналото преди малко повечко от 31 години...сега е различно. То и светът е доста различен от онова време, но за ужас по-лошо живеем.17:31 14.12.2020
88 Тъпи макета
17:33 14.12.2020
89 Брендолета
До коментар #80 от "Разбрах,":
О, забравих. А като съм цепила с брадва дървета, да не би да съм цепелина?Коментиран от #119
17:34 14.12.2020
90 българин
17:37 14.12.2020
91 Stormtrooper
До коментар #70 от "Брендолета":
Скъпа Брендолета, когато се изфабрикуват факти, се получават само нелепици. Дядо Ви като се е родил 1912г.с коя ръка се е подписал на този паспорт, лявата или дясната? Нека историчарите да покажат един такъв македонски паспорт!Коментиран от #93, #96
17:39 14.12.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Брендолета
До коментар #91 от "Stormtrooper":
Нямам никакво намерение да обиждам или засягам когото и да било. За мен този сайт е място за дискусии. Това което казвам са факти, а защо така се е получило не мога да зная. Не мога и да попитам. Дядо си отиде от този свят м.10.1999. Беше болен от множествена склероза и дори да беше жив пак нищо нямаше да може да каже.Коментиран от #108
17:46 14.12.2020
94 иво
17:52 14.12.2020
95 маке заспало
Срам за вас дето сте се отрекли от корените и езика си!
Коментиран от #98
17:53 14.12.2020
96 Брендолета
До коментар #91 от "Stormtrooper":
И още нещо което ме изуми. Дни преди да почине дойде на себе си и каза "Царят ще управлява в България". Това се случва м.10.1999. Е така беше 2001-2005 и какво от това?17:55 14.12.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Заспал Ганьо
До коментар #95 от "маке заспало":
А теб се ту приспивали с шумкарски песни!Коментиран от #101, #102
17:58 14.12.2020
99 Знам нещата
До коментар #70 от "Брендолета":
Дядо ви е имал български паспорт щом е роден в България. Македония не е съществува като държава до 1991 г. Така че, е невъзможно да е имал македонски паспорт.За малък период 1946-1948 г. българите в Пиринско са били писани македонци като народност. В българските паспорти. След това е било променено.
18:01 14.12.2020
100 Перо
До коментар #83 от "Брендолета":
“Македонците” от административното образование СРМакедония,никога не са били държава и ползваха паспорти на СФРЮ,както всички други републики във федерацията тогава. Значи си е бил изфабрикуван “македонец”,в сегашната територия на РСМ.Коментиран от #109
18:02 14.12.2020
101 Макето
До коментар #98 от "Заспал Ганьо":
По-добре шумкарски отколкото шумадийски. Под звуците на сръбска чалга продадоха род и език.Коментиран от #104
18:04 14.12.2020
102 Дружна песен
До коментар #98 от "Заспал Ганьо":
Лeжaт в лeглoтo кoмуниcтът Борисов и патриотът Каракачанов.- Дaй дa пoчвaмe, a?
- Пoчaкaй oщe мaлкo, електоратът нe ca зacпaли!
- Бe тихичкo, тe нямa дa чуят нищo?
- Нe, нeкa изчaкaмe!
- Бe тe oщe нищo нe рaзбирaт!
- Нe, притecнявaм ce.
Cлeд мaлкo:
- Дa пoчвaмe, електоратът отдавна cпи...
- Дoбрe aмa, тихo.
- Нac чeр-вe-нo-тo знa-мe рo-ди ниии...
18:06 14.12.2020
103 Чакай малко
Той признава, че езикът е много близък до българския. Ти сам си го казваш,ама не било баш така де.
Айде бегайте при албанците и ще ви претопат по бързо и от сърбето.
18:09 14.12.2020
104 Заспал Ганьо
До коментар #101 от "Макето":
А най-добре 16-та ССР и старият химн:"С нас Москва е в мир и в бой..."
Ясен си!
Ти си просто един червен бо.клук!
Ти си Боко тролче на кремълски щат!
18:10 14.12.2020
105 ккк
18:11 14.12.2020
106 Сссссссср
Коментиран от #121
18:11 14.12.2020
107 Мим33
18:12 14.12.2020
108 Stormtrooper
До коментар #93 от "Брендолета":
Точно, и аз говоря за факти и дискусии. Любопитен съм как държава, която не съществува издава документи за самоличност? За ваша информация, има запазени паспорти от родените в Османска империя, Царство България, заедно с много други лични документи, но от съществуващи държави. Османската империя е водила една от най-подробните документации още от 15 век. Никой, никога не се е самоопределял като македонец.Коментиран от #111
18:13 14.12.2020
109 Брендолета
До коментар #100 от "Перо":
И така да е както казвате, отново има неясноти. Дядо беше роден 17.04.1912, т.е.Балканската война, а се коментира 1920 в казуса със РСМ. Това са цели 8 години разлика. Не са наясно нашите политически представители с доста неща явно. Един референдум щеше да реши спора още 2017 мисля.Коментиран от #112, #140, #146
18:15 14.12.2020
110 Сфдфдэдфсфзгэзкэзкъцкэзкэ9сф9сф9кф
18:19 14.12.2020
111 Брендолета
До коментар #108 от "Stormtrooper":
Категорично, те османците и сега са подредени и последователни хора. Това много харесвам у тях. И на мен ми е любопитно как се е водел македонец. Бил е и учител в Струмица, изпратен!!! от България. На какъв език ли е преподавал? С мен на чист български разговаряше.18:22 14.12.2020
112 Stormtrooper
До коментар #109 от "Брендолета":
Брендолета, първите документи, които се издават са : акт за раждане, кръщелно свидетелство, документи от училище... Паспорти малко по-късно.18:24 14.12.2020
113 Бибитко
18:28 14.12.2020
114 Иванов
18:41 14.12.2020
115 абе
18:43 14.12.2020
116 Нямам срам
18:44 14.12.2020
117 Чичи
До коментар #83 от "Брендолета":
Гръцки паспорт бе момичеНе може да има макед.паспорт тьйкато не е имало такава държава. Всяка държава си издава паспортите на гражданите. Унгария си издава унгарски паспорти,Холандия холандсси. Не им ги издават в България. Капиш?!
18:47 14.12.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Може да си въздух
До коментар #89 от "Брендолета":
Под налягане, без да си балонКоментиран от #130
18:55 14.12.2020
120 Чочо
Коментиран от #122, #162
18:56 14.12.2020
121 Щом сръбския крал,
До коментар #106 от "Сссссссср":
Пада до ниво на такава низост, представи си каква злоба, завист и омраза, при една от обиколките в Македония пита случайно малко момиченце-ти каква си, отговаря, че е българче, и оня му удря шамар, думата българин там е мръсна дума, на български не се говори, защото има последствия, неприятности с властта до днес19:02 14.12.2020
122 Ти за изселници ли говориш, бе глупак
До коментар #120 от "Чочо":
И кво като са македонци в Канада,те са българи, говорещи на български език, правиш ли разлика между шопи, тракийци, добруджанци, балканджии...те етноси ли са, с отделни езици-диалекти, не мога да повярвам, че има такива глупаци като теб, Македония е наименование на географска област, в която живеят българи 2,5 млн са били 1929г когато ги дават на Сърбия да ги смаже, за да няма реванш тази земя да се върне на България19:08 14.12.2020
123 патриота
19:13 14.12.2020
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 waterwet
19:22 14.12.2020
127 Сертаки
Коментиран от #157
19:23 14.12.2020
128 Българин
До коментар #70 от "Брендолета":
Би ли споделила македонското име на дядо ти .Коментиран от #131
19:23 14.12.2020
129 байганио
19:24 14.12.2020
130 Брендолета
До коментар #119 от "Може да си въздух":
Правилно. Балоните пълни с въздух гърмят яко. За справка гръмнали балони в държавното управление на България колкото искаш19:25 14.12.2020
131 Брендолета
До коментар #128 от "Българин":
Да. Вангел се казваше19:28 14.12.2020
132 Българин
До коментар #83 от "Брендолета":
Роден 1912 в България с македонски паспорт . А ти сама вярваш ли си?Коментиран от #135
19:30 14.12.2020
133 Наблюдател
До коментар #41 от "Ко рече":
От 1016 г. до 1018 г. българският град Битола е бил столица на България.Я ми посочи, умнико, някой български град, който е бил столица на БЮРМ?
Коментиран от #148
19:31 14.12.2020
134 Стига сте ни занимавали с тия.
19:40 14.12.2020
135 Брендолета
До коментар #132 от "Българин":
Казах, че негови роднини споделиха за факта, че е имал македонски паспорт сменен с български. Дали те нещо не са разбрали, но паспортът му е сменян. Сега ясно ли се изразих?Коментиран от #147
19:40 14.12.2020
136 Юли
19:45 14.12.2020
137 Сценарист
В случай, че тогава Албания ще е също пълноправен член на ЕС, то останките от днешните "патреоти" в Скопие ще бъдат бързо заличени.
Така ще приключи магарешката упоритост на българите в Македония.
Коментиран от #139
19:49 14.12.2020
138 Кръсте Петков Мисирков
19:59 14.12.2020
139 Брендолета
До коментар #137 от "Сценарист":
Косово е още по-измислена държава от Северна Македония и под директно подчинение на ООН. Те се явяват по-европейци от България в ЕС пт 2007 с бг левчета още. Не са в измисления ЕС, а имат валута евро. Сценарият ви напипва посока, но не и развитие. Инатлъка на македонците е пословичен. Българската поговорка "Запрял като магаре на мост" за тези българи се отнася20:08 14.12.2020
140 Перо
До коментар #109 от "Брендолета":
Ти си северно-македонска,да не казвам каква! За това боклуците крият УДБАшите и си мислят,че ще влезат в ЕС.Не те ли научиха,че веднага ще лъснеш,каква си “северно-македонка”,поради неграмотност.Коментиран от #143
20:15 14.12.2020
141 АВЕ ПЕ.ЕРА.ОВСКИ МИСЛИШ ЛИ ЧЕ НИ
20:19 14.12.2020
142 Едно от
До коментар #1 от "ПСР":
върховните права е правото на самоопределение. Само припомням - на последното преброяване в България имаше и хора, определящи се като "ескимоси" - и на никого това не му направи впечатление. А че македонците тежнеят към бивша Югославия и Сърбия НЕ Е изненада - едно - че те /македонците -наоила бяха принудени да се откажат от родината си Югославия, разрушена И С НАШЕ ПРЯКО съдействие - и второ - заради олзната за тях политика на покровителствено пренебрежение, демонстрирано от нас - българите - в лицето на русенския "македонец" Каракачанов и неособено компетентната в областта си външна министърка. А твърдението, че гражданите на Северна Македония са "с промити мозъци" илюстрира необяснимата надменност на мнозина наши сънародници...20:22 14.12.2020
143 Брендолета
До коментар #140 от "Перо":
Може и да има някоя мозъчна гънка оттам, но в личната ми карта пише "българка" и във всичките ми документи. По-добре гънки от РСМ и характер инатлив, отколкото липса на такива и кратуна като повечето бг политици полуграмотни откакто 2007 сме европейски гражданиКоментиран от #150
20:25 14.12.2020
144 В.В.П.
Коментиран от #145, #149
20:34 14.12.2020
145 В.В.П.
До коментар #144 от "В.В.П.":
Иначе тоя ,,Стево,,е голяма стойка..20:35 14.12.2020
146 Грогу
До коментар #109 от "Брендолета":
На мой близък , дядото , роден в Ресен и е избягал на кон от тамв България , защото са го принуждавали да се пише македонец. А той бил много ,серт и инат човек и ....хайде на коня и в София. Но не помня коя година е било . Тук се жени , синът му се жени не п- млад от 30-35 год. ,а внука му е роден 1952 год. .....много трябва да се смята....И други познавам ,но без подробности ,само , че са бягали , заради отказ да се пишат македонци , но те бха възрастни и починаха .
20:36 14.12.2020
147 Перо
До коментар #135 от "Брендолета":
Ти сега имаш бугарски пасош,защото имаш доказан български произход! Кажи го на твойте началници от РСМ!Коментиран от #155
20:36 14.12.2020
148 И какво от
До коментар #133 от "Наблюдател":
това? Искаш ли да ти посоча МНОГО други случаи в световната история, в която нечия бивша столица ДНЕС е част от друга държава? Било е - днес е друго. Хайде да ми припомниш колко от днешните граждани на САЩ или Австралия имат история на коренно население ? И това означава ли, че тамошният им английски не е легитимен?Коментиран от #163, #164
20:37 14.12.2020
149 Абсолютно
До коментар #144 от "В.В.П.":
си прав. Но си забравил едни кавички... например "приятели"...20:38 14.12.2020
150 Перо
До коментар #143 от "Брендолета":
Характера ти не е инатлив,а безмозъчен и зомбиран!20:39 14.12.2020
151 минувач
До коментар #48 от "Анджело":
Първите македонци са -Адам и Ева20:43 14.12.2020
152 Ивайло
В годините 1918-1941 Сърбия цели да направи местното население "южни сърби" и започва процес на "сърбизация". Този процес се "задъхва" и тогава на помощ идва Коминтерна. В тридесетте години на миналия век се взима решение да се създаде "македонска нация". Този процес е спрян заради Втората световна война. Тогава Вардарска Македония е под българско управление (1941-1944).
След 1944, в рамките на Титова Югославия, Македонизмът се развива безпрепятствено. С демагогската идея, че хората с български произход са "фашисти" се избиват 20 000 българи без съд, а 100 000 са хвърлени в затворите (и впоследствие загиват там). Ето така се създава вашия "идентитет" и "язик". Така, препоръчвам на г-н Пендаровски да прочете малко история и тогава да манипулира общественото мнения. Но това е присъщо за "дълбоката държава" в РСМ, управлението на която е в ръцете на яростни Македонисти. А каква е основат, върху която се формира новия 'македонски идентитет" и "язик"? Това е яростен антибългаризъм, омраза към България, създване на изкуствен език, който да се отдалечи
Коментиран от #153
20:48 14.12.2020
153 Ивайло
До коментар #152 от "Ивайло":
/ Продължение на коментар 152 /Тoвa e ярocтeн aнтибългaризъм, oмрaзa към Бългaрия, cъздвaнe нa изкуcтвeн eзик, кoйтo дa ce oтдaлeчи кoлкoтo ce мoжe пoвeчe oт бългaрcкия eзик зa дa мoжe eдин дeн (т.e. ceгa) дa ce твърди, чe тoвa e друг eзик. C oткрaднaтa иcтoрия и c измeнeн eзик Мaкeдoниcтитe изгрaждaт нoвaтa мaкeдoнкa нaция нa aнтибългaрcкa ocнoвa. Тaкa нe мoжe дa ce влeзe в Eврoпa. C липca нa ж.п. линия мeжду Coфия и Cкoпиe. C липca нa трaнcпoртeн кoридoр нoмeр 8. C липca нa признaвaнe нa бългaрcкo мaлцинcтвo. A тo e oчeвиднo, тъй кaтo нaд 100 000 грaждaни нa РCМ имaт бългaрcки пacпoрти. A в учeбницитe пo иcтoрия в РCМ бългaритe ce oбиждaт нa тaтaри и фaшиcти. Дaжe в мoмeнтa ce cъздaвaт мaкeдoнcки дeцa, кoитo oщe oт дeтcкaтa грaдинa им ce нacaждa oмрaзa към бългaритe. A нoe ви пoмaгaмe, нaричaмe ви брaтя...
Коментиран от #158
20:50 14.12.2020
154 винкел
До коментар #60 от "Няма смисъл":
Когато признаят истината и престанат да хитреят може и да влязат в Европа.Чел ли си превод на Вапцаров на македонски? Голем смех!
20:52 14.12.2020
155 Брендолета
До коментар #147 от "Перо":
Нямам началници в РСМ, нито където и да било другаде.20:57 14.12.2020
156 Въпрос
Коментиран от #160
21:11 14.12.2020
157 Абе, ти на кой свят си,
До коментар #127 от "Сертаки":
В ньойски договор от 1919г е записано, че Вардар ска Македония се дава на Сърбия, част от България тогава с извънземни ли е населена, архивите на сръбските служби, ако отворят ще лесно колко българи за закрила, геноцид за изтребление, даже те са искали рвз Македония до бяло море да им дадат, искали са много повече21:12 14.12.2020
158 Не са готови за ЕС,
До коментар #153 от "Ивайло":
Промени в конституцията им трябва, те не признават че там има българи, в 21 век разбере, бе хора, това е див сръбски шовинизъм в македонска кожа, трябва нашите политици да претендират за българско малцинство, за неизпълнение на транспортен коридор21:15 14.12.2020
159 Аве Майн Кампф
21:17 14.12.2020
160 Брендолета
До коментар #156 от "Въпрос":
Няма да ви отговорят. СДСарите и други подобни каши са забъркали. 15.01.1991 признават в 1 ден Босна и Херцеговина и Узбекистан. Разноглед да стане човек от подобна политика?! и ако ги питате защо са го направили естествено не знаят. Много са въпросите. Имало ли е процедура, т.като и други държави са признати от България21:38 14.12.2020
161 БЮРМ/FYROM
21:56 14.12.2020
162 историчар
До коментар #120 от "Чочо":
Някакви факти от преди 1945г. Книга на македонски език-нямамакедонски монети-няма, македонска държава-няма, македонци-няма,някакви документи-няма. ??????
22:42 14.12.2020
163 историчар
До коментар #148 от "И какво от":
Австеалия се управлява от английската кралица.САЩ е бивша английска колония. Много не уместен пример-те не крадът история това е английската история там никои не го отрича.22:47 14.12.2020
164 Английски казваш, а не
До коментар #148 от "И какво от":
Американски, ето я разликата01:16 15.12.2020
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Преминаващ
15:56 15.12.2020
167 herz
13:41 17.12.2020