Last news in Fakti

28 Януари, 2022 17:20 12 128 119

Македонският език ще е официален в ЕС

  • северна македония-
  • език-
  • ес

Това обяви Буяр Османи

Македонският език ще е официален в ЕС - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Темата за македонската идентичност не се обсъжда в преговорите с България. Това обяви македонският външен министър Буяр Османи, цитиран от Нова Македония.

Днес той говори пред македонския парламент. Македонски народни представители го призоваха да даде подробности за двустранните преговори.

Османи заяви, че има условия за преговорите. Езикът и идентичността в Северна Македония не са обект на обсъждане.

Обясни, че това са въпроси, които са част от правото на самоопределяне на всеки човек. Северна Македония винаги е защитавала това право.

Разговори се водят за подхода само за подхода за определяне на правото за самоопределяне на всеки, в съответствие със съществуващия ред в двете държави. Договорен е нов начин на работа, който трябва да върне доверието.

Новите правителства са създали условия за въвеждането на нова енергия в преговорите. Бъдещето става основна тема на диалог.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 93 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАХУР-ОСМЯНКА

    204 16 Отговор
    КАНАДЕЦА ВИ ПРОДАДЕ И БАХУР-ОСМЯНКА ВЕЧЕ СЕ ЕЖИ С БЪЛГАРСКИЯ ДИАЛЕКТ НАРИЧАН МАКЕДОНСКИ ЕЗИК ПРОДАДОХА ВИ СЪБУЖДАЙТЕ СЕ!

    Коментиран от #9

  • 2 Зайо Байо Македонски

    129 19 Отговор
    В ЕС ще се говори само български! Другите езици се забраняват!
  • 3 Сухия

    82 7 Отговор
    Верувай си
  • 4 А така

    145 11 Отговор
    ...Кире , браво , още ги целувай по устата като им отидеш на крака !

    Коментиран от #50

  • 5 Жан Клод ( с двата ножа)

    146 10 Отговор
    Лошото е че те скоро няма да могат в собствената си държава да го говорят...

    Коментиран от #66

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 В Киреча

    101 6 Отговор
    Киро, ще го въведе ли, като задължителен втори език, както е в родината му Канада (англ. и фр.)?
  • 8 Да бе

    170 7 Отговор
    Македонски език и азбука има от 1945г. Даже 1946,защото първата година даже учителите не са знаели новия език,за да го преподават на децата.Базиран на българския език и кодифициран.

    Коментиран от #17, #76

  • 9 защ

    25 171 Отговор

    До коментар #1 от "БАХУР-ОСМЯНКА":

    Македонският език отдавна е признат от целия свят. Дори преди ти да се родиш. Член е на ЮНЕСКО и на ООН. България е сред първите, които го признават по времето на Димитров. Не знам защо сега, след 70 години, България има друго отношение?

    Коментиран от #11, #13, #16, #37, #63, #104, #119

  • 10 Да бе

    36 3 Отговор
    Да си го признаят и тогава може да е официален
  • 11 Да бе

    115 5 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    1945 г.Преди това е само български език.Дори машината на която са написали македонската азбука е българска. След 1945г. е ваче променен и е македонски

    Коментиран от #15

  • 12 ТОДОР СТОЯНОВ

    73 2 Отговор
    КИДНАПИРАМ-ОТВЛИЧАМ, ПРИВАТНА-ЧАСТНА...МОГА А ПРОДЪЛЖА С ОЩЕ "ЧИСТИ МАКЕДОНСКИ ДУМИЧКИ...ТОВА ВЕЧЕ Е НЕЛЕПО...МАКЕДОНСКИ ЕЗИК В ЕС, АМА НА СКАРА ЛИ, ПАНИРАН ЛИ???ЗА 30г. ДЕМО-КРАЦИЯ ВСИЧКО СТАНА ПАПРИКАШ, МИШМАШ, ВСЕКИ ИСКА, КРЯКА И...ВСЕ СИ ЧАКА
  • 13 Да бе

    60 7 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    Езика НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ЧЛЕН НА ЮНЕСКО И ООН!Или е език или е член-избери си..
  • 14 Да бе!

    59 8 Отговор
    Няма да влязат в ЕС!
  • 15 защ

    10 49 Отговор

    До коментар #11 от "Да бе":

    Е, ако вече е факт и има македонски език какъв е проблемът?

    Коментиран от #20, #38, #117

  • 16 нашия

    36 5 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    Я пробвай пак....с нещо друго ...може и да ти се получи.....
  • 17 алпинист

    13 50 Отговор

    До коментар #8 от "Да бе":

    С други думи, македонски език има. Да, от 1945г, но има. За какво е цчлото това запъване?

    Коментиран от #24

  • 18 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ

    59 10 Отговор
    Господинчо, в ЕС диалекти не се признават...
  • 19 Перо

    80 4 Отговор
    Македонската идентичност и език ще се обсъждат до 1945 г.,защото тогава е извършен геноцида над българското население и е измислена новата неетническа нация, азбука и започва кражбата на културно-историческото наследство. Освен това не може да не се обсъжда правото на самоопределение на българската етнос сега и в миналото. Също и заличаването и преиначаването на надгробни плочи и сега да самоопределят покойни българи и да им променят имената и държавата! Нашият Кирчо не обсъжда тези въпроси,но ще дойде време,когато историята,етноса и езика ще унищожат,чрез забрава и бездействие, постигнатите икономически и инфраструктурни резултати! Северномакедонските депутати да гледат филма от 1999 г. по youtube “Само защото бяха българи”! Там всичко е обяснено!

    Коментиран от #29

  • 20 Да бе

    64 3 Отговор

    До коментар #15 от "защ":

    Единствения проблем е истината,че не е античен и че Кирил и Методи не са написали македонска азбука, а българска.Да го признаят и да си го ползват по живо,по здраво..

    Коментиран от #25

  • 21 Да,бе

    41 4 Отговор
    Като признаят и шопския език ще имаме три официални български в ЕС.След туй продължаваме и с останалите диалекти,докато не ги вкараме всичките.
  • 22 Грогу

    45 8 Отговор
    Нека да е официален македонския език , но официално да запишат , че е с бълг.арски корени . От това няма да избягат .
  • 23 луи

    34 5 Отговор
    Циркаджийски съюз
  • 24 И. Иванов

    14 37 Отговор

    До коментар #17 от "алпинист":

    В Банско на какъв език говорят? Но не е български.

    Коментиран от #35

  • 25 защ

    10 56 Отговор

    До коментар #20 от "Да бе":

    Кирил и Методий създават славянската азбука. И македонският, и българският принадлежат към групата на южнославянските езици. Това е признато в цял свят.
  • 26 Обекен Язовец

    48 21 Отговор
    Някой да не е разбрал, че руснаците водят антибългарска политика от време оно? Въпроси някакви има ли?

    Коментиран от #90

  • 27 Обесен Язовец

    22 4 Отговор
    Янко Гочев - Защо русия не освободи България
  • 28 Какъв е смисълът?

    52 3 Отговор
    Скоро в Македония ще звучи само албанска реч
  • 29 защ

    6 30 Отговор

    До коментар #19 от "Перо":

    Според конституциите на двете държави македонците са етнически, а българската нация е политическа.

    Коментиран от #44, #46, #59

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Ако нашите Мунчовци

    51 3 Отговор
    продължават да спят скоро ЕС и Русия ще твърдят че българският език не съществува
  • 32 айде пак

    21 3 Отговор
    Те не са започнали преговорите, той за официален език има претенции?
    Пак слагат коня пред катруцата!

    Не че ще е толкоз лошо. ЕВсеки българин след 1 седмица курс ще се сдобива с 2, 3, или 5-и чужд език :))
  • 33 Display

    30 4 Отговор
    Браво, кирца, машалла.........канадски..,.....незнам, какво друго да изпиша...........
  • 34 превода от македонския язик

    23 3 Отговор
    звучи малко пародийно като ехо, ама нищо
  • 35 Гробар

    28 2 Отговор

    До коментар #24 от "И. Иванов":

    А в Софийските, пернишките, трънските сила? Тоест български език и българска нация няма, така ли?

    Коментиран от #40

  • 36 Киро....киро изгоря като ФАКЕЛ !

    23 2 Отговор
    Заповядвай веднага на министъра на образованието да въвежда македонския език да се изучава в училище , ЧЕ вече ще разговаряме в ЕС само на Македонски ! Нашите даскали да вземат да го научат , ЧЕ как ще го научат внуците ни ?????
  • 37 Display

    33 1 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    На македонски писвам: що е маке все е 💩........
  • 38 2020

    40 0 Отговор

    До коментар #15 от "защ":

    Тогава да приемем в ЕС и австрийския език и кипърския!!!!

    Коментиран от #42

  • 39 КИРО Е ПРЕДАТЕЛ !

    47 2 Отговор
    ПРЕДАДЕ БЪЛГАРИЯ !
  • 40 И. Иванов

    18 6 Отговор

    До коментар #35 от "Гробар":

    Добави и варненските и бургаските села, че и ония баш не говорят на български!

    Коментиран от #100

  • 41 Анонимен

    20 0 Отговор
    А албанският?
  • 42 защ

    4 44 Отговор

    До коментар #38 от "2020":

    Никога не е имало такива езици. Македонският език е реален факт, признат от целия глобален свят, признат в ООН. Разбирате ли разликата?

    Коментиран от #49, #54, #58

  • 43 Фют

    29 1 Отговор
    Моляяяяяяяяя!!!!!!Не са обсъждани защото такъв език няма ,а вие сте държава от миналата година СЕВЕРНА Македония.
  • 44 Перо

    30 0 Отговор

    До коментар #29 от "защ":

    Нещо не си запознат! И в двете конституции не пише такива глупости! Северномакедонската “нация” е създадена с декрет на АСНОМ (2625/06.05.1945 г.) “решение на народната влада”! Написано е на българска пишеща машина с ръкописно дописване на сръбските букви,поради липсата на македонска азбука до това време!

    Коментиран от #47

  • 45 Бачо Киро

    30 0 Отговор
    Буяр Османи - автентичен наследник на Александър Македонски 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
  • 46 Бачо Киро

    22 0 Отговор

    До коментар #29 от "защ":

    Кои македонци са етнически? Я пак??? Като гледам имаш 0 познания по история без оглед за кои векове става въпрос....

    Коментиран от #57

  • 47 защ

    6 6 Отговор

    До коментар #44 от "Перо":

    Вижте какво е написал Кръсте Петков Мисирков през 1903 г.

    Коментиран от #52

  • 48 Унуфри

    29 2 Отговор
    Какъв македонски език сънуват тия. Чист БЪЛГАРСКИ ДИАЛЕКТ говорят там

    Коментиран от #55

  • 49 Бачо Киро

    28 0 Отговор

    До коментар #42 от "защ":

    Как ще няма, я питай австрийците или кипърците 😂😂😂😂😂😂 Те нали си причат на тях. За разлика от макетата, те обаче не дрънкат, че не са варианти на немски и гръцки, нито пък се пишат наследници на Наполеон или Сън Дзъ...
  • 50 и не само

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "А така":

    и не само по ....
  • 51 !!!?

    22 4 Отговор
    Продавам учебник по История на България..."ВЫзраждане" да побърза да го купи докато македонците не са го откраднали !!!?
  • 52 Да бе

    17 1 Отговор

    До коментар #47 от "защ":

    На какъв език го е написал,че не мога да се сетя....за един приятел питам
  • 53 660

    16 0 Отговор
    Това стане ли трябва да има увиснали по дърветата!
  • 54 Грогу

    32 0 Отговор

    До коментар #42 от "защ":

    ООН признава също 31 пола ...те съществуват ли ....та били признавали македонския ....
  • 55 !!!?

    21 5 Отговор

    До коментар #48 от "Унуфри":

    Та то и руския е български диалект, пък не се опиняш !!!?
  • 56 Ок!!!!!

    13 0 Отговор

    До коментар #30 от "Да бе":

    Не е ли глаголицата? Те създават глаголицата за славянските племена..

    Коментиран от #91

  • 57 защ

    9 9 Отговор

    До коментар #46 от "Бачо Киро":

    Щом имаш познания по история, разкажи ми за частта от българската история, в която официална България признава македонския народ и македонския език.

    Коментиран от #67

  • 58 Комон Сенс

    33 1 Отговор

    До коментар #42 от "защ":

    Macedonian L. - South Slavic language that is most closely related to Bulgarian and is written in the Cyrillic alphabet...

    Enc Britanica.

    Възможно най-близък до Българския език. Демек диалект, приет за официален език.
    То си е ваша работа да си позлвате диалекта както ви е угодно. Но май няма да ви хареса очевидния факт, че същия този диалект е част от ареала на Българския език ??
    Или ще кажете, че Българския е произлязал от Македонския да се посмеем малко?
  • 59 Тракиец

    20 3 Отговор

    До коментар #29 от "защ":

    Нещо си в грешка..Не се връзва това дето го пишеш.Етнични македонци са гърците.А В Северна Македония ,македонския(етнос) есъздадени 1944.

    Коментиран от #62

  • 60 Шматка

    18 0 Отговор
    Е...хайде първо влезте у еуропската уния,пък тогава?? Щото и при вас я има българската поговорка "Първо скочи, пък тогава речи хоп"!
  • 61 ...

    22 2 Отговор
    По-селки български от македонския не съм чувал...
  • 62 всъщност

    19 0 Отговор

    До коментар #59 от "Тракиец":

    Мигдони, дерони, македони и пр племена са си тракийски.
    Античната област Македония е част от контактната гръко-тракийска зона.
    Ако говорим за Филип и Александър - да, те са били напълно елинизирани.

    Коментиран от #75

  • 63 Ха ха

    21 2 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    Еми нали пияндето Георги Димитров е сред учредителите и създателите на македонския език и народност.Но в БЮРМ на власт са си титовисти и комунисти и искат да превърнат ЕС в N-ти Интернационал.Рот Фронт.
  • 64 Статистик

    33 0 Отговор
    Османе, първо тури на масата поне един македонски документ от преди 1945 година, който е написан на македонски!!? За такъв документ покойният Божидар Димитров предлагаше 200К евро, но така и не се намери некой маке да ги вземе!

    Коментиран от #68

  • 65 Българин

    26 0 Отговор
    Езикът и идентичността в Северна Македония не са обект на обсъждане.

    Е тогава членството на макетата в ЕС не е обект на обсъждане така че този не позна - "македонския език" няма да стане официален в ЕС.

    Пък Кирето нека се опита да предаде българските интереси - ще трябва бързо да си подновява канадското гражданство.

    Коментиран от #71

  • 66 Ха ха

    17 0 Отговор

    До коментар #5 от "Жан Клод ( с двата ножа)":

    Важното е,че в Пиринско вече са полиглоти.Трябва да се увеличи заплатата на всички държавни служители за владеене на чужд език .Апропо: Искам ясен и открит конкурс за преводач от български на северно- македонски за работа в дипмисията в Скопие и у нас.Искам да кандидатствам.
  • 67 Тракиец

    18 0 Отговор

    До коментар #57 от "защ":

    1944 г.България признава новосъздадената македонска националност. А през 1991 признава независимостта на тази националност.Тази новосъздадена етническа група няма допирни точки с Античните Македони .Има само териториално.

    Коментиран от #70, #106

  • 68 Ха ха

    29 0 Отговор

    До коментар #64 от "Статистик":

    Прав си,но Божидар Димитров предложи ЕДИН МИЛИОН евро и сам сподели по ТВ,че нито един историчар не му е звъннал да се поинтересува за парите .Просто такива документи няма.
  • 69 Гоце

    13 1 Отговор
    Няма да е само официален, той ще е единствен! Само да дойде 3751 година! Ей го къде е …
  • 70 защ

    1 7 Отговор

    До коментар #67 от "Тракиец":

    напълно съм съгласен с теб. Ако това, което казвате, вече е факт, какъв е проблемът?

    Коментиран от #72, #74

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Комон Сенс

    20 1 Отговор

    До коментар #70 от "защ":

    Проблемите са:
    1. Езикът на омразата и официалната контра-фактологична пропаганда.
    2. Правата на гражданите с българско самосъзнание.
    3. Историчексите фалшификации - нямаше да се занимаваме с научни спорове, ако същите тези флашификации не бяха използвани по точка 1.
  • 73 Аз пък искам

    8 0 Отговор
    Шопският!
  • 74 Тракиец

    16 1 Отговор

    До коментар #70 от "защ":

    Това го кажете на Вашите политици и историци.Всочко е сведено до даден период. .След 1944 се пишете ако искате Югославяни ако искате Македонци.Но до тази година е нямало Македонци .имало е Сърби,Гърци,Албанци,Турци,Българи,Евреи и т.н..Това население сформира днешния етнос Македонец.Но не може да се смесва с периода и историята на други държави.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Перо

    2 9 Отговор

    До коментар #8 от "Да бе":

    Вистината е дека до 41 г.децата учеле на српски од српски учебници,од 41 до 44 учеле на блгарски од учители што биле пратени од Блгарија и после на македонски,а и самата Македонија има дијалекти источниот дел е сличен на блгарскиот,но битолско охридски е многу тешки разбирлив за блгарите,а кумановски тетовски и скопски има многу српски зборови(суми)

    Коментиран от #79, #80, #84

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Тракиец

    8 0 Отговор

    До коментар #76 от "Перо":

    До 1941 какво са учили? И какъв език и история са учели?

    Коментиран от #85

  • 80 Коко

    12 1 Отговор

    До коментар #76 от "Перо":

    Благодаря ви за участието. Езикът ви е много интересен, всичко се разбира, но все пак е малко по-различен от нашия. А за диалектите е ясно. И вие трудно ще разберете, когато ви заговорят на русенски български.
  • 81 българански

    14 1 Отговор
    Да ! но след 1945г. до тогава колкото и да ви е мъчно езикът ви е български!
  • 82 Тракиец

    2 2 Отговор

    До коментар #78 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    За кой е било обидно.Предполагам на комунистите..На мен все ми е тая как ще ми казват.На дядо ми казваха Макето.На ми Добруджанеца на ме ми казват тракиеца.Не виждам какво е обидното.

    Коментиран от #87

  • 83 Славикуроглави

    3 2 Отговор
    МАЧКАИИИ БУКИ :)))
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Перо

    6 1 Отговор

    До коментар #79 от "Тракиец":

    Не постоел македонски език,па во кралството СХС се учело на официјален српски език,немало можност да се учи во кралството СХС блгарски език

    Коментиран от #89

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 ИМПЕРИАЛИСТ

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Тракиец":

    Няма такова нещо............отвори речникът и ще разбереш какъв смисъл е вложен в думата ТРАК...
  • 88 копи пейст

    12 0 Отговор
    КОЙ ИМА ИЗГОДА ОТ МАКЕДОНСКИЯ ЕЗИК?
    (50 ГОДИНИ ЮГОСЛАВСКИ „РАЗДЕЛИТЕЛЕН" ЕЗИК 1944-1994 г.)
    Проф. д-р Ото Кронщайнер (Австрия), Македонски преглед бр 2, 1995 г

    „За Белград легендата за „южните сърби", които наследили Македония, вече не е достатъчна. Затова той заложи на друга карта - в Македония живеят македонци и те говорят на „македонски". За броени дни бе измислен македонски книжовен език, който бе приспособен към сръбските пишещи и печатарски машини и който игнорираше специфичните български букви. Създадени бяха македонски граматики и по този начин белградската власт успя блестящо да сервира на Запада един несъществуващ народ. Македонците („македонските славяни") доста често започнаха да се споменават в западните трудове като самостоятелен народ. ................" (Е. Кюнелт-Леддин, „Ди пресе", Виена, 10-11 юни 1978).
  • 89 Тракиец

    13 0 Отговор

    До коментар #85 от "Перо":

    До 1941 не се ли е печатало пишело и говорело на български.

    Коментиран от #95, #114

  • 90 Болярин

    10 0 Отговор

    До коментар #26 от "Обекен Язовец":

    Въпроси няма - има отговори !
    Руснаците да си водят антибългарската политика, колкото си искат ! Руските партенки не са фактор, с който да се съобразяваме - толкова !!!
  • 91 Да бе

    11 2 Отговор

    До коментар #56 от "Ок!!!!!":

    Прав си.Глаголица е.По молба на кой цар я създават?На руския ???Ако е на българския-каква е азбуката тогава?Кой ги праща в Македония?Сигурно македонскя цар???
  • 92 Да бе

    8 2 Отговор
    Или славянски цар е имало?
  • 93 Стенли

    15 0 Отговор
    Да не би австрийците да говорят на австрийски ,или американците на американски?!
  • 94 Пак съм аз

    14 0 Отговор
    Македонският език щял да бъде официален в ЕС ! А защо не се пояснява, че това е перспектива - след 30 години !!!
  • 95 Перо

    3 9 Отговор

    До коментар #89 от "Тракиец":

    Денешна РСМ до 41 била во рамките на кралството на Србите хрватите и Словенците или "кралска Југославија" и таму официјален език на цела територија бил српски(србско-хрвстски) немало можност децатса да учат на други езици албански,блгарски...итн

    Коментиран от #96, #101, #105

  • 96 Да бе

    17 0 Отговор

    До коментар #95 от "Перо":

    За колко време е била в СХС?Къде е била преди това ?Какви хора са я населявали дори и под османско иго?Прочети ако искаш дори османското преброяване.Не е трудно да го намериш.Има го-не е тайна!Не е българсси документ.Има такива сведения и от Англия и от Франция,даже и от Германия.Ако наистина искаш да разбереш,не е трудно
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Стели

    13 2 Отговор
    Ех,колко много я чаках тази ПОМЯНА!!!!! Тъжно е Българино,тъжно е канадец да те управлява!?!?
  • 99 Ебтер

    5 0 Отговор
    Никаква Европа за Северна Македония!!! Иначе ще бъдете заклеймени като национални предатели за поколенията!!!
  • 100 оня

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "И. Иванов":

    Да те разведа из варненските села а?:))
  • 101 Спас безделника

    8 1 Отговор

    До коментар #95 от "Перо":

    От 1396 до 1878 година България е била под турско робство (Османско). В Османската империя имало много народности - български, арабски, арменски, албански, гръцки, сръбски...и всеки народ сам се е грижел за езика си. Грижил се е - съхранявал го по манастири, мазета и тавани, но го е опазил. 500години! Сърбите прогониха от Македония десетки хиляди българи - от родината на техните деди, заселиха нови измекяри, за да изтрият българския корен. Къде с материални облаги, къде със заплахи и принуда се опитват да моделират "нов" етнос "македонски". А то е достатъчно да си направят генен тест, за да видят кой какъв е. Ако при едни свободни избори македонците гласуват по съвест, те ще срутят сръбската върхушка и всичко ще си дойда на място
  • 102 Македонец

    2 13 Отговор
    Виждам че покойният Божидар Димитров отлично е промил мозъците на всички ви тука! Македония на македонците. Цялата кавга е заради Пиринска Македония! Македония влезне ли в ЕС ще си иска обратно Пиринската част от това е страх България и затова не вдига ветото!Сега вече знаете истината!

    Коментиран от #107

  • 103 БЪЛГАРИН

    6 0 Отговор
    Османи е македонски войвода. Ха ха ха
  • 104 Чети повечко история

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "защ":

    и няма да задаваш толкова глупави въпроси. Четенето й няма да ти отнеме време. Доста ви е къса историята и е лесно човек да я научи! Вземай пример от нас: ние българите си знаем прекрасно нашата история, макар и хилядолетна! Трикове като "кратка ни е историята, затова ще крадем от чуждата", при нас не минават!
  • 105 Ми тогава

    3 0 Отговор

    До коментар #95 от "Перо":

    що ви трябваше да излизате от рамките на Сърбия? Пък и грешки се поправят де. Не е късно. Върнете се пак там. За етническите българи в РСМ не берете грижа. Те ще докажат генетичните си връзки с майка България и ще си получат български паспорти. Кеф им в РСМ, кеф им в България, кеф им у европска уния. Европейски граждани, както се казва.
  • 106 Не си никакъв тракиец ти.

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Тракиец":

    Пребоядисан македонец си ти.
  • 107 Нито Пиринска Македония

    4 1 Отговор

    До коментар #102 от "Македонец":

    ще получите, нито европейско гражданство. Най ви приляга сръбско, албанско или някое друго от бившата федерация. Имате богат избор - възползвайте се доде е време. Че да не стане тя от много варианти, та накрая пак сте си македонци.
  • 108 ????

    8 0 Отговор
    Тепърва предстоят големите унижения за остатъците от българския народ! Но хак ни е! Само при изречението че макета та нямат териториални претенции към нас,ако бяха гърците...Малее! А ние трябва да сме им благодарни!!! Абе питам кой е кандидат за ЕС- те или ние? Но като гледам политическите ходове май ние им се молим! Докога ще носим още срама по челото,синила от бича следи от теглото!?Щом и в 21век не може с гордост да си отстояваме националния интерес...Жалко! Не заслужаваме нищо! Една малка изкуствено създадена РСМ ни върти на малкия си пръст!
  • 109 НЯМАМЕ ЛИ СИ ПРОБЛЕМИ

    5 1 Отговор
    Що за глупост. Това не наш проблем.
    ВЕТО докато: си напишат истинската история и помолят да се присъединят към България защото исторически и езиково са българи с което автоматично стават членове на ЕС. Какви са тия разговори, какви са тия преговори, какви са тия 5 лв!?!?
    АМАН ОТ ПРЕДАТЕЛИ.
  • 110 Маке

    0 3 Отговор
    Ние говорим и пишем на славянски,проблема не е наш!!!
  • 111 Трън

    2 1 Отговор
    Северно македонски език! Бъдете точни. А ако го наречете събомански език ще е най-точно.
  • 112 Азъ

    1 1 Отговор
    Първо ни предаде Боко с неадекватния договор с Мк. Сега ни предава Кирча и останалите, които са наясно, но продължават да поддържат коалицията да не падне. Те са: Р@дев, Ристю, Славчу, К@рнела!
  • 113 Оставка на правителството

    2 1 Отговор
    Предавничката четворна коалиция е предала българския език! Оставка, предатели!
  • 114 Маке

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "Тракиец":

    А тракийците българи ли са?
  • 115 Йосиф

    1 0 Отговор
    За разлика от Българския.На времето нашите така наречени Евродепутати проспаха Българския език да стане официален.
  • 116 Психиатър

    0 0 Отговор
    Когато човек е тъп той си мисли че е велик,ако продължава така просто ще изпадне в безтегловност..
  • 117 РОДОЛЮБЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "защ":

    МАКЕДОНСКИ ЕЗИК - НЯМА ! Не разбирам защо мълчи БАН и лингвистите, занимаващи се с езика ! Да излязат публично пред обществото(разбирайте българския народ) и да го оповестят, както на нас, българите, така и на Югозападните българи, наричащи се днес "северно-макодонци"! ВМРО, също трябва в момента да са ПО-АКТИВНИ и да следят ситуацията с РСМ. БЪЛГАРИЯ = МИЗИЯ, ТРАКИЯ, МАКЕДОНИЯ. Да не забравяме и ЗАПАДНИТЕ ПОКРАЙНИ!

    Коментиран от #118

  • 118 РОДОЛЮБЕЦ

    1 0 Отговор

    До коментар #117 от "РОДОЛЮБЕЦ":

    Документа е напечатан на БЪЛГАРСКА пишеща машина.

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави: