Турция е разработила собствени програми за контрол на корабоплаването в проливите Босфор и Дарданели, съобщи началникът на Главното управление на бреговата охрана на Турция Дурмуш Юнювар, цитиран от проправителствения турски в. "Сабах".
Новите системи ще заменят американската програма, която турската брегова охрана използва от близо 20 години.
Юнювар посочи, че в рамките на месец бреговата охрана постепенно ще започне да използва новата турска програма.
Системата за контрол на корабоплаването включва камери за наблюдение, радари и фарове. Системата е разработена от турския военно-промишлен комплекс "Аселсан".
Началникът на Главното управление на бреговата охрана на Турция Дурмуш Юнювар каза още, че в регламента за корабоплаване през проливите са внесени промени, отнасящи се до плаването на кораби, транспортиращи опасни товари. От сега нататък влекачи ще съпровождат плавателни съдове с дължина над 175 метра.
Турските проливи Босфор и Дарданели са едни от най-натоварените морски магистрали в света. Само през Босфора всяка година преминават над 55 хиляди плавателни съдове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1 Асан от Осамн
13:30 13.05.2022
2 Христо
13:32 13.05.2022
3 Примати
13:34 13.05.2022
4 Бамбука
Коментиран от #6
13:36 13.05.2022
5 Чук и Гек
Коментиран от #7
13:37 13.05.2022
6 Българските турци
До коментар #4 от "Бамбука":
Ако тия проливи не бяха в турски ръце отдавна щяха да бъдат превърнати в гигантски врати за крупни приходи от морски транспорт и търговия... С канал Истанбул Турция най после ще пробие пречките и препядствията наложени с международни забрани и санкции...13:57 13.05.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Za Poi
До коментар #7 от "Za Poi":
"До ноември капитаните на италианските кораби, плаващи по маршрутите между Черно море и Средиземно море, се озоваха в затруднение дали да се подчинят на митническата такса на Мехмет в Throat Cutter или да го игнорират и рискуват последствията. Силата на течението означаваше, че корабите, пътуващи надолу по течението, имаха достатъчен шанс да преминат през контролно-пропускателния пункт, преди да могат да бъдат взривени от водата. На 26 ноември венециански капитан Антонио Рицо слезе по Босфора от Черно море с товар храна за града. Приближавайки се до замъка, той решава да поеме риска. Без да обръща внимание на предупредителните викове от брега да спусне платната си, Ризо продължи. Залп от изстрели премина ниско над водата и една гигантска каменна топка удари олекотения корпус на неговата галера, разбивайки го. Капитанът и тридесетте оцелели успяха да стигнат до брега с малка лодка, където незабавно бяха пленени, вързани във вериги и тръгнали, за да се изправят срещу недоволството на султана в град Дидимоткон близо до Одрин. Докато излежават в затвора, венецианският посланик в Константинопол отпътува бързо до императорския двор, за да моли за живота на моряците. Той пристигна твърде късно. Мехмет беше решил да направи пример за венецианците. Повечето от мъжете той обезглави; Самият Ризо беше ,,,,,,, "Коментиран от #11
20:23 13.05.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Za Poi
До коментар #8 от "Za Poi":
Сега вече няма да се съобразяват с програмата и доктата на САЩ и запада а деиствята ще са угодни спрямо програмата създадена от Турция. Вечя тя диктува дали?13:56 14.05.2022