Европейският съюз (ЕС) трябва да се саморазпусне и да създаде нов съюз с Франция и Германия в основата си, без Полша и Унгария. Това заяви в интервю, публикувано в събота с портала Interia, носителят на Нобелова награда за мир, бивш президент на Полша Лех Валенса. „ЕС, вместо да прави компромис с Полша, трябва да се разпадне и за няколко минути да създаде нова общност, базирана на Германия и Франция, но без Полша и Унгария“, каза той.
Валенса изрази съжаление, че неговото мнение по този въпрос не е взето под внимание. „И това е проста идея: ако искаме да се присъединим към нов съюз, тогава освен права, ще трябва да приемем и определени задължения. И да ги поставим така, че нещата, които се случват днес, вече да не се повтарят", допълва той.
Според Валенса одобрението от Европейската комисия на национален план за възстановяване на Полша би било грешка. "В края на краищата тези пари все още ще бъдат пропилени и откраднати. Без върховенство на закона няма смисъл да дарявате милиарди евро за нищо", каза той.
След пандемията ЕС отпусна средства на страните от общността за икономическо възстановяване. Одобряването на плана на Полша обаче се забави поради факта, че през октомври 2021 г. съдът на ЕС наложи глоба от 1 млн. EUR на ден на Варшава, докато не бъде изпълнено решението за прекратяване на правилата за дисциплинарната камара на Върховния съд на страната. Ликвидацията на камарата и премахването на решенията, взети там по-рано, заедно с гарантирането на независимостта на избора на съдиите, бяха посочени от ръководителя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен като основни условия за приемането на полския план за възстановяване в Брюксел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Брюксел корумпе
18:08 04.06.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Не на ес
18:09 04.06.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
18:10 04.06.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 бах Киро
Коментиран от #101, #105
18:11 04.06.2022
7 Тома
Коментиран от #11, #61, #106
18:13 04.06.2022
8 Монгола
Коментиран от #15, #73
18:13 04.06.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 бах Киро
Коментиран от #16, #20, #23
18:14 04.06.2022
11 Професора
До коментар #7 от "Тома":
Създаден е за да смачка и направи зависими икономиките от бившия СИВ. Банкерски съюз пълзяща банкова диктатура!Коментиран от #64
18:15 04.06.2022
12 Бай Лисан
Айде кой от където е, кака се ожени!
На това кръстовище, България може да живее само от транзитни такси, а не от проституция.
Коментиран от #75
18:15 04.06.2022
13 от друг ъгъл
18:16 04.06.2022
14 Даа
18:17 04.06.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Смях
До коментар #10 от "бах Киро":
За излизане от ЕС и НАТО могат да гласуват само някакви сетни мизерници. Роби на ушанки и петолъчки.Коментиран от #27, #34, #103
18:19 04.06.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Към кое злато?
До коментар #10 от "бах Киро":
Дето го няма ли?Коментиран от #40
18:21 04.06.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 оня с коня
До коментар #10 от "бах Киро":
От КОЛКО ГОДИНИ непрекъснато Призовавате за Референдум за Излизане от НАТО и ЕС бе РУСОФИЛИ НИЕДНИ,пък НИЩО НЯМА НАЛИЦЕ?Ами проведете го тоя референдум бе,а не само да се заканвате ИНФАНТИЛНО!Ама не го правите,щото знаете че референдума НЯМА КАК да мине в НС,след като ще го подкрепи ЕДИНСТВЕНО Мижавото "възраждане"!Отделно пък че НЯМАТЕ ПАРИ да го организирате както организира Слави неговия - с Концерти и СОБСТВЕНИ ПАРИ.Коментиран от #28, #33
18:22 04.06.2022
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"Съединени Европейски Щати" са
лекции на Чърчил ‼️
18:23 04.06.2022
25 Благой от СОФстрой
18:23 04.06.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Смях":
Не знаех , че ингилизите са русороби и ушанки ‼️ Благодаря за разяснението😉Коментиран от #66
18:26 04.06.2022
28 Бай Лисан
До коментар #23 от "оня с коня":
Референдум се организира от държавата, това да не е частно парти.Коментиран от #35
18:31 04.06.2022
29 Преди
18:35 04.06.2022
30 Този е електротехник по образование,
Коментиран от #36
18:36 04.06.2022
31 така така
18:36 04.06.2022
32 Хаахо
Само дето новия съюз няма да е около Франция и Германия, а около Украйна и Англия.
Той Макрон си знае защо....
18:40 04.06.2022
33 И как ще стане ТЕХНИЧЕСКИ
До коментар #23 от "оня с коня":
подобно провеждане? Първо - ще бъде обявен за противозаконен /такива са ни законите, пример - на референдум 4-5 села не успяха да си сменят общината, въпреки че гласуваха ЗА, даваш ли си сметка за такива глобални въпроси какви сили ще бъдат мобилизирани, за да бъде спазена ПРАВИЛНАТА линия?/; ако все пак бъде проведен и резултатите са "против ЕС и НАТО" /НАЙ-ВЕРОЯТНО!/ - ЩЕ БЪДЕ ОБЯВЕН ЗА НЕЛЕГИТИМЕН И БЕЗ ПРАВНИ ПОСЛЕДИЦИ. Той НЕ БЕШЕ проведен, когато ИМАШЕ ВЪЗМОЖНОСТ и ТРЯБВАШЕ да бъде проведен, защото резултатът беше ясен, има си социологически проучвания от онова време. Така че - не пиши проверими, но неубедителни неща.18:41 04.06.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 оня с коня
До коментар #28 от "Бай Лисан":
Аре НЕ БАШ НА МЕНЕ подобни Заклинания!Държавата няма НИКАКВА НУЖДА от измислените ви Референдуми,защото си има НС,на което се подчинява и с което се съобразява.А ето и РАЗШИФРОВКА на Глупостите ти:Държавата е Комплексно понятие ина практика ПРАВИТЕЛСТВОТО я Управлява чрез Набор от закони.Правителството пък се избира ОТ ПАРЛАМЕНТА,гт.е. от Представените там партии изразяващи Волята на Народа ,който пък с Гласовете си ги е вкарал там.Ти обаче ИГНОРИРАШ народната воля и решаваш чрез някакъв Референдум да налагаш каквото ти скимне на Теб и другите от "Твоята черга"?Аре ЗАБРАВИ И НЕ СИ ВЪОБРАЗЯВАЙ,ЧЕ С моите данъци ШЕ СУБСИДИРАШ Извратените си Идеи!Коментиран от #41, #79
18:46 04.06.2022
36 Жичкаджията
До коментар #30 от "Този е електротехник по образование,":
Да,да.......друго си е харвардски корифеи ,да те лъжат и крадат. Някак по-възвишено е .Коментиран от #82
18:49 04.06.2022
37 Да бе да
18:51 04.06.2022
38 Справедлив
Коментиран от #69
18:52 04.06.2022
39 Полски Тръмбеш
18:58 04.06.2022
40 Аре
До коментар #20 от "Към кое злато?":
Питай англетата колко наше злато съхраняват.Коментиран от #65
19:01 04.06.2022
41 Бай Лисан
До коментар #35 от "оня с коня":
Един референдум струва около 50 милиона. Така пряко се изразява народната воля, а не чрез депутатите, които са посредници. За посредниците предполагам знаеш....В референдум се поставят изключително важни въпроси, а не въпроси от типа кои гeюве са по-харни - европейските или атлантическите такива.
Референдумът може да съдържа няколко въпроса - 1, 5, 10. и пак ще струва толкова. Само по украинците сме изхарчили пари за пет референдума.
Има ли смисъл да обяснявам още - имам ли насреща интелигентен опонент с факти или милиционер?
Коментиран от #54, #56
19:03 04.06.2022
42 Tутанкамон
19:08 04.06.2022
43 БОЛШЕВИК
Коментиран от #59
19:13 04.06.2022
44 Брендилия
19:17 04.06.2022
45 Антифашист
Еврорайхът за пореден път доведе Европа до война. Бюргери начело са проверена рецепта за катастрофа...
19:18 04.06.2022
46 веселяк
Коментиран от #47
19:19 04.06.2022
47 БОЛШЕВИК
До коментар #46 от "веселяк":
Къде влезнеме всичко се побългарява и накрая се разпада! И западняците като видяха, че може да се краде и ограбва безнаказано и те почнаха да крадат и лъжат народите си и следва разпада!19:24 04.06.2022
48 зелените чорапки
Коментиран от #57
19:28 04.06.2022
49 Офф
19:30 04.06.2022
50 Путинофил
Коментиран от #53
19:37 04.06.2022
51 Еврокомунизъм
19:40 04.06.2022
52 Смях
Само пример за скъпата на всички тук Русия - колко мислите, че са дали за последните години руснаците на всяка отделна тяхна република за развитие ? 3 милиарда на година за чеченците. Колко мислите, че ще дадат на нас като не сме им никакви ? Или мислите, че търговията с Русия може да замести търговията с ЕС ? Не, не може. Те нямат нужда от такива неща в количествата, който 30 държави имат.
Сега ни е трудно със 140 милиарда БВП, търгуващи основно с ЕС. Какво правим това като се стопи ? Тук някой изобщо може ли да мисли ?
Коментиран от #55
19:44 04.06.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Бай градски
До коментар #41 от "Бай Лисан":
Референдум може да инициира всеки български гражданин .Но трябва да поеме организацията и разходите. Нека вашия вожд Копейката го организира и финансира, а не да си купува имоти, Ти искаш да бъде финансиран от ЕС и данъкоплатците? Добре ли си?? Ако допуснем че всичко това се случи ,ще има голям риск за събиращите подписи! Със сигурност ще има и не малко загинали от тях!19:50 04.06.2022
55 Евроатлантик
До коментар #52 от "Смях":
Айде кажи как се скъсахме всички от пътуване при ковид "мерките"? "Визите" бяха друг вид, че без тях на някои места нямаше да те пуснат и до тоалетна. Субсидирал ни еврорайха. Само че с нашите пари - с чужда пита помен правят, че и морал ни четат тия от Брюксел. В Германия разкриха педофилска мрежа с над 4000 участника функционирала с години, ама нас учат как да си гледаме децата. В Европа приеха, че имало нам си колко пола и сексуалности, ама тук ни четат морал, че не приемаме Истанбулския ферман.Като не им се връзваме на глупостите, заплашват със санкции. Тия провалени колхозници ни вкараха във война, акушерка и компания воюват с полковник от КГБ и антуража му. Тая зима цяла Европа ще разбере какво ни беше при Жан Виденов с тия брюкселски зелки...
Коментиран от #58
19:55 04.06.2022
56 нееееее
До коментар #41 от "Бай Лисан":
И ти ли имаш претенции за интелект ,кремлюха19:56 04.06.2022
57 нееееее
До коментар #48 от "зелените чорапки":
Трябва, ама НЯМАААААААААА!!19:57 04.06.2022
58 А ПО ЛЕКО
До коментар #55 от "Евроатлантик":
Нищо няма да се случи тази зима, Европа нищо няма да чуе, но ти тичай бързо при доктора, докато не е станало късноКоментиран от #74
20:02 04.06.2022
59 даааааа
До коментар #43 от "БОЛШЕВИК":
И кой го казва? г-н Никой?20:05 04.06.2022
60 Василев
20:08 04.06.2022
61 На оня с коня коня му
До коментар #7 от "Тома":
Ами това си е ТКЗС. Ако не знаеш какво е питай някой20:10 04.06.2022
62 Я Я Я Я ДА
Коментиран от #83
20:11 04.06.2022
63 Мунчо
20:12 04.06.2022
64 Перррдаши
До коментар #11 от "Професора":
Професорче точно когато го сьздадоха вече СИВ отиде на кино20:13 04.06.2022
65 Народен човек
До коментар #40 от "Аре":
Сьхраняват ли?...Направо са си го открадналиКоментиран от #84
20:21 04.06.2022
66 Георги
До коментар #27 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Те да не си мислиш че си от англосаксонският свят, ние сме.на балканския полуостров и винаги сме били в мизерия и така ще бъде от сега нататък а разпуснели се ес трябва да се готвиш за нашите хора зад граница помисли дали ще има гражданска войноКоментиран от #70, #71
20:40 04.06.2022
67 плевен
20:47 04.06.2022
68 плевен
20:48 04.06.2022
69 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Справедлив":
Ами нека изкарат на светло и как разграбиха същата тази държава ‼️Активи за над 30 милиарда бяха раздадени на "правилните" хора за около 3 милиарда ‼️
20:51 04.06.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #66 от "Георги":
Мисля си, че си скаран тотално с правописа и граматиката ‼️ А иначе никога не съм се мислил за потомък на НА.ГЛО.саксите‼️21:06 04.06.2022
72 Политиолог
21:17 04.06.2022
73 Емо Марков
До коментар #8 от "Монгола":
По подобие на СССР21:20 04.06.2022
74 Евроатлантик
До коментар #58 от "А ПО ЛЕКО":
Европа от сега призовава да се къпеш по-рядко и да се обличаш по-добре. Не знам зимата като припомнят как изглеждаха магазините по соца как ще реагират изнежените европейци. Току виж подпалили Брюкселската кочина да се стоплят край нея. Че като няма хляб, ще ядат ценности...21:25 04.06.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Стига
21:28 04.06.2022
77 Класика
Коментиран от #78
21:36 04.06.2022
78 Класик
До коментар #77 от "Класика":
Прав си. Спешно разпускане на ЕС и влизане на България в клуба на просперитета- Казахстан, Узбекистан, Таджикистан и с Москва начело, разбира се. Нека сама си гние Европа и да пъшка в мерцедесите си, ние гордо ще си джиткаме с москвичите и ще караме с 200 към светлото бъдеще.21:59 04.06.2022
79 Референдуми
До коментар #35 от "оня с коня":
имат много демократични държави, например Швейцария и в интерес на истината там се изпълнява волята на народа, в този смисъл нека допълня, Швейцария не е членка на ЕС там стандарта е много висок и хората са щастливи и без ЕС, без Русия или Сорос, защо ли? Не си ли даваш сметка какви тъпотии пишеш? Колко много си задръстен сигурно не осъзнаваш тъп коняр🐴Коментиран от #95
22:01 04.06.2022
80 Анонимен
Тези съюзи са пагубни за нашата страна.
В тях просто сме роби.
Коментиран от #81
22:18 04.06.2022
81 И какво ти е робското ?
До коментар #80 от "Анонимен":
Кое не можеш да правиш ?Коментиран от #102
22:39 04.06.2022
82 Абсолютно съм съгласен с теб!
До коментар #36 от "Жичкаджията":
Но и ти ще се съгласиш, мисля, че когато изтикват на челно място представител на професия, която няма капацитет за социална дейност, някой стои в задкулисието и дърпа конците. /Случаят с акушерката начело на ЕС е показателен, с този поляк - също. За харвардските ментета - а те дори не са учили в истинския Харвард дори няма смисъл да се коментира!/ Все едно електротехник да изражда бебета, а специалист по плодови сокчета да участва в световната политика или да изгражда ел. инсталации. . Виждаме резултатите.Коментиран от #85
22:44 04.06.2022
83 ХАЙДЕ СМЕНИ ПЛОЧАТА.
До коментар #62 от "Я Я Я Я ДА":
ОГЛЕДАЙ СЕ, ВИЖ КОЙ КОЙ Е, ПЪК И ДА ТИ ПРИПОМНЯ - ХАРВАРД НЕ Е НА КОМУНИСТИЧЕСКА ТЕРИТОРИЯ, ГЕРБ СА ОТ ЕВРОПЕЙСКАТА /!/ НАРОДНА/!!/ ПАРТИЯ...Има една поема от В.ПЕТРОВ - ЗА ТРИТЕ ХАШ, ТАМ ПОТЪРСИ ОТГОВОРА... /НЕ МИ РАБОТИ КЛАВИАТУРАТА, СЪЖАЛЯВАМ ЗА ШРИФТА И СЕ ИЗВИНЯВАМ ЗА ГЛАВНИТЕ БУКВИ!/22:48 04.06.2022
84 Някой
До коментар #65 от "Народен човек":
Не го крадат а си го вземат с концесията22:58 04.06.2022
85 Мародер
До коментар #82 от "Абсолютно съм съгласен с теб!":
Абсолютно точен коментар! Точно! От този съюз печелят само офисмошениците, НПОпредателите и журнаГлистите - най подлите паразити.23:01 04.06.2022
86 Само разпад
23:25 04.06.2022
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Анонимен
00:43 05.06.2022
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 И ЕС И НАТО -ФАЛШ,РАЗПУСКАЙТЕ СЕ
05:17 05.06.2022
91 Ежко Бежко
08:07 05.06.2022
92 Део
08:48 05.06.2022
93 а дано
09:25 05.06.2022
94 Антикомунист
11:12 05.06.2022
95 Антикомунист
До коментар #79 от "Референдуми":
Това с референдума е най- голямата тъпотия. Простотията и невежеството преобладават в болшинството държави и по ирония точно те са най- активни и си мислят че знаят всичко. Политиците популисти затова искат референдуми. Примера с швейцарците е неуместен защото те са дотолкова " узрели" че гледат обществения интерес а не своя.11:22 05.06.2022
96 Иван
11:26 05.06.2022
97 Шаран БГ
Знам, че Ал.Йорданов / европейският ни депутатин/ и представителката ни в ООН добре се представиха на полска земя, ама и Вие ли ? Баш аевропейци, ама ха де - и те , ора........
12:00 05.06.2022
98 Д.ИВАНОВА
12:24 05.06.2022
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Кой
Бил носител на нобелова награда?
Много ръси умни мисли!
16:30 05.06.2022
101 КАШКАВАЛА ША ГО ЗЕМЕШ ЛИ КАШКАВАЛА
До коментар #6 от "бах Киро":
и като излезем от ес,ша цъфнем и ша вържем.......а с рашата се връщаме в в 18 век......17:27 05.06.2022
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Дааа
ама ......
,,дявола като си нямал работа....,,
18:11 05.06.2022
105 Куц кон
До коментар #6 от "бах Киро":
Кире ,пак си прекалил с хапчетата и си забравил,че си Наполеон!Онзи ден те питаха ,но си забравил,пий две-три ракийки и ще се успокоиш!21:14 05.06.2022
106 Естествено е "тези от върха да крадат",
До коментар #7 от "Тома":
защото в собствените им държави пък крадат партиите, от които са произлезли "тези от върха". И това не трябва да ни учудва. Има една стройно изградена (изродена) структура: общинско ниво=> държавно ниво => европейско (съюзническо) ниво!!! Забележете, че водещата партия в дадена държава, има и превес в броя на европейските депутати в ЕС! Оттам идва и цялата добре изградена система за "преразпределяне на средствата", която започва отгоре надолу: ЕС разпределя фондове между държавите => Държавите вътре ги преразпределят между, "когото трябва" => Определен (голям) процент се връща обратно в ЕС на "когото трябва", само че този път парите НЕ постъпват в европейски обществени фондове, а отиват при "конкретни хора" в ЕС от съответното "европейско семейство"!!! Продължавам да вярвам, че САМО референдуми като начин за вземане на решения, ще вкара всички съгрешили в правия път. Но вече не сме в 18 век и на народите вече не им се воюва за права. Всеки се спасява поединично. Затова тази система за "кръговрата на парите" няма да спре и дали ще циркулира в ЕС, или вдруг някой съюз, тя ще продължи съществуването си. Предполагам, че няма наивници, които да вярват, че подобни схеми "не работят" в РФ. Няма начин да няма. Затова и руснаците си отглеждат олигарси, а обикновените хора дори не знаят на кой фронт е изпратен сина им... Това е то. И не се иска висше образование за да се знае, че "нещо не е както трябва".00:28 06.06.2022
107 Збигнев Лехович Пробайден
14:14 06.06.2022