Датската компания "А Пе Мьолер-Мерск" (A.P. Moller-Maersk) спира временно контенейровозите се през Червено море заради зачестилите атаки срещу кораби от страна на йеменските бунтовници хуси, предаде Ройтерс. Вместо това корабите ще поемат по по-дългия път около Африка, пише БТА.
"След вчерашната атака срещу кораба "Гибралтар" и днешната срещу друг контейнеровоз инструктирахме всички кораби на "Мерск" да избягват преминаването през протока Баб ел-Мандеб до второ нареждане", посочи компанията в съобщение.
"Гибралтар" е бил обстрелян, докато е извършвал курс от пристанище Салала в Оман до Джеда в Саудитска Арабия. И корабът, и екипажът са невредими.
Днес компанията опроверга изявление на хусите, че са ударили друг кораб на компанията, плаващ за Израел. "Корабът не беше уцелен", лаконично посочват от "Мерск".
В същото време германската компания "Хапаг-Лойд" (Hapag-Lloyd) съобщи, че обмисля дали да спре корабите си през Червено море заради атаките на хусите. Кораб на дружеството беше атакуван по-рано днес край бреговете на Йемен, потвърди говорител на компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 az #СВО
18:48 15.12.2023
4 Ако съм капитан на кораб
До коментар #1 от "Израел":
Ще заповадам на екипажа да ге застрелва пиратитеКоментиран от #10, #34, #43
18:48 15.12.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 МОСАД
До коментар #1 от "Израел":
Трай си . Ще ядат ластика ..18:49 15.12.2023
7 Пловдив
Коментиран от #14
18:49 15.12.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Евалла на хусите!
Коментиран от #13, #15
18:54 15.12.2023
10 ХоХоХо
До коментар #4 от "Ако съм капитан на кораб":
Затова и не си. То за да си капитан на кораб трябва да си учил повече от доктор,с за да стигнеш ранг капитан трябва ти и десет години стаж по стъпалата нагоре. А твоят умствен капацитет е до да събираш стИнки във WC тоКоментиран от #19
18:55 15.12.2023
11 Ако е за
До коментар #1 от "Израел":
Бомбардировка, то най-плачат Израел и щатите! Та, ако искаш, да ги почваме! После и измисленото кралство.Коментиран от #22
18:56 15.12.2023
12 Иван
Коментиран от #25, #30
19:03 15.12.2023
13 да питам
До коментар #9 от "Евалла на хусите!":
Е , какво ти пречи да идеш да обмениш опит ...🤭19:05 15.12.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Иван
19:07 15.12.2023
17 Иван
До коментар #15 от "Ботев Пловдив":
Боклук, как да няма разлика?? Едните са независими от САЩ и НАТО-ОТАН, а другите са партньори на САЩ и НАТО-ОТАН.Коментиран от #20
19:10 15.12.2023
18 АЙД~Е~ЕЕЕЕЕХ КИТАЙСКИТЕ СТОКИ
Коментиран от #21
19:11 15.12.2023
19 Крум
До коментар #10 от "ХоХоХо":
Ало колега,като не знаеш не пиши ,как може изобщо да сравняваш капитан с доктор,еле пък кой по колко е учил. Капитан може да станвш и без висше образование...да не говорим,че и магаре да вържиш на кораба и то в един момент ще стигне всяка една позиция. За цялото учене има 3 по сложни изпита,които се вземат по подходящия начин. Опитай да вземеш специалност на лекатите и да видиш веселба. Или море си виждал само на снимка.Коментиран от #38, #44
19:14 15.12.2023
20 Ибане,
До коментар #17 от "Иван":
Не си ли прочел "правилата на форума" бе ?Коментиран от #24, #35
19:16 15.12.2023
21 Европейца
До коментар #18 от "АЙД~Е~ЕЕЕЕЕХ КИТАЙСКИТЕ СТОКИ":
Абе чОгун, ти карта на света виждал ли си? нерде Китай нерде цървено море. за другото си прав цените на стоките ще хвръкнат пакКоментиран от #26
19:26 15.12.2023
22 С кво
До коментар #11 от "Ако е за":
С голо дупе ли?19:26 15.12.2023
23 4322
19:28 15.12.2023
24 Ама
До коментар #20 от "Ибане,":
тай не може.Само диктува на жена си!19:28 15.12.2023
25 Тъй де
До коментар #12 от "Иван":
Но знаеш ли колко губи Египет от транзита, ами Китай стоката им се забавя и оскъпява за Европа.Коментиран от #36
19:29 15.12.2023
26 А от къде минават
До коментар #21 от "Европейца":
Заобикалят през Южна Африка ли?Коментиран от #27, #28, #29, #39
19:32 15.12.2023
27 По Северния
До коментар #26 от "А от къде минават":
път.Ама там голямо студено и се плаща на РФ!19:37 15.12.2023
28 Европейца
До коментар #26 от "А от къде минават":
90% или всичко което за Западна европа, излиза същото като време и разход19:38 15.12.2023
29 Европейца
До коментар #26 от "А от къде минават":
Скоро повечето ще ползват северния път19:40 15.12.2023
30 стоян
До коментар #12 от "Иван":
До 12 ком - много си умен ама не казваш кой ще го забрани - и знаеш ли че тези кораби превозват китайска стока -дали китайците са доволни сега от това положение че им спират търговията - май скоро китайците ще бомбят по мюслюманските терористи в ИеменКоментиран от #32, #33
19:51 15.12.2023
31 МОСАД
19:51 15.12.2023
32 Иван
До коментар #30 от "стоян":
Ти овцо купуваш китайските стоки. Ти овцо ще си плащаш за допълнителните разходи. Китай не губи нищо.20:17 15.12.2023
33 Иван
До коментар #30 от "стоян":
Русия, овцо, Русия.20:18 15.12.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Иван
До коментар #20 от "Ибане,":
Боклук, боклука е доходоносен бизнес, особено този който идва в България от Италия......скоро и от Германия и от Холандия.20:22 15.12.2023
36 Иван
До коментар #25 от "Тъй де":
Оскъпява за Европа, за Китай не оскъпява.20:29 15.12.2023
37 к.петков глупака
20:30 15.12.2023
38 дядо поп
До коментар #19 от "Крум":
Добре , пишеш , че и магаре да вържеш на кораба в даден момент ще стигне всяка позиция , кажи тогава теб като те вързаха защо прегриза юларя и избяга като бит п....? На времето на всеки кораб от океански риболов имаше и лекар с който се кодошеха дори и комлушките моряци!Коментиран от #40
20:30 15.12.2023
39 дядо поп
До коментар #26 от "А от къде минават":
Има северен път , има и Панамски канал , (лошото е , че той пък има недостиг на вода в момента) , може и през нос Добра надежда или през Магелановия проток , но естествено всичко се удължава и оскъпява.20:36 15.12.2023
40 Крум
До коментар #38 от "дядо поп":
Ти не разправяй какво било навремето....много отдавна няма ни лекар...ни машинен боцман...ни 2ри гоъвач...ни радист и т.н. като нямаш представа не пиши....а обидите са явно колкото iq ти,което е по малко от номер на обувка....и последно капитан хиди на лекар.... .а не обратното. Вдяваш ли какво ти казвам. Да бе гиворя ,че тия капитан няма начин на тия години да е напълно здрав все есно високи кръвно ще има ...понимаеш другар!!!Коментиран от #42
21:11 15.12.2023
41 Гошо
21:32 15.12.2023
42 дядо поп
До коментар #40 от "Крум":
Благодаря , че ми ги казваш тези работи , но обикновено човек с високо IQ не прави повече от 15 правописни грешки за написани пет реда с бисери!22:03 15.12.2023
43 Моряка
До коментар #4 от "Ако съм капитан на кораб":
Да,ама не си.Глупаци не вземат в Морското училище.13:13 18.12.2023
44 Моряка
До коментар #19 от "Крум":
Едва ли магаре като тебе може да стане КПД (капитан далечно плаване).За всяка поредна степен от стажант трети помощник капитан нагоре се иска определен стаж и серия от изпити.Освен това на всеки 5 години- отново серия от изпити.Само една част от завършилите Морското училище стават КДП.И да си изкарал всички стажове и изпити,трябва и някоя фирма да те е харесала и да те назначи.Някои пък не поемат голямата отговорност и макар че имат правоспособност,карат до края като старши помощник капитани.Същото се отнася и за главните и вторите механици.Да не ги сравняваме с докторите,и двете професии по своему изискват много труд,отговорност и уважение.13:33 18.12.2023