Липсата на моряци на вахта и неблагоприятните метеорологични условия може да са допринесли за сблъсъка между контейнеровозния кораб Solong и танкера Stena Immaculate край бреговете на Англия през март.
Това се посочва в предварителния доклад на Британското бюро за разследване на морски произшествия.
В него се казва, че руският капитан на Solong, Владимир Мотин, е бил „единственият на вахта“ по време на инцидента.
„Съобщава се, че видимостта в района на север от фара Humber е неравномерна, варираща от 0,25 морски мили до 2,0 морски мили. Нито Solong, нито Stena Immaculate са имали специален наблюдател на мостика“, се отбелязва в доклада.
Авторите на документа допълват, че контейнеровозът се е движел със скорост от 16 възела (29,6 км/ч) в момента на сблъсъка с танкера.
Бюрото подчерта, че разследването ще се съсредоточи върху "практиките за навигация и носене на вахта на борда на двата кораба, екипажа, методите за наблюдение на умората, състоянието и поддръжката на корабите, използването на крайбрежната зона като място за закотвяне за кораби, очакващи влизане в устието на Хъмбър, и природните условия по това време."
Сутринта на 10 март плаващият под португалски флаг контейнеровоз Solong се сблъска в Северно море с плаващия под американски флаг танкер Stena Immaculate, който по това време беше закотвен.
След пробив на товарен резервоар, част от авиационното гориво, превозвано от танкера, се е изляло в морето. На Stena Immaculate станаха експлозии, след което и двата кораба се запалиха. Един от моряците от Solong изчезна, издирването му беше спряно още първия ден и той се смята за мъртъв.
Всички останали членове на екипажа и на двата кораба бяха евакуирани. В резултат на инцидента 59-годишният капитан Мотин бе задържан по обвинение за престъпна небрежност, довела до смъртта на човек. Очаква се процесът срещу него да започне през януари 2026 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анани
08:10 04.04.2025
2 Маринов
08:13 04.04.2025
3 Руснак
Коментиран от #4, #14
08:14 04.04.2025
4 Стара претоплена манджа
До коментар #3 от "Руснак":
пусната пак защото единия капитан бил руснак.А какъв е другия капитан. Пълно мълчание.
Защото имаме инструменти
/Урсула/
Коментиран от #8, #12
08:24 04.04.2025
5 лошото време
Отговор: отлонете се от пътят си или ще се ударите в скалите пред фара.
08:29 04.04.2025
6 Малката русалка
Коментиран от #9
08:46 04.04.2025
7 бай Гъдю
08:49 04.04.2025
8 бай Гъдю
До коментар #4 от "Стара претоплена манджа":
Какъвто и да е другия капитан, кораба му е стоял на котва, чакал е ред - чети! Няма как дървото да блъсне колата!08:53 04.04.2025
9 бай Гъдю
До коментар #6 от "Малката русалка":
Другия кораб е чакал ред, бил е на котва, неподвижен - чети!Коментиран от #11
08:55 04.04.2025
10 морския
09:08 04.04.2025
11 морския
До коментар #9 от "бай Гъдю":
там, където се чака на котва, не минават кораби ! котвените стоянки са извън фарватера ! това е ФЕЙК !09:12 04.04.2025
12 ганю
До коментар #4 от "Стара претоплена манджа":
а отсрещния капитан се е напукалс грог до козирката и ето ти на
и вахтените ако са подремвали някъде след запоя
чудесен резултат нацелил го от раз
09:37 04.04.2025
13 пиян мужик
09:48 04.04.2025
14 дядо поп
До коментар #3 от "Руснак":
Да четеш коментарите на хора които никога не са се качвали на кораб е все едно да гледаш цирка в българския парламент!10:12 04.04.2025