Ирландският нискотарифен превозвач "Райънеър" (Ryanair) обяви днес спад от 13 на сто на капацитета си във Франция за зимата на 2025 г., което означава 750 000 по-малко места, отмяна на 25 маршрута и прекратяване на обслужването на три летища в страната, предаде Франс прес. Действията на авиокомпанията са продиктувани от несъгласието си с правителството на страната, което наложи солидарен данък върху самолетните билети (La taxe de solidarité sur les billets d'avion – TSBA, е известен също като данък "Ширак", който се налага върху цената на самолетните билети и е в сила от 1 март т.г.), предаде БТА.
"Райънеър" обяви "прекратяване на дейността си" на летищата "Бержерак" в едноименния град (департамент Дордон), летище Брив, (департамент Корез) и това в Страсбург, (департамент Ба Рен), откъдето обслужваше Португалия и Шотландия, като авиокомпанията вече напусна през пролетта летище Ватри (департамент Марна).
"Това решение е резултат от неспособността на френското правителство да отмени прекомерното увеличение на въздушния данък, който беше увеличен със 180 на сто през март 2025 г.", обясни ирландската авиокомпания в изявление.
Данъкът за солидарност върху самолетните билети за вътрешни полети или до други летища в Европа се е увеличил до 7,40 евро спрямо 2,63 евро, припомня АФП.
"Този астрономически данък намалява конкурентоспособността на Франция в сравнение с други страни от ЕС като Ирландия, Испания или Полша, които не налагат данък върху въздушните превози", пише още в изявлението на "Райънеър". Компанията заплаши да намали дейността си във Франция след утрояването на данъка за солидарност върху самолетните билети, включено в бюджета на страната за 2025 г.
Главният изпълнителен директор на ирландската компания Майкъл О'Лиъри увери в края на март, че няма да съкращава услугите на регионалните летища, но компанията отправи предупреждения за лятото на 2026 г.
"Без спешни действия Франция рискува да загуби още повече капацитет и инвестиции в полза на по-конкурентни пазари до лятото на 2026 г., оставяйки регионалните летища полупразни, докато други държави от ЕС продължат да привличат инвестиции от авиокомпании, които са станали дефицитни поради недостига на самолети", подчерта компанията.
Въпреки това, ако правителството реши да премахне напълно този данък, "Райънеър" би могла "да предвиди амбициозен растеж във Франция през следващите години, включително инвестиции в размер на 2,5 милиарда долара (25 нови самолета) и удвояване на трафика до над 30 милиона пътници годишно".
Съюзът на френските летища (L'Union des Aéroports Français - UAF) предупреди за риска нискотарифните авиокомпании, които представляват повече от 99 на сто от дейността на регионалните летища Бове, Каркасон (департамент Од) и Безие (департамент Еро), да се отдръпнат от Франция поради увеличението на солидарния данък върху самолетните билети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 си дзън
в Масква, ама никой не ще, даже и БГ копейките.
Коментиран от #4, #7, #14, #15
16:43 30.07.2025
2 Злобното Джуджи
16:45 30.07.2025
3 6135
Коментиран от #8
16:57 30.07.2025
4 Шпек
До коментар #1 от "си дзън":
Ти па все едно си бил в Мароко та знаеш как посрещат туристите там?Май по-далеч от кварталният пенсионерски клуб не си стигал16:59 30.07.2025
5 Крис
17:16 30.07.2025
6 демократ
18:07 30.07.2025
7 К.О.Т.а.р.А.К 🐱
До коментар #1 от "си дзън":
Нито във Франция си бил,нито в Мароко или Русия.Има райони във Франция които нямат нищо общо с Мароко.Коментиран от #9
18:41 30.07.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Луд
До коментар #7 от "К.О.Т.а.р.А.К 🐱":
Мароко е много по хубаво20:17 30.07.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 До "демостата"
22:05 30.07.2025
12 Франция
23:24 30.07.2025
13 а за
23:27 30.07.2025
14 Дрън та пляс толуп
До коментар #1 от "си дзън":
Индийската ,,ТАТА ,, купи Ивеко .Ти си дрънкай центове в джоба .
Ще ходиш за един хляб с една торба евро.
17:28 31.07.2025
15 Омбре
До коментар #1 от "си дзън":
Без да искам ти дадох плюс на тая безмислица.21:56 31.07.2025