Subaru прекратява производството на емблематичното Legacy

23 Септември, 2025 16:00 4 955 8

  • subaru-
  • legacy

Спирането на модела символизира края на една ера за японската компания

Subaru прекратява производството на емблематичното Legacy - 1

След 36 години на производство, Subaru официално прекрати производството на своя емблематичен модел Legacy. Последният автомобил слезе от поточната линия в завода на Subaru of Indiana Automotive (SIA) в Лафайет, Индиана, на 12 септември 2025 г. Това е седан от серията Limited, боядисан в цвят Magnetite Gray, оборудван с 2,5-литров боксерен двигател, 182 конски сили и задвижване на всички колела. Интересен факт е, че последният произведен екземпляр няма да бъде изложен в музей, а ще бъде изпратен за продажба при дилър, точно както всички останали бройки.

Моделът Legacy се появява за първи път през 1989 г. и бързо се превръща в ключов за марката. Това е и първият автомобил на Subaru, произведен в САЩ. През годините са произведени над 1,4 милиона бройки от шестте поколения на модела, които се продават в Япония, САЩ, Европа, Австралия и Русия. Legacy помага на Subaru да се утвърди на северноамериканския пазар, превръщайки се в един от основните играчи в сегмента на автомобилите със задвижване на всички колела.

Subaru прекратява производството на емблематичното Legacy

Моделът оставя следа и в моторните спортове. В началото на 90-те години на Legacy RS с 2,0-литров турбо двигател е поставен световен рекорд на FIA за 100 000 километра със средна скорост от над 222 км/ч, който остава ненадминат и до днес. През 1993 г. именно с Legacy RS, Colin McRae печели първата си победа в Световния рали шампионат (WRC), поставяйки началото на триумфалната ера на Subaru в този спорт.

Legacy е и основата, върху която е създаден един от най-успешните кросоувъри на компанията – Subaru Outback. От 1995 г. версията Outback на базата на комбито Legacy постепенно се развива и придобива огромна популярност в САЩ и други страни, докато през 2000-те години се отделя като самостоятелен модел.

През годините Legacy предлага различни версии, ориентирани към водача, като например модификацията от четвърто поколение с 2,5-литров турбо двигател с 250 к.с. или версията Legacy spec.B, която получава елементи от спортния WRX. Моделът предлага и варианти с шестцилиндрови боксерни двигатели, като най-известен е 3.6-литровият атмосферен агрегат на 3.6R.

Subaru прекратява производството на емблематичното Legacy

Въпреки това, с течение на времето Legacy постепенно губи емблематичния си статут и се превръща в по-практичен семеен седан, докато Subaru се фокусира върху имиджа си на марка за любители на активния отдих и рали фенове.

Спирането на производството на Legacy символизира края на една ера за Subaru. След като Legacy бъде изваден от поточната линия, заводът в Индиана ще спре и производството на кросоувъра Outback. От октомври 2025 г. в същия завод ще започне сглобяването на следващото поколение на Subaru Forester, а през пролетта на 2026 г. към него ще се присъедини и хибридната му версия. Понастоящем заводът в Лафайет продължава да произвежда моделите Ascent и Crosstrek, които остават ключови за американския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    13 3 Отговор
    Субару върви по пътя на Митсубиши... Скоро и те ще продават ребаджнати Рена. В техния случай тойоти, ребаджнати тойоти.
  • 2 ООрана държава

    8 23 Отговор
    Един куц кон по малко по улиците

    Коментиран от #3

  • 3 Знайко

    23 6 Отговор

    До коментар #2 от "ООрана държава":

    Куц, куц, колко да е куц?
    Моя Аутбак е 3.0 H-6 208 коня и данъка му е 326 лв на година.
    Киселко е грозденцето, но пък си има бутон POWER и бутон VDC OFF.
    Обяснявам като за НЕумни хора -POWER-a е спорт-режима, VDC OFF е да изключиш системите за стабилизация.
    Има си 10 еърбъг-а ,стерео с 8 говорителя, двоен шибидах , изцяло ел. шофьорска седалка, багажник -стадион, газово със смазване на клапаните, гуми Тoyo Open Country AT+, подгрев на предно , задно, странични-задни и огледала , кожен салон, 22 см клиренс и много други.
    Цъкам VDC off-a и POWER-a , давам мръсна газ, изкопавам 4 дупки и излитам ниско!
    ....ъъъъъ преди да отпиеш от кафето си , провери дали няма кал в него.
    Аман от разбирачи! Цял свят вика , че тоя модел е легенда , нашинкия вика - куц кон. Няма да питам обратен ли си.
    Виж ако някой твой приятел има субару, помоли му се да ти даде малко да покараш, че да не се излагаш повече.

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Дфен

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    И като идеш при майстора как е.

    Коментиран от #5

  • 5 Колин

    10 6 Отговор

    До коментар #4 от "Дфен":

    Не ми се налага да ходя при майстора, защото не се разваля.

    Коментиран от #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Айзомби

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Доста е куц , немски коли с 3.0 литров двигател го издухват за закуска , и горят доста по-малко.Тея субарута особено на газ с късмет двигателя изкарва 100к км и интериора е плачебен,но за системата им 4х4 нищо лошо не мога да кажа , една от най-добрите е.
  • 8 някойситам

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Колин":

    Субару сервизите във България са пълно дъно, старите субарута не са лоши коли, особено за зима, но неуки "разбирачи" ги правят неподходящи за реалии във Бг. Имал съм 4 субару, знам за какво говоря.