Бъдещето на достъпната електромобилност тепърва започва: Kia подготвя ултрабюджетния EV1

24 Септември, 2025 11:14 7 236 7

  • kia-
  • ev1-
  • евтини електромобили

Корейската марка ще предложи още по-евтин вариант, за да се конкурира ефективно с китайците

Бъдещето на достъпната електромобилност тепърва започва: Kia подготвя ултрабюджетния EV1 - 1

Във времена, когато китайски производители като BYD, MG и Geely завладяват европейския пазар с достъпни електрически автомобили, традиционните играчи се изправят пред предизвикателството да запазят конкурентоспособността си. Kia е една от компаниите, които активно обмислят отговора на тази тенденция, като планират пускането на ултрабюджетен електрически модел – EV1.

Според европейския ръководител на Kia, Марк Гедрих, компанията е изправена пред дилема: да създаде наистина евтин електрически автомобил, без да прави компромис с качеството и функционалността. Големите инвестиции в технологии и софтуер все още затрудняват създаването на ултрабюджетен модел, който да е едновременно достъпен и висококачествен. Поради тази причина, окончателното решение за EV1 зависи от финансовата осъществимост и рентабилността на проекта.

Въпреки несигурността около EV1, Kia вече има ясна стратегия за разширяване на портфолиото си от достъпни електромобили. През февруари 2026-а компанията ще пусне електрическия кросоувър EV2 на пазара в Словакия, с начална цена от около 30 000 евро (35 500 долара). Това го прави по-достъпен от сегашния модел EV3, който стартира от 35 990 евро.

Въпреки че EV3 е абсолютен хит, оглавявайки класациите за продажби на дребно във Великобритания и заемайки челните места в Европа, Kia разбира, че трябва да предложи още по-евтин вариант, за да се конкурира ефективно с китайските марки.

Гедрих подчертава, че Kia ще пусне EV1 само ако производството му е печелившо. Компанията не желае да жертва рентабилността и стабилността си в името на по-ниска цена. Тази предпазливост е разбираема, като се има предвид нуждата от поддържане на имиджа на марката като производител на качествени и надеждни автомобили.

Предстои да видим дали Kia ще намери баланса между достъпност и качество, за да пусне на пазара така очаквания EV1 и да се противопостави на агресивния натиск от китайските конкуренти. Едно е сигурно – битката за бъдещето на достъпната електромобилност тепърва започва.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тати ми обеща колело

    15 2 Отговор
    Ама друг път. И този така - ще пуснем евтин автомобил само ако печелим от него. Тоест няма да пуснем.
  • 2 Абе,

    16 1 Отговор
    егати" евтинията" е тази количка за голф ...
  • 3 Иван Ангелов

    23 1 Отговор
    Не е по-достъпен от Дачия Спринг, която пък не е достатъчно достъпна за средния българин. Не, че иска да си я купи, де.
    Ако искат да качат хората на електромобили, цената трябва да бъде максимум 20 хиляди евро за кола с размерите на Голф и пробег 500 км с едно зареждане.
    Но ел. колите няма да решат кризата с климата, която се създава от богатите социопати и свръхбогатите психопати, които се смятат за много велики и заслужили и презират обикновените хора.

    Коментиран от #5

  • 4 факуса

    12 1 Отговор
    ха ха евтин а бе вие не виждате реалноста, на какви хапчета сте бе алоооо,всичко над 10 000 си е кражба
  • 5 факуса

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Иван Ангелов":

    20 хилади ама в левове
  • 6 Цървул

    7 0 Отговор
    ЕV1 - само на картинка . Китайците го правят на половин цена .
  • 7 Защо "тепърва"

    4 0 Отговор
    Какво чакахте до сега, хората вече Ви се отчаяха и разочароваха. След новината от вчера, че собствениците на Tesla минават на дизел ....