B05 Ultra на Leapmotor, наточен електрически хечбек, известен в Китай като Lafa 5 Ultra, е напът да внесе сериозно вълнение на пазара на електромобили, като се възползва от европейското инженерство на своя партньор Stellantis, за да предложи истинска машина за шофьори.
Докато стандартните европейски модели B05 ще разполагат с едномоторни конфигурации с мощност от 177 и 215 конски сили, B05 Ultra ще повиши значително производителността. В индустрията се разпространяват слухове за конфигурация с два мотора и задвижване на всички колела, която може да развие мощност между 320 и 400 конски сили. Прогнозира се, че това агресивно електрическо сърце ще ускори хечбека от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5,5 секунди. Базовият B05 с един мотор, монтиран отзад, е с мощност 215 к.с. (160 kW), а в Китай вариантът Lafa 5 предлага впечатляващ пробег по CLTC до 605 км. За европейската версия B05 Ultra, според очакванията, 60 kWh LFP батерия ще осигури пробег по WLTP от приблизително 450 км, с опция за по-висока производителност, която потенциално може да достигне 500 км благодарение на оптимизираното управление на енергията. Архитектурата поддържа бързо зареждане до 150 kW, способно да зареди батерията от 0% до 80% за около 25 минути.
Настройката на шасито и фината настройка на окачването на B05 Ultra са поверени на европейските експерти от Stellantis, за да гарантира характеристики на управление, отговарящи на високите очаквания за производителност. Построен върху модулната платформа LEAP 3.5 на Leapmotor, автомобилът е проектиран за почти перфектно разпределение на теглото 50:50, което е от решаващо значение за пъргави и предвидими маневри в завоите. Аеродинамичните подобрения, включително функционален преден сплитер и солиден заден спойлер, се считат за нещо повече от естетика, като подсилват стабилността при висока скорост.
Фокусираният върху производителността екстериор се отличава с пълен аеродинамичен пакет, акценти в гланцово черно и 19-цолови алуминиеви джанти, което визуално отличава модела Ultra като агресивния брат на стандартния компактен хечбек B05. В интериора се усеща спортно-луксозна атмосфера с използване на обширни материали, наподобяващи алкантара, които подчертават ергономичността, фокусирана върху водача. Пълното разкриване на интериора е планирано за по-късно през тази година.
Наточеният B05 Ultra е планиран да се продава на глобалния пазар през първата половина на 2026 година. Докато стандартните модели B05 се очаква да бъдат на конкурентна цена под 30 000 евро в Европа, вариантът Ultra естествено ще бъде с по-висока цена, но все пак се очаква да бъде позициониран като достъпен вариант, потенциално подбиващ европейските си конкуренти в сегмента под 40 000 евро. Този автомобил представлява стратегически ход, за да се потвърди, че китайските електромобили, подкрепени от европейския опит в динамиката, могат да бъдат едновременно достъпни и наистина привлекателни за шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
Коментиран от #14
12:33 07.10.2025
2 по на място би било да се каже че ще
12:38 07.10.2025
3 Стоян Мавров
Коментиран от #7
12:57 07.10.2025
4 Браво
Коментиран от #5
13:00 07.10.2025
5 Браво
До коментар #4 от "Браво":
Опс ! Смятал съм погрешно : Явно заради " европейското инженерство на своя партньор Stellantis " цената е 60 - 80 хол лева .13:05 07.10.2025
6 Китайските стоки и продукти са вредни за
14:23 07.10.2025
7 Тоталитаризъм
До коментар #3 от "Стоян Мавров":
Като гледам накъде върви Европа и Китай, оставам с впечатлението, че е точно обратното. В тоталитарен Китай вече имат повече свободи и повече пазарна конкуренция, отколкото в Европа.В Китай за да оцелееш измежду 100 марки, трябва да представиш уникален продукт, който да бъде избран от клиента пред стотици други. Затова наблягат на подобряване на моделите и всеки сам си разработва свои платформи и решения. В Европа купуваш абсолютно един и същ автомобил на една и съща платформа с различни емблеми, на почти еднакви цени. Еднакво високи цени, защото профсъюзите не ти дават да уволниш работниците, независимо дали си инсталирал автоматизирани поточни линии, които да ги заместят. Точно по комунистически, а не на принципа на търсене и предлагане.
Коментиран от #9
15:18 07.10.2025
8 Тошо
Коментиран от #11
15:22 07.10.2025
9 Сск
До коментар #7 от "Тоталитаризъм":
В Китай всички автопроизводители се субсидират от държавата. За това са на ниски цени и факта , че за двадесет години се пръкнаха двеста марки. Иначе тук коментиращите много ги харесват ,но нещо ги нямаха пътищата!!!Коментиран от #10
18:53 07.10.2025
10 Компартията субсидира
До коментар #9 от "Сск":
Ама накрая клиента избира кой автомобил да си купи.Даже е точно обратното. Първо клиентът избира, А чак тогава компартията субсидира покупката.
Това е същото като обвинението че Тесла прибира(ше) най-много субсидии, въпреки че правителствата даваха абсолютно еднакви субсидии за продаден автомобил на всички марки. Tesla прибираше най-много субсидии защото продаваше най-много електромобили. А продаваше най-много електромобили защото клиентите избираха да си купят точно Тесла по една или друга причина, независимо дали от култ към личността, дали за да са модерни шилета или защото автомобилите на Тесла предлагат най-добри технически характеристики..
19:07 07.10.2025
11 БКП, БКП, да живее Бай Тошо
До коментар #8 от "Тошо":
Да живее и китайската компартия която написа закон, който да направи китайския автомобил xiaomi най-бързия шосеен автомобил на Нюрбургринг, а китайския автомобил BYD автомобилът постигнал най-висока максимална скорост.Да живее партията. Ех европейските автомобилни производители да имаха една такава партия която да пише закони да стават автомобилите по-бързи, цена нямаше да имат.
Или пък просто китайците вече произвеждат по-бързи автомобили от германците? Или няма как това да е вярно и китайската компартия е виновна че германските производители не могат да произвеждат бързи автомобили?
Все пак трябва да намериш някой виновен, нали? Компартията ще е!
19:12 07.10.2025
12 Дидо!!!
10:58 08.10.2025
13 Антиелектрика
Има единелектрически Мини Купър и той има два ауспуха излизащи от задната броня :-D :-D :-D :-D :-D
12:45 08.10.2025
14 Истината е нужна
До коментар #1 от "1234":
Тролеите са освободени от данък засега в България!13:28 08.10.2025