Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

8 Октомври, 2025 19:33, обновена 9 Октомври, 2025 10:09 27 245 43

  • тест-
  • lynk&co-
  • хибрид-
  • mobile-
  • mobile.bg

Моделът, който ние тествахме е хибридният SUV 08, който е построен на платформа CMA Evo

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ) - 1

Съвсем наскоро ви представихме едно от най-новите предложения на Geely Group в България в лицето на Geely Cityray, а сега имахме възможност да покараме друг от моделите на групата, но този път от марката на Lynk&Co. За незапознатите с този бранд, можем да споделим, че това е китайска марка, собственост на Geely, която в случая използва платформа, разработена от Volvo и Geely. Моделът, който ние тествахме е хибридният SUV 08, който е построен на платформа CMA Evo, която е модификация на архитектурата, залегнала в основата на по-малките кросоувъри на Volvo.

Екстериор

Започвайки с дизайна, китайският автомобилен производител се придържа към своите черти в предната част с традиционните за марката дневни светлини, под които е разположена и лента в която са вградени основните фарове. В долната част на бронята откриваме и отвор за охлаждане, като впечатление прави липсата на традиционна решетка пред двигателя.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Страничната линия е максимално изчистена с фино изработени огледала разположени върху специален панел на предната врата. Самите огледала са изработени по изключително интересен начин с минимална рамка около тях, което прави настройката им интересен процес при който цялото огледало с основата се завърта, а не само стъклото. Арките на калниците и праговете се предлагат в черен гланц, подобно и на тавана и други елементи по купето. Дръжките следват последните тенденции в дизайна и се прибират във вратата при заключване или потегляне.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

По продължението на цялата задна част откриваме светлинна лента, под която е изписано и името на компанията, а в най-долната част на бронята откриваме и дифузьор зад който са скрити ауспуховите тръби. Джантите са в размер от 19 или 21 цола.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

По отношение на размерите, кросоувърът се позиционира в сегмент с оспорвани и утвърдени играчи в България, където се намират още Skoda Kodiaq, Kia Sorento, Hyndai Santa Fe, Peugeot 5008 и други. Дължината му е 4820 мм, широчината – 1910 мм, височината – 1680 мм, а междуосието е 2840 мм.

Интериор

Влизайки в интериора, първото нещо, което мигновено прави впечатление е качеството на материалите, като то е на изключително високо ниво по всички повърхности, които докосвате и виждате, като единственото изключение за това е пластмаса в горната част на таблото, под която е скрит единият от 23-те говорителя на аудио системата Harman Kardon.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Седалките са удобни с електрически настройки и опции за масаж, вентилация и подгрев. Мястото на предните седалки е достатъчно, като единствената забележка за по-високите хора е мястото за колената поради широчината на централната конзола, нещо което все по-често се среща през последните години в много автомобили. Пространството за главата също е повече от достатъчно, въпреки наличието на стъклен покрив, като подобна е и ситуацията на задната седалка, където двама възрастни могат да се возят без никакви притеснения за пространството.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Подобно на всеки нов автомобил, особено от азиатските страни, така и тук, управлението на почти всичко е оставено на централният дисплей, който тук е с диагонал от 15.4 инча, размер който допреди няколко години бе годен за дисплей на лаптоп. Качеството му също е на изключително високо ниво, като предлага безжична връзка със смартфон на Apple или Anrdoid. Пред водача също има дисплей с данните нужни по време на шофиране.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

За разлика от своя братовчед от Geely, тук настройката на огледалата е поверена на физически бутони, които трябва да отбележим, че изглеждат доста добре, но опции като отваряне на панорамният покрив или пък смяна на режимите на шофиране се командват от централния дисплей, нещо което може да бъде разсейващо по време на движение, особено, ако не сте привикнали със структурата на операционната система.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Багажникът е с обем от 540 литра, като той може да нарасне до 1254 литра при сгъване на задните седалки. Поради разположението на батерията, дъното е сравнително високо и за разлика от някои конкуренти, под него не може да откриете много пространство за съхранение, което пък не можем да кажем за останалата част от интериора, където различни ниши за вещи не липсват.

Задвижване и технически характеристики

Подобно на повечето китайски автомобили у нас, бензиновият двигател е с обем от 1.5 литра, като предоставя мощност от 137 конски сили и въртящ момент от 230 нютон метра в пиковите си стойности. Заедно с него работи и електромотор с мощност от 208 конски сили и 350 нютон метра, като системната мощност на автомобила достига 345 конски сили. Тя се предава единствено към предните гуми чрез автоматична трансмисия. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 6.8 секунди, а максималната скорост е 185 км/ч.

Както споменахме и в заглавието, това е плъг-ин хибридът с най-голям в пробег в Европа, като 39.6кВтч батерия осигурява до 200 километра само на ток, като имате избор между това дали да шофирате автомобила в режим в който той сам определя кое задвижване да използва, изцяло електрически или режим в който да запазите батерията за по-късно.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

По отношение на поведението на колата, липсата на задвижване на четирите колела, (опция, която няма да се предлага в близко бъдеще) е забележима, но все пак сравнително твърдото окачване ви позволява малко по-агресивно вземане на завоите. Комбинацията от електромотор и бензинов двигател позволява приятно доускорение, което помага при изпреварване, а включването на конвенционалният мотор не влияе толкова на шума в автомобила.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Що се отнася до разхода на гориво, то според официалните данни, той е под 1 литър на 100 километра със заредена батерия, което означава, че колата може да измине над 1100 километра с пълен резервоар и батерия. При празна батерия, бензиновият мотор е способен на разход от 6.5л/100км., а в изцяло електрически режим, както вече споменахме, можете да изминете до 200 километра. Зареждането на батерията се случва за 33 минути в капацитета от 10 до 80% при наличието на 80kW DC зарядно.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)

Цена

У нас тя започва от 103 639,43 лева с ДДС за базовата версия Core и достигат до 111 462,75 лева за More модификацията, която шофирахме ние. Сумата е по-ниска от тази на някои от преките конкуренти, но дали макар и на шведско-китайска платформа, този китайски автомобил ще успее да завладее българският купувач, предстои да разберем.

Тествахме хибрида с най-голям ел.пробег в Европа – ето и колко струва у нас (БГ ЦЕНИ)


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Китайските стоки и продукти са вредни за

    35 31 Отговор
    здравето и живота!

    Коментиран от #23

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Техно

    41 7 Отговор
    Най-ми хареса как са нашишили колеца със страничното огледало във вратата...
    Класа, бате...

    Коментиран от #25

  • 5 смех

    52 11 Отговор
    100к за това горе
  • 6 тъй шъй

    38 16 Отговор
    По-скъп от ракетата Рав плъгин. А какви пластмаси, китайска скъпа ширпотреба, недоносено с 1.5 моторче.

    Коментиран от #8, #12

  • 7 1111

    31 6 Отговор
    Аве два таблета на колела не ми трябват...
  • 8 Дам

    6 16 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    Rav-4 Plugin или Suzuki Across (същата кола с различна емблема) вдига 200, над 300 коня и е 4х4 за тези пари.
    Просто ме дразни как вият тия хибриди на магистрала и затова 1020 коня Плад и всичко е🚀

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 славист

    31 4 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    Наште много помпат цените.Тези коли в Индия вървят по 10х.долара.Сещай се,по колко си слагат отгоре джамбазите.
  • 13 Гост

    8 5 Отговор
    Къф тоя китаец с анцуга, бре?
  • 14 тиго

    30 6 Отговор
    Падам от смях е такива платени „разбирачи „ като кажат че 1.5 литров двигател в кола 2100 кг харчи 6.5 литра !!Каквото и да прочетох за него всичко е преписано от официалният сайт !Апропо никъде освен в енциклопедията няма маса на возилото ,и струва 100000 и кусур лева ,за китаец Никога

    Коментиран от #15

  • 15 ои8уйхътгрф

    7 15 Отговор

    До коментар #14 от "тиго":

    Уверен ли си в глупостите си дотолкова, че да заложиш €250 000? Аз ще туря насреща ти €1 000 000... И ще ти извадя китаец (друг модел, но същият като размери), такъв тип хибрид, с 2,0л. мотор и батерия за 150км. пробег на ток, тежи нейде около 2,3 тона... Над 200 коня е само двг-то, с ел. моторите (2бр., модела е 4х4) отива на почти 500 коня...

    Изцеждаме батерията до максимума който позволява колата- около 7% беше мисля преди принудително да пусне двдг-то... И от там си продължаваме движението с нормално темпо и спазвайки ограниченията следващите 100км... Ако накрая разхода е повече от 7/100 и батерията е заредена по-малко от 20% получаваш €1 000 000 у кеш... При всяко друго положение ти олекваш с €250 000

    Коментиран от #18, #21

  • 16 Дааа

    11 2 Отговор
    Интериора на тази кола е канцерогенен ,с частите какво правим ,по Алито ли ще ги чакаме и на тоз кютюк 1,5 маторче ритниме да тръгна ,Никога
  • 17 Хм...

    14 2 Отговор
    Ако продадат 5 броя извън бройките на дилърите, ще е грандиозен успех. Не виждам кой и защо би си го купил.

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Слушай Слушай

    12 7 Отговор

    До коментар #15 от "ои8уйхътгрф":

    Ти ако имаш €1 милион ,няма и да се качиш да пробваш тоз кенеф да не говорим ,че никога няма да си го купиш
  • 19 Дааа

    10 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хм...":

    Копейките го искат ама пари нямат ,тези които имат пари не го искат
  • 20 ои8уйхътгрф

    3 10 Отговор

    До коментар #17 от "Хм...":

    Лесно е да провериш бе- туряш €250 000 на масата и на секундата разбираш имам ли нужният милион и дали колата е моя, дори ще ти донеса документите за покупката...

    В понеделник удобно ли ще ти бъде? Ако нямаш нужните пари мога да те свържа с подходящите хора които да ти осигурят финансирането- все пак в рамките на 1 ден се очаква да им ги върнеш с няква лихвичка...
  • 21 тиго

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "ои8уйхътгрф":

    Вече са ти написали !Митсубиши плъг ин хибрид има колегата автономия 60 километра след това 13/15 на сто ! Та не ми разправяй приказки небивалици ! 3,5 на сто харчеше фаувето ЛУПО 1,2 дизел
    Собствена маса 830 кг !Та да ми разправяш че камион 2100 кила празен е икономичен с 1.5 литра двигател е като да ми разправяш че новите фордове на Виваком баничарките са икономични с “Великият“ двигател 1000 кубика 3 цилиндъра ! Както и 3 цилиндровите Шкода.Сеат.Фауве! Същите мъртъвци

    Коментиран от #24

  • 22 незнайко

    18 2 Отговор
    Като прочетах цена 100 000 лева и веднага разбрах, че завладяване на нашия пазар няма как да се случи !
    Това не ме учуди , нали се мъчат да ни вкарат в обкръжението на богатите !!!
  • 23 незнайко

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Китайските стоки и продукти са вредни за":

    От какъв източник написахте това изказване ако не е тайна ?
    Предразсъдаците са голям бич навсякъде !
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Пилотът Гошу

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Техно":

    Да, голям дизайн.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Баща ти

    6 5 Отговор

    До коментар #24 от "ои8уйхътгрф":

    Палячо,стига тропай по клавиатурата ми пали китайчето и отивай до другите таксиметрови на стоянката!

    Коментиран от #30, #31

  • 28 китайцко

    10 5 Отговор
    Кой ще ги ремонтира китайсктие бклци като се скапят след 5-6 месеца, година? няма кой, нямат сервизи, няма мрежа, няма специалисти - оставаш си с един паметник и загубени пари и ще трябва пак да си купиш нещо доказано.

    Коментиран от #37

  • 29 тиго

    3 5 Отговор

    До коментар #24 от "ои8уйхътгрф":

    Ма много си важен ! Ние загубеняците не можем да четем .нямаме коли ! Сигурно в къщи и музикалната ти уредба е китайска и ще свирне по добре от MARANTZа ми ? Нищо не ти пречи да се фукаш, още повече когато си дилър все трябва да се храниш от нещо ! Но ситуацията панелка в Дървеница и Мерцедес SLR biturbo пред блока го знаем !Та по полека с изхвърлянето че някой може и да ти се върже и да загубиш !Те и фотоволтаиците беха решение ма като нема слънце пак стигаме до ВЕЦ .ТЕЦ.АЕЦ Тия мантри с електричките дето видиш ли са мноо еко и нам кво си ... Сега понеже сме мноо модерни пак започнаха да се правят така наречените “Линейни Захранвания“за музики тоест пак се връщат на трансформаторните а не импулсни захранвания ! Е не е от икономия . повярвай ми има защо!

    Коментиран от #32

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ои8уйхътгрф

    3 7 Отговор

    До коментар #27 от "Баща ти":

    Така ще говориш на баща си... Ако изобщо оназ cвuня- мakя ти, знае кой точно от табора я е опрашил...

    И много скоро ще имаш съмнителното за теб удоволствие да си поговориш с мен... Е, аз съм притеснителен и трудно говоря с непознати обаче обувките ми отлично се справят "разговорите"... Подсигури си ортопед, хирург и не е лошо да имаш зъбар под ръка... Обичайно срещите с мен струват на такива като теб около €25-30 000 за възстановяване на силите и здравето...
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 тиго

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "ои8уйхътгрф":

    Бре па и тарикатски .след 4 години ще те видим как ще си хвалиш камиона. като тръгнеш по сервизи извън гаранция ! А апартамента не ми го мисли ,плащай си ипотеката че и без кола може да останеш !
  • 35 Порно

    3 2 Отговор
    Проблема им е, че тия дето крадат от бюджета, са привърженици на други марки, а останалите нямаме пари за такива фантазии. То вярно, че голямата батерия / доста електрички са с по малки/ вдига цената, но с тоя 1.5 литров двигател отблъскват. РАВ 4 е с двигател 2.5 литра, с по малка батерия, но и 20 000 по евтино. Електрически пробег повече от 60 км не е нужен, колкото да излезеш и влезеш в града, та оттам да дойде икономията.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    1 6 Отговор

    До коментар #28 от "китайцко":

    А КОЙ РЕММОНТИРА ЗАПАДНИТЕ ТАРАЛЯСНИЦИ.
    БЪЛГАРСКИ СЕРВИЗИ С ТУРСКИ ЧАСТИ.

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 пипин

    3 3 Отговор
    Кварталните майстори свикнали на голфове и продънени мерцедесе ли ще ремонтират тези коли с волтови архитектури, 25 прецизни компютъра, ел двигатели? И частите от темуту ще идват нали?
  • 40 гост

    4 2 Отговор
    Може да си купиш един ГЛЕ на 7г. и да ходиш 10г. на безплатни почивки до Гърция, да не говорим, че това няма продаване след употреба, Теслите не се продават, а какво остава за Китайска марка, безизвестна и отчаяна за слава. Така че загубата на стойност е над 80%, докато при реномирана марка е много по-малка.
  • 41 ганю

    2 2 Отговор
    грозна и ръбата електрокарска простотия
    за много пари и големи балъци
    казано с думи прости кат за гости
  • 42 ганю

    3 3 Отговор
    повече от 20 бона за такава кола е измама
    тенекии с мотор и акумулатор
  • 43 Хахахах

    1 0 Отговор
    Голям ван с малък багажник