Бензинови коли от преди 1998-а и дизелови от преди 2007 година аут от центъра на София!

3 Ноември, 2025 11:11 70 922 100

  • нискоемисионни зони софия-
  • еко група автомобил-
  • забрана коли център софия-
  • зимни ограничения софия-
  • стари автомобили-
  • автомобили

Промените влизат в сила от 1 декември и засягат хиляди автомобилисти. Столицата се бори за чист въздух, но колко е готова да жертва мобилността?

Бензинови коли от преди 1998-а и дизелови от преди 2007 година аут от центъра на София! - 1

София, градът, който често диша тежко под мъглата от фини прахови частици, предприема решителна стъпка в битката за по-чист въздух. От 1 декември 2025 година. влизат в сила значително по-строги ограничения в нискоемисионните зони на града, които несъмнено ще разтърсят ежедневието на хиляди автомобилисти.

„Малкият ринг“ – вече недостъпен за най-старите
Ако Вашият автомобил попада в Първа (I) или Втора (II) екологична група, имате причина да се притеснявате, ако често пътувате в сърцето на столицата. В периода от 1 декември 2025 г. до 28 февруари 2026 г. – трите най-мрачни и студени месеца – тези автомобили ще бъдат с пълна забрана за навлизане в т.нар. първи градски ринг.

Бензинови коли от преди 1998-а и дизелови от преди 2007 година аут от центъра на София!

Говорим за зоната, заключена между бул. „Опълченска“, бул. „Васил Левски“, бул. „Скобелев“ и бул. „Патриарх Евтимий“. Истината е, че именно тези "ветерани" на пътя, чиито катализатори или липсата им често са само формално проверени на годишния технически преглед (ГТП), са сред основните замърсители, особено през зимата. Време е държавата да затегне контрола върху техническата изправност, защото в момента сме свидетели на твърде много очевадно неизправни превозни средства, които някак успяват да минат ГТП.

Разширяване на забраната: Първа група излиза от широкия център

Успоредно с „Малкия ринг“, Първа еко група получава забрана и за навлизане във Втория градски ринг – по-широкия център.

Тази разширена зона включва булевардите „Константин Величков“, „Сливница“ и „Ситняково“ (като границата се простира до улица „Сребърна“). Ограничението важи отново за същия тримесечен период – 1 декември 2025 г. до 28 февруари 2026 г.

Ако се чудите как ще бъдат контролирани тези забрани – отговорът е с автоматизирано видеонаблюдение. Камерите вече следят всяко навлизане и няма да има място за заобикаляне на правилата.

Има ли изключения?

Да, разумът е надделял поне за някои групи граждани. От правилото са изключени:

Собственици на автомобили с постоянен адрес в самата зона, които притежават валиден стикер за платено паркиране.

Хората с увреждания, притежаващи преференциална карта за паркиране, издадена от която и да е българска община.

Работи ли мярката? Статистиката говори

Действията на Столичната община не са просто прищявка, а част от европейска тенденция. Нискоемисионните зони са признати в цяла Европа като един от най-ефективните инструменти за справяне със замърсяването. Именно те директно влияят върху емисиите на фини прахови частици (ФПЧ 2,5, ФПЧ10) и азотен диоксид (NO2), които са сред основните причинители на респираторни и сърдечносъдови заболявания.

Има ли резултат? Категорично да! След въвеждането на малката зона през изминалата зима, Столична община отчита 25% подобрение в качеството на въздуха през първия месец и 10% общо подобрение за целия тримесечен период.

Поглед към бъдещето: Какво предстои?

София няма да спре дотук. Докато в Европа вече има близо 400 такива зони и се очаква те да надхвърлят 500 до края на 2025 г., България догонва. Следващата голяма промяна е насрочена за 1 декември 2027 г., когато към забраната за навлизане в „големия ринг“ (Втория) ще се присъедини и Втора еко група – тогава ограниченията ще станат още по-сериозни.

Как да проверите екогрупата си? За да избегнете неприятни изненади и глоби, незабавно проверете коя екологична група е Вашият автомобил ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даниел

    99 6 Отговор
    Но какво правим със старите автобуси на градския транспорт,който всекидневно изминават стотици километри в централната градска част,на колко автомобила се равнява тяхното замърсяване??
    Мярката е не е лоша,но първо трябва да се измисли някакво ограничение за вноса на автомобили голяма част от,който са докарани от депата за разфасоване в западна Европа!?

    Коментиран от #34, #37, #56

  • 2 Не могат

    125 9 Отговор
    да ме убедят, че един бензин от 1998 е чак толкова по-мръсен от един нов. Айде за дизелеите, ще то приема по ред причини. а твърдението, че спрели щепа коли (които са няма и 10%) и извднъж в София въздуха станал като в Алпите...

    Коментиран от #7

  • 3 Гончар Романенко

    46 3 Отговор
    Ама не забраняват водката заради руското и име,
    ами си я пукат в промишлени количества! :))
  • 4 сос

    116 3 Отговор
    Идиотия, след идиотия!

    Коментиран от #64

  • 5 европиец

    144 17 Отговор
    Аз викам да излезем от ЕС , и да си караме каквито си коли си искаме .Като бонус , дори може да си отворим печеливши производства .Това с ЕС е вече гавра , нито са ми купували колата , нито са ме освободили от данъци през годините , за да ми забраняват каквото и да е .Как в Америка карат всичко навсякъде , дори 8 лиртови двигатели ? Те нали са на същата планета

    Коментиран от #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Един

    18 85 Отговор

    До коментар #2 от "Не могат":

    Бензин от 1998 година гори масло ,а ако има газово гори още повече ,освен ако са му сменяни вложки и сигменти

    Коментиран от #10, #30, #59, #63

  • 8 А защо

    18 76 Отговор

    До коментар #5 от "европиец":

    Трябва да тровиш останалите хора с твоята глупост?

    Коментиран от #31

  • 9 Дизела

    94 5 Отговор
    А ще намалите ли данъка на съответните МПС. И сигурно ще се спрат въздушните течение в София. А и скоро еко евро гейо..ете ще бъдат изгонени с камъни от правителствата в ЕС.
  • 10 Георги

    88 5 Отговор

    До коментар #7 от "Един":

    глупости! Имам фиат от 96-а и масло се налива само при смяната

    Коментиран от #36

  • 11 Георги

    64 4 Отговор
    те всички бензини от преди 2000 са на газ от години
  • 12 Кореняк

    7 61 Отговор
    Подкрепям !!!!

    Коментиран от #18

  • 13 Големият ринг е само за еко 1

    19 0 Отговор
    Голям ринг не влизат само еко 1
  • 14 Орел

    74 1 Отговор
    Пълни глупости! Кажете нещо за камионите и бусовете, които се движат там. Те са произведени след 2007, така ли?
  • 15 Някой

    68 0 Отговор
    Затова циганите са най-екологично чисти с каруци в София.
    Иначе това е оспоримо, защото може да се разглежда като нарушаване на конституцията. Кола е движимо имущество. Или имуществено състояние. По конституция член 6 алинея 2, права не се делят по (изброяване) ... имуществено състояние.
  • 16 нищо ново

    52 1 Отговор
    масовката, които в случая са под средната класа, дето вече я няма, няма как да си купи чисто нова кола, за това ще трябва да стимулира отново пазара втора ръка за кола. Сега остава данъците за имоти, отново осигуровки, пенсионната възраст да стане 70г. и така. Няма робсъво вече, всички са свободни да правят каквото искат, стига да спазват закона
  • 17 Някой

    40 2 Отговор
    Отделно се получава икономически ефект на сриване на България. Реално тук не се произвеждат коли - части и неща, но не коли. От където трябва да се купуват чужди, че да печелят чужденци, а ние да ставаме по-бедни. Отделно боклук от оставяни коли. Трябва критерият да е спрямо замърсяване. Може да го вкарат като такса в бензина/дизела. Колкото повече харчи, толкова повече плаща.
  • 18 Селтак калтак

    27 1 Отговор

    До коментар #12 от "Кореняк":

    Къв корен си ти веееееее
  • 19 баба вуна

    52 6 Отговор
    Това е глупост. Годината е важна, но не е всичко. Вие мислите ли, че една дизелова кола от 2010-та с изтърбушен DPF филтър и чипосана е по-екологична от кола от 2005-та, но без бай ганъовски гаражни доработки и поддържана добре?
  • 20 Иван Симеонов

    37 14 Отговор
    Хвърлящите черни сажди трябва директно да се спират от движение.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Край

    20 55 Отговор
    Коли, на които са махнати катализаторите и филтрите просто трябва да се спират от движение - това не са изправни коли. И стига сте ревали за това какво ще карат бедните - да карат патъци и колелета.

    Коментиран от #24

  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 1 Отговор
    Те така във Варна зона щеше да е само центъра,
    после стана широкия център,
    а сега от табела до табела‼️
  • 24 Пилотът Гошу

    48 5 Отговор

    До коментар #22 от "Край":

    С пушещите рейсове и камиони кво прайм. С кошниците на живущите кво прайм. Или само Ганьо от Горно Нанадолнище, дето ходи в София един път на 5 години цапа въздуха...

    Коментиран от #26

  • 25 софиянец

    8 57 Отговор
    Колите от миналия век трябва да са забранени в България. А за влизане в София и дума не може да става.

    Коментиран от #91

  • 26 аха

    15 31 Отговор

    До коментар #24 от "Пилотът Гошу":

    Ако Ганьо веднъж на 5 години ходи в София - да ходи с влака. Да. Ама не. Ганьо всеки ден дими в София
    Бусовете возят не по еьин калпак а 100-200.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Не така

    36 2 Отговор
    Е сега го втасахме.Аз какво ще правя с с моя 41г. Вартбург като бях решил да направя една почетна обиколка на малкия ринг. Нищо , добре че имам Рено дизел 4 категория.Ама кефа се губи.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Льольо

    5 1 Отговор
    Кимейшън сикиндейшън!
  • 33 Пешо

    50 8 Отговор
    Поредната дискриминация на най - бедните слоеве от населението . Да ни дигнат и данъците на бедните .Храна , лекарства и т.н. скъпи до смърт....останахме само дъртаците в тази опоскана страна. Направете 10.000 лв данък , който има кола ....така само милионерите ще си карат коли без проблем , без опашки на светофарите....

    Коментиран от #66, #77

  • 34 Име

    36 5 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел":

    По-важното е какво правят, за да ограничат отоплението на дърва, въглища, гуми, паркети и т.н.боклуци! Газификация е решението, другото е абсолютно неадекватно. Затваряне на Топлофикация София също трябва да е на дневен ред!

    Коментиран от #55

  • 35 Асен

    38 1 Отговор
    Излиза според картата че София е един голяяяяяяяяяяяя център накрая Мрамор и Костинброд и те ще са в центъра на ринга. Няма толкова тъпи управници.

    Коментиран от #74

  • 36 Берлин

    37 5 Отговор

    До коментар #10 от "Георги":

    Имам Е36 ,много пазена и в почти заводско състояние с наличен катализатор 92 г .Допълнителното масло за доливане което купувам при смяна винаги остава неизползвано.Когато шофирам по магистрала ауспухът побелява като на Зеленски носът.

    Коментиран от #78, #83

  • 37 Mай не си софиянец?

    11 18 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел":

    В градския транспорт няма дизелови автобуси. Или са на природен газ, или електрически.

    Коментиран от #42

  • 38 редник

    29 8 Отговор
    / Истината е, че именно тези "ветерани" на пътя, чиито катализатори или липсата им често са само формално проверени на годишния технически преглед (ГТП), са сред основните замърсители, особено през зимата. Време е държавата да затегне контрола върху техническата изправност, защото в момента сме свидетели на твърде много очевадно неизправни превозни средства, които някак успяват да минат ГТП./

    Много, ама много неостро мнение!
    Понеже стават убийства с ножове, държавата да ги забрани, а?!
    Това, че накой карат пияни - държавата да забрани алкохолните напитки, а?!
    Това, че някои тарикати с наистина пушещи коли минават някак си на преглед, не е основание да се създават измислени и ненужни проблеми на стотици хиляди и то защо - заради центъра, където живеят 2-3% от софиянци, но са основните администратвни служби.
  • 39 Живея

    10 41 Отговор
    в малкия ринг и изцяло подкрепям новото правило. Аман от пушляци от прованса дето си мислят че центърът на София им е бащиния и идват да тровят и мен и децата ми с барутниците си.

    Коментиран от #40

  • 40 Баща ти

    34 4 Отговор

    До коментар #39 от "Живея":

    Палячо,яхвай тротинетката и отивай за соево капучино,но да не забравиш и розовото елеченце,че да те виждат колите с категория 4

    Коментиран от #76

  • 41 Огнян Боевски

    34 0 Отговор
    И отново ставаме свидетели на оная глупост с фините прахови частици! Кога най-накрая ще спрете да говорите простотии от сорта на това, че автомобилите са виновни за тях! Накарайте фирмите за чистота да мият улиците не само преди избори и да почистват всичкия този прахоляк натрупван с години, и този проблем няма да го има! Другото недоглеждане от страна на отговорните за тези промени е, че не тези които имат винетен стикер за паркиране ще могат да навлизат в тези зони, а регистрираните по адрес, защото колкото и да им е чудно на законодателите, има хора които паркират в дворове по местоживеене!

    Коментиран от #43

  • 42 Факт

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Mай не си софиянец?":

    Сънувал си

    Коментиран от #44

  • 43 редник

    41 0 Отговор

    До коментар #41 от "Огнян Боевски":

    / И отново ставаме свидетели на оная глупост с фините прахови частици!/

    Преди година от БАН се похвалиха, че са получили последно поколение техника за измерване на замърсяването на въздуха и се оказа, че колите са причина само за 7-8 % от общото замърсяване!

    Коментиран от #45

  • 44 А със

    25 0 Отговор

    До коментар #42 от "Факт":

    Бразилците и там на каквото се отопляват, какво правим!??
  • 45 Лейтенант

    4 5 Отговор

    До коментар #43 от "редник":

    не съм го чел това. дай да го видим и ние, че нещо на редници не вЕрвам. Има ли някой който да застане с името си за това или "един от БАН каза... май беше чистачката"
  • 46 БЕЗ КОЛИ В ЦЕНТЪРА НА ГРАДОВЕТЕ

    20 1 Отговор
    И БЕЗПЛАТЕН ТРАНСПОРТ ОТ ПЕРИФЕРИЯТА КЪМ ЦЕНТЪРА !
  • 47 Българин

    32 1 Отговор
    Всичко е ала бала да вземат едни пари сега, за камери и тн. пък после ще ги платите тройно!!!!
    В София проблемът идва не от колите а от нечистенето + корупцията. Всеки път щом отида в това село и колата ми става мръсна, а уж по чист път се движим. Винаги е било така и пеша да си пак си в прах.
  • 48 с. Говнягово

    38 1 Отговор
    800 000 инвалиди и повечето (фалшиви само по документи) ромове, могат да влизат, с барутарниците си... а нормални хора не! Има нещо сбъркано
  • 49 Боко праните гащи

    23 0 Отговор
    Също така се забранява вятъра и всякакви въздушни течения, които носят мръсния въздух.

    Коментиран от #51

  • 50 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    22 0 Отговор
    Остава да купите и двуетажни автобуси за богати и бедни. Първият етаж винаги ще е празен.

    Коментиран от #97

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Васил Терзиев

    5 34 Отговор
    Достъп до София имат единствено ZEV - автомобили с нулеви вредни емисии. Това е нашата столица - град на богати и здрави хора. Град на зелени площи, детски игри и спорт на открито.
    Първият български град, свободен от СМОГ.

  • 53 Мдаа

    24 0 Отговор
    Ония зад Сливница, като надежда, илиенци, Подуене и тн са втора категория хора. По важни са тези от южните квартали. Те са елита, нали.
  • 54 Лазо

    23 3 Отговор
    Не смятам да спазвам забраната и не смятам да плащам глоби.

    Коментиран от #68

  • 55 Иво

    23 0 Отговор

    До коментар #34 от "Име":

    Вярно. В САЩ всички къщи се отопляват и готвят на природен газ. Евтино и екологично. Тук никой не го интересува въздуха, важно е да се козирува на европейските директиви, да се вземат пари и да се тормозят хората.

    Коментиран от #57

  • 56 бай Даньо

    6 14 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел":

    Как какво, купувате електрически автобуси и не е нужно да ходите до Европа за пример, целия градски транспорт на Бургас е електрически от 2-3 години , ама първо Ганчо се превиваше от смях с тая "глупава зелена идея" ...
  • 57 бай Даньо

    10 1 Отговор

    До коментар #55 от "Иво":

    В Америка от известно време върви процес на отказване от газта. Първо поскъпна много и второ се появяват менния че е вредно за здравето , скоро ще дойдат и ваучерите за смяна на газовите печки и бойлери с електрически и ще настигнат България ....
  • 58 васил

    19 0 Отговор
    Единствено на което са способни тези ид..оти глоби и забрани . За 35 години на това се научиха и това е тяхната демокрация . Още далечната 1993 година когато България можеше да стана (Hıb) хаб като от България щяха се се разклонят 2 та Газопровода едната през Сърбия за Европа а другата от Гърция до Испания щеше да продължи по проектната себестойност на всеки км за 1000м3 газ получавахме 1.75 Долара транспортни приходи като при пълен капацитет 430 Милиона долара на година приходи . Но тогава Виетнамският престъпник (като военен летец убил хиляди мирни жители свален с ъс Съветска ракета зема - въздух попада в плен и около 6 месеца работил в един свинарник баща ми Адмирал и след преговории съсъ СССР бил освободен и заминал за Америка и ненавиждаше всичко Руско - по добре да бяха го растреляли тоя престъпник отколкото да му подарят живота ) убиец и приятелят на България Д. Маккейн беше дошъл като убеди нашите лицемери ,че Газопроводът Застрашавал Националната Безопасност на България ? Лицемерните ни предатели се надпреварваха да му угодят сега да отидат на гроба на тоя убиец, престъпник и да кажат ,че ги е излъгал . Проблемът с чистият въздух не само в София и големите градове не сега и след 100 години няма да бъде решен само със забрани , трябва централно парно на достъпна цена или пълна Газификация на тези градове само тогава може да се реши . Преди време бях в Турция не само градовете им даже селата им са газифицирали някога много от селата им
  • 59 по-скоро

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Един":

    ти гориш масло…
  • 60 Някой

    25 1 Отговор
    Според редица изследвания, бензинов автомобил на газ лесно покрива euro 5 стандарт и често надскачат euro 6. Това означава, че бензинов автомобил на газ е поне толкова екологичен колкото чисто нов автомобил на бензин, току-що свален от поточната линия. След като Столична община НЕ ОТЧИТА тези факти, това означава, че целта не е по-чист въздух, а да се ограничи достъпа на по-бедните хора до центъра на София, за да могат богатите да шофират и паркират безпрепятствено.

    Ако за първия месец вредните емисии са намалели с 25%, а за целия период са с едва 10%, то колкото и некомпетентен да е един човек, разбира че проблемът са замърсяването на въздуха не са автомобилите.
  • 61 Хаха

    21 1 Отговор
    Идеята на Столична община може да се резонира последния начин: ако пикаеш само в краищата на басейна, водата в средата остава чиста (но те толкова си могат). В голяма част от градовете се въвежда такса за преминаване през централна градска част за всички автомобили независимо от стандарта за екологичност. Така няма дискриминирани и на всеки се оказва равен достъп, независимо от материалното му състояние
  • 62 Боко

    15 1 Отговор
    Тъпака написал статията да каже какво общо има годината с еко категорията?
  • 63 Бойлер

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "Един":

    Колата ми е 96г.От смяна до смяна 10 000км.не доливам капка масло.Ориг.двигател без ремонт на 260 000.разбра лице тъп...оправи си колата...продават и катализатори...
  • 64 Коментиращ

    22 0 Отговор

    До коментар #4 от "сос":

    Меко казано!

    Първо, ни една мисирка НЕ се поинтересува от фактът, че Ковачки гореше европейски от.адъци, бълвайки тонове отрови, но сега охотно съобщават за спрените стари дизели и бензини (дето се карат по час сутрин и час вечер)?!

    Второ ни една мисирка НЕ се поинтересува ,че смогът в големите градове ИДВА ГЛАВНО ОТ ПЕЧКИТЕ НА ТВЪРДО ГОРИВО?!

    Сега обаче обясняват на зомби читателите си (щото нормалните нема им се вържат), че старите дизели и бензини били причината за замърсения въздух в големи градове???

    Също колкото реалната инфлация в България е под 3%, и колкото Боко и Шишо "НЕ" са корумпирани?!
    Пълна пародия!

    Факти:

    1. Без евтина енергетика и енергийни ресурси, НЯМА КОНКУРЕНТНИ ПРОДУКТИ И УСЛУГИ!!!!!!!!!
    2. Който ти каже, че се е отказал от руския газ и петрол и ще взема "демократичен" чрез танкери (бачкащи на мазут и дизел), идващи от страни търгуващи именно с Русия, знайте, че или мозъкът му е спрял напълно, или се е продал до девето коляно и продава и своя народ!!!
    3. Съвременните ел автомобили са толкова "екологични" колкото и ТЕЦ-а на Ковачки, който най-вероятно ги зарежда, докато панелите и пелките не генерират нищо, но как да го обясниш това на промитите мозъци???!!!

    Коментиран от #94

  • 65 Аз съм

    11 1 Отговор
    Стига с тези рингове бе, хора! Това не е издигнато и заградено място за боксова среща или други такива. Точната дума не е ринг, аман вече! Това е зона, ЗОНА - определена територия, отличаваща се с някакъв общ признак. Научете се да използване точните думи от българския език. Вие, журналистите, изучавате ли български език!?
  • 66 Правата на бедните

    2 16 Отговор

    До коментар #33 от "Пешо":

    Свършват там където започват тези на другите. Не искам здравето ми да страда от саждите на някого, който не е инвестирал достатъчно в себе си, че да не може си позволи бензинова кола след 2000г….. то вече и ромите карат по-нови
  • 67 Луд

    19 0 Отговор
    Столична община - земята е на народа , а не ваша и вече е време да махнете тези хранилки за някои дето не си знаят пари и с големи букви. А гражданите на София да ги дерете с различни такси , зони и точно тези хора дават заплатите на всички гладни управници . Нека започнем подписка за премахването на паяците и всички зони с различни цветове. Дори застрояването да бъде на 65% И 35% ЗЕЛЕНИ ПЛОЩИ, ако има повече от 2 апартамента да се налага данък богатство 10% от цената и всяка следваща х2.
  • 68 Гуги

    2 9 Отговор

    До коментар #54 от "Лазо":

    Ще плащаш и пушек ще изпускаш! Тарикат!

    Коментиран от #69

  • 69 Лазо

    8 1 Отговор

    До коментар #68 от "Гуги":

    Ще ми лапаш ... нищо не съм плащал от години, нито глоби, нито фишове, нито на съдия изпълнител.

    Коментиран от #86, #87

  • 70 Никой

    6 6 Отговор
    Един колега използваше навсякъде, дори и да е на 2 пресечки - примерно - изкарва я от гараж, натоварва дете, което по принцип трябва да тича и скача, след което откарва детето буквално на 2 пресечки до някакъв Детски занимателен Център. Това какво е. Маневрира с минути, па - мигачи - па лев завой, светофари.

    Да - комфортно е - но е скъпо и глупаво - какво толкова има в Градският транспорт.

    Това е пълна комплексарщина - автомобила. Да не говорим - колко са агресивни в автомобилите.

    И къде паркираш Друг познат - пък ме караше да му седя в колата - докато си върши работа.

    Глупащина.
  • 71 ООрана държава

    7 0 Отговор
    И данъците аут от хазната, все пак за това се плаща данък на общината
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 защо се пренебрегва факта че само

    13 0 Отговор
    най новите автомобили са на бензин а точно те ще си влизат навсякъде ,а по старите които се водят бензинови почти всички са с пропан бутан уредби което изгаряне няма нищо общо с изгарянето на бензина , ако застанеш зад работещ нов бензинов автомобил и един стар с газова уредба се усеща разликата в полза на пропан бутана
  • 74 Геле Коняра

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Асен":

    Супер. Тогава всички попадат в изключението за настоящ адрес, и си карат спокойно.
  • 75 Сър Мастър Бейтс

    10 0 Отговор
    Две неща. Първо, тези рингове сега реално заемат 1/3 от площта на София и всички собственици на по-стари коли, които живеят в тях, могат да си ги карат свободно. Голяма екология. Второ, заради ринговете зимата Околовръстното и бул Сливница ще станат ад, защото това са двете възможности за преминаване на по-стари коли от западната до източната част на града и обратно. Особено след 2027 ще е леш.
  • 76 Стой

    2 10 Отговор

    До коментар #40 от "Баща ти":

    си на село с барутника и ако случайно идваш в София , където по принцип нямаш работа, ще се движиш с трамвай. Иначе глоба
  • 77 Няма

    4 11 Отговор

    До коментар #33 от "Пешо":

    дискриминация. Не съм длъжен да дишам сажди в 21ви век. Ние сме общество -- моят глас също важи Аз съм от София и живея в малкия ринг. Подкрепям новите правила. Вие във вашите градове си решавайте за вас си, в София решават софиянци.
    А колкото до правата на бедните -- още малко ще се оплачеш че Ферари те дискриминира с цени които не можеш да си позволиш. Като не можеш, не можеш, но това не е дискриминация.
  • 78 Мюнхен

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "Берлин":

    Значи викаш от ауспуха маправо бЕло излиза?
  • 79 То па...

    9 2 Отговор
    един център.., то па една софия, пълна скръб!
  • 80 Софиянец

    9 1 Отговор
    Да се забрани прииждащата селяния в София а дошлите след 1995 да бъдат изселени,със сигурност София ще бъде чиста и приветлива.

    Коментиран от #81

  • 81 Абе

    6 1 Отговор

    До коментар #80 от "Софиянец":

    Баце, не е сигурно. Ти знайш ли кви кореняци шопи има тука. Бедна ти е фантазията.
  • 82 кукувици в СО

    9 0 Отговор
    Има ли резултат? Категорично НЕ!
    Абе льохмани, тези зонички да не са под някакъв похлупак бре, или мръсният въздух, които е зависим преди всичко от не/наличието на въздушни течения и ветрове, ще ви се съобразява със зоничките. Ай да ви....всички роднини поетапно и незабавно!!!
  • 83 Перо

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Берлин":

    Бря бря
  • 84 Умен

    3 3 Отговор
    Да се забрани вноса на коли над 10години!
  • 85 Красимир

    3 0 Отговор
    Въпреки, че автомобилът е произведен 2004-та съм абсолютно съгласен с мярката. Но нека да е за всички, вкл. и живущите в региона! Вкл. и за градския транспорт!
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Бойко Борисов

    1 2 Отговор
    Това не се прави за въздуха, а защото трафика стана твърде много и ни пречите да си стигнем до работните места.. Стойте си на село, къде сте ми тръгнали по жълтите павета с тия бракми стари...
    ВИЕ РАБОТА В ЦЕНТЪРА НЯМАТЕ!
    Там е за държавни глави!
  • 91 Ми то

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "софиянец":

    И “софиянци” първо поколение трябва да е забранено да се движат в центъра….но трябва не е като разрешено и забранено
  • 92 Никой

    2 0 Отговор
    ⚖️ Поредната “реформа” – старото робство с ново име

    От 1 декември старите дизелови и бензинови коли няма да могат да влизат в центъра на София.
    Казват, че е „за чист въздух“.
    Истината е, че е поредната принуда – не реформа, а принудителна подмяна на живота на обикновените хора.

    В Европа помагаха на хората да сменят колите си.
    В България – ги глобяват.
    Никакви компенсации, никакъв преход – само забрани и нови глоби.

    Новите коли замърсяват не по-малко – просто по-добре лъжат в данните.
    Електрическите уж „чисти“ коли оставят мръсотията другаде – в електроцентралите и мините за батерии.
    Но това не влиза в сметката.
    София ще стане една централна част за мутрите а останалата част ще се превърнат в предградия на бедните роби служещи на мутрите.
  • 93 Факт

    1 0 Отговор
    Това е антисоциална и дискриминационна мярка спрямо бедните. И никоя партия не реагира, а после ще иска гласове на изборите. Тези мерки явно са правени от икономисти и юристи, а не от инженери, въпреки че са технически.
  • 94 Васил Терзиев

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Коментиращ":

    Запознайте се с фактите:
    ВЕИ електроенергията представлява над 50% от енергийното производство.
    Най-голямата батерия в ЕС за съхранение на ВЕИ ток вече работи в Ловеч.
    Най-големият завод за батерии вече работи в Челопечене - 15-30% от цялото производство на батерии в Европа.

    България е страна на чиста енергия и чисти коли.
    Столицата на България - София - е град, освободен от смог и изгорели газове.
    Това не е дискриминация. Това е прогрес и еволюция. В замърсена среда няма обществено здраве и работеща икономика. Това е приоритет номер 1. На мислещите, можещите знаещите и способните, които движат нашата икономиката и растеж.

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Палахан

    2 0 Отговор
    Ко ще дасе одерете въздуха ви няма дасе оправи.Аз ивам дне стари коли много пазени и подържани,отдавна не идвам в ромскоарабския център на пропадията то като кенеф бате от къде и да минеш.Въздуха е ужасен да но и да спрът старите коли тия с кабелите каде горят няма даги спрат.А на времето можеше всичко и за всички и живота беше по-добър.
  • 97 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    е да ама тия на втория етаж Богатите че траят като пу...ка в нови гащи щото си нямат Шофьор , той от втория етаж не може да кара или си викаш щом е на първия етаж той е от бедните нали ? !!!.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.