Xiaomi подготвя автомобил за Европа

9 Ноември, 2025 10:40 3 312 18

  • xiaomi-
  • електромобил-
  • европа

Мащабното европейско лансиране се очаква да се случи през 2027 година

Xiaomi подготвя автомобил за Европа - 1

Високоскоростният тест на флагманския електрически звяр Xiaomi SU7 Ultra по германските аутобани хвърли ръкавицата към европейските конкуренти. Докато повечето нови автомобилни марки тепърва прохождат, китайският технологичен гигант Xiaomi дава заявка за сериозно навлизане на Стария континент, и то не по кой да е начин, а с тест по магистралите на неограничената скорост.

Двудневното изпитание, поето лично от президента и партньор на Xiaomi Group, Лу Вейбин, беше много повече от обикновено шофиране. То представляваше последният, изключително важен етап от подготовката за мащабното европейско лансиране, което, както се очаква, ще се случи през 2027 година. Подобни пътувания, далеч от стерилната среда на лабораториите и тестовите писти, са безценен ресурс за инженерите. Именно на отсечки като тези в Германия, където пътните настилки са разнообразни, трафикът е динамичен, а ограниченията на места са отменени, един автомобил показва истинското си лице.

Маршрутът, по който се движеше Лу Вейбин, беше истинско изпитание за издръжливост – от космополитния Берлин до пристанищния Хамбург, а след това към финансовия център Франкфурт, навъртайки около 800 километра. Самият той сподели, че за него това е дебютно преживяване с високи скорости по автобан. Изумлението от представянето на SU7 Ultra обаче е било осезаемо: автомобилът е поддържал каменно уверено своя курс дори при ускорение до впечатляващите 260 км/ч. Тази стабилност и предсказуемост на управлението са от критично значение за сегмента на високопроизводителните електромобили, където не само бруталното ускорение, но и поведението при екстремна скорост е същинският лакмус за класа.

Разбира се, фокусът не беше само върху скоростта. Инфраструктурният аспект също е бил под лупа. Лу Вейбин отчете, че мрежата от обществени зарядни станции в Германия е обширна и изключително удобна. Още по-интересното е, че по време на паузите за презареждане, колата е привличала погледите на минувачите и автомобилистите, като немалка част от тях са разпознали модела. Това е сериозен сигнал за екипа на Xiaomi: разпознаваемостта на марката като производител на електромобили расте стремглаво в Европа, много преди официалния старт на продажбите.

Под капака, или по-скоро в пода, Xiaomi SU7 Ultra крие истински технологичен арсенал. Оборудван с CATL Qilin II тягова батерия с капацитет 93,7 kWh и работно напрежение 897 V, моделът демонстрира пробег от 630 км по цикъла CLTC. Динамичните му показатели пък са от света на свръхспортните автомобили: спринтът до 100 км/ч се осъществява за 1,98 секунди, а максималната скорост е теоретично 350 км/ч. Това, съчетано с вече проведените изпитания в Мюнхен и на прочутата писта Нюрбургринг, където се е тествала издръжливостта на силовата установка и окачването за активно шофиране, доказва, че Xiaomi не се шегува. Подобни сурови тестове са гаранция за прецизната адаптация на електромобила към високите стандарти и изисквания на пазарите в ЕС.

Въпреки амбициозното си навлизане, автомобилното подразделение на Xiaomi е в процес на активно развитие и все още не е преминало на печалба, макар оперативните разходи да са овладени значително. Общата инвестиция в сектора вече надхвърля 30 милиарда юана, но ръководството гледа оптимистично към втората половина на 2026 г., когато очакват да постигнат оперативна рентабилност. Тази финансова стабилност е поставена като ключово условие преди официалното европейско откриване на вратите през 2027 година.

Всъщност, пътните тестове в Европа започнаха още през лятото на 2025 година Тогава производственият модел бе регистриран в Мюнхен с регистрационни номера, които символично съчетаваха знаците на града и марката. Тази стъпка де факто даде началото на официалната валидация на модела по европейските пътища, без което следващият етап – сертифицирането за продажба – е просто невъзможен. Xiaomi играе с открити карти и със сигурност ще раздвижи сегмента на електрическите автомобили от висок клас.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 22 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ганьо от Перник

    6 4 Отговор
    По-убаво от Голф нема.
  • 2 Пешо Кюстендилецо

    8 0 Отговор
    А па това май е убава кола, на газ нема а стане, те това и е кусуро. Ако ги пущат тука за по десетина бона че сберем пари да си земем и язека една.
  • 3 два пъти по добро от

    13 4 Отговор
    порше и поне два пъти по евтино

    Коментиран от #5, #10

  • 4 Хаха

    13 3 Отговор
    Давам макс 10 000 лв, ако са съгласни, ако ли не да си я държат.
  • 5 Ко викаш

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "два пъти по добро от":

    Ментето по добре от оригинала
  • 6 Ганчю

    6 5 Отговор
    А бе една кола не е ли табела не ми я хвали ,все едно да си купиш китайски часовник ,а не Ролекс
  • 7 Хеми значи бензин

    4 5 Отговор
    Има да зареждаш по 1 час 70км та свет да ти се завие.

    Коментиран от #11, #15

  • 8 Българин

    4 17 Отговор
    Като знам телефоните им какви боклуци са, представям си колите им! Китайска кола, не мерси!!!
  • 9 Kaлпазанин

    6 2 Отговор
    Искам китайците са направят това Xiaomi хибрид ,веднага си го купувам ама веднага ,и съм си много доволен от тази марка ъилифони ,кой каквото ще да си плямпа
  • 10 Пилотът Гошу

    0 4 Отговор

    До коментар #3 от "два пъти по добро от":

    По добро? 😂😂😂😂 Май нито едното, нито другото до пробвал... Предполагам, че с цената критериите ти приключват...
  • 11 Иван

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хеми значи бензин":

    Пич, тези използват батерията на телефона. Като ти свърши батерията на колата, мушкаш кабела в телефона и отпрашваш. Просто гледай да си си заредиш телефонът преди това. Все едно имаш 2 туби бензин с тебе.
  • 12 Асен

    0 3 Отговор
    Ама на кой е нужна кола за която не са предвидени резервни и за какво мие скорост 260 километра като повечето в Европа аутобани са до 140 можеше да наблегнат пробега а не на ускорението за 1,6-2,00 секунди много ще ,и е полезно при задръстванията.

    Коментиран от #13

  • 13 асане

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Асен":

    колата е спортноежедневна и се чака една година след поръчка
  • 14 Да минава тоя преходен период

    1 5 Отговор
    И двг да отиват в моргата или по малките населени места при добитъка.
  • 15 Зареждане

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хеми значи бензин":

    Прав си! При тях зареждането е два пъти по-бавно. Xiaomi още не са стигнали BYD и CATL, които зареждат 400-500 км за 5 минути. На xiaomi все още има отнема цели 10 минути.

    Може би чак за следващия модел ще паднат на 5 минути. Но дори автомобила да го може, в Европа няма толкова бързи зарядни станции.
  • 16 Иван Асен втори

    5 1 Отговор
    Потвърждаваш правилото, че който няма проблеми си измисля такива. Ако не ти трябва толкова бърз автомобил има много елегантно решение - спестяваш си 150 000 лв и си купуваш по-евтиния модел който има 1000 коня по-малко - само 500 коня и пак 99% от автомобилите по улиците са по-бавни от тебе..



    "Цената на Xiaomi SU7 Ultra е определена от компанията на 814 900 юана, което се равнява на около 105 400 евро, при положение, че базовата цена на стандартната версия на модела е 215 900 юана или около 28 000 евро."
  • 17 ПЗСпзпзм

    1 0 Отговор
    Ох, айде изчакайте барем първо БУД да превземат Европа.... Отвътре със заводи в Унгария, Турция и къде ли не. Не можем ви насмогна на новините за велики китайски чудеса.
  • 18 бой по канчоците!

    1 0 Отговор
    Xiaomi подготвя автомобил за Европа.... Ми хубу, хубу. Да му мислят тъпънарите от Германията и Францията, дето не спряха да се за нимават и да ни занимават с простотии.