Най-дълговечните двигатели според Autocar

13 Ноември, 2025 12:25 17 577 14

  • двигатели-
  • дълговечност

Силови агрегати, които са надживели цели поколения автомобили и продължават да работят

Най-дълговечните двигатели според Autocar - 1

В свят, доминиран от бързи технологични промени и електрификация, има инженерни творения, които отказват да остареят. Авторитетното издание Autocar състави списък с 10-те най-дълго произвеждани двигатели в историята – силови агрегати, които са надживели цели поколения автомобили и продължават да работят, някои от които буквално до днес. Тези мотори са истински еталон за издръжливост и простота.

Прави впечатление, че американският гигант Ford доминира в класацията, доказвайки, че най-добрата иновация понякога е непоклатимата надеждност.

Ford Modular V8 (1990 г. – производство продължава): Този V8 мотор, чийто обем варира между 4.6 и 5.8 литра, е пример за работен кон. Започнал живота си в завода на Ford в Уиндзор, Канада, той остава популярен и до днес, като продължава да се монтира широко в емблематични модели като пикапите от F-серията. По-голямата му 6.8-литрова V10 версия пък задвижваше тежкотоварните пикапи Super Duty.

Ford Windsor V8 (1961 г. – производство продължава): Още една легенда. Със своите обеми от 3.6 до 5.8 литра, Windsor V8 дебютира в четвъртото поколение на Ford Fairlane, а по-късно дава живот на култови машини като Sunbeam Tiger и легендарния AC Cobra. Днес, макар и да не се вгражда в нови автомобили, този мотор продължава да се произвежда активно като aftermarket част за тунинг, реставрация и специализирани проекти.

Не може да не бъде споменат и Ford Kent, който се произвеждаше без прекъсване от 1959 до 2002 година – истински дълголетник.

Chevrolet – Ветеранът от 50-те

Един от най-впечатляващите примери в класацията е Chevrolet Small Block. Започнал своя живот през 1955 година, този двигател не само е надхвърлил всички очаквания за живот, но продължава да се произвежда и днес! Това е свидетелство за брилянтна първоначална конструкция, която се е оказала лесна за адаптация и модернизация през десетилетията.

Списъкът включва и имена с подчертан аристократичен произход:

Rolls-Royce L-серия (1959–2020): Този двигател е задвижвал едни от най-луксозните и елегантни автомобили в света, демонстрирайки, че дълголетието не е запазена марка само на масовите модели. Производството му приключи сравнително наскоро, след като прекара на сцената цели 61 години.

Rover V8 (1967–2004): Макар и да носи името Rover, този лек алуминиев V8 всъщност е модифициран дизайн на Buick. Той се превърна в основен силов агрегат за британската автомобилна индустрия, задвижвайки всичко – от Range Rover до спортни коли.

Европейски и американски супериздръжливи мотори
Класацията завършва с няколко европейски и американски модела, доказали своята невъзмутима надеждност:

Buick V6 (1962–2009): Почти половин век живот за този гъвкав американски V6.

AMC Straight Six (1964–2006): Класически американски редови шестцилиндров двигател, ценен заради своята простота и здравина.

Renault Cléon-Fonte (1962–2004): Един от най-масовите и издръжливи европейски мотори, задвижвал безброй модели на Renault и Dacia.

Тези двигатели остават жив урок по инженерство: понякога най-успешният дизайн е този, който е толкова добре премислен от самото начало, че е невъзможно да бъде подобрен радикално, а само леко усъвършенстван във времето.

Ето и целият списък на най-издръжливите двигатели според Autocar:

Chevrolet Small Block (1955 – производство продължава);
Rolls-Royce L-серия (1959–2020);
Ford Kent (1959 – 2002);
Ford Windsor V8 (1961 г. – производство продължава);
Buick V6 (1962–2009);
Renault Cléon-Fonte (1962–2004);
AMC Straight Six (1964–2006);
Rover V8 (1967 – 2004);
Ford Modular V8 (1990 – производство продължава).


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    43 4 Отговор
    Общото е, че тези вечни мотори бяха убити от зеления джендър тероризъм!
  • 2 Друго

    34 3 Отговор
    си е три цилиндъра- 200к.с. руска рулетка.От първо лице:Рено Сценик,на 60к км-мотора в казана-натрошен клапан.Здравей.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Извинявам се

    14 1 Отговор

    До коментар #2 от "Друго":

    Кашкай(кашкавал)
  • 4 ДрайвингПлежър

    20 1 Отговор

    До коментар #2 от "Друго":

    Пежата са същите 50к и ако си късметлия си в сервиза за основен ремонт
    Или 2,0ка мотор на 2,5 тона джип - за икономия на гориво... познай как икономисва...

    Коментиран от #8, #9

  • 5 Пурко

    20 4 Отговор
    Карам си Дачийката 1,5 dCi и си свиркам 110 коня - за мен достатъчно тяговит и икономичен
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ентелектуалец

    28 2 Отговор
    Нова дума "ДЪЛГОВЕЧНИТЕ" измислена от не кой да е, а от преписвач на автоматично превеждани статий във ФъЪКти! Уникално пр0ст сайт, както и работещите преписвачи в него!
  • 8 Хахахаха

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":

    Не може да бъде! А преди твърдеше, че ДВГ вървели милиони километри? А сега само 50 хиляди? Какво се промени в теб?
  • 9 Хахахаха

    5 19 Отговор

    До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":

    Ясно ли ви е сега, защо хората купуват електрички? Тесла - ГАРАНЦИЯ на батерия и мотор 200 хиляди километра!

    Коментиран от #10

  • 10 Пурко

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Хахахаха":

    200 хил. километра или 5 години - което настъпи първо. Аз трябва да спя в колата, карайки да навъртя толкова км.

    Коментиран от #11

  • 11 Хахахаха

    8 4 Отговор

    До коментар #10 от "Пурко":

    200 хиляди или 8 години! Навъртат се за 8 години! Нали до ония ден пишехте, че немците карали и в България идвали коли на по 500 хиляди километра? А сега пишете, че никой не карал толкова? По 25 хиляди километра на година за 8 години са точно толкова!

    Коментиран от #13

  • 12 Като

    6 2 Отговор
    гледам всички са от 1.2-1.5 3-цилиндров .. ама половин мотор.
  • 13 Пурко

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "Хахахаха":

    Извинявай, ама аз коли по на 500 хил. км. не карам. Имам Дачия, купена от мен като нова и повече от 13 хил. км. на година не карам - от толкова имам нужда.
  • 14 безпартиен

    1 0 Отговор
    На колега Ланд крузера превъртя километража преди 2 години!А това са над милион километра от които повече от 400000 само в България!