Скандално: София няма място за колите си! Ето колко паркинга трябват, за да се съберат всички

21 Ноември, 2025 13:44 4 362 70

  • софия-
  • паркиране-
  • синя зона

1.2 милиона автомобила – толкова са регистрираните коли в столицата. Но знаете ли какво означава това като площ? Отговорът е стряскащ

Скандално: София няма място за колите си! Ето колко паркинга трябват, за да се съберат всички - 1

София е град с един от най-високите нива на наситеност на автомобили в Европа. Според данни от 2025 година, в столицата са регистрирани около 1 200 000 автомобила. Това поставя въпроса – ако трябваше да се паркират всичките на едно място, колко пространство щеше да е необходимо?

Колко място заема един автомобил?

На пръв поглед, един автомобил не изглежда да заема много място – около 2.5 метра на ширина и 5 метра на дължина, или 12.5 кв.м. Но в реалността, на всеки паркинг има и пространство за достъп, врати, алеи и маневри. Затова реалистично трябва да се смята средно по 20 кв.м на автомобил.

Колко място е нужно за всички коли в София?

1 200 000 автомобила по 20 кв.м правят 24 000 000 кв.м или 24 квадратни километра. Това не е просто число. Това е територията на два огромни столични квартала. За сравнение:
- Квартал "Младост" (всички части) е около 13 кв.км
- Квартал "Люлин" е около 10 кв.км
- Централната градска част (около бул. Сливница, Васил Левски, Патриарх Евтимий) е около 4 кв.км

С други думи, ако искаме да съберем всички коли на паркинг, ще трябва да заделим територия, по-голяма от "Младост" и "Люлин" взети заедно.

Маркираният правоъгълник покрива голяма част от "Младост", "Горубляне" и околните зони. И това е само за да се наредят автомобилите – без да се движат, без сервизи, бензиностанции, улици или гаражи.

Проблемът с паркирането е само началото

В действителност, автомобилите са разпределени из целия град: по улици, тротоари, междублокови пространства, зелени площи. Това води до:
- задръствания
- нарушено движение на пешеходци
- презастрояване и конфликт за всяко свободно петно

Данните показват, че в много квартали паркираните коли заемат над 50% от уличната площ.

София вече не може да поеме нови коли. Столицата е задръстена не само в пиковите часове – тя е задръстена географски. Няма място. Ако не се вземат радикални решения, паркирането ще се превърне в мисия невъзможна, а градът – в бетонен капан.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    105 6 Отговор
    А кой презастроява безразборно?!
    Аз ли?!
    После колите им били виновни.....не колите, столичната община е виновна, начело с кмета
  • 2 име

    61 15 Отговор
    Айде без да преувеличавате. Из цяла България е пълно с автобуси, бусове и автомобили със софийска регистрация. Направете първо една представителна извадка колко софийски автомобила са извън София и колко коли с регистрация от друг областен град се движат в София, пък после разтягайте локуми. Щото на всички е ясно че и след уверичението на цената за паркиране няма да цъде построен нито един паркинг. Ако се стигне до строителство, отново софиските серяндури ще искат данъкоплатците от цяла Бъргария да плащат за тези паркинги и отново няма да ги интиресува коркопсе краде от това строителство.

    Коментиран от #18, #53

  • 3 А сега ли

    66 1 Отговор
    Аздрасти-сега ли го осъзнахте...????? Ама важното е да се строи плътно г"з до г"з без необходимата инфаструктора...И паркингите са най-малкият проблем-нито канализацията, водопровода ,ел далекопроводите,улици и т.н... могат да закрият нуждите на построяването на сградите...
  • 4 Пар Киро от паркинга

    59 4 Отговор
    София е град на алчността и блъсканицата. Мотото му трябва да е "Расте и дебелее", но да мисли там никой управляващ не умее, а когато алчността и далаверата решават, това се получава, тясно, нагло и платено.

    Коментиран от #9

  • 5 Общината не направи паркинги

    57 0 Отговор
    вместо това разреши строежи върху градинки и междублокови пространства. Колите са само едната страна на монетата
  • 6 шоп

    43 30 Отговор
    Решението е просто - данъците за втори и трети автомобил в едно семейство трябва да са в пъти по-виски. Така ще намали броя на колите от типа "купих трошка за жената, че да си ходи на пазар"

    Коментиран от #12, #22, #54

  • 7 Анонимен

    36 1 Отговор
    А като добавим и третото измерение и помислим и по вертикала и сложим колите отдолу - място бол, желание за паркинги няма. В тия статиики може да напишете и РЗП на всичките сгради, да не излезе, че София има по-голяма площ от цялата държава.
  • 8 копи пейст

    55 0 Отговор
    Развитите градове по света инвестират в многоетажни или подземни паркинги, за да „приберат“ автомобилите от улиците и да освободят пространства ...
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Финчо

    33 1 Отговор
    Манипулативна информация, пространството и а повече от две измерения. За да е необходима по-малко площ и а подземни паркинги и многоетажни такива, т.е. посочената необходима площ може да бъде значително намалена.
  • 11 Добре, тогава

    21 22 Отговор
    Ограничете регистрирането на коли - по възраст, по кубатура, по размер ако искате. Не е нужно и най-бедните семейства да имат по 3 коли.
  • 12 Проста ти е шопската глава

    35 11 Отговор

    До коментар #6 от "шоп":

    Аз имам лека кола и два джипа за офроуд. Нищо не държа на улицата. Всичко е в гаража и двора. Аз защо да плащам тройно? Това с двоен и троен данък за трета, пета или осма кола е неприложимо.

    Коментиран от #45

  • 13 Умен

    11 44 Отговор
    Да се забранят старите коли над 20години! Да се забрани внос на коли над 10години!

    Коментиран от #21, #49

  • 14 Това ми прилича на фейк-ти сензация

    23 1 Отговор
    Според данните на този покъртителен труд се вижда че колите всъщност заемат общо само два квартала.

    Което е доста малко
  • 15 Сила

    30 7 Отговор
    От тия 1 200 000 само 20 000 са на кореняци софиянци ....всичко друго са талигите на селяндурите след 1990 година !!!

    Коментиран от #59

  • 16 Опорка

    37 8 Отговор
    1. Тъпи селяни, напиращи да носят пица и да висят в колцентър
    2. Алчни банки, отпускащи почти доживотни кредити на разносвачите на пици
    3. Алчно, нагло и корумпирано управление, което цвъка блокчета за да могат разносвачите на пици, с отпуснатия кредит да си купят кутийка "ново строителство".
    4. Разносвачът на пица има нужда от кола, за да си ходи на село уикендите

    Коментиран от #20

  • 17 Ми какъв е

    36 0 Отговор
    проблема да се направят паркинги? Взимат заем от СО, правят паркинги и с парите, които плащаме за ползването на тези паркинги ще ги изплатят за три или четири години... А те само взимат пари, харчат ги и нищо не правят... трагисмешници...
  • 18 По-полека, Моме!

    24 2 Отговор

    До коментар #2 от "име":

    Софийските селяндури до един са от цела България! Един шоп не живее в София, за разлика от такива като тебе! Ейй, само "умници" нарочно настройвате народа един срещу друг! Не знам как злобата не ви разяжда бе!!!

    Коментиран от #24

  • 19 Даа!

    8 30 Отговор
    Единствено ефективно и правилно решение би било, ако в Парламента се приеме закон,с който категорично да се забрани на физически и юридически лица( автокъщи) внос на втора употреба автомобили ,без значение от Европа,или трети страни.Дa бъде фиксирано ,внос само на автомобил, произведен от 3- до 5 години назад.Без изключение! При опит за заблуда,без значение купувач или продавач,санкция в троен размер на цената на автомобила.Само в срок от 5 години, страната ще се очисти от евродъргели поне на 40%.Иначе, наистина ще стане страшно.В Япония,един от най големите производители на коли,имат драконов закон, специално в столицата и големите градове.Не можеш да закупиш кола,ако не представиш във автосалона, документ от общината,че имаш парко място пред дома си,или подсигурено / платено паркиране.Затова там,масово притежават само един,семеен автомобил.А иначе,могат да купят за всеки член от семейството и по две,но закона е безкомпромисен.Но до 10 г, максимум, ситуацията ще ни принуди,да го приложим

    Коментиран от #30

  • 20 Сила

    24 1 Отговор

    До коментар #16 от "Опорка":

    Разносвача на пица има жена ....и тя има кола , и деца , и те , с коли ....!!? Поета ходи пеша ....
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    23 1 Отговор

    До коментар #6 от "шоп":

    Шопе, още преди 50 години са измислени паркинги на няколко нива , където на площ от 1 000кв.м. се събират не 50 (50×20) , ами 400 коли❗
  • 23 Умен

    15 14 Отговор

    До коментар #21 от "Става, но само":

    Кой е казал,че трябва да притежаваш кола?

    Коментиран от #36

  • 24 име

    13 4 Отговор

    До коментар #18 от "По-полека, Моме!":

    Какво значи нарочно? Аз ли карам софиските серяндури да си кютат мирно и удобно докато шайката в софийска община краде от сроителство или фалира Топлофикация София. Ако им бркънеш в джоба за тези неща, селандурите ще си замислят дали за ходят за гъби по избори и дали ще гласуват за фандъшката кродла или некадърника васко ДС-то, който се учи на гърба на всички данъкоплатци да управлява. Софийските селяндури, с бездействието си, настойват другитепсреку тях, щото тяхното бездействие струва пари на всеки данъкоплатец в България.

    Коментиран от #42

  • 25 Факт

    6 0 Отговор
    Парите се разхищават, а трябва да се пълни бюджета!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Д-р Марин Белчев

    22 1 Отговор
    Статията, както обикновено съдържа истини и неистини. Цели да направи сензация.
    Реално София наистина има проблем с паркирането, но сензационните твърдения, че „няма място за колите си“, прикриват истинския въпрос – градът не страда от липса на площ, а от липса на политика. Като транспортен експерт ви казвам: когато 1.2 млн. автомобила се натикват в квартали без почти нито един нов паркинг за 30 години, резултатът е предсказуем – тротоари, зелени площи и улици се превръщат в хаотични стоянки. Решението не е да се повишават механично таксите, а да се изгради реална стратегия: многоетажни квартални паркинги, разширени буферни паркинги към метрото, забрана за безплатно паркиране по тротоари, ограничаване на до 4 автомобила на семейство (понеже реално има хора, които имат по 5-10 автомобила) и ясна зонова политика. Докато общината не започне да строи паркинги (досега е построила само един многоетажен), всяко „повишение на цените“ е просто наказание за гражданите и признание за административен провал.
    Естествено не е нормално паркинг да бъде повече от 100 лева (50 евро) на месец, оттам нагоре е алчност и спекула.

    Коментиран от #29, #33

  • 28 Има нещо нелогично

    13 0 Отговор
    Под 18 г. са около1/4 част от жителите на София. Значи пълнолетните са около 1 милион. Но всички знаем, че голяма част от бабите и дядовците или никога не са имали лични автомобили, или са имали, но с напредването на възрастта са се отказали от тях. Тогава какво излиза? Че останалите пълнолетни в активна възраст и малка част от онези, които санад 75 г., имат по 2 автомобила?!
  • 29 Сила

    18 4 Отговор

    До коментар #27 от "Д-р Марин Белчев":

    4 автомобила на семейство имат в Тексас или Аризона , щото бачкат с тях ( пикапите ) или пътуват по 400 километра на ден до работата си ( отиване и връщане ) В София с метрото си от Младост до Люлин за 30 минути , наземен транспорт от точка А до точка В през 10 минути интервал ( максимум в час пик !) 4 коли на семейство ....???!!!??? От къв зор ...!!!???!!!

    Коментиран от #61

  • 30 Абсурдите ни

    10 2 Отговор

    До коментар #19 от "Даа!":

    Ти написа най-смисления коментар. Къде е казано,че всеки трябва да пътува из града с личен автомобил? Гледам я една комшийска "мома", беше абитуриентка през май, а през лятото, само за да иде да си купи цигари на разстояние по-малко от 80 м се качва в единия от автомобилите на баща си и с целия си акъл е обута с обувки като за коктейл - на много високи токчета и с платформи, дебели около 5-6 см. Как би могла адекватно да действа с педалите, когато е с такива обувки? Но нали е абитуриентче, все още не можеше да се нарадва на новите си елегантни придобивки.
  • 31 Софийски

    13 0 Отговор
    Паркинги трябват подземни надземни всякакви
    Топки трябва да имат управляващите
  • 32 Абсурдистан

    18 0 Отговор
    Не само в София е така. Фокусирани изцяло върху презастрояването със сгради и произтичащите от това бързи печалби общините почти напълно игнорираха проблемът с паркирането и той сега се връща с пълна сила. В неабсурдните държови отдава съществуват нормативи за порко местата и сградите. Тук в Абсурдистан - НЕ.

    Коментиран от #44

  • 33 Царя

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "Д-р Марин Белчев":

    Транспортен експерт, ето от такива експерти сме на това положение, цуферни паркинги - що за простотия
  • 34 Друг абсурд

    11 0 Отговор
    Гледам и друго съседско келе менце, момче на 20 г. Мързеливо излиза от входа, белейки банан. Не е ли могъл да го изяде у дома си, ами си го е взел за из път? Качва се на "Москвич", който още дядо му караше преди ке ле менцето да се беше родило. Потегля, като държи кормилото с едната ръка, а с другата държи банана и си хапва от него. Не дава мигач, но завива. Знам го къде ходи по това време, защото нито работи, нито учи. Отива пред една кафе-сладкарница, която е на около 200 м от нас. Там се събират местните тийнейджъри. Той вече излиза от тази възраст, но си е свикнал да ходи там, пък и няма пари да иде да куфее другаде. И, Бог знае защо, пътува дотам с авомобил-трошка! Не са му купили по-хубав.
  • 35 Абе

    12 0 Отговор
    Явно не сте ходили в големите пренаселени европейски градове - София освен центъра и някои зле устроени квартали, все още е добре. Градската управа като дава занапред разрешения за строителство, трябва да предвижда за всяко ново жилище по 1,5 - 2 паркоместа. В зоните, където паркирането е проблем, би трябвало да се направят подземни паркинзи на прилични цени, а не да се залага на печалбарството както прави Васко червенотиквеничковчето !
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ВЕЛИНСКИ

    0 4 Отговор
    АМИ ОСВОБОДЕТЕ ВСИЧКИ
    АВТО ДЖАМБАЗИ ОТ ЗАТВОРА
    И ПРОБЛЕМА ЗА ЕДИН МЕСЕЦ ЩЕ СЕ РЕШИ...

    Коментиран от #41

  • 38 Перо

    10 10 Отговор
    Албания въведе строг ред при внос на стари автомобили и не стана гробницата на Европа! Въздуха също е чист! Там е забранен вноса на по-стари автомобили от 5г., от датата на производство! Тук простите, селски управници направиха хаос и автомобилни морги с трошки на 30 г.! Решиха, че с разчертаване на всички улици за парко места, без никакви инвестиции и рекетиране на шофьорите ще решат проблема и ще прибират пари за обществени поръчки с десетилетия напред! Вече ЕС ни глобява за най-мръсен въздух! Имаме най-некадърния кмет за всички времена!
  • 39 Нормален е броя

    7 3 Отговор
    Няма нищо скандално. Това е столица не е село.

    Броя им в София е сходен с тези във Виена, в Прага и други близки по площ и жители градове

    Явно на придошлите от селата в София им се вижда много.
  • 40 самозабравил се афру0питек

    10 3 Отговор
    София е проектирана за 300 000 население каYни неБесни
    Кви са тия 1 200 000 коли?
  • 41 "Убавото" Севде транспортера

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "ВЕЛИНСКИ":

    Нема таквизи специалисти в панделата - сите са на свобода!
  • 42 чудя се

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "име":

    Като чета написаното от теб си мисля, че трябва да се върнеш от там дето си дошъл, барабар с фамилията. Такива като вас нямат работа в столицата.
  • 43 Пмрцчврцч

    16 0 Отговор
    Епа, живеенето в София не е задължително. Ето, аз след 40г софианстване, вече съм селянин от близките села.

    Квиченето по темата с презастрояването и трафика в София е като да влезеш в обор и да мрънкаш, че много мирише на тор!

    Слънцето изгрява от изток, водата мокри, а в големите градове е навалица и мръсотия. Тези неща се наричат "аксиоми".
  • 44 Перо

    11 1 Отговор

    До коментар #32 от "Абсурдистан":

    Защото в другите държави се прави план за строителството и първо се определят площите и се изгражда инфраструктура, строят се улици паркинги, детски площадки и т.н., после се правят сградите, а тук корупцията и печалбата са водещи и се застрояват всички празни места, на парче с измислено разрешително! Следва разчертаване на старите улици за парко места, пригодени за трафик за минали години! Задръстването става наложено ежедневие! От там започва и мръсния въздух и проблемите се генерират!
  • 45 шоп

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "Проста ти е шопската глава":

    Нормален изказ и поведение на човек дето в гащите му отадвна няма нищо живо. И пет джипа за офроуд да си вземеш няма да го съживиш :)))

    Коментиран от #51

  • 46 До Перо

    13 0 Отговор
    Какъв ти е проблема със старите коли бе Перко ? Тук става въпрос за паркоместа, а не за самите автомобили, ако не си забелязал ! А от старите между другото (до 2010г) има такива, които са по-надеждни от новите, особено ако са добре поддържани - това специалистите са го казали, но тук темата е друга !
  • 47 До 44 Перо

    4 0 Отговор
    Ти колко други държави си видял, че говориш ?
  • 48 ХФСДкхдхд

    10 1 Отговор
    А другата любима ми опорка е, "Общината е виновна, защото безразброно издава рарешителни за строеж!". Обаче после кой ги купува тези "строежи", бе мрънкялници? А ако не издаде разрешение, се почва рев до небесата как човек не можело да си се разпорежда със собствеността.

    Презастроено било, нямало места в детски градини, училища и за паркиране, а цените на имотите постоянно растат и се разпродават дори "на зелено". Някаква странна шизофрения масово тресе народа тип алкохолизъм - хем го боли главата, хем продължава да пие/купува. Честно, тази липса на мисъл у народа не спира да ме изумява!
  • 49 Имам кола на 23 години....

    10 1 Отговор

    До коментар #13 от "Умен":

    ..., която спокойно минава год. техн. преглед и емисиите й са на долната граница !! Подържам я и няма да я изхвърля !
    Не се ли опомнихте най-после, че не възрастта на колата е меродавен критерий, а е важно дали е технически изправна !! Капиш ?
  • 50 Димитър

    1 2 Отговор
    Нищо свирачите на кожени тръби ще направят зоната по голяма и ще решат проблема да им дефекирам в устите и да им правя братя и сестро
  • 51 Явно съдиш по себе си бе импотент

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "шоп":

    Не всички дето имат големи коли, ония работи са им малки. Леката кола ми е пунто и въобще нямам комплекси, еднакво ми става и във фиата и в джипа.
  • 52 ...

    8 0 Отговор
    1.2 млн .. т.е и бебетата имат автомобили. Че кой пълни тогава автобусите?
  • 53 Кирил

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "име":

    Всички селчовци взели кола на лизинг са със Софийска регистрация, ама ти си фрост и ни ги разбирЪш тиез нища
  • 54 Питащ

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "шоп":

    Идеята едва ли е много адекватна. Придставете си че мъжът и жената нямат брак, а всеки има кола. Какъв ще е данъка? Ами ако имат брак, но едната кола е на името на бабата? Ако синът е на 18 години той има ли право да бъде отделно домакинство?
  • 55 Язе

    9 1 Отговор
    Проблемът с паркирането е следствия от проблема с презастрояването.
  • 56 васко де гама

    6 0 Отговор
    Защо е така ? от 35 години насам строят върху старата инфраструктура която беше проектирана 60 години на миналият век . След 1990 години новите блокове не само ,че нямат място за паркиране даже два автомобила не могат да се разминат като всеки квадратен метър го считат като място за печалба . Ако не бяха онези лоши комунисти които са оставили толкова места за паркиране още тях години то сега България щеше да е по лошо благоустроена и от Индия . Погледнете новите блокове които са построени след 1990 години и тези "историческите панели " които не ги харесват мнозина . Когато ги санират нищо ,че са на повече от 50 години как изглеждат съвсем различни по добре от новите които вече изглеждат сякаш са от 18 век (всички гледат но не всички виждат докато едни се задълбочават в детайлите а и виждат само част а картината другите виждат цялатa картина и по добре разбират - многознаещите ако запазят мнението за себе си бих се радвам да не се опитват да дава това което нямат за себе си. ) Няма Гениални планове за нова София с нови проекти с нова инфраструктура и съвременни големи комплекси с много по добра инфраструктура отколкото 60 - те години няма нищо ново всичко върху стара и недостатъчна инфраструктура. Освен да лъжат , да крадат , да мамят на нищо друго не са способни.
  • 57 Техно

    8 0 Отговор
    Истината е проста като активистка на "ореви София". Софийското поле е голямо но дългогодишната управленска немощ направи така, че София да расте на височина и гъстота вместо на ширина и дължина. Никога никой не предложи да се изгради инфраструктура на голо поле, и градът да почне да се разширява. Срамно е че дори комунистическите другари преди 60-70 години са проявили някакъв разум на фонът на сегашните грантажийски клоуни (включително и герберските такива). На север градът има огромен потеницал. Но за да се реализира трябват пътища, метро, канализция и т.н. Вместо това строй едни върху други "луксозни имоти" около парадайса и на България, и накрая л...но...

    Коментиран от #62

  • 58 Сър Мастър Бейт

    7 0 Отговор
    Проблемът с колите е нерешима задача. Първо, града е проектиран за около милион човека, а реално живеят 2 милиона. Второ, Ганчо не се отказва от автомобила, дори когато метрото или наземния транспорт са му 3 пъти по-удобни. Справка - мазалото от коли в Центъра в неделя, когато няма зона.
  • 59 Да не се обиждаме

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Сила":

    предлагам отново да върнат софийското гражданство, а и забравих: който не е плащал данъци в софия последните 10 години да няма право да влиза в автомобилът си на територията на СГО

    Коментиран от #66

  • 60 Писал съм до го десетки пъти

    5 0 Отговор
    Да се промени ЗМДТ и да се задължи всеки вносител юридическо или физическо лице да регистрира “новия внос” веднага след преминаване на границата. От това следва: табели за автомобилите, ГТП и ГО, както и задължителния данък МПС, пък нека го продават и 5 години ако искат, но при изповядване на покупко продажбата ще трябва да докаже платените данъци и такси. Така ще се убие ентусиазма поне на 98% от автоджсмбазите, търсещи бъраз 50% печалба
  • 61 Как

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Сила":

    от какъв зор ? Селчо е дошъл в София за да просперира и за него тжва е просперитета. Не го търси на театър, на концерт или на благотво.штелна проява
  • 62 Другарите

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Техно":

    като знаеха, че не са специалисти по всичко се бяха заобиколили със специалисти и експерти от които взимаха акъл. Тогава дори "чугунените" глави бяхя разбрали, че в София в южните квартали не трябва да се строят по-високи от осем етажа сгради, за да може въздушните течения от Витоша да проветряват града. Сега - всичко е "бизнес" и далавера
  • 63 Край

    5 2 Отговор
    Най -накрая някой да обясни на софиянци че имат 3 ПЪТИ повече коли отколкото места за паркиране и улици за движение. Инфраструктурата няма да стане повече колите трябва да станат по-малко и това става като притискаш колите с пари и едновременно засилваш градския транспорт. От глупост се затрупахме с коли - средна скорост 14 км./час. Паркирането трябва да стане платено в целия град данъците повишени и замърсяващите коли вън от града. В Милано в центъра се влиза с винетка за него и вече дизел Евро5 не може да влиза в града зимата.
  • 64 онзи

    2 0 Отговор
    Ако се построи на два етажа място става на половина на пет етажа става 20%....
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Яяяяяя

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Да не се обиждаме":

    Как ще стигат продуктите от село до гражданите тогава?
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Гост

    3 0 Отговор
    Лакомията води до пренасищане
    София държи сладките инвестиции само за себе си. Така се обезлюдиха Родопите и странджанско.

    Коментиран от #69

  • 69 иПРОВИНЦИЯТА ПЛАЩА ЗА

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    МЕТРОТО И ПАРНОТО НА СОФИЯ.....СКАНДААААААААААЛНО
  • 70 Роси

    0 0 Отговор
    Ами проблема има решение. Под всеки нов блок подземни паркинги, но не само две нива а пет. В Америка има и до десет нива под земята. Просто трябва да се иска това от строителите. А за другите блокове от социализма подземни и наземни паркинги. Но да се краде е къде къде по добре.
    Приятен ден на всички.