Предстоящите промени в столичната наредба за паркиране, приети от Столичния общински съвет (СОС), буквално преобръщат модела, който доскоро насърчаваше прехода към електрическа мобилност. Епохата на неограниченото безплатно паркиране в зоните приключва.
От 2027 година нататък, собствениците на електромобили в столицата ще могат да се възползват от безвъзмездно пребиваване в Синя и Зелена зона само през първите три часа. След изтичането на този лимитиран период, ще бъде наложена такса за всеки следващ час.
Важно е да се подчертае, че новата регулация не въвежда ограничение в максималния брой часове – паркирането ще бъде възможно до края на работното време на съответната зона, но вече срещу заплащане.
Очевидно, тази реформа неминуемо предизвика лавина от недоволство и бурно неодобрение сред общността на притежателите на електрически коли. Не са малко онези, които са направили своя избор в полза на задвижването на ток именно заради безспорната икономическа изгода, предоставяна от досегашното безплатно паркиране. Този довод, често наричан "електрическият бонус", вече изчезва от сметките.
Промени има и за живущите в зоните. Ако собственик на електромобил е регистриран като жител в съответната платена зона, той ще има право да закупи абонаментна винетка, но при същите условия и ценови нива, както и за автомобилите, задвижвани с двигател с вътрешно горене (ДВГ).
Във връзка с тези промени, СОС утвърди и новите, доста сериозни, тарифи за „служебен абонамент“ на живущите. За Синя зона първата кола ще струва 150 евро годишно, докато втората кола в домакинството ще бъде таксувана двойно – 300 евро. За паркиране в Зелена зона цените са по-умерени: 100 евро за първия автомобил и 200 евро за втория. Тези цифри неминуемо ще окажат натиск върху бюджета на столичани, които разчитат на автомобила си.
Въвеждането на новите, по-строги правила за електромобили е планирано да влезе в сила от началото на 2027 година. Дотогава София остава един от малкото европейски градове, където EV (electric vehicles) все още се радват на неограничени преференции при паркиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Последния Софиянец
Коментиран от #21, #75
16:59 13.11.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Браво
17:07 13.11.2025
5 Помнещ
Сега как да ви разпределят местата за коли, ами преди беше на по-равните повече… и сега е така…
17:13 13.11.2025
6 Винченцо Андолини
Нахални тротинетковци...
17:20 13.11.2025
7 Сър Мастър Бейтс
17:21 13.11.2025
8 Не може
17:23 13.11.2025
9 БКП Ново начало
Това ли измисли мафията в СОС от ГЕРБ ново начало, БСП, ИТН и ... клоуна карло контейнера ?
Коментиран от #62
17:25 13.11.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Евро 6
Коментиран от #68
17:30 13.11.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Никой
Правилна е посоката.
Коментиран от #35, #73
17:34 13.11.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 е то вие
Коментиран от #18
17:35 13.11.2025
17 Георги
17:43 13.11.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 😂😂😂😂
До коментар #3 от "СОС":
Горките ба лъ че та! Мислят, че някой купува електрически коли, заради безплатно паркиране!17:50 13.11.2025
20 хаха
Защо трябва тези квартали да стават зона? Защо не обявят просто местен данък паркиране от общината? То така или иначе зоните вече стигат околовръстното и са в жилищни квартали, дето само местните си паркират. Проблемът откъде дойде? Защо общината позволи презастрояване? Защо са ми в радиус под 500м 3-4 големи супера на всякакви вериги? В 1км имаме 2 Фантастико, 3 Била, Лидл, ТМаркет и т.н., и т.н. Супер звучи, ама има ли и един паркинг и къде паркираме местните? И защо са ни 1000 вериги, офис сгради и кво ли не да ни задръстват?
Коментиран от #25, #69, #74
17:52 13.11.2025
21 Хаха
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Ми слизайте от кошниците бе, качвайте се на метрото, елементарно е :DКоментиран от #22
17:58 13.11.2025
22 хаха
До коментар #21 от "Хаха":
Абе, тук става въпрос за паркиране пред собственото ти жилище. Хубаво, ще се кача в метрото. А колата нали трябва да стои някъде? Да я паркирам пред къщата на Боци в Банкя?Коментиран от #91, #93
18:03 13.11.2025
23 Тити
18:03 13.11.2025
24 Бедни ми Андрешко
До коментар #18 от "ои8уйхътгрф":
Мисленето ти е андрешковско и бедняшки завистливо. Пътувам по 15 километра до работата си, със служебна кола и си имам служебно паркомясто на паркинга на фирмата, дреме ми за таксите ти. Айде, давай, вдигай...аз от колата НЯМА да сляза,но утре да не ревете, що пазаруваме от западните вериги, защото с тая кола ходя на пазара и ако за една зелена салата дето няма и 6лв., трябва да платя 10лв отгоре, за да спра там, еми да го дуят родните производители, защото на кауфланди, лидъли, били и т.н се спира безплатно и без ядове.Коментиран от #34
18:10 13.11.2025
25 щото като имаш място
До коментар #20 от "хаха":
и не ти раэрешат да строиш ще ревеш ,че не ти дават.Коментиран от #31
18:20 13.11.2025
26 Баш софиянец
Коментиран от #44
18:30 13.11.2025
27 Петя
18:33 13.11.2025
28 1020
18:38 13.11.2025
29 Не сте първите
Коментиран от #36
18:44 13.11.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 хаха
До коментар #25 от "щото като имаш място":
Няма лошо да дадат да строиш, но да си спазват правилата на общината, а не да се лъже яко с проекти. Ако имаш 1 дка, няма да строиш кооперация с 50 апартамента плътно до другите кооперации и да пишеш в проект гаражи, които продаваш за магазини после, и "подземен гараж", дето всъщност е вход с колони, които пречат малка Корса да се обърне и не се ползват. Като искаш 50 апартамента, купи примерно 2 дка с паркоместата.Познат ми показа свой проект за кооперация. Ами, имаше си на проекта 10ина паркоместа. Как? Ограда на 2м от сградата, нарисувани коли в празното място все едно са паркирали. То няма как да излязат от колата хората, трябва 4 да излязат 1 да се изнесе, 90 градуса ъгъл как да завиеш за "паркомястото"? Но дава проекта и малко кинти и построи сградата. Разбира се, паркира се на улицата.
В Манастирски има още по-луди случаи. Продават НА УЛИЦАТА паркоместа все едно са към кооперациите. Как става това?
Коментиран от #70
19:03 13.11.2025
32 емил
19:04 13.11.2025
33 Морис
Коментиран от #40
19:11 13.11.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Пет пари
До коментар #14 от "Никой":
Кое ти е правилно пък на тебе?! Защо хората да нямат коли? Разширението на зоните е в жилищни райони. Там хората не ходят по работа, там живеят. Дори да ползват градски, колите им стоят където живеят. И хората имат коли, защото им трябват. Ти ще кажеш кой какво да има, без грам мисъл за нуждите на хората. Тия приказки дъблокомислени бият наглупости.19:14 13.11.2025
36 хаха
До коментар #29 от "Не сте първите":
В Лондон сигурен ли си, че имат зони в ЖИЛИЩНИТЕ квартали, а не в центъра? Колко им е средната заплата? Или тук хората взимат по 3-4000лв НЕТО на месец, та зоната да е към 6лв/2.50 паунда?Коментиран от #92
19:19 13.11.2025
37 1020
До коментар #18 от "ои8уйхътгрф":
То глупостта по хората ходи, не по гората. 1.Хората работещи в центъра не ходят на работа с коли. Там се ходи по институции, по болници и т.н. Хората ходят с коли защото им ТРЯБВАТ не защото не знаят, че има градски. По същата логика щом купуваш хляб, да ти го вдигат, докато не спреш да го купуваш - 100 лв да ти стане хляба (ако пак купуваш, 200 да ти стане). Освен това хората живеят там, къде да си държат колите. Аман оттъпундери, дето се изказват без грам мисъл.Коментиран от #38, #72
19:22 13.11.2025
38 ои8уйхътгрф
До коментар #37 от "1020":
Дибиларский, вадиш 50 бона и тръгваме утре из центъро на селу софия и 4 часа ще проверяваме колите... Махаме тези на живущите в зоната и ако колите на работещите у центъро се окажат по-малко от 60% ще ти дам 300 бона у кеш... Когато се окажат повече от 60% лично ще изгориш своите 50 бона...То утре е петък- отиди изтегли заем от бързите кредити (че банката няма да ти даде) и в понеделник тръгваме на обиколка
19:29 13.11.2025
39 Дострашало ги е
Коментиран от #41, #66
19:42 13.11.2025
40 хаха
До коментар #33 от "Морис":
Не знам дали се шегуваш, но жената купи офис в центъра и в двора на сградата всъщност продадоха гараж за 150 000 евро наистина. При това този гараж е буквално 3 бетонни панела с врата отпред насред двора- като ония в крайните квартали, дето ги правеха пред блоковете.19:42 13.11.2025
41 хаха
До коментар #39 от "Дострашало ги е":
То всеки бизнес може да пробва да увеличи двойно. По-интересното е, че тези същите като партии гласуваха закон за еврото. Какво пишеше там за спекулативно вдигане на цени, икономическа обосновка или яки глоби? Как обосновават двойно покачване? Да, двойно е спрямо 2012, но какво точно им се е качило двойно като разходи от тогава? Двойни заплати? Двойни цени на паяците? Двойни цени на скобите? Ама как тогава Паркинги и Гаражи са съществували до вчера и не са фалирали?Сега КЗП ще ги глобява ли или не?
19:45 13.11.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 ТУЗАРА
20:06 13.11.2025
44 Бойко Борисов 🎖️
До коментар #26 от "Баш софиянец":
Да живееш в София е предимство НО И ОТГОВОРНОСТМасово в европейските градове хората се отказват от МПС, които ползват рядко и заемат общинските места на улицата - обект на често преместване от Чистота и глоби. Останалите имат собствен гараж и паркомясто.
Коментиран от #47, #49
20:12 13.11.2025
45 хаха
Във Великобритания вече почнаха. Електромобилите и хибридите в бюджет 2026 станаха опасни за.... бюджета. Обяви го лично финансовата министърка Рейчъл Рийвс по прякор "Рейчъл от счетоводството". Слагат им пътен данък 3 пенса НА КИЛОМЕТЪР.. Защо? Заради тях паднали приходите от акцизи на горива и трябвало да компенсират. Набиха им и данък "лукс"- по 1000 лири начално плюс 200-300 годишно на всяка закупена кола.
Държавите прибират милиарди годишно от горивата само. Как точно тия с електрокарите очакват да стане зелен рай само с електрокари и политиците ни да откажат може би 10-15% от държавния бюджет отма?
Коментиран от #96
20:14 13.11.2025
46 Илон Мъск
20:15 13.11.2025
47 хаха
До коментар #44 от "Бойко Борисов 🎖️":
В кои точно градове в Западна Европа хората масово имат собствен гараж или пакромясто? Я малко почни да мислиш какво е строителството тук. Сградите са масово кооперации или блокове БЕЗ ГАРАЖИ или с 1-2 на 50 апартамента и улици без площи за паркиране. То затова и няма пазар на електрокари голям- как да теглиш през 1-2 улици кабел до колата? В САЩ строят еднофамилни къщи, но и там си има бая кооперации.Коментиран от #58, #63
20:18 13.11.2025
48 Уууууу
20:46 13.11.2025
49 Баш софиянец
До коментар #44 от "Бойко Борисов 🎖️":
А защо смятате, че е безотговорно да имаш кола, ако живееш в центъра и да я ползваш, когато ти е нужно? И не давайте т.нар.европейци за пример въобще. В добавка - България се намира в Европа, българите СА европейци и не виждам защо трябва да следваме безкритично всички безумия, които пропълзяват от западна посока.20:59 13.11.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 преминаващ
22:10 13.11.2025
52 Умник
Като ще се сравняваме с друг държави да коментираме субсидиите тогава.
22:49 13.11.2025
53 Луд
Коментиран от #59
22:51 13.11.2025
54 Тези не се ли бореха за чист въздух?
23:26 13.11.2025
55 Не само
00:51 14.11.2025
56 Коцето
Коментиран от #57
01:28 14.11.2025
57 Бай той Толстой
До коментар #56 от "Коцето":
😁😁😁. Какъв зелен преход бе,байно?Тия работи ги остави за евроовцете.Тарикати с тротинетки,а?04:22 14.11.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Гошо
08:09 14.11.2025
62 Гошо
До коментар #9 от "БКП Ново начало":
Ами, не , бъркате - предложението е на Б. Бонев и Терзиев. Щяло да има пари за закупуване на нови превозни средства ( над 100 на брой от различен тип) , щели да строят паркинги и да развиват града с тия пари. И най- важното Терзиев обмисля да изтегли 1 млрд лева заем за закупуването на превозните средства и повишението щяло да позволи да се връща заема спред Б. Бонев.08:14 14.11.2025
63 Гошо
До коментар #47 от "хаха":
В Берлин. Почти всеки с кола има подземно паркомясто. Извън центъра паркирането по улиците е напълно безплатно. Места има достатъчно за всички. Но обикновено и едно семейство има по 1 кола. Но тук е трудно постижимо.Коментиран от #65
08:17 14.11.2025
64 Упс
Щом търпим значи ни е добре.
08:38 14.11.2025
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Българин
До коментар #11 от "Евро 6":
Не сме нежни душици!09:33 14.11.2025
69 ПЗпзпз
До коментар #20 от "хаха":
Па някой да е те вързал да живееш на място, където улицата ви е малка и пълна с магазини? Да не би аз да ходя да пазарувам в тях?09:44 14.11.2025
70 ЗСпзспзс
До коментар #31 от "хаха":
И кой ги купува тези апартаменти, залепени за другите такива? И кой не си купува гараж? Мога да ти кажа кой не го прави - АЗ! Строителите не ги правят тези сгради, защото им е хоби. Правят ги, защото има кой да купува.Затова и аз съм в групата, "Опраайте се, щом ви е зор да живеете на такова място. Че чак плащате и по 2 торби с пари за тази привилегия"
09:49 14.11.2025
71 Любомир Борисов
Процента на електроавтомобилите в София по данни от КАТ е 1 %. Ако мислите, че този 1% ви е проблем допускате грешка. Този един процент ще бъдат вот срещу вас ако не постъпвате прагматично.
Успех.
Коментиран от #81
10:05 14.11.2025
72 ои8уйхътгрф
До коментар #37 от "1020":
Дибиларский, как я караш- взе ли вече онези 50 бона? В понеделник в 10:00ч. те чакам където кажеш и почваме обиколката...Алооооо, Дибиларскиййййй- жив ли си бе? Ако не ми се явиш у понеделник с 50 бона у ръцете лично ще се погрижа да имаш трудности с храненето, особено с държането на вилица/лъжица...
10:20 14.11.2025
73 Някой
До коментар #14 от "Никой":
Пешеходците на село защото ВЪЗДУХА е чист Пешеходци в града с провогази заради електрическоте автомобили генериращи канцерогени финни прахови частици от феродото на спирачките поради огромната СОБСТВЕНА маса от по 3500 кг на екологичните иначе батерии с постояното спиране и тръгване в градските задръствания .Коментиран от #80, #82
10:47 14.11.2025
74 Върховенството на П
До коментар #20 от "хаха":
Да неямаш кола с която да ходиш да си купуваш от производители храна , а да си купуваш една и съща но в различни опаковки отр овни смески за храна от конкуриращите се демократично на свободния пазар различни вериги хипермаркети с скрита покрита собственост притежание на един единствен собственик монополист10:54 14.11.2025
75 Човечеството е измислило велосипеда
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Зравословно е, няма застраховка, няма пътен данък, няма винетка , няма технически преглед, няма гориво, освен че трябва да мачкате повече кифтета, че да можете да въртите педалите, че иначе съвсем ще изпосталеете, ремонтите са престъпно евтини дори на по-скъпите модели. Зарежете ги тези ДВГ-та , електромобили и всчики безумни скъпотии, които са измислени за да ви разгромяват бюджета, като някой става за ваша сметка милионер и или даже милиардер.Коментиран от #102
11:07 14.11.2025
76 Георги Г.
ТРЯБВА ОЩЕ ОТ УТРЕ ДА СЕ МАХНАТ ПРИВИЛЕГИИТЕ НА МОТОКАРИТЕ.
11:19 14.11.2025
77 Др.Тодор Живков 🇧🇬
11:22 14.11.2025
78 айде
Коментиран от #79
11:24 14.11.2025
79 И защо?
До коментар #78 от "айде":
То и сега си е достатъчно гадно и даже селянин може надеждно да го установи този факт.11:30 14.11.2025
80 ои8уйхътгрф
До коментар #73 от "Някой":
Дибиларский, карам хибрид дето тежи близо 2,5 тона и в града съм изцяло на ток и съответно рекуперацията ми е първа дружка... На тая кола смених предни накладки за първи път на 80 000км. и не щото бяха свършили, а щото тръгвах на пътуване "по света и у нас" от над 10 000км. и не ми рискуваше някъде из чужбината да търся спешно сервизи и да ги сменям...Преди този хибрид досега НИКОГА предни накладки не са ми издържали повече от 50 000км. Вкратце- опорката ти е много саката и яко издиша в тази си част...
Коментиран от #88
11:37 14.11.2025
81 Ха ха
До коментар #71 от "Любомир Борисов":
А сега да помислиме и за останалите 99% гласоподаватели.Те не трябва ли по същият начин да могат да паркират?Коментиран от #84
11:39 14.11.2025
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Живота по градовете гета става
12:30 14.11.2025
84 Един
До коментар #81 от "Ха ха":
Типично за нищоправещата власт. Корупция навсякъде. В новите квартали ако всичко е наред би трябвало да няма коли по улиците. Но всичко е делавера в строителството и паркоместата липсват. Защото оскапяват строежа. Същото е и с пътищата. Вместо да ги коригират , по лесно е колци и средна скорост. Балъците ще плащат на корумпираните чиновници.12:35 14.11.2025
85 бълг. патриот
първи помощник бонбончо п------са
13:35 14.11.2025
86 незнайко
14:09 14.11.2025
87 спасител
кмет? По некадърно управление в София никога не е имало и надявам се няма да има.
14:11 14.11.2025
88 незнайко
До коментар #80 от "ои8уйхътгрф":
А затова, че тежиш 2.5 тона защо не коментираш ? Кой "тъпче" повече пътя ? Аз с моите 1450 кг или Вие ? За данъка който не е обвързан с теглото не ми се говори ! Нямаше нужда от Вашия коментар !Коментиран от #89
14:16 14.11.2025
89 ои8уйхътгрф
До коментар #88 от "незнайко":
Относно данъка се обърни към законотворците- аз си плащам това което ми кажат в данъчното... Ти също...Относно "тъпченето" на пътя не джипката ми е проблем, а калпавото изпълнение на този път... Отивай при мамалигите и ги питай що техните пътища не се разпадат като вашите- и там се карат същите коли... А и като се замисля отдавна коли под 1,5 тона почти няма- толкова тежки са или градски въшки, или са дърти коптори на 20-на години
Ама като сте казали да си ги мерим да питам какво правим с вредните емисии в града от вашите коли? Щото моята се движи на ток и НЕ ми дишате саждите...
15:14 14.11.2025
90 Резачкобегачка
15:25 14.11.2025
91 Бай
До коментар #22 от "хаха":
Е тъй де, за чий ти е кошницата, като имаш метро, продавай я!15:47 14.11.2025
92 Бай
До коментар #36 от "хаха":
Ами не, не взимат, за това ще се простираме според чергата - марш към метрото!15:50 14.11.2025
93 ои8уйхътгрф
До коментар #22 от "хаха":
"тук става въпрос за паркиране пред собственото ти жилище."И какво? Жилището е твое, но улиците, тротоарите и паркингите НЕ СА ТВОИ, а са общинска собственост. Това схващаш ли го, че имам въпросче... Дано си схванал, аз шъ питам:
Ти заключваш ли си жилището като излизаш? Вратата на блока ви заключена ли е? По същество достъпът на чужди хора до твоето жилище ограничен ли е? Чужди хора влизат ли само след твое позволение? Подозирам, че всички отговори са ДА... Тоест ти упражняваш пълен контрол кой и как използва твоят имот и не позволяваш на местният пияница примерно да се къпе у вас когато си иска...
Вкратце- НИКОЙ С НИЩО НЕ ТИ Е ДЛЪЖЕН, общината има пълното право да се разпорежда със своите имоти както намери за добре.
Жокер: Притежаването на кола в Япония става само след като докажете, че има къде да я паркирате. Може да е в частен имот, може в гараж, може да сте наели паркомясто- важното е, че Е ЗАБРАНЕНО колата да стои на улицата...
16:28 14.11.2025
94 САЖДА ПАУЪР
18:00 14.11.2025
95 МЪСК 🥇 ШАМПИОНА 🏆
ЗАПАДЪТ Е ЧАО
21:02 14.11.2025
96 ТУЗАРА
До коментар #45 от "хаха":
Тия 3 пенса на миля са 370 лири на година за 20,000км вместо 2500 паунда за гориво и данък на парахода от Викторианската ера.Спрете да късате ризите и си включете мозъците.
🇧🇬 Патриот на БГ ток ⚡ или вечна петролна робиня 💁🏼♀️🛢️
Коментиран от #97
21:08 14.11.2025
97 ои8уйхътгрф
До коментар #96 от "ТУЗАРА":
И кой ти каза, че у мелкобритания няма данъци за електрокарите? Вече си плащат данъка на общо основание като всички други... Махнаха им безплатното влизане в центъра на Лондон... Електрокарите бяха освободени и от данък "Лукс" който се плаща за коли над 40 000 паунда (почти съм сигурен за сумата)- вече си го плащат...Вкратце- там електрокарите си плащат ВСИЧКО и не са им останали привилегии... Днес у мелкобритания, утре у есср, вдругиден у ваштъ дупкъ...
И като бонус- на островчето под 20% от хората с електрокари могат да ги зареждат вкъщи и 80%+ се зареждат изцяло на обществените зарядни срещу много пари на киловат... При такова положение финансово излиза като да караш кола с разход 6/100 бензин и им оставаха привилегиите които вече са им отнети... Не случайно цените на електрокарите втора ръка у мелкобритания рязко се сринаха в последната година- що ли...
Коментиран от #98
08:12 15.11.2025
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Възраждане
09:18 15.11.2025
100 БГ Патриот 🇧🇬
До коментар #98 от "ои8уйхътгрф":
Да караш на ток е БЕЗПЛАТНО- Сервизи мазни няма,
- Специално ходене до бензиностанцията няма (колонката е у вас),
- Пушек, миризми, еко категории и сини зони няма
- Източени сметки няма - токът е безплатен поне през следващите 4+ млрд. години
- 4х4, 2 мотора (3 Плад) от 350 (Long Range) до 1020 коня (Плад) - изпреварваш с мисъл..
Не се нарича изпреварване, а телепортация ✨
Плюсове в България:
- 2026 неограничено и безплатно паркиране в синя и зелена зона
- 01.01.2027 Неограничен престой в синя и зелена зона като първите 3 часа са безплатни
- неограничен достъп до малък и голям ринг (нискоемисионни зони) целогодишно; останалите плащат или такса влизане, или глоба, защото не отговарят на изискванията за изгорели газове
- 0 лв годишен данък
- смешните 18 ст. с ДДС/кВтч за хората без навес (токът се произвежда в България, парите остават тук)
- за хората с навес - БЕЗПЛАТНО
- за хората с Tesla Free Lifetime Supercharging - пожизнено БЕЗПЛАТНО в България, в цяла Европа и целия Свят 🚀
Коментиран от #101
17:57 15.11.2025
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 2554
До коментар #75 от "Човечеството е измислило велосипеда":
Хм, всички тези екстри ще ги тyрят и на велосипедите. Ами не са се сетили.17:01 18.11.2025