София удари спирачка на досегашните "златни" привилегии за собствениците на електромобили

13 Ноември, 2025 16:54 48 070 102

  • сос-
  • зелена зона-
  • синя зона-
  • електромобили-
  • зплатно паркиране-
  • софия

Неограниченото безплатно паркиране в зоните приключва

София удари спирачка на досегашните "златни" привилегии за собствениците на електромобили - 1

Предстоящите промени в столичната наредба за паркиране, приети от Столичния общински съвет (СОС), буквално преобръщат модела, който доскоро насърчаваше прехода към електрическа мобилност. Епохата на неограниченото безплатно паркиране в зоните приключва.

От 2027 година нататък, собствениците на електромобили в столицата ще могат да се възползват от безвъзмездно пребиваване в Синя и Зелена зона само през първите три часа. След изтичането на този лимитиран период, ще бъде наложена такса за всеки следващ час.

Важно е да се подчертае, че новата регулация не въвежда ограничение в максималния брой часове – паркирането ще бъде възможно до края на работното време на съответната зона, но вече срещу заплащане.

Очевидно, тази реформа неминуемо предизвика лавина от недоволство и бурно неодобрение сред общността на притежателите на електрически коли. Не са малко онези, които са направили своя избор в полза на задвижването на ток именно заради безспорната икономическа изгода, предоставяна от досегашното безплатно паркиране. Този довод, често наричан "електрическият бонус", вече изчезва от сметките.

Промени има и за живущите в зоните. Ако собственик на електромобил е регистриран като жител в съответната платена зона, той ще има право да закупи абонаментна винетка, но при същите условия и ценови нива, както и за автомобилите, задвижвани с двигател с вътрешно горене (ДВГ).

Във връзка с тези промени, СОС утвърди и новите, доста сериозни, тарифи за „служебен абонамент“ на живущите. За Синя зона първата кола ще струва 150 евро годишно, докато втората кола в домакинството ще бъде таксувана двойно – 300 евро. За паркиране в Зелена зона цените са по-умерени: 100 евро за първия автомобил и 200 евро за втория. Тези цифри неминуемо ще окажат натиск върху бюджета на столичани, които разчитат на автомобила си.

Въвеждането на новите, по-строги правила за електромобили е планирано да влезе в сила от началото на 2027 година. Дотогава София остава един от малкото европейски градове, където EV (electric vehicles) все още се радват на неограничени преференции при паркиране.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 65 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Последния Софиянец

    58 10 Отговор
    Дигат двойно таксите за паркиране.

    Коментиран от #21, #75

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Браво

    65 15 Отговор
    Правилно
  • 5 Помнещ

    63 14 Отговор
    Комунизмът бил лош… Имало бригади… после ходят на студентски бригади… берат ягоди в англия…
    Сега как да ви разпределят местата за коли, ами преди беше на по-равните повече… и сега е така…
  • 6 Винченцо Андолини

    85 14 Отговор
    Я ги виж ти, 3 часа безплатно, ха!
    Нахални тротинетковци...
  • 7 Сър Мастър Бейтс

    66 11 Отговор
    Че е отпаднала авантата на тези с ел. коли добре. Но тези реално са ни увеличили таксата "синя зона" двойно. Досега плащахме 900 лева за 2 коли за 2 години. Сега същото, но само за една. Ужас и безумие...
  • 8 Не може

    76 12 Отговор
    да има привилегии. Нали затуй набиваха крак на паветата през 1990г. За банани и против привилегии.
  • 9 БКП Ново начало

    49 18 Отговор
    Това е б.си npocтотията.
    Това ли измисли мафията в СОС от ГЕРБ ново начало, БСП, ИТН и ... клоуна карло контейнера ?

    Коментиран от #62

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Евро 6

    78 19 Отговор
    А ние с Евро 6 стандарт, защо да нямаме право на 3 часа аванса?

    Коментиран от #68

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Никой

    34 15 Отговор
    Постепенно това трябва да се реши - автомобилите са прекалено много. Така не става - водим се малко или много - по-друг тип Столица. да речем - по привлекателна за пешеходци.

    Правилна е посоката.

    Коментиран от #35, #73

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 е то вие

    54 9 Отговор
    хубаво се радвате за електрокарите, ама реално на всички ни го слагат с тия 4лв на час...

    Коментиран от #18

  • 17 Георги

    57 6 Отговор
    а какво става с паркингите? Дори "изостанал" Белград има по няколко във всяка зона.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 😂😂😂😂

    34 16 Отговор

    До коментар #3 от "СОС":

    Горките ба лъ че та! Мислят, че някой купува електрически коли, заради безплатно паркиране!
  • 20 хаха

    60 3 Отговор
    Супер! Ще плащам с колата на жената по 300 евро за паркиране пред вкъщи. Ама да имаше поне осигурено къде да се паркира. защото сме на улица колко да е- блокът ни плюс 50м, т.е. под 200м дълга. Отсреща имаше голям паркинг. Построиха супермаркет, разбира се. Цялата улица с паркирането на тротоари и подобни щуротии е за под 50ина коли. Блокът ни е 126 апартамента. Има паркоместа за 1 кола на 2.5 апартамента. Съседните блокове са с по-малко места даже при подобна бройка апартаменти. Някои са директно на близкия булевард и имат 0 паркоместа. Съответно е касапница- по тротоари паралелно на сградите, в калта и т.н. се паркира и често през 3-4 улици. Суперът отне към 50ина места, като го построиха. Уж има паркинг, ама за 3-4 коли и, разбира се, вече само за магазина. Същото при офиса- имаше 2-3 парцела за по поне 50 коли наблизо. Тази година строят кооперации с 0 гаражи и паркоместа. Улиците са задръстени и няма къде да се паркира вече.
    Защо трябва тези квартали да стават зона? Защо не обявят просто местен данък паркиране от общината? То така или иначе зоните вече стигат околовръстното и са в жилищни квартали, дето само местните си паркират. Проблемът откъде дойде? Защо общината позволи презастрояване? Защо са ми в радиус под 500м 3-4 големи супера на всякакви вериги? В 1км имаме 2 Фантастико, 3 Била, Лидл, ТМаркет и т.н., и т.н. Супер звучи, ама има ли и един паркинг и къде паркираме местните? И защо са ни 1000 вериги, офис сгради и кво ли не да ни задръстват?

    Коментиран от #25, #69, #74

  • 21 Хаха

    24 22 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Ми слизайте от кошниците бе, качвайте се на метрото, елементарно е :D

    Коментиран от #22

  • 22 хаха

    62 6 Отговор

    До коментар #21 от "Хаха":

    Абе, тук става въпрос за паркиране пред собственото ти жилище. Хубаво, ще се кача в метрото. А колата нали трябва да стои някъде? Да я паркирам пред къщата на Боци в Банкя?

    Коментиран от #91, #93

  • 23 Тити

    46 3 Отговор
    Градска мобилност трябва да се закрие каквито вземат от синя ию зелена зона глоби си раздават бонуси и никаква поддръжка на улиците.
  • 24 Бедни ми Андрешко

    13 31 Отговор

    До коментар #18 от "ои8уйхътгрф":

    Мисленето ти е андрешковско и бедняшки завистливо. Пътувам по 15 километра до работата си, със служебна кола и си имам служебно паркомясто на паркинга на фирмата, дреме ми за таксите ти. Айде, давай, вдигай...аз от колата НЯМА да сляза,но утре да не ревете, що пазаруваме от западните вериги, защото с тая кола ходя на пазара и ако за една зелена салата дето няма и 6лв., трябва да платя 10лв отгоре, за да спра там, еми да го дуят родните производители, защото на кауфланди, лидъли, били и т.н се спира безплатно и без ядове.

    Коментиран от #34

  • 25 щото като имаш място

    6 10 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    и не ти раэрешат да строиш ще ревеш ,че не ти дават.

    Коментиран от #31

  • 26 Баш софиянец

    48 5 Отговор
    Кръглиидиоти! Как подяволите насърчават по този начин ползването на градски транспорт? Новите разширения са предимно жилищни зони. Там хората ЖИВЕЯТ и затова там си държат колите. Ние ЗНАЕМ, че има градски транспорт. Ползваме си колите, защото НИ ТРЯБВАТ! Освен това есадистично да УДВОИШ цената на час и винетката за живущите. Какво се очаква да направят живущите: да си продадат колите, да ги паркират на покрива, да ги държат в килера....Тияпростаци твърдят, че няма да позволят на мафиятада вдига цената за боклука, но те зверски вдигат наказанията, че имаш кола (защото това са наказания). Пълната олигофрени заля отвсякъде.

    Коментиран от #44

  • 27 Петя

    27 17 Отговор
    Малко е увеличението за годишното паркиране. София се напълни с таралясници. Не може нормално да се мине по улиците от паркирани коли и от двете страни обикновено. Като имат кола, да си купят гараж или да плащат за паркиране на улицата. Какво е това 100 евро за цяла година ? Няма и по 10 евро на месец.
  • 28 1020

    48 8 Отговор
    Хората подкрепиха кмета за боклука, а той им вдигна двойно цената за паркиране за благодарност. Пе...раска история!
  • 29 Не сте първите

    12 7 Отговор
    А у Лондон отдавна е 2,5 паунда. Вие кво се мотаете. Безплатно е само влизането в центъра.

    Коментиран от #36

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 хаха

    25 1 Отговор

    До коментар #25 от "щото като имаш място":

    Няма лошо да дадат да строиш, но да си спазват правилата на общината, а не да се лъже яко с проекти. Ако имаш 1 дка, няма да строиш кооперация с 50 апартамента плътно до другите кооперации и да пишеш в проект гаражи, които продаваш за магазини после, и "подземен гараж", дето всъщност е вход с колони, които пречат малка Корса да се обърне и не се ползват. Като искаш 50 апартамента, купи примерно 2 дка с паркоместата.
    Познат ми показа свой проект за кооперация. Ами, имаше си на проекта 10ина паркоместа. Как? Ограда на 2м от сградата, нарисувани коли в празното място все едно са паркирали. То няма как да излязат от колата хората, трябва 4 да излязат 1 да се изнесе, 90 градуса ъгъл как да завиеш за "паркомястото"? Но дава проекта и малко кинти и построи сградата. Разбира се, паркира се на улицата.
    В Манастирски има още по-луди случаи. Продават НА УЛИЦАТА паркоместа все едно са към кооперациите. Как става това?

    Коментиран от #70

  • 32 емил

    33 2 Отговор
    Забележете не минава ден когато в цялата медия се съобщава колко водители са глобени или колко нови камери са монтирани или как нови сини и зелени зони са въведени. Сегашните които ни управляват са способни само на това-- да лъжат , да мамят , да крадат , и да търсят най лекият начин за да спечелят mного пари -- от кражбите на Европейските фондове от които много малко влагат а голямата част се губи , изчезва. Да сте прочели ,че ще строят еди си колко надземни или подземни паркинги на няколко етажа или под парковете и на някои места подземни паркинги ще се строят . Няма да прочетете защото там се изисква сериозни инвестиции , пари защо да рискуват когато с Зелена или Синя боя може да се боядиса асфалта и на другият ден ти носи приходи - което не изисква ни акъл , ни пари ни инвестиции и рискове - една боя нищо повече само на това са способни . Превърнаха големите градове в паркинги нов отрасъл най -печевливш след наркотичните вещества.
  • 33 Морис

    28 1 Отговор
    Ей затова станаха 146000- евро гаражите ! Няма къде да се паркира .

    Коментиран от #40

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Пет пари

    24 7 Отговор

    До коментар #14 от "Никой":

    Кое ти е правилно пък на тебе?! Защо хората да нямат коли? Разширението на зоните е в жилищни райони. Там хората не ходят по работа, там живеят. Дори да ползват градски, колите им стоят където живеят. И хората имат коли, защото им трябват. Ти ще кажеш кой какво да има, без грам мисъл за нуждите на хората. Тия приказки дъблокомислени бият наглупости.
  • 36 хаха

    18 5 Отговор

    До коментар #29 от "Не сте първите":

    В Лондон сигурен ли си, че имат зони в ЖИЛИЩНИТЕ квартали, а не в центъра? Колко им е средната заплата? Или тук хората взимат по 3-4000лв НЕТО на месец, та зоната да е към 6лв/2.50 паунда?

    Коментиран от #92

  • 37 1020

    14 8 Отговор

    До коментар #18 от "ои8уйхътгрф":

    То глупостта по хората ходи, не по гората. 1.Хората работещи в центъра не ходят на работа с коли. Там се ходи по институции, по болници и т.н. Хората ходят с коли защото им ТРЯБВАТ не защото не знаят, че има градски. По същата логика щом купуваш хляб, да ти го вдигат, докато не спреш да го купуваш - 100 лв да ти стане хляба (ако пак купуваш, 200 да ти стане). Освен това хората живеят там, къде да си държат колите. Аман оттъпундери, дето се изказват без грам мисъл.

    Коментиран от #38, #72

  • 38 ои8уйхътгрф

    11 6 Отговор

    До коментар #37 от "1020":

    Дибиларский, вадиш 50 бона и тръгваме утре из центъро на селу софия и 4 часа ще проверяваме колите... Махаме тези на живущите в зоната и ако колите на работещите у центъро се окажат по-малко от 60% ще ти дам 300 бона у кеш... Когато се окажат повече от 60% лично ще изгориш своите 50 бона...

    То утре е петък- отиди изтегли заем от бързите кредити (че банката няма да ти даде) и в понеделник тръгваме на обиколка
  • 39 Дострашало ги е

    35 8 Отговор
    Да напишат за двойно увеличените такси за час паркиране! Хора, двойно!!!! Кой бизнес може да увеличи цените си двойно от раз, кой??? Управляват ни инфантилни идиоти! Заслужават да бъдат избесени по стълбовете!

    Коментиран от #41, #66

  • 40 хаха

    13 2 Отговор

    До коментар #33 от "Морис":

    Не знам дали се шегуваш, но жената купи офис в центъра и в двора на сградата всъщност продадоха гараж за 150 000 евро наистина. При това този гараж е буквално 3 бетонни панела с врата отпред насред двора- като ония в крайните квартали, дето ги правеха пред блоковете.
  • 41 хаха

    24 3 Отговор

    До коментар #39 от "Дострашало ги е":

    То всеки бизнес може да пробва да увеличи двойно. По-интересното е, че тези същите като партии гласуваха закон за еврото. Какво пишеше там за спекулативно вдигане на цени, икономическа обосновка или яки глоби? Как обосновават двойно покачване? Да, двойно е спрямо 2012, но какво точно им се е качило двойно като разходи от тогава? Двойни заплати? Двойни цени на паяците? Двойни цени на скобите? Ама как тогава Паркинги и Гаражи са съществували до вчера и не са фалирали?
    Сега КЗП ще ги глобява ли или не?
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 ТУЗАРА

    8 13 Отговор
    Докладваха ми за тия глупости и взех къща с 2 гаража за двата Плада

  • 44 Бойко Борисов 🎖️

    6 12 Отговор

    До коментар #26 от "Баш софиянец":

    Да живееш в София е предимство НО И ОТГОВОРНОСТ

    Масово в европейските градове хората се отказват от МПС, които ползват рядко и заемат общинските места на улицата - обект на често преместване от Чистота и глоби. Останалите имат собствен гараж и паркомясто.

    Коментиран от #47, #49

  • 45 хаха

    18 2 Отговор
    То това е само началото за електромобилите. В периода 2000-2010 нали рекламираха дизелите като икономични, ЕКОЛОГИЧНИ? Увеличиха акциза на бензина, ама тях държаха с евтино гориво. Хората се зарибиха и станаха най-лошото и, хоп, дизелът по-скъп от бензина. Метанът беше следващо супер решение. Накупиха се коли и се направи отопление, набиха му як акциз. Просто ползват нещо ново да нарекат старото лошо и да вдигнат данъци, акцизи и т.н.
    Във Великобритания вече почнаха. Електромобилите и хибридите в бюджет 2026 станаха опасни за.... бюджета. Обяви го лично финансовата министърка Рейчъл Рийвс по прякор "Рейчъл от счетоводството". Слагат им пътен данък 3 пенса НА КИЛОМЕТЪР.. Защо? Заради тях паднали приходите от акцизи на горива и трябвало да компенсират. Набиха им и данък "лукс"- по 1000 лири начално плюс 200-300 годишно на всяка закупена кола.
    Държавите прибират милиарди годишно от горивата само. Как точно тия с електрокарите очакват да стане зелен рай само с електрокари и политиците ни да откажат може би 10-15% от държавния бюджет отма?

    Коментиран от #96

  • 46 Илон Мъск

    19 2 Отговор
    Начи градовете си ги пълните вертикално (блокове), а искате да има място за всички хоризонтално.. 💡
  • 47 хаха

    11 1 Отговор

    До коментар #44 от "Бойко Борисов 🎖️":

    В кои точно градове в Западна Европа хората масово имат собствен гараж или пакромясто? Я малко почни да мислиш какво е строителството тук. Сградите са масово кооперации или блокове БЕЗ ГАРАЖИ или с 1-2 на 50 апартамента и улици без площи за паркиране. То затова и няма пазар на електрокари голям- как да теглиш през 1-2 улици кабел до колата? В САЩ строят еднофамилни къщи, но и там си има бая кооперации.

    Коментиран от #58, #63

  • 48 Уууууу

    26 1 Отговор
    Ауууу, шокиран съм! В цял свят от години ограничават или изобщо премахват всякакви предимства, държавни субсидии и бонуси за миксерите! Защо си мислите, че България ще е изключение? Никой няма да Ви позволи да се возите за стотинки и паркирате безплатно
  • 49 Баш софиянец

    18 1 Отговор

    До коментар #44 от "Бойко Борисов 🎖️":

    А защо смятате, че е безотговорно да имаш кола, ако живееш в центъра и да я ползваш, когато ти е нужно? И не давайте т.нар.европейци за пример въобще. В добавка - България се намира в Европа, българите СА европейци и не виждам защо трябва да следваме безкритично всички безумия, които пропълзяват от западна посока.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 преминаващ

    11 10 Отговор
    Тези цени трябва да са на месец а не на година.... И трябва да има такса изход от София 100 евро....
  • 52 Умник

    9 1 Отговор
    “Дотогава София остава един от малкото европейски градове, където EV (electric vehicles) все още се радват на неограничени преференции при паркиране.”
    Като ще се сравняваме с друг държави да коментираме субсидиите тогава.
  • 53 Луд

    18 1 Отговор
    До като има будали , ще се плаща , защото столична община само временно стопанисва земята на София . А истинският собственик на земята е народа на България и съответно Софиянци. И какво се получава истинският собственик си плаща за да паркира на собствената си земя на мутренските фирми вързани за хранилката на милионите към столична община. Няма такъв абсурд, няма такава глупава нация като нашата.

    Коментиран от #59

  • 54 Тези не се ли бореха за чист въздух?

    20 2 Отговор
    Или вече въздухът е чист и минаваме на следващата цел - да съберем пари за бонуси..
  • 55 Не само

    22 1 Отговор
    София,всички ще бъдят ударени като с мокър парцал през лицето с това евро!!!А ОБЕЩАВАХА НИЩО НЯМА ДА ПОСКЪПНЕ ЗАРАДИ ЕВРОТО,Е КАК ГО ДОКАЗВАТ,ЧЕ НЕ Е ЗАРАДИ НЕГО.ИМАМ ЧУВСТВТО,ЧЕ ЕВРООТПАДЪКА НАРОЧНО НИ ГО ВРЪЩА ЗАРАДИ КОВИД ВАКСИНИТЕ КОИТО НАД 80% ОТ НАРОДА НИ, НЕ ИМ СЕ ВЪРЗА НА ФЕТИШИТЕ,И ГИ ИЗХВЪРЛИХА НО ВСЕ ПАК СИ ГИ ПЛАТИХМЕ!
  • 56 Коцето

    10 6 Отговор
    Срамно и некомпетентно решение, няма и 5% от автомобилите да са електрически в софия... сигурен начин да се забави преминаването към без емисионни автомобили... вместо да мислим за здраве, мислим за смешни постъпления в софийския бюджет... Евала, който го е измислил да е жив и здрав, но да не управлява, защото не става....

    Коментиран от #57

  • 57 Бай той Толстой

    12 1 Отговор

    До коментар #56 от "Коцето":

    😁😁😁. Какъв зелен преход бе,байно?Тия работи ги остави за евроовцете.Тарикати с тротинетки,а?
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Гошо

    5 2 Отговор
    И все пак им остава привилегията да паркират 3 часа безплатно! Реално им остават привилегиите.
  • 62 Гошо

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "БКП Ново начало":

    Ами, не , бъркате - предложението е на Б. Бонев и Терзиев. Щяло да има пари за закупуване на нови превозни средства ( над 100 на брой от различен тип) , щели да строят паркинги и да развиват града с тия пари. И най- важното Терзиев обмисля да изтегли 1 млрд лева заем за закупуването на превозните средства и повишението щяло да позволи да се връща заема спред Б. Бонев.
  • 63 Гошо

    5 3 Отговор

    До коментар #47 от "хаха":

    В Берлин. Почти всеки с кола има подземно паркомясто. Извън центъра паркирането по улиците е напълно безплатно. Места има достатъчно за всички. Но обикновено и едно семейство има по 1 кола. Но тук е трудно постижимо.

    Коментиран от #65

  • 64 Упс

    12 1 Отговор
    Честита демокретенизация, капитализъм и евро.
    Щом търпим значи ни е добре.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Българин

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Евро 6":

    Не сме нежни душици!
  • 69 ПЗпзпз

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    Па някой да е те вързал да живееш на място, където улицата ви е малка и пълна с магазини? Да не би аз да ходя да пазарувам в тях?
  • 70 ЗСпзспзс

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "хаха":

    И кой ги купува тези апартаменти, залепени за другите такива? И кой не си купува гараж? Мога да ти кажа кой не го прави - АЗ! Строителите не ги правят тези сгради, защото им е хоби. Правят ги, защото има кой да купува.

    Затова и аз съм в групата, "Опраайте се, щом ви е зор да живеете на такова място. Че чак плащате и по 2 торби с пари за тази привилегия"
  • 71 Любомир Борисов

    1 4 Отговор
    По отношение на безплатното паркиране на електроавтомобили в сини и зелени зони, ПРЕДЛОЖЕНИЕТО МИ Е: собствениците да заплащат годишна такса в размер на 200 или 300 евро и да имат право да паркират целодневно, а не три часа и след това да пускат СМС за престоя до края на раборния ден. Помислете малко за хората, а не така ограничено и не рабортещо както сте го замислили.
    Процента на електроавтомобилите в София по данни от КАТ е 1 %. Ако мислите, че този 1% ви е проблем допускате грешка. Този един процент ще бъдат вот срещу вас ако не постъпвате прагматично.
    Успех.

    Коментиран от #81

  • 72 ои8уйхътгрф

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "1020":

    Дибиларский, как я караш- взе ли вече онези 50 бона? В понеделник в 10:00ч. те чакам където кажеш и почваме обиколката...

    Алооооо, Дибиларскиййййй- жив ли си бе? Ако не ми се явиш у понеделник с 50 бона у ръцете лично ще се погрижа да имаш трудности с храненето, особено с държането на вилица/лъжица...
  • 73 Някой

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Никой":

    Пешеходците на село защото ВЪЗДУХА е чист Пешеходци в града с провогази заради електрическоте автомобили генериращи канцерогени финни прахови частици от феродото на спирачките поради огромната СОБСТВЕНА маса от по 3500 кг на екологичните иначе батерии с постояното спиране и тръгване в градските задръствания .

    Коментиран от #80, #82

  • 74 Върховенството на П

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    Да неямаш кола с която да ходиш да си купуваш от производители храна , а да си купуваш една и съща но в различни опаковки отр овни смески за храна от конкуриращите се демократично на свободния пазар различни вериги хипермаркети с скрита покрита собственост притежание на един единствен собственик монополист
  • 75 Човечеството е измислило велосипеда

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Зравословно е, няма застраховка, няма пътен данък, няма винетка , няма технически преглед, няма гориво, освен че трябва да мачкате повече кифтета, че да можете да въртите педалите, че иначе съвсем ще изпосталеете, ремонтите са престъпно евтини дори на по-скъпите модели. Зарежете ги тези ДВГ-та , електромобили и всчики безумни скъпотии, които са измислени за да ви разгромяват бюджета, като някой става за ваша сметка милионер и или даже милиардер.

    Коментиран от #102

  • 76 Георги Г.

    5 3 Отговор
    И ЗАЩО ЧАК ОТ 2027-ма!?

    ТРЯБВА ОЩЕ ОТ УТРЕ ДА СЕ МАХНАТ ПРИВИЛЕГИИТЕ НА МОТОКАРИТЕ.
  • 77 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    3 0 Отговор
    Гетото СФ.
  • 78 айде

    4 1 Отговор
    Софиянци да покажат на "селяните" как се живее в ГРАДА. Вдигайте тарифите на всичко и направете целия град на синя и зелена зона.

    Коментиран от #79

  • 79 И защо?

    5 0 Отговор

    До коментар #78 от "айде":

    То и сега си е достатъчно гадно и даже селянин може надеждно да го установи този факт.
  • 80 ои8уйхътгрф

    2 7 Отговор

    До коментар #73 от "Някой":

    Дибиларский, карам хибрид дето тежи близо 2,5 тона и в града съм изцяло на ток и съответно рекуперацията ми е първа дружка... На тая кола смених предни накладки за първи път на 80 000км. и не щото бяха свършили, а щото тръгвах на пътуване "по света и у нас" от над 10 000км. и не ми рискуваше някъде из чужбината да търся спешно сервизи и да ги сменям...
    Преди този хибрид досега НИКОГА предни накладки не са ми издържали повече от 50 000км. Вкратце- опорката ти е много саката и яко издиша в тази си част...

    Коментиран от #88

  • 81 Ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #71 от "Любомир Борисов":

    А сега да помислиме и за останалите 99% гласоподаватели.Те не трябва ли по същият начин да могат да паркират?

    Коментиран от #84

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Живота по градовете гета става

    5 0 Отговор
    Невъзможен и по зле ще става
  • 84 Един

    6 0 Отговор

    До коментар #81 от "Ха ха":

    Типично за нищоправещата власт. Корупция навсякъде. В новите квартали ако всичко е наред би трябвало да няма коли по улиците. Но всичко е делавера в строителството и паркоместата липсват. Защото оскапяват строежа. Същото е и с пътищата. Вместо да ги коригират , по лесно е колци и средна скорост. Балъците ще плащат на корумпираните чиновници.
  • 85 бълг. патриот

    6 2 Отговор
    Така ще е до като столицата се оправлява от един бивш безработе некадърник кмет и
    първи помощник бонбончо п------са
  • 86 незнайко

    4 1 Отговор
    Безплатния обяд свърши щом хората се "нажебиха" с електрички ! Това се очакваше както и безплатното зареждане !
  • 87 спасител

    7 1 Отговор
    Колко лева получава на месец за "работата" си това нещо наречено розово бононче и некадърния
    кмет? По некадърно управление в София никога не е имало и надявам се няма да има.
  • 88 незнайко

    6 4 Отговор

    До коментар #80 от "ои8уйхътгрф":

    А затова, че тежиш 2.5 тона защо не коментираш ? Кой "тъпче" повече пътя ? Аз с моите 1450 кг или Вие ? За данъка който не е обвързан с теглото не ми се говори ! Нямаше нужда от Вашия коментар !

    Коментиран от #89

  • 89 ои8уйхътгрф

    4 4 Отговор

    До коментар #88 от "незнайко":

    Относно данъка се обърни към законотворците- аз си плащам това което ми кажат в данъчното... Ти също...

    Относно "тъпченето" на пътя не джипката ми е проблем, а калпавото изпълнение на този път... Отивай при мамалигите и ги питай що техните пътища не се разпадат като вашите- и там се карат същите коли... А и като се замисля отдавна коли под 1,5 тона почти няма- толкова тежки са или градски въшки, или са дърти коптори на 20-на години

    Ама като сте казали да си ги мерим да питам какво правим с вредните емисии в града от вашите коли? Щото моята се движи на ток и НЕ ми дишате саждите...
  • 90 Резачкобегачка

    3 1 Отговор
    Обичам бензина и дизела
  • 91 Бай

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "хаха":

    Е тъй де, за чий ти е кошницата, като имаш метро, продавай я!
  • 92 Бай

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "хаха":

    Ами не, не взимат, за това ще се простираме според чергата - марш към метрото!
  • 93 ои8уйхътгрф

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "хаха":

    "тук става въпрос за паркиране пред собственото ти жилище."

    И какво? Жилището е твое, но улиците, тротоарите и паркингите НЕ СА ТВОИ, а са общинска собственост. Това схващаш ли го, че имам въпросче... Дано си схванал, аз шъ питам:

    Ти заключваш ли си жилището като излизаш? Вратата на блока ви заключена ли е? По същество достъпът на чужди хора до твоето жилище ограничен ли е? Чужди хора влизат ли само след твое позволение? Подозирам, че всички отговори са ДА... Тоест ти упражняваш пълен контрол кой и как използва твоят имот и не позволяваш на местният пияница примерно да се къпе у вас когато си иска...

    Вкратце- НИКОЙ С НИЩО НЕ ТИ Е ДЛЪЖЕН, общината има пълното право да се разпорежда със своите имоти както намери за добре.

    Жокер: Притежаването на кола в Япония става само след като докажете, че има къде да я паркирате. Може да е в частен имот, може в гараж, може да сте наели паркомясто- важното е, че Е ЗАБРАНЕНО колата да стои на улицата...
  • 94 САЖДА ПАУЪР

    1 3 Отговор
    Па много ясно няма само аз да плащам,
  • 95 МЪСК 🥇 ШАМПИОНА 🏆

    3 1 Отговор
    Принцесите мрънкат, че Синята зона била 4 кинта..
    ЗАПАДЪТ Е ЧАО

  • 96 ТУЗАРА

    1 3 Отговор

    До коментар #45 от "хаха":

    Тия 3 пенса на миля са 370 лири на година за 20,000км вместо 2500 паунда за гориво и данък на парахода от Викторианската ера.
    Спрете да късате ризите и си включете мозъците.
    🇧🇬 Патриот на БГ ток ⚡ или вечна петролна робиня 💁🏼‍♀️🛢️

    Коментиран от #97

  • 97 ои8уйхътгрф

    3 1 Отговор

    До коментар #96 от "ТУЗАРА":

    И кой ти каза, че у мелкобритания няма данъци за електрокарите? Вече си плащат данъка на общо основание като всички други... Махнаха им безплатното влизане в центъра на Лондон... Електрокарите бяха освободени и от данък "Лукс" който се плаща за коли над 40 000 паунда (почти съм сигурен за сумата)- вече си го плащат...
    Вкратце- там електрокарите си плащат ВСИЧКО и не са им останали привилегии... Днес у мелкобритания, утре у есср, вдругиден у ваштъ дупкъ...
    И като бонус- на островчето под 20% от хората с електрокари могат да ги зареждат вкъщи и 80%+ се зареждат изцяло на обществените зарядни срещу много пари на киловат... При такова положение финансово излиза като да караш кола с разход 6/100 бензин и им оставаха привилегиите които вече са им отнети... Не случайно цените на електрокарите втора ръка у мелкобритания рязко се сринаха в последната година- що ли...

    Коментиран от #98

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Възраждане

    3 2 Отговор
    Край на селските тарикати..
  • 100 БГ Патриот 🇧🇬

    1 3 Отговор

    До коментар #98 от "ои8уйхътгрф":

    Да караш на ток е БЕЗПЛАТНО
    - Сервизи мазни няма,
    - Специално ходене до бензиностанцията няма (колонката е у вас),
    - Пушек, миризми, еко категории и сини зони няма
    - Източени сметки няма - токът е безплатен поне през следващите 4+ млрд. години
    - 4х4, 2 мотора (3 Плад) от 350 (Long Range) до 1020 коня (Плад) - изпреварваш с мисъл..
    Не се нарича изпреварване, а телепортация ✨

    Плюсове в България:
    - 2026 неограничено и безплатно паркиране в синя и зелена зона
    - 01.01.2027 Неограничен престой в синя и зелена зона като първите 3 часа са безплатни
    - неограничен достъп до малък и голям ринг (нискоемисионни зони) целогодишно; останалите плащат или такса влизане, или глоба, защото не отговарят на изискванията за изгорели газове
    - 0 лв годишен данък
    - смешните 18 ст. с ДДС/кВтч за хората без навес (токът се произвежда в България, парите остават тук)
    - за хората с навес - БЕЗПЛАТНО
    - за хората с Tesla Free Lifetime Supercharging - пожизнено БЕЗПЛАТНО в България, в цяла Европа и целия Свят 🚀

    Коментиран от #101

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 2554

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Човечеството е измислило велосипеда":

    Хм, всички тези екстри ще ги тyрят и на велосипедите. Ами не са се сетили.