BYD затвърди лидерството си при електрическите автомобили

25 Ноември, 2025 14:02 2 106 11

  • byd-
  • tesla-
  • електрически автомобили

Tesla остава втора

BYD затвърди лидерството си при електрическите автомобили - 1

Световният пазар на електрически автомобили бележи ръст, като продажбите на нови енергийни автомобили (NEV) – включващи BEV и PHEV – достигнаха впечатляващите 5,39 милиона броя през третото тримесечие на тази година, което представлява солидно увеличение от 31% спрямо същия период на миналата година. Начело на тази ускоряваща се група, битката за надмощие между BYD и Tesla достига своята кулминация.

В сегмента на батерийните електрически автомобили (BEV) BYD запазва короната си, макар и с малка преднина, като заема 15,4% от световния пазарен дял с 582 522 продадени леки BEV. Данните обаче разкриват потенциална слабост: докато продажбите на годишна база са скочили с 31,37%, BYD е претърпяла спад в продажбите с 4,03% спрямо собствените си резултати от предходното тримесечие. Веднага след него Tesla се радва на възход, като си осигурява 13,4% от пазара с 497 099 доставки в световен мащаб, подхранвани от гигантски скок от 29,41% в продажбите спрямо предходното тримесечие, дължащ се до голяма степен на крайните срокове за субсидиите в САЩ и подновен импулс в Китай.

BYD затвърди лидерството си при електрическите автомобили

Бързоразвиващи се марки като Geely Auto (6,0% пазарен дял) и Leapmotor (4,1%) агресивно отнемат пазарен дял, като вече изпреварват утвърдени играчи като XPeng (3,1%). Дори технологичните гиганти оказват влияние, като Xiaomi си осигурява 2,9% и заема осмо място в световен мащаб.

Традиционните автомобилни производители се борят да се адаптират към скоростта на пазара. Volkswagen се смъкна на седмо място, като не успя да компенсира значителния спад в Китай, а BMW също се сблъсква с намаляващи продажби на BEV, което застрашава целите му за цялата година.

В сегмента на plug-in хибридите (PHEV) доминирането на BYD е преобладаващо, като компанията държи огромен пазарен дял от 27,9%. Въпреки това, дори и тук конкуренцията се засилва: общите продажби на PHEV на BYD от 523 069 единици са спаднали рязко с 23,73% на годишна база, въпреки лекото последователно увеличение. От този спад се възползват бързо набиращите скорост конкуренти като Aito (сега на второ място) и Chery, които отбелязаха бърз растеж и си осигуриха 6,6% от пазара, оказвайки натиск върху бившия подгласник Li Auto, чиито продажби спаднаха с 39,01% в сравнение с миналата година.

Анализаторите прогнозират, че глобалните продажби на NEV ще достигнат 20,43 милиона единици през 2025 година – скок от 25% на годишна база – и ще продължат да нарастват до 22,8 милиона единици до 2026 година. Този устойчив растеж потвърждава необратимата глобална тенденция към електрификация, въпреки очакваните регионални сътресения в резултат на променящите се правителствени стимули.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост=идиот

    4 3 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода!
  • 2 Тесльо=идиот

    2 5 Отговор
    Тесла е номер едно.Статистически е доказано.
  • 3 БеГемот

    2 1 Отговор
    Китай фабриката на света....и по Маркс и по Енгелс....
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Китай завзема пазара

    4 1 Отговор
    Tesla на второ място, а Toyota извън топ 20 в тази класация. 8 от 10 места китайски в топ 10
  • 6 Гният

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Kaлпазанин":

    Има китайски автомобили които гният по паркингите, защото няма складове за тях. Как няма да гният след като Китай вече има производствен капацитет за 60 милиона автомобила годишно, при 80 милиона продажби в световен мащаб?

    При такова свръх производство и свръх капацитет, скоро ще има фалити на китайски автомобилни производители и консолидация на оцелелите.

    Коментиран от #9

  • 7 Хйхййх

    2 0 Отговор
    А нещо за извън Китай има ли?
  • 8 Българин

    5 1 Отговор
    как да бъдеш гей но бюджетно :)
  • 9 Нямаш

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гният":

    Представа колко си прав. До 3-4 години ще останат десетина, може би и по-малко марки, ще има масови обединения. Но които останат ще са много силни.
  • 10 мишо

    0 0 Отговор
    всичко е статистика представена от Китай а реалността е друга Вие млади мой приятели си нямате идея какво е соца и сутрин и вечер се повтаря ние сме най добре но не е разрешено да се пътува и сравнява те правят нещо и го хвърлят в полето 30 % недовършено но по документи е готово
  • 11 Браво

    1 1 Отговор
    Само шамари за европейските таратайки.