Last news in Fakti

12 Януари, 2002 00:00 9 220 2

Японската следа

  • nissan-
  • nissan x-trail-
  • x-trail

В класа на компактните всъдеходи конкуренцията е голяма. Повечето японски производители отделят голямо внимание на малките си “джипове” и не е тайна, че именно “самураите” са лидери в този сегмент. Toyota, Honda, Suzuki и Mitsubishi отдавна извадиха своите козове, като не трябва да се пренебрегват и усилията на Rover и Renault. Nissan е една от успешните японски фирми, но доскоро нямаше представител в класа на компактните всъдеходи. Днес обаче тази компания е на път да остави дълбока следа с новата си разработка Nissan X-Trail (от англ. trail - следа).

Миналата година на автосалона в Париж бе представена концепцията на X-Trail, а няколко месеца след това - на салона в Женева - се появи и предсерийният образец. Българската премиера на конвейерната версия бе само преди месец на коледния автосалон в София. Сега следва да видим дали X-Trail ще остави видими следи и по родните пътища.

Nissan X-Trail е първото возило на японската компания от този клас, което е разработено специално за европейския пазар. Точно поради тази причина “япон­ската следа” е направена по доста различен начин от традиционните “нисановски джипове”. Приемствеността обаче е запазена. Ръбестите форми, наследство от Patrol при­състват и тук, макар и в по-“софт” вариант. И въпре­ки че болшинството малки всъдеходи не са способни на подвизи, когато напуснат асфалта и стъпят на пресечена местност, то не е лошо поне да изглеждат убедителни. В това отношение X-Trail превъзхожда значително пре­ките си конкуренти Honda CR-V и Toyota RAV-4. С японеца може да поспори единствено Land Rover Freelander. Грубоватите форми на екстериора контрастират отлично с огромните заоблени фарове. Радиаторната решетка, която е разработена само за европейската версия завършва “страшната муцуна” на X-Trail. Задните светлини пък са “качени” високо горе, като по този начин във всъдехода е внедрена една от модерните напоследък новости в автомобилостроенето.

Интериорът е разработен в същият дух както екстериора. Отворите ли вратата няма да се прехласнете по луксозно обзавеждане. Салонът е максимално опростен, но за сметка на това е доста практичен. Уредите на арматурното табло са централноразположени с цел да не бъдат закривани от волана. За някои това е непривично, но в никакъв случай не причинява неудобство. Жабката е специално пригодена да може да се охлажда или затопля. Предните седалки обаче са твърдички и сравнително малки. Отзад е монтиран стандартният триместен диван. Багажникът предлага приличен обем за всъдеход от този клас.

Двигателят на версията, която сме избрали за тема на този материал е двулитров, бензинов с мощност 140 к.с. В градски условия водачът усеща ясно наличието на мощ. Реакцията от електронния педал за газта е адекватна на натиска. Шумът от агрегата не досажда на водача и пасажерите, а работата на механичната петстепенна скоростна кутия е без забележки. Това обаче се отнася за работа при “спокойни” условия. Когато се опитате да подкарате X-Trail агресивно, моторът не реагира така охотно. Причината явно е в “японско-европейската” регулировка, която цели най-вече икономичност и екологичност. Управлението е леко и прецизно. При маневриране на едно място воланът е тежък, но това е за сметка на движение при висока скорост, когато управлението е отлично. Спирачките на новия всъдеход също ще ви впечатлят. И четирите колела са оборудвани с дискови спирачки (нещо рядко за возила от този клас), четириканална ABS-система и електронно разпределение на спирачното усилие (Brake Assist). Като се прибави и системата за стабилизация на устойчивостта ESR можете да сте напълно сигурни в “японската следа” Nissan X-Trail.

Излезете ли от асфалтовия път, на помощ идва трансмисията наречена от японците All mode 4x4. Тя има три положения - 2 WD, Auto 4x4 и Lock. При първата въртящият момент се предава само на предните две колела и при този режим автомобилът е най-икономичен. Когато се наложи да натиснете бутона “аuto” в действие влиза междуосната муфа, която е електронно управляема. Така се задействат и четирите колела. В последния случай, когато път­ната обстановка е най-тежка или казано с други думи път липсва, се налага да прибегнете до режим “Lock”. Той ще ви осигури блокаж на междуосната муфа и въртящият момент ще се разпредели на предните и задни колела в съотношение 57/43. Този режим работи само при скорост под 30 км/ч. След тази граница блокажът се самоизключва. Използването на тази система е сравнително рядко, защото кли­ренсът на автомобила не е достатъчен за местата с изключителна степен на проходимост.
Ако сте се ориентирали към покупка на Nissan X-Trail трябва да знаете, че цената е сравнително висока и има защо.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 петър

    2 3 Отговор
    карам такъв автомобил и съм доволен
  • 2 БамБам

    0 0 Отговор
    По-добре е от Ленд Ровер Фриелендър.