Audi GT50 комбинира ретро визия с модерен редови "петак"

15 Декември, 2025 17:27 722 3

  • audi-
  • gt50-
  • петцилиндров-
  • rs3

Концептът отдава почит към любимия на много фенове двигател

Audi GT50 комбинира ретро визия с модерен редови "петак" - 1

Audi може и да се в своето електрическо бъдеще, но група стажанти показаха, че петцилиндровия двигател далеч не е изчерпал потенциала си. В този ред на мисли, Audi представи GT50, уникален концепт, създаден в чест на предстоящата 50-годишнина на този легендарен редови петцилиндров двигател.

Това не е първият случай, в който подобен проект избягва от границите на тренировъчния център на Audi в Некарсулм. Там са отговорни за уникални модели като RS6 GTO и NSU Prinz EV с 236 конски сили. GT50 обаче е специален модел, почитащ двигател, роден в Audi 100 от 1976 година, с необичайна конфигурация, която първоначално предлага гладкостта на шестцилиндров двигател без обема.

Audi GT50 комбинира ретро визия с модерен редови "петак"

Десетилетия по-късно, това неконвенционално сърце спечели култова популярност и препълнена витрина с трофеи, задвижвайки рали чудовища и пистови модели като оригиналния Quattro и свирепия 90 Quattro IMSA GTO. Днес той оцелява изключително в RS3, колата, която е послужила като основа за този скандален концепт.

Визуално творението на стажантите е чиста, неподправена носталгия, агресивен външен вид, който изглежда е избягал от времевата дупка на Road America от 1989 година. GT50 заменя гладките извивки на съвременния дизайн с мускулести, аеродинамични повърхности и великолепна решетка от старата школа, която е ясен поклон към легендарните състезатели от IMSA и Trans-Am от миналото.

Audi GT50 комбинира ретро визия с модерен редови "петак"

Под драматично изваяния капак, познатият 400-конен, 2,5-литров турбокомпресор от RS3 остава незасегнат – самият двигател е почит, даващ приоритет на наследството пред незабавното увеличаване на конските сили.

Тъй като двигателят вероятно ще излезе от употреба поради все по-строгите емисионни норми Euro 7 до 2027 година, GT50 е смело поклонение пред една легенда. Освен това, експерти от бранша широко очакват, че Audi Sport подготвя още по-невероятен специален модел RS3 за сбогом, който потенциално може да отнеме короната на компактните хот-хетч модели като AMG A45 с монументално увеличение на мощността.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 джуджаро

    1 0 Отговор
    мяза го на снегорин
  • 2 Ироничен

    1 1 Отговор
    Редови петак звучи добре. Преди години карах редови петак на Ауди, вграден във Волво В70.
    Равномерна работа, голяма тяга, нисък разход.... Продадох колата, само защото навърши 18 години. Нямаше никакви проблеми.
  • 3 Хеми значи бензин

    1 0 Отговор
    5-така харчи колко 6 цилиндъра върви колко 4 цилиндъра