Last news in Fakti

6 Декември, 2003 00:00 2 307 2

Висша класа

  • mercedes-
  • mercedes slr mclaren-
  • mclaren

Съществуват жени и коли, зад които да не се обърнеш е равносилно на ерес. Ако пък съдбата ви изправи очи в очи с героя на този разказ и вие не се обърнете след него поне няколко пъти, то значи или сте сляп или глух, или просто не сте от тази планета, а сте привикнали на още по-нестандартни превозни средства. Шампионът е с германски адрес и е произведен в халетата на Mercedes-Benz в Щутгарт съвместно с партньора им във Формула 1 - McLaren. От този момент нататък, поне тези от вас, които се интересуват повечко от автомобили, може би съвсем ясно си представят за каква хала на четири колела става въпрос. Приятните усещания с пруското возило

започват още от приближаването

ви до него. С помощта на дистанционното давате “разрешение” на вратите да се отворят и те смело се отправят... нагоре. Достъпът до гостоприемната вътрешност на суперспортния автомобил е даден. Седнете ли зад волана пък веднага разбирате, защо изпаренията във всеки кръг от Формула 1 правят така, че тези, които ги “вдишват” да не могат и да не искат да се откажат от този начин на живот! При Mercedes SLR McLaren всичко е на висота. Така например стартирането на двигателя е истинско забавление - вдигате капачето на специалния панел, където е разположено копчето, даващо зелена светлина на адреналиновите усещания с германо-британската резачка. Следва незабавно катапултиране, като ускорението по-скоро наподобява усещането за скоростен мотоциклет, отколкото за возило на четири колела. Рутинната задача за “набиране” от място до 100 км/ч се изпълнява от спринтьора за 3.8 секунди. След 10.1 секунди пък скоростомерът вече кове 200 км/ч... А с излизането на магистралата, спокойно може да си правите майтап и с радарите на пътните полицаи - на всеки от последните биха се “харесали” максималните 334 км/ч, които развива Mercedes SLR McLaren.

По тези показатели новата гордост на щутгарци спокойно

се класира за същата лига

в която членуват Ferrari Enzo и Porsche Carrera GT например. Ще попитате, каква е разликата между новия Benz и тях тогава. Отговорът е - комфорт и сигурност на няколко пъти по-високо ниво...

Кокпитът на Mercedes SLR McLaren създава усещането за “пътуване” в истински болид от Формула 1
Петстепенен автоматик, ESP и шест еърбега са включени в серийното оборудване, също както и навигационна система, електрически регулируеми седалки във всички посоки, вградена телекомуникационна система и стерео, което по характер не пада по долу от нрава на агресивния агрегат на четириколесния звяр. Накратко Mercedes SLR McLaren заема особена позиция в ексклузивния клуб на автомобилите, при които максималната скорост е 300+... Той “лети” също толкова добре, колкото Enzo-то на Ferrari, стои на пътя по-добре от Carrera GT, притежава магнетичното излъчване на Aston Martin Vanquish, предизвикателния чар на Lamborghini Murcielago и побира багаж колкото и SL 55. Единственото, което липсва на шампиона е по-ясно изразена връзка с един от донорите при създаването му - McLaren. Естествено изцяло тяхна заслуга е изработването на каросерията от въглеродни нишки, както и концепцията за предноразположен двигател. Британците са тези, които умуват и над окачването и аеродинамичния пакет. Въпреки това обаче Mercedes SLR McLaren изглежда по-скоро като изключително “наточено” AMG-Coupe, а не като суперадреналинов McLaren продукт с двигател на Mercedes-Benz.

Въпреки това обаче, дори и при малко големичкото си за спортен автомобил тегло - 1786 кг - Mercedes SLR McLaren се движи като змиорка. 626-те необуздани кончета и въртящият момент от 780 Нм, който се достига още при 3 250 об./мин. торпелират возилото смело напред. Стабилността на пътя е гарантирана не само благодарение на последното поколение електронно-стабилизираща система, но и най-вече чрез перфектното разпределение на тежестта между предната и задната ос в съотношение 51:49.

Единственият проблем на Mercedes SLR McLaren е този, че поръчките за него вече почти приключиха, като поръчителите ще следва да се почакат до началото на 2006 година. Ще бъде произведена серия от точно 1200 екземпляра, като стойността на всеки от тях ще бъде не по-малко от 435 000 евро...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 petar

    5 0 Отговор
    Самолет на четири колела.
  • 2 netko

    5 0 Отговор
    strashno!prosto nemoje da se opishe s slova