Last news in Fakti

27 Септември, 2003 00:00 828 0

Право на избор

  • aston martin-
  • db9-
  • db8-
  • vanquish

Винаги е добре да съществува възможност за избор, особено ако става въпрос за закупуването на нов спортен автомобил. Тогава обаче могат да се появят и първите колебания. Така например вие сте по-”скромен” човек, а Lamborghini е прекалено тузарско решение за вкуса ви. За Ferrari пък са абонирани повечето от преуспелите граждани на света, а вие освен всичко друго търсите и идентичност... Бързата като новата ви кола мисъл веднага ви подсеща за британските котки Jaguar, но и това не “затопля” сърцето ви, защото и за лаиците е ясно, че днес марката е много далеч от имиджа отпреди няколко десетилетия назад. Естествено мислената ви разходка сред най-известните производители на спортни возила в Европа не може да не ви отведе и до Цуфенхаузен, където за съжаление обаче и сред богатата моделна гама на Porsche отново няма екземпляр като за вас. А и Porsche напоследък също стана доста банален избор...

В хаоса от предложения по някое време все по-ясно започва да се оформя намерението ви, все пак да се заложи на нещо британско и аристократично. Името в този случай идва от само себе си - старата гвардия от Aston Martin отново има с какво да покори сърцето ви. Атлетът носи названието DB9 и представлява последната

расова спортна хала

дело на британските специалисти. При направата му поданиците на Нейно Величество освен с прецизност при изработката подхождат и с голямо внимание към стойността на автомобила, нещо не съвсем типично за возило от подобен клас. По тази причина може би засега моделът Vanquish остава най-скъпото предложение на компанията, докато 2000-те екземпляра DB9, които ще се произвеждат всяка година, ще бъдат “разменяни” срещу много по-скромната сума от 150 000 евро. А срещу тази цена определено има какво да получите.

Така например при DB9 развитие получава идеята над която конструкторите в Aston Martin работят вече няколко години - залепването, а не занитването на повечето от компонентите по шасито и каросерията. По този начин пресованите профили от стомана и алуминий образуват триизмерна структура, която специалистите наричат хоризонтално-вертикална платформа.

Това нововъведение при DB9 трябва да намери място и при бъдещите модели на британскта фирма - DB8 и наследникът на Vanquish.

Като цяло по-голямата част от каросерията е изработена от алуминий, като предните калници и задната част на автомобила са изработени от въглеродни нишки. Целият “ансамбъл” е точно с 25 процента по-лек от модела DB7 и едновременно с това предлага два пъти по-голяма устойчивост на усукване.

Леките сплави господстват и при ходовата част. Предният, задният мост и носачите са изработени от алуминий. От олекотен материал са дори амортисьорите и накладките. Като цяло идеята за намаляване на теглото при DB9 е водеща. Наградата е общо тегло от 1710 кг, което предвид на “екипировката” на автомобила заслужава адмирации. При ускорението на атлета функцията си изпълнява познатата

V-образна дванадесетцилиндрова хала

числяща се към оборудването на и на актуалния сега DB7 Vantage. Агрегатът при DB9 обаче е само привидно същият, като в действителност разполага с множество подобрения - нови колянов и разпределителни валове, подменени всмукателни и изпусквателни клапани, изцяло ново поколение електроника.

Цялата идея пък води до това, че при “подмладения” двигател мощността е нараснала с 30 к.с. - до 450 такива. Те в съчетание с въртящ момент от 570 Нм трябва да осигурят на островитянина ускорение от 0 до 100 км/ч за не повече от 4.9 сек., а “умората” на педала на газта идва при скорост от 300 км/ч...
В оборудването е предвидена и шестстепенна автоматична скоростна кутия.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА