Last news in Fakti

7 Юни, 2003 15:43 1 622 0

Смесени чувства

  • ford-
  • fusion-
  • 1.6 16v comfort-
  • ford fusion

В буквален превод думата fusion означава сплав. В музикалните среди се използва като термин за определен вид музика, която е нещо средно между рок и джаз. В нашия случай иде реч за автомобил, който на практика представлява градска малолитражка, но формите му наподобяват на т.нар. “паркетни” всъдеходи. Моделът Fusion е новото предложение на европейския филиал на Ford, като целта му е да привлече вниманието на семейства, нуждаещи се от сравнително евтино компактно и същевременно функционално превозно средство. Доколко обаче този синтез е удачен ще покаже само времето. Ние ще ви запознаем с основните характеристики на Fusion, като ще акцентираме на модификацията 1.6 16V Comfort.

Екстериор

Още от пръв поглед разбирачите ще забележат основни прилики с всъдехода Maverick. Естествено ясно личат и чертите на основния донор - Fiesta. Като цяло обаче Fusion е хибрид между малък хечбек и универсал. Въпреки че наподобява всъдеход, понятието off road засега си остава само мечта. Започнахме с критики, но немският автомобил си има и своите достойнства. За момента дизайнът е достатъчно оригинален, което е една от малкото червени точки в актива на Ford Europe. Модерните предни блок-фарове и силно изнесените нагоре задни светлини придават на кьолнския симпатяга нужната за всеки съвременен автомобил екстравагантност. Освен че намалява коефициентът на въздушно съпротивление, полегатото ветроупорно стъкло значително подобрява видимостта на водача. Съвсем лека доза агресия в симпатичния и спокоен облик на Fusion внася масивната и ефектно оребрена предна броня. Като цяло дизайнът може да се нарече сполучлив, но една поговорка започва така: “По дрехите посрещат...” Следвайки народните мъдрости ще трябва да обърнем внимание както на салона, така и на динамичните и ходови характеристики на немската многофункционална малолитражка.

Интериор

Първото впечатление от салона е точно обратно на това, придобито от външния облик. Ефектните цветове и форми изглеждат доста привлекателно. Мястото за водача е оптимално високо и веднага се забелязва добре развитата странична подръжка на предните седалки. Когато обаче се озовете на шофьорското място ще усетите, че седалките съвсем не са толкова удобни. Според специалистите немците са преиграли с характерната твър­дост на седалките. Иначе салонът е функционален. Задната седалка е асиметрично делима, което позволява да изберете оптималното съчетание в зависимост от товара и броя на пътниците. Багажникът е доста голям, а равният му под способства за безпроблемно товарене и разтоварване на тежки и обемисти предмети. Вътрешните панели в автомобила имат стабилен вид, подчертан от четирите вертикални ленти, които изглеждат като подпорни греди. Арматурното табло е ромбоидно, с ергономично разположени уреди. Централната конзола е доминираща, с ясни, добре видими контролни бутони. Тя се прелива в таблото и оформя още една малка ниша за багаж. Всичко това звучи добре, но материалите от които са изработени повечето елементи по интериора на Fusion са далеч под общоприетите стандарти. Това особено ясно личи от пластмасовите детайли, които и лаик ще забележи, че изглеждат максимално опростено, грубо и дори евтино. Това най-вероятно е направено с цел понижаване цената на автомобила, но по-взискателните клиенти определено ще се подразнят. Още един минус по отношение на интериора е разположението на скоростния лост. За ниски или водачи със среден ръст, които приближават доста седалката си към волана лостът е удобен, но за по-височки шофьори, които естествено изтеглят седалката силно назад - той е далече. Това причинява известен дискомфорт при пътуване. Освен всичко друго неутралната му позиция е абсолютно вертикална, а би могла да е леко наклонена назад.

Двигател

Най-оптималният вариант според нас е наличието под капака на 1.6-литровият Duratec агрегат с мощност 100 к.с. Динамиката му е много добра, а работата му е изключително стабилна на средни и високи обороти. Когато обаче автомобилът е натоварен, а оборотите на двигателя са ниски - в работата на мотора се усеща известна нестабилност.
Скоростната кутия на Fusion, като изключим разположението на лоста, е без забележки. Предавателните є числа са много добри и съответстват идеално на мощния двигател.

Цена

Парите, необходими ви да станете притежател на Ford Fusion, са доста прилични. Ако обаче се вземе предвид съотношението цена/качество, то немския Urban activity vehicle (возило за градска активност) отстъпва на основните си конкуренти. Все пак това е въпрос на избор, а като цяло автомобилът е надежден и сигурен. Ако не ви притеснява леко спартанският интериор, то Fusion е приемлив вариант за млади семейства, гледащи на автомобила единствено като транспортно средство.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА