Last news in Fakti

27 Януари, 2015 09:13 25 813 23

Ето как работи новото quattro на Audi

  • audi-
  • quattro-
  • ttq-
  • e-quattro-
  • a4

Немците от Audi разработват нов вариант на 4х4 системата си quattro. Интересното при новата версия е, че задната ос ще бъде задвижвана с помощта на електродвигател. Първият модел, който ще бъде оборудван с т.нар. e-quattro, ще е новото Audi A4, което се очаква да се появи на бял свят още тази година. Впоследствие системата ще бъде интегрирана и във всъдеходната версия на ТТ, която носи обозначението TTQ.

Audi показаха подобна технология за първи път още през 2011 година. Тогавашният прототип беше оборудван с бензинов двигател с мощност 211 конски сили и електромотор. Скоростната кутия беше роботизирана. Новата разработка, която най-вероятно ще влезе в серия, също представлява хибриден силов тракт, но доста по-различен. Той включва два електромотора, които задвижват и предната, и задната ос. Единият от електрическите двигатели е куплиран със скоростната кутия, а вторият е разположен отзад и отговаря за задвижването на задните колела.

Системната мощност на топ варианта разполага с 408 конски сили, 292 от които идват от двигателя с вътрешно горене. Мощността на електромотора в трансмисията е 54 коня, а на този отзад - 116. Електрониката включва по различно време различни възли от тракта. При висока скорост работи бензиновият двигател с вътрешно горене, а при градско шофиране - задният електромотор. При хлъзгава настилка в действие влизат всички агрегати.

Сега инженерите от Audi се занимават с интегрирането на новото e-quattro в модулната платформа на концерна MQB. От компанията ще предложат и още едно интересно решение за индуктивно зареждане на батериите, което ще става на точно определени места посредством магнитно поле. Очаква се първата кола, която ще бъде оборудвана с иновационната функция за зареждане, да е Audi TTQ, което ще се появи през 2017 година. На този етап от Audi не планират интегриране на новото e-quattro в наточените си RS-версии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    2 2 Отговор
    иновативно - браво

    Коментиран от #2

  • 2 Audi

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "skier":

    Кое му е бравото - за пореден път свръх усложняване на техниката, като се има на в предвид, че ваг не могат да си оправят още дсг трансмисиите и че имат още купища проблеми - какво остава за тази наистина безмислено усложнена технология - кой знае какви ядове ще има и там........

    Коментиран от #10

  • 3 Audi Q7

    5 0 Отговор
    Сигурно ще е хубаво. За германците които ще ги карат като нови. Какво ли ще правим след 10 тина години като почнем да си купуваме масово такива коли? Кой ще ги ремонтира?!
  • 4 гост

    5 2 Отговор
    Това не е иновация, има такива съществуващи разработки от много години. Ауди тепърва го разработват и ако го пуснат на пазара до 2018-2020 ще се похвалят сигурно. Чиста форма реклама, като се има предвид, че са представили подобен прототип през 2011, това за хвалене ли е?
    Тесла за 6 г. си представиха 3 напълно различни автомобила, изградиха мрежа за захранване, 2 огромни фабрики за автомобили и батерии и иновативен начин на продажба, без дилърски мрежи. Това е новост, а не на Ауди "иновативните" технологии, взети от концерна Фолксваген.

    Коментиран от #11

  • 5 Autohouse Randm

    1 1 Отговор
    ujas
  • 6 -=2JZ=-

    4 1 Отговор
    "Audi показаха подобна технология за първи път още през 2011 година." - ЛЕКСУС Я ПРОДАВАТ ТАЗИ ТЕХНОЛОГИЯ В RX ОТ 10 ГОДИНИ!!!!
  • 7 Дошо

    1 0 Отговор
    Ауди размазва конкуренцията с разкошното куатро,супер са
  • 8 Shmeker

    1 0 Отговор
    Torsen / Planetary gear - това беше quattro, сега това е нещо друго.
  • 9

    2 0 Отговор
    Сложни схеми по тежка кола и потенциални проблеми.

    Коментиран от #12

  • 10

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Audi":

  • 11

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

  • 12 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от " ":

    Добре, че на времето автопрома е отказал май на Бил Гейтс да им пише софтуера, че сега поне от бъгав софтуер и лицензни права не ревем.
    Опростяване на нещата ще има когато изчезне ДВГ и всичко стане електрическо. На този етап хибридът е два пъти по-сложен, защото е ... хибрид.

    Коментиран от #16

  • 13 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    292+54+116=462, а не 408
  • 14 някой

    1 1 Отговор
    Я стига!!! Ние сме у Булгаристан, а те тука по-убаво от трите немски концерна и по-длибоко от Искъро нема!!! Имало било такива технологии... НЯМА ! ОЛЕ ОЛЕ ОЛЕ! И малко се пообразовай!!!! Те и електромобила на БМВ е връо....па нема значение, че едни други компании го продават отдавна готов точно от 21 годин веке....
    Он народо ни не работи само с клишета и набити в главити глупости бе, ей! ОН Е УМЕН !!!
  • 15 ВАГина

    1 2 Отговор
    е, стига де. audi bmw кочина
  • 16

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "mediator37":

    Не е задължително ДВГ да изчезне може да работи с някакво алтернативно гориво, а и нефта няма да свърши толкова скоро колкото си мислим, докато го има влиятелни кръгове от богати хора и корпорации които пишат световния сценарии няма да позволят да се използват други горива.
  • 17 Гост

    0 0 Отговор
    Фен съм на ауди ,но това е тъпо.Погледнете втората снимка:
    1.очевидно не остава никакво място за багажник.
    2.тази кола би имала лошо поведение на завои (с висока скорост) заради доста по-сериозното си тегло.
  • 18 BOBI

    0 1 Отговор
    Мнооого добре изглежда !
  • 19 bmw

    0 1 Отговор
    тия тъпаци от 2011 г. насам не могат да го подкарат, пък като го пуснат в продажба къв цирк ще бъде .....

    Коментиран от #20, #21

  • 20 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "bmw":

    Хехехе,от как БМВ откриха,че можело да има и коли 4х4 и въведоха системата Х-драйв,вие бемвистите много взехте да разбирате от двойно предаване.
    Само дето Субару и Ауди правеха коли и печелеха ралита с 4х4 бая годинки преди БМВ да се научат.Знаеш ли колко Аудита и Субарута са разглобили твоите любимци от Байерише моторен верке,за да направят 4х4,което да работи.И пак не можаха да го приложат като хората.Ама ти си критикувай,не пречиш ни на Ауди,нито на Субару.Обаче явно си мислиш,че като плюеш по системата на Ауди помагаш на БМВ.Колкото аз помагам на Ауди като съм им фен.
  • 21 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "bmw":

    И последно.Май не знаеш,че Ауди с хибрида R18 E-tron quattro 3 години подред печели 24 на Ле Ман и 2 години WEC.Е вече знаеш.И преди да пишеш нещо първо прочети дали е точно така или не. Само ти предлагам,да не си помислиш,че те задължавам.
  • 22 куатро фен

    1 0 Отговор
    Механичното quattro на Ауди дълги години беше ненадминато, НО не може вечно да си първи, x-drive, SH-AWD, и това на Субару са в пъти вече по-добри.
    Време е за промяна, дори и със стара система вече работеща в Тойота и Хонда, особенно напреднала в Тесла, без двг и т.н.
  • 23 Японеца

    1 0 Отговор
    Статия от 2015, сега сме 2018, а такова Ауди НЯ- МА