Last news in Fakti

11 Декември, 2004 11:40 3 746 0

Малкият Мук

  • daihatsu-
  • sirion-
  • daihatsu sirion

Ако имате спомени от детския бестселър "Малкият Мук" сигурно се сещате, че със своите вълшебни обувки той можеше да премине навсякъде и дори да лети. Сега ще стане дума за автомобил, който е доста малък, но притежава проходимост, която образно казано е достоен съперник на въображаемите вълшебни обувки. Ще си говорим за фирмата Daihatsu и по-точно за нейния модел Sirion. Модификацията, която попадна в ръцете ни бе оборудвана с 1.3-литров бензинов агрегат и система за перманентно предаване на въртящия момент и на четирите колела. Интересното е, че в този сегмент открихме само една алтернатива, която обаче отстъпва по доста показатели на малолитражката Sirion.

Екстериор

Основен проблем пред дизайнерите, които са се захващали с кола от тази категория, винаги са били малките размери. Ограниченият номинален обем обикновено води до пропорции от типа "куфар". За японската школа обаче явно няма непреодолими препятствия. Азиатският мъник несъмнено е еталон за хармонична външност, макар че скептиците предричат твърде кратка актуалност. Кръглите фарове и моноспейсът наистина са на върха на модната вълна в момента, но едва ли някой е в състояние да предвиди вкусовете след две-три години. Така или иначе за сравнение с предшественика може да се говори, но минималните корекции са точно на място. Промяната на предните светлини ги превръща в интересна смесица от биоформи, а хромираните елементи по екстериора допринасят за усещане за повече лукс.

Осъвременената радиаторна решетка тип "пчелна пита" засилва усета за динамика, който неминуемо присъства и в салона на Sirion.

Интериор

Всички необходими основни екстри, присъстват в базовото оборудване. Те не са много, но са напълно достатъчни за сравнително комфортно и приятно пътуване. Основните минуси по отношение на интериор са два. Липсата на регулируем по височина волан и подобна настройка на шофьорската седалка възпрепятстват оптималното позициониране на водача. Иначе седалките са твърди, но доста удобни и ергономични. Друго, което прави впечатление зад волана, е усещането за простор, нетипичен за толкова малка кола. Главен виновник за това несъмнено е голямото ветроупорно стъкло, чиито ъгъл спрямо купето е оптимален. Страничните огледала са изтеглени достатъчно напред, за да не се налага да отклонявате погледа си. Скоростният лост идва малко ниско заради високото разположение на предните места, но това ще ви прави впечатление само ако сте над 190 см. Простичките и стилни показателни уреди обаче са разположени така, че ръстът е без значение. Белият им цвят внася допълнителна доза спорт в иначе стилното и функционално купе. Пространството е в изобилие както в краката, така и над главата. Отзад също е просторно за автомобил от този клас, но това е за сметка на багажния отсек. Той е по-малък от стандарта, макар че този факт се компенсира донякъде, като се сгъне напред асиметрично делимата задна седалка. Багажникът обаче се характеризира с функционален равен под и нисък борд на петата врата.

Двигател и ходови характеристики

Автомобилът се предлага с малка гама, включваща само два бензинови агрегата. По-маломощният е с обем от един литър и разполага с три цилиндъра. Освен, че е икономичен друго впечатляващо в него няма. Именно поради тази причина екипът ни се спря на 1.3-литровата версия, разполагаща с мощност от 102 конски сили, които никак не са малко за лекото купе.

Компютър се грижи за оптимизиране на фазите на газоразпределение, който действа в съответствие с оборотите на двигателя и натискането на педала на газта. Динамиката на този двигател е впечатляваща, като най-интересното е, че максималната му мощност се достига при 7 000 оборота в минута. Това превръща мотора в нервно и много пъргаво "зверче". Този нрав е идеално овладян от електронно контролираната четиристепенна автоматична трансмисия, която от своя страна предава въртящия момент и на четирите колела. 4WD-системата увеличава значително стабилността при кормуване, преразпределяйки необходимия въртящ момент на всички колела, когато е необходимо. По този начин не е нужно да боравите с ключове, лостове и различни бутони, за да постигнете оптимално управление при дъжд, сняг и неравни и стръмни пътни настилки.

Цена

Трудно е да се направи точно сравнение, тъй като аналогът на нашия пазар е само един. При това той се характеризира със значително по-малка надеждност и доста по-лошо качество на изработка. Цената на Sirion не е ниска, но ако ви трябва кола от субкомпактния клас, която да притежава системата 4WD знайте, че това е най-добрата възможност да притежавате малък автомобил с висока проходимост. Освен това поддръжката му в сравнение с т.нар. "паркетни всъдеходи" е значително по-евтина. Типичната японска надеждност, присъща за марките Toyota, Honda и Mazda определено присъства и в продукцията на Daihatsu.

Daihatsu Sirion 1.3 16V DVVT 4WD
Плюсове
1.4WD-системата значително увеличава стабилността при кормуване, преразпределяйки необходимият въртящ момент на всички колела когато е необходимо.
2. 1.3-литровата версия, разполага с мощност от 102 конски сили, които никак не са малко за лекото купе.
3. Осъвременената радиаторна решетка тип "пчелна пита" засилва усета за динамика, който неминуемо присъства и в салона на Sirion.
Минуси
1. Основните минуси по отношение на интериор са два. Липсата на регулируем по височина волан и подобна настройка на шофьорската седалка възпрепятстват оптималното позициониране на водача.
2. При разгъната задна седалка багажният обем е по-малък от този, характерен за автомобилите от този клас - факт, косвено дължащ се на перманентното предаване на въртящия момент и на четирите колела.

 

Daihatsu Sirion 1.3 16V DVVT 4WD
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 298 куб. см.
Максимална мощност
75 Kw/102 к.с. при 7 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
120 Нм при 4 400 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, четиристепенна
Степен на сгъстяване
11.0: 1
Маса на единица мощност
*5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 695
1 450
1 725
Междуосие
2 345
Маса, кг

900

Допустимо натоварване, кг
490
Обем на багажника,л.
235 - 550
Вместимост на резервоара, л
37

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

8.2 л/100км
5.3 л/100км
6.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.6
Максимална скорост
175 км/ч.
Гуми
165/70R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 28 500

 

Базово оборудване
ABS, имобилайзер, две въздушни възглавници, оборотомер, поставки за чаши, климатик, серво усилител на волана, автоматична електронно управляема скоростна кутия, ел. странични огледала, четири ел. стъкла, предни светлини регулиращи се от мястото на водача, допълнителни халогенни фарове за мъгла, централно заключване, асиметрично делима задна седалка, боя металик и др.
Допълнително оборудване
Електронно преразпределяне на спирачното усилие EBD
Диференциал, ограничаващ приплъзването
Превключване на предавките от волана
Дистанционно заключване
Лети джанти
Гаранция
Три години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Daihatsu Sirion 1.3 16V DVVT 4WD
АЛТЕРНАТИВАТА
SUZUKI IGNIS
Работен обем
1 328 см3
Мощност

69 кВт/94 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
110 Нм
при об/мин 3 500
Габарити, мм
3615/1595/1540
Ускорение
12.0 сек
Максимална скорост
160 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.4 л/100 км
5.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
26 766 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА