Историята на BMW помни и по-красиви автомобили от Z1, но малкият кабриолет оправдано буди интерес дори и четвърт век след появата си. В края на 80-те години на миналия век баварските конструктори експериментират с нови материали и технически решения, най-смелите от които намират приложение именно в родоначалника на моделното семейство Z.
По ирония на съдбата пазарният неуспех на Z1, който се произвежда едва две години (1989-1991), може да се превърне в най-голямото му достойнство днес. Завода напускат едва 8 000 бройки, което го прави доста рядка находка.
Баварският роудстър определено има с какво да заинтригува ценителите. Той е единственият едросериен автомобил, чиито врати се прибират надолу в праговете, което го прави наистина уникален. Каросерията пък се изработва от специални пластмасови панели, които се сменят с лекота в случай на нужда.
На фона на толкова ограничен тираж човек основателно би очаквал да не са останали много екземпляри в добро здраве. Швейцарската компания Classic Driver AG обаче има наистина специално предложение.
Зелената баварка на снимките е практически нова. Изминала е едва 888 км и се намира в безупречно състояние. Боята е напълно оригинална и явно е съхранявана педантично, защото няма и драскотина.
Номерът на шасито сочи, че това е 26-ата произведена Z-единица. Под предния капак се крие класически 2.5-литров редови шестак с мощност 170 к.с. и 218 Нм, съчетан с петстепенна механична скоростна кутия.
Снимките говорят достатъчно красноречиво за немския роудстър, но търговецът изразява готовност да отговори на всякакви допълнителни питания. При цена от €57 200 това звучи напълно в реда на нещата.
Подробна техническа информация за BMW Z1 (Е30) , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Златан Недоклатенов
Коментиран от #2
12:39 26.03.2015
2 Златко Пердашиян
До коментар #1 от "Златан Недоклатенов":
chete li i kolko avtomobila BMW vika za popravka na fabrichni defekti.are kakvo se panesh ti poneje si pritejaval nov benz i nesi dovolen a sega pritejavash novo BMW i si mnogo dovolen.takiva kato teb koito chetat glupavi statiiki i si karat 15godi.pokarai nov Benz i togava govori .12:40 26.03.2015
3 Дошo
Коментиран от #4, #7
14:06 26.03.2015
4 Златко Пердашиян
До коментар #3 от "Дошo":
molia da obiasnish zashto obijdash taka BMW kakvo tie vinovno nemskoto che ne si dovolen ot kadeta ?14:16 26.03.2015
5 Shmeker
Коментиран от #6, #9
16:21 26.03.2015
6 scar face
До коментар #5 от "Shmeker":
Много добре знам за коя точно говориш, защото съм имал удоволсвтието да я пробвам :) От около 12 гадини насам, вече не е в града. btw мотора й беше 2.5 - 170 коня, а вратите й, буквално потъващи.Коментиран от #10
16:39 26.03.2015
7 Стоян Стоянов
До коментар #3 от "Дошo":
Дошо, недей така - изглежда симпатично БМВ-то. Поне на мен ми допада дизайна. И изхождайки от ограничения тираж вероятно цената на останалите екземпляри само ще се покачва предполагам.16:44 26.03.2015
8 Роман "Маверика"Ценов
17:50 26.03.2015
9 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #5 от "Shmeker":
Дали не се продава някъде това БМВ колега,че ми стана любопитно?Все пак е доста готин роудстър.Коментиран от #11
17:52 26.03.2015
10 Shmeker
До коментар #6 от "scar face":
Е то няма друга, благородно ти завиждам за пробата! Сигурно се сещаш какъв фурор предизвикваше във Варна и по магистралата.Една вещ, която е атрактивна дори и сега. Истинска класика.
Една вещ, която даваше кеф тогава, но е способна да кефи и днес.
Относно мотора - май всички произведени са с 2.5 170 коня.
Коментиран от #19
18:52 26.03.2015
11 Shmeker
До коментар #9 от "Роман "Маверика"Ценов":
Нямам идея какво стана с колата, но не съм я засичал във Варна. Тази кола не би трябвало да бъде продадена или да се продава, просто има стойност на класика.Коментиран от #12
18:53 26.03.2015
12 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #11 от "Shmeker":
Напълно съм съгласен с теб.18:58 26.03.2015
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Shmeker
До коментар #13 от "DBS":
Аха. .. същитуткаАма дано не са я ударили някъде, тая кола се караше като балканче.
21:24 26.03.2015
15 BMW
21:31 26.03.2015
16 на Роман "Маверика"Ценов сина му
Коментиран от #17, #18, #25, #27
21:39 26.03.2015
17 баце
До коментар #16 от "на Роман "Маверика"Ценов сина му":
Явно някоя козичка ти е взела акъла!21:46 26.03.2015
18 Shmeker
До коментар #16 от "на Роман "Маверика"Ценов сина му":
Е39 комби е много тежко за да дава подобни усещания. Не че не ги харесвам, ама сравнението е неуместно.Коментиран от #26
21:52 26.03.2015
19 scar face
До коментар #10 от "Shmeker":
Да, наистина събираше погледи, защото е атрактивна не само на визия, но и на пътя. През 2002 - 2003 я пазариха от София и тогава си тръгна от Варна.22:11 26.03.2015
20 Гошко
Коментиран от #21
22:30 26.03.2015
21 scar face
До коментар #20 от "Гошко":
Да! Мисля, че клипът беше сниман в квартал Чайка с нея :)22:39 26.03.2015
22 S Doichinov
00:03 27.03.2015
23 330и
Коментиран от #24
00:56 27.03.2015
24 Shmeker
До коментар #23 от "330и":
Ми ще изсипеш. Щото има колекционерска стойност.Иначе не знам защо в статията я набеждават за пазарен неуспех. Този модел беше лимитиран и се знаеше това.
Колкото до този екземпляр, смятам че собственикът я е купил и пазил в колекция или за да я продаде по-късно за повечко пари, но явно я е закъсал понеже ми се струва евтина.
В края на 80-те тази кола я имаше по списанията, беше сочена за концепт, фарове, панели, дизайн - всичко беше иновативно и най-важното съчетано с класически редови шестак, което е добра рецепта за този клас.
Тогава беше изненадващо, че изобщо я пуснаха на пазара от БМВ, а те са усетили, че има интерес и просто бяха решили да е малка серия за да придобие класическа стойност.
След това Z3 беше вече по-популярна, а и също добра колица.
11:12 27.03.2015
25 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #16 от "на Роман "Маверика"Ценов сина му":
А бе пичове това не е го писал моят син,този к.....к се заяжда с мене от няколко дни с този никнейм моят син найстина има БМВ 540 тоуринг,но той дори не пише в този сайт.Видите ли това да да знаете,че не съм аз или синът ми.15:22 27.03.2015
26 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #18 от "Shmeker":
Това не е го писал моят син15:22 27.03.2015
27 Петър Петров
До коментар #16 от "на Роман "Маверика"Ценов сина му":
Ти сигурно и коза не си виждал а за маверик,Бмв е39 или Бмв Z1 може само да мечтаеш и да ги гледаш по списанията и в гугъл изображения.15:27 27.03.2015
28 маверика
Коментиран от #29, #30
08:35 28.03.2015
29 Роман Ценов
До коментар #28 от "маверика":
Мерси за информацията.10:55 28.03.2015
30 Shmeker
До коментар #28 от "маверика":
Да, до стадиона спираше13:14 28.03.2015