28 Август, 2004 13:53 1 049 0

Беглецът

  • ferrari-
  • f430

От 25 септември до 10 октомври тази година френската столица Париж за пореден път ще се превърне в притегателен център за почитателите на четириколесните и на най-новите автомобилни технологии, тъй като по това време врати ще отвори едно от престижните изложения в света.

Именно там пък ще можете да се порадвате отблизо на едно от последните творения на апенинските майстори от Ferrari, които са запланували да съберат погледите с изцяло нов наследник на модела F360. Свежото попълнение носи също толкова краткото название F430 и съвсем няма да е пресилено да се твърди, че прилича на болид от Формула 1, избягал от състезателната писта, за да потърси слава и по конвенционалните пътища... “Беглецът”

впечатлява

не само със силно променена визия в сравнение с предшественика си, но и с това, че при него се залага на изцяло нови технологии, повечето от които директно заимствани от състезателните автомобили, с които Скудерията громи противниците във Формула 1.Допълнителен стимул за купувачите се явява и осемцилиндровият V-образен агрегат, чийто работен обем е 4.3 литра. Сензационните 490 к.с., осигурявани от италианската хала, пък са добра предпоставка за необуздани “експерименти” и преживявания на пътя. Последното се доказва от направените до момента тестови изпитания, които показват, че от 0 до 100 км/ч апенинската светкавица ускорява за по-малко от четири секунди. Стрелката на скоростомера също покачва градуса на емоцията, тъй като са малко хората, които биха могли да овладеят притока на адреналин в кръвта си при достигането на 315 км/ч... Освен това простата аритметика показва, че италианските конструктори са успели да изстискат от сърцето на атлета 114 к.с. на литър работен обем. Още по-впечатляваща е

специфичната мощност

при тежащото 1 450 кг возило. Една конска сила “отговаря” за задвижването на едва 2.8 кг! По този показател новото Ferrari се превръща в сериозен съперник на Mercedes SLR McLaren и многократно превъзхожда модела М3 на BMW (4,5 кг на единица мощност). Всъщност за изключително ниското тегло на атлета освен олекотените шаси и каросерия, изработени от въглеродни нишки, съществено допринясат и въглеродно-керамичните спирачни дискове. Сериийно F430 ще се предлага и с шестстепенна секвенциална скоростна кутия, което позволява скоростите да се превключват с помощта на специални лостчета, разположени на волана.

За да изпитате максимално удоволствие от властта над подобен автомобил апенинците сериозно са се потрудили и в областта на аеродинамиката, като последната е значително подобрена в сравнение с тази, осигурявана от предшественика. Изцяло в тази насока работят плоския под на F430 и значително подобрената обтекаемост на каросерията.

Все още не е ясно колко бройки годишно ще бъдат произвеждани от новия италиански спринтьор, нито каква ще бъде цената му, но предвид генетично заложените му качества едва ли ще може да си го позволи всеки мераклия за спортен автомобил.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА