Дизелов Volkswagen Golf попадна в книгата за рекорди на Гинес, като най-икономичния автомобил в САЩ. По време на продължителния тест драйв въпросният Golf TDI Clean Diesel съумя да посрами не само конкурентите с двигатели с вътрешно горене, но и хибридите. Дизеловият Golf показа среден разход на гориво, равен на 2.89 литра на 100 километра пробег.
Само преди два дни ви разказахме за рекорда на дизеловото комби Civic Tourer с 1.6-литров двигател, което донесе на Honda световен рекорд за нисък разход на гориво, след като измина 13 498 км през 24 държави от ЕС за 25 дни. Civic-ът е изразходва средно 2.82 литра нафта на 100 км, с 25% по-малко от каталожния разход на модела (3.8 л/100 км).
И докато "японското чудо" Civic грабна европейската титла за най-икономичен автомобил, то "европееца" Golf спечели тази титла зад Океана. По-конкретно Golf TDI Clean Diesel вече е признат за най-икономичния нехибриден автомобил в САЩ. Разликата между двата рекордьора е само 0.07 литра на 100 километра, която мнозина считат за нищожна, но все пак Honda-та е с едни гърди напред.
Най-икономичният Volkswagen Golf обаче е оборудван с двулитров дизелов двигател с мощност 150 конски сили. Този агрегат работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава на предните колела. Единствената разлика между рекордьора и стандартното изпълнение е в енергоспестяващите гуми Goodyear Assurance Fuel Max.
Екипажът на Golf-а, подобно на този на Honda-та, се състои от двама души - автомобилният журналист Уейн Гердис и електронния инженер Боб Уингер. Те изминават разстояние от 13 250 километра през 48 щата за 16 дни, като сипват дизелово гориво за $295. Цената на Volkswagen Golf TDI Clean Diesel в САЩ е $22 300.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Rado
Коментиран от #3
10:54 09.07.2015
2 до Радо
11:00 09.07.2015
3 ждяш
До коментар #1 от "Rado":
май ти куца математиката11:02 09.07.2015
4 до математиците
Радо си е добре, ами вие пичове не сте на едно ниво със автора. Като не разбирате, по-добре си трайте изалягайте над тетрадките.
Коментиран от #8
11:10 09.07.2015
5 Гледайте малко повече
Civic-ът е изразходва средно 2.82 литра нафта на 100 км
Разликата е 0.07литра на 100км.
11:22 09.07.2015
6 Караиванов
2.89 минус
2.82 е равно на
0.07
Коментиран от #10
11:27 09.07.2015
7 Кво спорите
11:40 09.07.2015
8 ждяш
До коментар #4 от "до математиците":
"Разликата между двата рекордьора е само 0.07 литра на 100 километра" аман от математици неграмотници , четящи между редовете !!!13:16 09.07.2015
10 ждяш
До коментар #6 от "Караиванов":
2 литра и 890 милилитра минус 2 литра и 820 милилитра е равно на 0 литра и 70 милилитра на 100 километра . според теб , дали 7 литра на 100 километра и 70 милилитра на 100 километра са едно и също нещо . четете и смятайте преди да давате коментари !13:27 09.07.2015
11 гост
Иронично обръщение към автора е това, което е било коригирано по-късно в статията.
За статията е абсолютно все тази понеже 99.9% от хората не могат да достигнат такъв разход при тяхната употреба на същата кола. Така че такива рекорди са без съществен смисъл понеже се изключения, а не практика. Ако колата изкарана от завода и карана по нормален начин харчи колкото пише в книжката, тогава да го оповестят като рекорд: би било на фона на бруталното омазване от страна на почти всички производители.
Особенно важи за турбо двигателите, там разликите между нормиран и реален може да са над 50%, което е сериозен проблем и ако си купил колата, поради фактор икономичност, а тя харчи реално повече от старата, тогава е чиста проба измама, за което в САЩ много производители си платиха.
14:15 09.07.2015
12 Емо
15:10 09.07.2015
13 Васил
16:27 09.07.2015
14 S Doichinov
Коментиран от #15
18:31 09.07.2015
15 Муха
До коментар #14 от "S Doichinov":
@14 Чукча писател, чукча не читател! Мухахах..."Най-икономичният Volkswagen Golf обаче е оборудван с двулитров дизелов двигател с мощност 150 конски сили." - Къде видя 1.6 , бе бай...
А, щях да забравя - много поздрави на бензиновите спортисти и още по здрави на феновете на японската консервена промишленост! МУХахаха.... То не бяха мега-хипер-ултра напредначиви хибриди, то не беше дизела не ставал за нищо, то не беше японците не се интересували от мръсният дизел (чудно що хонда правят нови дизели тогава?!) и т.н. и т.н.... Смеееееееех....
Коментиран от #19, #20, #21, #33
19:35 09.07.2015
16 Антон
21:14 09.07.2015
17 Alpasan
21:21 09.07.2015
18 муту
21:22 09.07.2015
19 drdrdr
До коментар #15 от "Муха":
Пичага успокой се малко бре!Те тия от ФВ много хитри и умни бре. Най-икономичната им кола 150 коня.
Брей, брей, брей много интересно ако направят тест с нещо около 120 коня даже и по-малко - под 100. То накрая ще излезе че тоя голф ще произвежда нафта, а няма да я харчи.
Тия от Хонда поне са с 120 коня. Но мн ми става смешно как поставят рекорди за разход с доста мощни автомобили. Явно технологиите са мн напред. Нека видим реален разход в София и тогава да правим анализи. Тия евтини реклами вече не минават. Всъщност май минават за някои от пишещите тук.
23:24 09.07.2015
20 drdrdr
До коментар #15 от "Муха":
Представям си VW Up с някой още по-малък двигател. Сигурно ще харчи 0.9-1.2 с климатик, четири човека и багаж23:26 09.07.2015
21 drdrdr
До коментар #15 от "Муха":
Аааа сетих се още нещо. Моля те спести ми разсъжденията ти затова, че мощния двигател дава по-малък разход щото вървял по-леко и с по-малко газ.23:28 09.07.2015
22 onq s konq
07:49 10.07.2015
23 Дошо
Коментиран от #25
10:42 10.07.2015
24 Bobi
10:47 10.07.2015
25 Иван
До коментар #23 от "Дошо":
Бацко...нема Хонда на 100000км. Хеле па от един човек. Никой не би искал да кара толкова много км в такъв некомфортен автомобил. 100000км са нищо за средностатистическия Фолксваген като пробег, Хонда и да искаш не можеш да намериш на повече :) Така че отговора ти е крайно хипотетичен ;)Коментиран от #27
14:35 10.07.2015
26 Има ли значение
16:48 10.07.2015
27 Николай
До коментар #25 от "Иван":
За БГ голфа може и да е поносим но в Северна Америка никой не го взима на сериозно след 150 000 км просто защото е голяяям боклук. Продадох на жена ми хондата на 365 000 км с оригинални амортисьори и съединител ударена за 600 долара защото не ми се правеше - отне ми точно 10 минути онлайн. Счупиха ми телефона после от звънене. Тука не съм виждал голф на повече от 200000 км.03:21 11.07.2015
28 Николай
км или мили с презряна Хонда - Акорд - бензинов при това има го някъде в интернет подариха му чист нов Акорд ама той си караше стария. Къде го милионния Фолксваген и то бензин ?
http://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/honda-accord-reaches-1-million-mile-mark.html
03:28 11.07.2015
29 Пол
09:11 11.07.2015
30 коцко
Коментиран от #32
09:12 11.07.2015
31 Ники
12:59 11.07.2015
32 Николай
До коментар #30 от "коцко":
http://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/honda-accord-reaches-1-million-mile-mark.html14:07 11.07.2015
33 S Doichinov
До коментар #15 от "Муха":
Грешката е моя,гледал съм за хондата 1.6голфа е 2.0тди.00:01 12.07.2015