Last news in Fakti

10 Май, 2004 21:36 2 977 1

Mercrdes-Benz 180

  • mercedes-benz-
  • mercrdes-benz 180-
  • mercedes-benz 180 w120

Неведнъж сме спирали вниманието ви на култовата марка Mercedes-Benz. Сега от ново ще ви срещнем с модел, който се отличава с трилъчева звезда над радиаторната решетка и представлява интерес, защото освен хит за времето си, автомобилът днес е в перфектно техническо състояние. Реставрацията му е дело на екип от професионалисти, а крайният резултат е наистина впечатляващ. Точният модел на ретро возилото е 180 W120. Луксозното четириколесно е от горния сегмент на средния клас, а интересното е, че новата за 50-те години на ХХ век каросерия е оборудвана със стария, предвоенен двигател от 170V. Моделът 180 е пряк наследник на 170V, като след него се появява новата версия 190, която вече е със съвременен агрегат. Основните разлики между “нашия герой” и следващия модел се забелязват най-вече в радиаторната решетка. При 180 тя е доста по-тясна – факт, който изменя цялата “муцуна” на колата. Освен това 180 е снабден с хромирана лайсна само в долния край на вратите. Броните са по-тесни и са от три части всяка. Друга разлика се крие в страничните стъкла. Предните такива са цели, докато при наследника се появява модерното за тогава триъгълно прозорче. Днес обаче по-старият модел изглежда по-съвременен. Първият подобен екземпляр слиза от конвейера през 1953 година, а автомобилът, който е тема на материала ни, е произведен през далечната 1954-та – точно преди петдесет години.

У нас този автотомобил е познат в разговорния език като “Мече”. Агрегатът му е четирицилиндров, редови, с долен разпределителен вал. Интересното при него е, че клапаните са лежащи. Работният му обем е 1 800 см3, а мощността е 52 к.с. при 4 000 об/мин. Масивният мотор с индекс М136 7 работи с четиристепенна механична трансмисия. Впечатление прави скоростният лост, който е разположен на кормилната колонка. Окачването е пружинно, като отзад специалистите ще забележат само един чупещ се “ръкав” на диференциала. Спирачките представляват огромни барабани и на четирите колела. Така комплектовано, солидното купе тежи над един тон. Салонът и днес изглежда доста луксозен. Реставрацията му отнема време и много средства, но крайният резултат е забележителен. Впечатление прави нестандартното за днешните представи арматурно табло. Основните прибори са разположени на един кръгъл и един продълговат циферблат, а интересното е наличието на много лостечета, командващи различни функции. Всички те са нарадени в една хоризонтална линия и се намират между волана и циферблатите. Радиото също е автентично, като това, което трябва да се отбележи, е паметта на станциите – изключителна екстра за онези години. Тапицерията е нова, но е оригинална. Всъщност всички заменени възли и агрегати, както и незначителните елементи, са напълно оригинални.

Дори подовата настилка е заменена с нова, но изписана директно от Щутгарт. Останалите са перфектно и изключително професионално реставрирани. Цветовете на интериора и екстериора са спазени според фабричните им номера. Каросерията е изцяло реставрирана. След тази работа, граничеща с изкуство, ефектът се доближава до този при вида на чисто нов автотмобил. А за любителите на ретро красотата е видно най-вече обаянието, което излъчва едно 50-годишно “Мече”.

Технически характеристики
Mercedes-Benz 180 W120 (1954 г.)
Двигател
редови четирицилиндров
Работен обем
1 767 см3
Мощност
52 к.с.
при 4 000 об./мин.
Скоростна кутия
механична
четиристепенна
Окачване отпред/отзад
пружинно/пружинно
Спирачки
барабанни
Максимална
скорост
126 км/ч.
Маса
1 180 кг.


Радославъ СЛАВЧЕВЪ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 desko

    2 0 Отговор
    Zdraveite na vsi4ki.Statiqta me zaintriguva,za6toto i az imam sa6tiq avtomobil /+ 1 dvigatel / i se interesuvam ,kolko e bila restavratciqta.. moq po dokumenti e 58 godina i predi 12 godini kato go kupih varve6e - dosta dobre.samo ,4e sega imam 3 drugi avtomobila i vse ne ostava vreme za nego.pak i sam v 4ugbina po 10 meseca v godinata.adresa mi e / desikolev67 yahoo.com. Za dobri pari moga i da go prodam.Uspehi na vsi4ki.