Last news in Fakti

17 Април, 2004 10:56 4 359 0

Мъжете не знаят защо

  • toyota-
  • toyota rav4-
  • toyota rav4 2.0 d4-d executive

Преди точно десет години ръководството на японския гигант Toyota взе решение да бъде пуснат в серийно производство малък “джип”, наречен RAV4. Този ход се оказа успешен за “самураите”, което пролича най-вече от продажбите на всъдеходчето. Продуктът бе и продължава да е насочен конкректно към женската аудитория. Сега след поредния рестайлинг RAV4 изглежда по-динамичен, визията му е осъвременена и макар версията с пет врати да изглежда доста по-внушителна, едва ли ще привлече мъжките погледи. Все пак конструкторите се надяват, че освен дами, новата разработка ще доведе при дилърите и представители на силния пол. Тази нова версия на познатия ни RAV4 вече се продава у нас, а екипът ни направи обстоен тест на петвратия вариант 2.0 D4-D Executive.

Екстериор

Разликите с предшественика по отношение на външния вид не са много. Те обаче са точно на място, като придават повече динамика и агресивност на малкия автомобил. Основно е засегната предницата, като промените са във фаровете и бронята. Пътепоказателите вече не са покрити с оранжева пластмаса и не се намират в долната част на бронята. Те са интегрирани в модерните предни светлини. Допълнителните фарове за мъгла са кръгли и са поставени на мястото на мигачите. По този начин е променена и бронята на автомобила, като в крайна сметка тя е станала доста по-масивна. Общите габарити на автомобила също са увеличени, което освен на визията се отразява и на комфорта и простора в салона. Задното стъкло обаче е останало малко, което донякъде пречи на видимостта от средното огледало за обратно виждане, но иначе изглежда ефектно. Като цяло основните линии са запазени, но на “чаровника” са добавени малко мускули.

Интериор

Тук вече промените са по-сериозни. Разликите са най-вече в стандартното оборудване, което е далеч по-богато. Конструкцията на купето дава възможност за интегриране на осем въздушни възглавници, автоматичната климатична инсталация е осъвременена, а материалите вече са по-качествени.

Въпреки това се забелязват някои недостатъци по отношение на сглобката на отделни детайли, но те не са съществени. Като основен минус може да се отбележат твърдите и недотам удобни предни кресла. Ломбалната им изпъкналост не е изчислена добре и при по-дълги пътувания може да доведе до дискомфорт. Mястото за краката на водача и пасажерите е прилично за автомобили от този клас. Арматурното табло впечатлява с белите циферблати на аналоговите прибори, както и с леко изпъкналата и удобна за навигация средна конзола. Скоростният лост е на обичайното си място, като предавките се характеризират с къс и отчетлив ход, който ще се хареса на повечето водачи. Вече споменахме, че средното огледало за обратно виждане не предлага оптимална видимост назад, но този недостатък се компенсира от големите странични огледала. Багажното пространство е голямо и доста функционално. Петата врата се отваря настрани, а долният є край е равен с пода. Това подпомага товаренето на тежки и обемисти предмети. Освен това са предвидени специални скоби за позициониране на багажа. Задната седалка е делима и сгъваема напред, като прави продължението на товарния отсек абсолютно равно с основния багажник. В обобщение може да се каже, че интериорът не блести с лукс, но е функционален и практичен. Позицията на водача и пасажерите е доста висока и предвид голямата остъклена площ придава усещане за простор и отлична видимост напред и настрани.

Двигател и ходови характеристики

Автомобилът се предлага у нас с два бензинови и един дизелов агрегат. Оптималният вариант според нас, като се има предвид съотношението динамика-икономичност, е модерният и същевременно доказал вече качествата си D4-D - дизелов двигател, снабден със системата Common rail, с мощност 116 к.с. Интересното при него е, че срещу допълнително доплащане може да му бъде направен чип-тунинг, който да увеличи мощността до впечатляващите 150 к.с. Тази процедура може да бъде извършена и впоследствие, т.е. след като сте купили паркетното всъдеходче, като гаранционните условия се запазват.


Въртящият момент се предава и на четирите колела постоянно, като усилието се преразпределя от централен диференциал в съотношение 50:50. LSD диференциалът се намира отзад и се характеризира с повишено триене - факт, който подобрява стабилността, ускорението и цялостното поведение на пътя. Недостатъкът тук е, че няма възможност за предаване на момента само на предните колела или за “заключване” на предавателното съотношение, както е при Nissan X-Trail, например (АВТО пазар бр. 346).

Останалите възли и агрегати са на много високо ниво. Спирачките са близо до определението перфектни, стабилността в завои е отлична, а сравнително твърдото окачване и доволно големият клиренс са предпоставка за безпроблемно пътуване в пресечена местност със средно ниво на трудност.

Цена

Парите са повече от тези на предшественика, но определено има защо. Като цяло цената се доближава до тази на пряката конкуренция. Естествено моделите на Suzuki са по-евтини, но сравнението по отношение на качство и динамика е изцяло в полза на Toyota. X-Trail и Santa Fe са сходни по надеждност, икономичност и ходови характеристики, като само корейската алтернатива вечатлява с по-примамлива цена. Като цяло обновеният RAV4 е за препоръчване, при това не само за женската общност сред шофьорите (ако въобще има такава).

Toyota RAV4 2.0 D4-D Executive
Плюсове
1.След рестайлинга автомобилът се характеризира с оптимизирана визия, по-големи габарити, и подобрено стандартно оборудване.
2. Активната безопасност на новия RAV4 е на по-високо ниво в сравнение с предшественика.
Минуси
1. Лумбалната изпъкналост на предните седалки не е изчислена добре - факт, водещ до дискомфорт при по-дълги пътувания.
2. Централното огледало не прадлага добра видимост назад.

 

Toyota RAV4 2.0 D4-D Executive
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 995 куб. см.
Максимална мощност
85 Kw/116 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
250 Нм при 1 800 - 3 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.6: 1
Маса на единица мощност
12.2 кг/к.с. (16.7 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 265
1 785
1 715
Междуосие
2 490
Маса, кг

1 420

Допустимо натоварване, кг
505
Обем на багажника,л.
520 - 890
Вместимост на резервоара, л
57

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

8.9 л/100км
7.1 л/100км
6.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.1
Максимална скорост
170 км/ч.
Гуми
215/70R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 59 074

 

Базово оборудване
Мултифункционален дисплей, борд компютър, оборотомер, сервоусилител на волана, регулируем в дълбочина и по височина волан, кожен волан, кожени ръкохватки на скоростния лост и ръчната спирачка, управление на аудио системата от волана, осем броя въздушни възглавници, регулиране на седалката на водача във височина, делима задна седалка, ABS+EBD, VSC+BA+TRC, климатроник, предни и задни ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, ел. отопляеми странични огледала за обратно виждане, радио + CD, четири високоговорителя, антена, имобилайзер, брони и огледала в цвета на купето, допълнителни фарове за мъгла, багажни шини на покрива, лети джанти, ел. шибедах, предпазна мрежа отделяща багажния от пасажерския отсек, пет триточкови предпазни колана, допълнителна задна светлина за мъгла, поставки за чаши, допълнителен 12V извод, нощен панел на арматурното табло, регулиране на фаровете по височина от мястото на водача и др.
Допълнително оборудване
Чип-тунинг (150 к.с.) 3 004
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА