Щутгарци, в атака!

Публикувана: 20 Март, 2004 12:30
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2427
ШРИФТ ПЕЧАТ

По всичко личи, че следващата година ще бъде доста напрегната, но и по всяка вероятност доста успешна за щутгарския концерн Mercedes-Benz. Германците са си поставили амбициозната задача още в началото на 2005 година, по време на автомобилното изложение в Детройт, да дебютират с три нови возила с повишена проходимост - наследникът на M-Klasse, второто поколение на G-Klasse и изцяло новата R-Klasse, която трябва да заеме позиция в класа на луксозните SUV-возила.

Щутгарци възнамеряват да пуснат поетапно новоразработените модели, както следва:
- M-Klasse и късата база на R-Klasse трябва да се появят в началото на лятото през 2005 г.;
- R-Klasse дълга база ще се предава в дилърските центрове от есента на същата година;
- Новата G-Klasse ще зарадва своите почитатели едва през средата на 2006 година.//
Новините около обновената

M-Klasse

засега свидетелстват за това, че наследникът също ще се предлага единствено във вариант с къса база и пет места във вътрешността. Предвижда се обаче междуосието да нарасне от 2 820 на 2 950 мм, което значително ще допринесе за увеличаването на комфорта при пътуване на пасажерите отзад, както и за чувствително нарастване на товарния отсег.

За сметка на това пък при

R-Klasse

ще се предлагат две различни модификации на модела - с къса и дълга база. Колко дълга обаче означава за германците “дълга” все още не е ясно. Слуховете спрягат възможно междуосие от 3 200 мм, което ако се реализира, би означавало S-Klasse на гигантски колела, така че едва ли този проект ще намери точно такава реализация.

G-Klasse


от 2006 година нататък ще бъде произвеждана единствено като седемместен Station Wagon, който въпреки нарасналите габарити, най-вече на височина, отново ще може да се “съхранява” и в нормален гараж. За сглобяването му пък вече няма да отговаря заводът Magna-Steyr в Грац, Австрия, а фабриката на Mercedes-Benz в Тускалоса, САЩ. За да запази добрата си слава на возило, което преминава навсякъде, G-Klasse ще бъде снабдена от създателите си със специален офроуд-пакет. Той ще включва изцяло нова разпределителна кутия с двойна междинна предавка, изцяло обновени стабилизатори, диференциали със стопроцентова блокиращо действие в средата и отзад, както и допълнителни Airmatic-функции.

Освен това се предвижда и нов пакет от екстри и за трите модела на Mercedes-Benz. Сред тях ще бъдат - изцяло отопляемо предно стъкло без пречещите метални нишки, регулируеми в няколко посоки седалки и на втория и третия ред места за сядане, биксенонови фарове, следващи траекторията на движение, както и функциите Keyless Go и Distronic.

Към настоящия момент доста голяма яснота има и около цените на новите попълнения в моделната гама на Mercedes-Benz. Така например мераклиите за M-Klasse ще трябва да се бръкнат с около 45 000 евро за базовия модел. “Само” 55 000 евро ще трябва да прежалят мераклиите за истински всъдеход. Срещу толкова ще се продава новата G-Klasse. Най-младото попълнение в гамата на щутгарци пък - R-Klasse, ще се харчи срещу 65 000 евро.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Валери Симеонов
Съпредседателят на Патриотичния фронт коментира избирателите-изселници в Турция, които според него не са наясно за какво гласуват и не се интересуват особено от случващото се в България:
Въобще не им пука. Това е стадо, направлявано от чобанина Ердоган"

Още бисери