Last news in Fakti

23 Септември, 2015 08:53, обновена 23 Септември, 2015 10:53 41 609 47

Игра на тронове или за "дизеловия скандал" с Volkswagen

  • volkswagen-
  • tdi-
  • винтеркорн-
  • пиех-
  • мюлер-
  • скандал-
  • вредни емисии

След като преди два дни, на 21 септември, Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи заради умишлено занижаване на вредните емисии от автомобилите си, скандалът продължи да се разраства и в Европа. Първоначално с проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено крие истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.

Според специалистите от EPA германците са използвали специален софтуер, за да бъдат скрити реалните вредни емисии по време на екологичните тестове. Американците твърдят, че колите на VW надхвърлят разрешената норма с цели 40 пъти. Ако бъде окончателно доказано, това означава, че немският концерн нарушава две от точките на Закона за чистота на въздуха, което от своя страна ще доведе до глоба от $37 500 за всеки един продаден автомобил с въпросния двигател. Така санкцията може да достигне до колосалните $18 млрд.

Мартин Винтеркорн

На този етап под обвинението попадат 482 000 автомобила от моделите Jetta, Beetle, Golf, Passat и Audi A3. Грандиозният скандал веднага даде негативно отражение и на позициите на Volkswagen на световния пазар. По данни на Bloomberg акциите на автомобилния производител падат рязко с 22% само за ден, като спадът продължи до 38%, което се равнява на загуби от 25 млрд евро. Шефът на концерна Мартин Винтеркорн веднага поднесе своите извинения на клиентите и на обществото и заяви, че VW ще вземе всички мерки, за да компенсира ощетените, но въпреки това вече усилено се говори за неговата оставка.

По информация на Der Tagesspiegel отстраняването на Винтеркорн от длъжност може да стане още в петък, 25 септември и ако това се случи, неговото място ще бъде заето от шефа на Porsche Матиас Мюлер. От пресслужбата на Volkswagen опровергаха веднага информацията на Der Tagesspiegel, като казаха, че спекулациите с оставката на Винтеркорн заради "дизеловия скандал" са пълни глупости. Днес, 23 септември обаче, съветът на директорите на VW ще проведе извънредно съвещание, а за петък, 25 септември, е насрочено още едно събрание, на което преди скандала се очакваше пълномощията на Винтеркорн да бъдат продължени до 2018 година.

Матиас Мюлер

От VW вече са одобрили разход от 6.5 млрд евро за сервизна акция, която да оправи проблема и да върне доверието на клиентите. По първоначални данни в сервизите по цял свят трябва да бъдат върнати 11 милиона автомобила. Това обаче съвсем не потуши страстите и вчера, 22 септември, министърът на финансите на Франция Мишел Сапен призова да започне общоевропейско разследване не само на Volkswagen, а и на всички останали автомобилни концерни, работещи в региона. Ще припомним, че "дизеловият скандал" се случва само пет месеца след безпрецедентния преврат във Volkswagen.

В края на април тази година всемогъщият председател на съвета на директорите Фердинанд Пиех подаде оставка. Той ръководи компанията без прекъсване в продължение на почти четвърт век, но стана жертва на преврат. 78-годишният австриец се опитваше да свали Мартин Винтернорн от поста главен изпълнителен директор на Volkswagen и да постави на негово място своето протеже Матиас Мюлер. Дали пък това не е свързано с връщането на властта в ръцете на Пиех и какво ще се случи с т.нар. "дизелов скандал", предстои да разберем, а екипът ни ще продължи да следи темата в развитие.

Фердинанд Пиех

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    1 0 Отговор
    Едва ли са единствените, които ни правят на балъци, а и не е твърде вероятно именно заради политика и власт да целия този шум.
  • 2 Киро

    5 0 Отговор
    Ше го закъсат германците. Те тия големите си играят с властта и парите, ама колко работници ще останат без работа ако се срине VW
  • 3 Гост

    6 0 Отговор
    В статията има неточност.
    Става въпрос за NO (Азотен оксид) , а не CO2 емисии 40 пъти над нормата.
    Няма физическа възможност CO2 емисиите да бъдат надвишени толкова пъти, тъй като това би означавал разход от около 300 литра дизел на 100 км.
  • 4 Младен

    3 0 Отговор
    Статията е много добра и изкарва на преден план един проблем, който до дози момент умишлено се избягва от немските медии. А никъде не пише за CO2, а само за вредни емисии, но това едва ли е най-важното. тук става дума за пари, при това за много пари, власт и влияние. На карта е поставена цялата немска икономика.
  • 5 аз

    2 2 Отговор
    Краварите разцепват за пореден път-правят проблем за 2.0 ТДИ а това,че карат V8 по4-5-6 литра,които харчат по 20-30/100 и "не замърсяват " толкова няма проблем...

    Коментиран от #38

  • 6 Къде са Голфаците

    1 2 Отговор
    Да видят балъците - фенове на народните коли, колко са заблудени :). Голфаджии, закриха ви.
  • 7 e34

    3 0 Отговор
    е-Е-Е, та на кой в България му пука? Тук всеки кара голфо и баварката с махнат катализатор, пуши, гърми , не върви... Да живее отговорния български потребител
  • 8 mediator37

    4 1 Отговор
    Не мога да проумея що за наглост имат САЩ- държава, която не е подписала Протокола от Киото и която осира с индустрията си цялата планета, да правят от мухата слон за 30 хил. сапунерки на Фолксваген. Нищо честно няма в поведението на САЩ. Крадецът вика "Дръжте крадеца!". Колко е горницата на тия вредни емисии на малолитражките ? Химическата индустрия на САЩ за 5 минути изхвърля повече отрови отколкото е горницата на тия двигатели за 1 година.
  • 9 шваба

    3 1 Отговор
    Фолксваген е НЕМСКИ гигант който е номер едно на планетата по продажба на автомобили .Това от своя страна не се нрави на чичо Сам понеже го ощетява тъй като ТОЙ не може да си продава пластмасовите некачествени американски боклуци в Европа и някой други региони !Поради здравите и стабилни позиций на марката в световен мащаб пряко ощетени са американците и гледат да елеминират с ПРОПАГАНДА пряко противника си подкопавайки авторитета му съответно с обезценяване на акцийте на световния финансов пазар ,причинявайки му загуби за милиарди ! Всичките тези измислени АГЕНЦИЙ са създадени от правителството на Сащ с една единствена цел - да държи и упражнява пряк контрол над автомобилните компаний и по специално тези които не играят по свирката му . Каква ирония само - на фона на милионите им автомобили с двигатели от V6 нагоре и кубатура на камион, използващи високосярно гориво, изхвърлящи и замърсяващи околната среда МНОГОКРАТНО ПОВЕЧЕ от европейските автомобили да се опитват да съборят ЕВРОПЕЙСКА КОМПАНИЯ многократно превъзхождаща ги в всяко едно отношение ! ТИПИЧНО ПО АМЕРИКАНСКИ - ДОКАЗВАЛИ СА ГО НЕ ВЕДНЪЖ

    Коментиран от #14

  • 10 ХМ

    4 0 Отговор
    Аз не разбирам с тази сервизна акция как ще им вкарат двигателите в норма? Явно само ще се премахне този софтуер за манипулация при измерването им?!
  • 11 гост

    3 0 Отговор
    шваба, тук не става изобщо дума за v6 и v8 двигатели, защото там никой не лъже с нивата на замърсяване, за това за тях и данъците са по-високи. Проблема на двойката TDI е, че я изкарват супер чиста, а се оказва че не е, което си е чиста измама.
    Американците не са тъпани, като нас, а си защитават правата и когато си казал, че една кола е с Х вредни емисии, тя трябва да е с точно толкова, а не 5, 10 или 40 пъти повече.
  • 12 Японец

    2 0 Отговор
    Още преди 15-20 г. японците се усетиха накъде отиват нещата и започнаха да произвеждат предимно надеждни автомобили с малки двигатели и максимална мощност. Немците решиха, че това са глупости и продължиха да произвеждат автомобили с ненужно големи двигатели. Това се харесва на потребителите, но в дългосрочен план води до бели, които тепърва ще виждаме. Едва преди няколко години ги притиснаха и започнаха да правят малки двигатели с турбо компресори, но вече е твърде късно. Щетите са нанесени.
  • 13 Японец до швабата

    0 0 Отговор
    За здрави и стабилни позии, както виждаш, вече не може да се говори. Вярно е, че тази година Фолксваген изпревари Тойота по продажби, но съвсем скоро ще се убедиш, колко временно е това явление.
  • 14 опсмопсус

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "шваба ":

    Е, колега евала, за всичко е виновен САЩ!
    Просто там е полицейска държава и законите се спазват.
    Американските коли, дори и тези произведените от японците,
    са съвсем различни и много по евтини!
    Една обикновена Хонда или Тойота, струва 8000$ и е в класа на Джета или Пасат!
    И да те питам, от кога САЩ с техния необятен пазар имат интерес в силнопренаситената Европа?
  • 15 Николов

    3 0 Отговор
    А бе четете по-внимателно статията. Видно е, че става дума за политически игри между Винтеркорн и Пиех. Просто старчето си отмъщава за дето го махнаха и сега ще нареди за шеф своето протеже Мюлер и пак ще дърпа конците. Абсолютна игра на тронове е това и никой не го е еня за вредните емисии.
  • 16 Гост

    0 0 Отговор
    Що за популизъм? Я да обяснят как тези 18 млрд. $ ще намалят вредните емисии? И кои са тези вредни емисии, които визират?
    Същата долна лъжа бяха пробутали за човешката вина за озоновата дупка, но сега никой не говори за нея, защото на мода е Глобалното затопляне. Само, че по класификацията на тези "учени" и озонът е парников газ.
    Но за цялата тази ситуация вина си имат скръндзливите автопроизводители - вместо да наливат пари срещу лъжите за Глобалното затопляне, те с надменност подминаваха трудовете на учени от които биха имали полза.
    Ето списък на учени оборващи човешката вина за Глобалното затопляне:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_opposing_the_mainstream_scientific_assessment_of_global_warming
    Всичко е жалък и гнусен бизнес с въздуха - особено квотите за въглеродни емисии. С 0,039% въглероден двуокис в атмосферата, страшно затопляне ще настане, няма що. Подли лъжци - развивайте научни подходи за подмяна на ДВГ с по-екологични, но защо трябва да лъжете хората? Лъжете за да ви е чистичко на вас, вече забогателите ли, пък нас кучета ни яли - скъп ток и скъпи горива, че току виж я Бил Гейтс, я Мърдок, я английската кралица ги хване астма!!!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ярослав Станчев

    1 0 Отговор
    Хехехе,още като бутнаха от трона дядо Фердо се знаеше,че внука на Порше няма да си остави магарето в калта.Рано или късно ще се върне на чело.Е,рано стана,ама дано да е за добро.Дядо Винтер май не можа да прескочи влиянието на фамилията Порше.След някой друг месец ако Порше не изкупи 80% от акциите на ВАГ ще е голяма "изненада".
  • 19 ххх

    1 0 Отговор
    Не ми се вярва 78-годишен австриец, пък бил той и Фердинанд Пиех да се опитва да саботира VAG. Звъчи ми някак... несериозно.
    Хванаха VAG, OK, но защо мислите че другите са стока?!?
    Сериозно, надали другите са спали.
    Сещам се за Mercedes за които имаш разлика с 30-40% от обявения разход на гориво спрямо реалния. И тогава имаше полемики как като е по-висок разхода ще обяснят по-ниските нива на вредните емисии (все пак горенето е стехиометрично). Разумно обяснение никой не получи...
    После хаванаха и други европейски авто производители да послъгват с разхода на гориво.
    Сещам се еърбеците на японските производители, които най-накрая си признаха че са знаели че има проблем, но трябваше да стане голям и шумен скандал за върнат няколко милиона автомобила
    Примери бол!
    Как пък точно в САЩ, и точно дизелов двигател.
    Не бих се изненадал след VAG и друг да пострада с нещо подобно (не непременно същото), даже хващам бас че е въпрос на време.
  • 20 Azzzzz

    2 0 Отговор
    То само VW да лъжат с разхода и вредните емисии... Няма модерна кола, която в реални условия да харчи колкото е официално обявено. Истината винаги е 2-3 литра на сто отгоре!
  • 21 W222

    2 0 Отговор
    МАЛКО Е СТРАННО ЧЕ СКАНДАЛЪТ СТАВА СЛЕД ПО МАЛКО ОТ 2 МЕСЕЦА СЛЕД КАТО ФВ МИНА ТОЙОТА ПО ПРОДАЖБИ И СТАНА НОМЕР 1
  • 22 гост

    0 0 Отговор
    Намерили американците на кой да правят проблем за разхода и вредните емисии. Същото се оптаха да направят с Киа/Хюндай - те мамели в разхода с някакви проценти. Всяка кола има различен разход на различна надморска височина, местност и стил на каране. Действително може да има отклонение, 40 пъти звучи много нереално, вероятно има разлика при начина на измерване.
    Америка не използва дизел защото технологиите им за производството на това гориво са много стари и не предлагат изчистване от сярата, по подобие на европейското гориво. Така че тяхното е наглост спрямо света по подобие на логиката Америка и всички останали. Те не са пример и мерило за екологията, макар че да има много центрове за развитие в тази насока в някои щати, глобалната им е много зле.
  • 23 ВагенФЕН

    2 0 Отговор
    Предлагам сега европейската агенция за защита на околната среда да се захване с ДЖЕНЕРАЛ МОТЪРС ! ВСИЧКО Е ПОЛИТИЧЕСКА ИГРА КОГАТО СТАНЕ ДУМА ЗА МИЛИАРДИ ДОЛАРИ ИЛИ ЕВРО !!!!
  • 24 ford57

    0 0 Отговор
    ако си направите труда да прочетете някои от по старите броеве на ауто билд ще намерите една статия в която е написано че германските автомобилостроители са едни от най големите мошеницив това отношение,При тях е най голямо разминаването от заводските данни и реално измерените при експлоатация.
  • 25 ford57

    0 0 Отговор
    А що се отнася до американците няма друга държава в света която да е с такива високи изисквания за екологични двигатели като тях.Четете и след това коментирайте.

    Коментиран от #27

  • 26 AZZ

    0 0 Отговор
    Тия винаги са били Т...К МАРКА!!
    Само лаят, правят БОКЛУЦИ и после плащат б...ците им да се рекламират. Но разбирачите в БГ....... си мислят, че правят кой знае какви коли.
    ПОСРЕДСТВЕНА МАРКА СА И ТАКАВАЩЕ СИ ОСТАНАТ!
  • 27 xxx

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ford57":

    Моля дай линк да прочетем.
    Не се заяждам, просто искам да видя къде има информация за това.

    Коментиран от #33

  • 28 W220

    0 0 Отговор
    VW Group ненужно се простреляха в крака, но раната е далеч от смъртоносна. От тази издънка сега ще профитират най-вече Мерцедес и БМВ, а вакум в немската икономика няма да се създаде.

    Коментиран от #43

  • 29 Електрик

    0 0 Отговор
    Отсега е ясно че Тойота ще е на първо място по продажби в света. После сигурно и тях ще съборят с нещо.
  • 30 гост

    0 0 Отговор
    Явно никой тук не си дава сметка за какво иде въпрос . Разхода и емисиите на сертифицираните автомобили се измерват по одобрена методика от независим орган и всички те отговарят на обявените данни по тази методика . Това , че в реални условия имат друг разход и съответно емисии не е проблем на производителя , ако не е променял начина на работа на двигателя . А тук става въпрос именно за това , умишлена и предварително организирана от ПРОИЗВОДИТЕЛЯ промяна в начина на работа на двигателя , която по всички закони в цял свят се квалифицира като ИЗМАМА . Така че няма нищо общо с другите случаи за които говорите и ще има правни последствия и то големи . Ако си мислите , че всички американски и японски производители са глупаци , та не искат да правят дизели за Америка и Япония , помислете си пак .

    Коментиран от #32

  • 31 Волен Сидеров

    0 0 Отговор
    АБЕ КАЖИ МУ АУДИ ДИЗЕЛАК и въобще не ми го хвали-яко бяга малко гори яко пуши по 3 пъти в сервиза на месец и по 3 пъти на година смяна на предница,турбо и калкулацията е от свалянето на фарове и броня започват да гледат-мене гледа тебе види що е то ауди-а за крайният разход от обслужване и каране за годината ...заем от банката трябва накрая-а пък фолксваген-дас ауто-ако не пуши черно но едва ли- то ще пуши бяло-гарнитура на мотора.мерцедес и ауди само м...лите започнаха да карат...
  • 32 Ярослав Станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Добре де,съгласявам се,че има измама.Но какъв ще да е тоз неземен софтуер,който така умело лъже измервателната апаратура?Как точно работи,в какъв режим вкарва мотора,за да заблуди системата,която отчита състоянието на изгорелите газове?
    Не съм фен на нафтовите печки,още по-малко да карам нафтова горелка,ама от както тръгна скандала стана една седмица вече никой не обясни каква е тази програма и как работи.До колкото съм запознат с дизелаците,повечето имат DPF,който в един момент се задръства и вкарва колата в авариен режим.Има и система за самопочистване на DPF,което обаче не е особено ефективна,хеле пък в нашите условия с нашите горива.Та след като DPF се бъгне повечето хора прибягват до премахването му или до поставянето на така наречените DPF емулатори,които правят точно това-лъжат компютъра на колата,че има DPF,a на практика го няма.Това е единствения софтуер,който реално може да излъже друг софтуер,че всичко е наред с колата и емисиите които изхвърля двигателя.До колкото знам такива ДПФ емулатори се използват от Тойота,ПСА,Мерцедес,Фолксваген и всички останали фирми,които правят нафтови коли.
    Дали е незаконно не знам,но 90% от дизеловите коли в България,нов внос, се "оперират" от ДПФ-а точно така.Дори си има фирми,които се занимават с това.
    Та някой по-запознат да осветли,какъв точно е този магически софтуер,който така умело лъже при прегледи,да слагам и аз на газовия котлон.

    Коментиран от #34

  • 33 Минувач

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "xxx":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Clean_Air_Act_%28United_States%29
  • 34 Бай Кор

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "Ярослав Станчев":

    Има, например, Адблу системи със или без НОКС-сензор (демек ламбда сонда). Адблу е система за катализиране, която стандартно се включва в оборудването на дизеловите автомобили и при процеса на катализа се получава азот и водни пари. Често се продава при камиони с дизелови агрегати по стандартите Евро 4, 5 и 6, обаче струва скъпо и някои собственици я демонтират и препродават. На нейно място стандартно се монтира през ОБД Кан симюлейтър, който имитира работата на Адблу и двигателя си се движи без проблеми и без да отчита грешки. Уж има катализатор, а реално няма - демонтиран е!

    Същият е принципа и при филтъра за твърди частици, който си посочил - бордовият компютър е залъгван от емулатора, че уж такъв филтър има, а реално отдавна е продаден на някой, който ще го почисти и препродаде на старо.

    Номерът е явно в това, че замерванията не са преки, чрез измерване пряко на отработените газове, а са косвени - през показанията на бордовия компютър. Така си го обяснявам аз, защото автомобили с емулатори преминават безпрепятствено през техническите прегледи, въпреки по-високите показания на азотни оксиди и прахови частици, докато автомобили без ДПФ филтър и без емулатор не могат да преминат техническия преглед.

    Сега, следващият коментар се досещам какъв ще е - че старите автомобили нямат такива филтри и почти никаква електроника, само че там измерването е съвсем друго. Съвсем друго, в смисъл, че не изпълняват никакви норми за емисии, а и не са длъжни по закон.
  • 35 Бай Коста

    0 0 Отговор
    До Ярослав 32
    Нали не очакваш тук да ти обясним какъв е софтуера. Този софтуер години наред лъже турборазбирачи и си заслужава глобата от 18 милиарда долара. Все едно да ти кажа с каква мистрия е разбърквана калта за Адам.
  • 36 W222

    0 0 Отговор
    В НЕМСКИЯ АУТОБИЛД ПИШЕ ЧЕ Е ПОДАЛ ОСТАВКА
  • 37 Бай Кор

    0 2 Отговор
    На този, който ми изсвятка минуса, без да е наясно така ли е или не, му давам интернет-страница с посоченото премахване на адблу:

    www.tirservice.free.bg/removeadblue.html.

    Уважаеми, разбирачо,

    Преди да драскаш минуси на останалите, вземи се информирай, че основните замърсители в дизеловите горива са именно сяра, прахови частици, азотни окиси и въглероден диоксид. Единственият разумен замърсител, за който си струва да се говори в случая не е сярата, нито праховите частици, а именно азотните окиси.

    С въглеродния диоксид автомобилните производители много-много не се занимават, макар че го ползват като средство за реклама - толкова и толкова грама на кубичен метър в отработените газове.
  • 38 стига простотия

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "аз":

    Дизелите бълват десетки пъти по-вредни и канцерогенни газове от бензиновите.За справка -град Париж има краен срок,след който в центъра няма да бъдат допускани нафтови коли.Дизела е едно недоразумение,пряко отговорно за милиони случаи на астма.Трябваше отдавна да е забранен. Какви ли не безумия окичиха по него,че да му нагодят газовете според нормите и пак не успяха.Като карам по пътищата/по 50 000-55 0000 км на година/,всеки ден ми се повръща от тия локомотиви,дето като ги натиснат да изпреварват и след задницата 10 метра димна завеса.
  • 39 стига простотия

    4 0 Отговор
    Не сте ли забелязали,че у нас всички селски тарикати,карат 1,9 тди с д-то и и-то червени? Някои по-заможни са с 2,5 тди. :)

  • 40 Маршал Жуков

    0 0 Отговор
    Фолксваген капут!
  • 41 Иван

    0 0 Отговор
    Тъпи кратуни са били, и ще си останат швабите. Лъжи, скандали , преврати, стадо овце. Но заради тях стадаме всички.
  • 42 jambazina

    0 0 Отговор
    Ха-ха, в щатите май ще забранят любимия мотор на българите - 2,0ТДИ. Почвам да внасям коли от там.
    Заповедайте на горублене другата седмица!
  • 43 Driver

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "W220":

    От тази издънка ще спечелят Тойота и другите буджетки, които са им конкуренция.
    Стига с тези бълнувания на премиум феновете.
  • 44 Спиро

    1 0 Отговор
    Ванка, абе требе ли най-голямата глупост да изтърсиш, само и само да напишеш нещо. Кои са тъпи и с какво си пострадал ТИ?
  • 45 голфаудишкода

    1 0 Отговор
    ей,хак им на лакомите фв,че продават хубавите коли в сащ на безценица,а тук в европа на космически цени.Абе,тъпунгери,пуснете ги за източна европа на цените за щатите,и ще се изкупят до крак.И то без катализатори даже,които ганю инженера сам маха за повече мощност и икономия!А американците са мръсни чифути и измекяри,те се не видят,че техните говна тровят света с изгорели емисии и даже не се научиха да правят дизел,ами сглобяват тойотки и разни корейски бюджетки,или тучове джипове,дето тъпунгерестите домакинки там ги карат и удрят,и тровят и въздух ,и т.н.Ама докато търпим тази т.нар нация,така ще е.То ще дойде ред китайците да си искат главницата,дори и без лихвите...

    Коментиран от #46

  • 46 стига простотия

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "голфаудишкода":

    За кво им е на Американците да правят дизели? Дизела е едно недоразумение,пряко отговорно за милиони случаи на астма по света,както казах по-рано.Американците са най-хитрите на планетата.Примери бол. Те десетилетия си карат само бензинови коли и си пазят въздуха чист.Който не знае- Калифорния е един от най-индустриалните и урбанизирани райони в света и в същото време с най-чист въздух. Кой си ти ,че да "търпиш"? Като не ти изнася ,лови калашника или заминавай в северна Корея.Все някой ви е виновен на вас за собствената ви мизерия и несполука.

    Коментиран от #47

  • 47 голфаудишкода

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "стига простотия":

    Ти да не си Хамериканец,бе!И най-вече калифорниец?!Или си от Килифарево???Аз калашника съм го хващал и съм стрелял,ама ти май само на филмите с Арни си го виждал!Да,признавам,виновен съм,че не съм тръгнал,но като тръгна,и,надявам се някой ме последва,първи такива като теб ще изчистим!Поздрави на природата в Уест Коуст,туземец!!!