Last news in Fakti

26 Септември, 2015 12:13 16 585 12

Ето кой поема кормилото на VW

  • volkswagen-
  • дизелгейт

Нов шеф на Volkswagen AG и забрана за продажба на дизелови автомобили на концерна в Швейцария

Ето кой поема кормилото на VW - 1
Матиас Мюлер
От Volkswagen AG обявиха, че новият шеф на компанията е Матиас Мюлер, който заменя на поста подалия оставка заради скандала "Дизелгейт" Мартин Винтеркорн. Мюлер, който до този момент оглавяваше компанията Porsche, е дългогодишен служител в концерна, като е работил и за Audi, и за Volkswagen.
 
Ще припомним, че в края на април тази година тогавашният председател на съвета на директорите Фердинанд Пиех подаде оставка. Той ръководи компанията без прекъсване в продължение на почти четвърт век, но стана жертва на преврат.
 
Още тогава 78-годишният австриец се опитваше да свали Мартин Винтернорн от поста главен изпълнителен директор на Volkswagen и да постави на негово място своето протеже Матиас Мюлер.
 
Сега, пет месеца по-късно 62-годишният Мюлер поема кормилото на VW в доста тежък за концерна момент. Заради скандала "Дизелгейт", концерна го грози уникална глоба от $18 млрд., като освен това компанията стремително губи пазарна капитализация, а имиджът й се срива катастрофално.
 
Възможната санкция е само за територията на САЩ, но проблеми се очакват и в други страни. Така например, властите в Швейцария разпоредиха спиране на продажбите на дизелови автомобили на концерна до изясняване на ситуацията.
 
„Подобно нещо никога не трябва да се случва отново”, каза Матиас Мюлер веднага след обявяването на очакваното му от специалистите назначение. Дали Мюлер ще изправи отново VW на крака и ще успее ли да се пребори с негласно обявената от САЩ търговска война, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    2 0 Отговор
    Както предвидихте Дедо Фердо си върна властта, но как ще оправи създадената от него каша, се питам аз
  • 2 Марто

    2 0 Отговор
    А, бе Пиех може и да е разпалил скандала с цел да си върне властта, но от САЩ само това чакаха за да започнат търговска война с Европа.
  • 3 МакситоAMG

    1 0 Отговор
    Не очаквах такова нещо от гиганта Volkswagen
  • 4 Skier

    0 1 Отговор
    Ми предлагам да намалят с 30% именно тези "мръсни" дизели и да ги пуснат на други пазари, не на американския. И тогава бързо-бързо ще се изчистят, както дизелите, така и името на самата компания. Аз бих си взел на мига един такъв "мръсен" 2.0 TDI, който далеч не замърсява повече от пикапи като F-150 и Ram, например.
  • 5 Tedo

    2 1 Отговор
    Ето до какво води надпреварата с производител номер1 - Toyota!

    Коментиран от #6

  • 6 Десислав Попов

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Tedo":

    Искаха много бързо да станат номер 1 и изядоха дръвцето.Това е истината.Тойота са номер 1 без особено да се напъват.Просто хората ги предпочитат и купуват,защото са по-здрави и по рентабилни от едно VW-ве.И това въпреки платените статии колко са велики ВАГ,въпреки корумпираните журналисти.
  • 7 Stig

    2 0 Отговор
    Абе махайте ги тия посредствени Тойоти - коли за социално слаби, от които след 2 седмици ти втръсва и се надяваш да се повредят за да ги пратиш най-после за скрап. Какво като продават много бройки, това в крайна сметка са просто евтини кошници за пролетариата. Няма помен от премиум качеството на немските машини в лицето на Мерцедес, БМВ или Ауди. Колкото и да се биете в гърдите с тия японки важно е не количеството, а качеството. VW са само последната дупка на кавала сред немските производители.

    Коментиран от #11

  • 8 хост

    0 0 Отговор
    ако ги пуснат с 30-40% надоло ценичките ...
  • 9 Тракторист

    0 1 Отговор
    Спри да се дрогираш и да коментираш. Японските технологии са години пред останалите. И ти баш най-развитите подхвана - Тойота. Като са коли за социално слаби що не си купиш една от по-евтините, ами караш 20 годишно фауве....или О извинявай сигурно караш 17 годишно БМВ и се фукаш в студентски град.
    Айййй.....
  • 10 Каско Веца

    0 1 Отговор
    "премиум качеството на немските машини..." Му-ха-ха-ха-ха, ти да не си бил 25 години на необитаем остров???
  • 11 бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Stig":

    Нали знаете как се удвоява цената на японската кола? Като се напълни резервоара догоре!

    Коментиран от #12

  • 12 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "бай Иван":

    Това са лафове от преди 40, сега им дишате прахта на японците!
    Ако знаеш колко си заблуден, ще се хвърлиш от кепитъл нокс!
    Бай иване та храни, кой те хване!