Last news in Fakti

29 Септември, 2015 08:48 34 366 43

Това е най-евтината нова кола в света

  • bajaj auto-
  • qute-
  • най-евтиният автомобил
Индийската компания Bajaj Auto, която е известна с това, че е най-големият производител на триколесна мото техника, представи интересен субкомпактен автомобил. Името му е Qute, а най-любопитното около него е, че тази кола е най-евтината в цял свят. Qute е с четири колела и се явява пряк конкурент на досегашния най-евтин автомобил Tata Nano. Според индийците от Bajaj Auto, новата им свръхбюджетна кола ще се продава за сумата от $2 000. Първоначално Qute ще се появи на пазарите в 16 държави.
За сравнение ще кажем, че обновената малолитражка Tata Nano GenX, която е основен конкурент на Qute, струва $3 000. Новата най-евтина кола в света е направена по мотиви на прототипа Bajaj RE60 (най-долната снимка), представен преди три години на автомобилното изложение в Ню Делхи. Габаритната дължина на колата е 2 725 мм, широчината и е 1 312 мм, а височината - 1 650 мм. Компактното автомобилче разполага с едноцилиндров двигател с работен обем 217 куб. см. и мощност от само 13 конски сили.
Максималният въртящ момент на моторчето е 19.6 Нм при 4 000 об/мин. Агрегатът работи съвместно с петстепенна мотоциклетна скоростна кутия, а теглото на целия автомобил е 400 кг. Така екипиран Qute може да развие максимална скорост от 70 км/ч. Още нещо любопитно за Qute е, че според индийското издание Car and Bike, най-евтината кола съответства на европейските норми и на практика има пълно одобрение за моторно превозно средство в ЕС.
Именно това ще позволи на индийците да продават колата и в Европа. Освен в Азия и в Европа моделът ще се продава и в Африка и в Латинска Америка. Заради по-малките мерки за безопасност и екология Qute е регистриран като Quadracycle, което за нашите разбирания се явява нещо като покрито ATV. В Индия обаче подобни превозни средства са забранени за продажба на частни лица и поради тази причина в момента Bajaj Auto чакат решение от Върховния съд на страната, с което да бъде отменено това решение.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бакшиш

    3 1 Отговор
    Давай Лазаров, купувай и после ги давай на бакшишите си на изплащане, по 25000$. С тези автомобили м....лите ти съвсем ще си паснат. Не че в корейските кочини има разлика де.
  • 2 Румен Янев

    0 0 Отговор
    На пета скорост по опълченска с тези 13 магарета под капака - от сточна гара към ректората Лелеее кото от филма с кинкстонските полицаи
  • 3 Пешо

    0 2 Отговор
    Проверете в нета Тата-та, много по-добре изглежда и интериора й е много по-свестен, да не говорим, че едно клио или фиеста за тези пари 2006-та 2007-ма си струва много повече, защото има по-голям мотор, по-добър интериор, ще надживее тази кошница и няма да е нужно да поръчваш части от Индия...

    Коментиран от #5

  • 4 бай Иван

    0 3 Отговор
    Кола? Това е кола?
  • 5 Караиванов

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пешо":

    Какво да проверяваме, Тук също хората от мобиле писаха да Тата-та. Въпросът не е дали е по-хубава, защото и двете са свръх грозни, а че е по-евтина, при това с 1/3 от цената на Нано.
  • 6 гост

    2 0 Отговор
    - Кво е тва бе??
    - Кют Баджадж, как какво :)
  • 7 ххх

    3 0 Отговор
    Я, голф количка?!? Ама не са го домисли, не виждам къде ще се слагат стиковете....
    Разсмяхте ме, браво!
  • 8 MrBean

    3 0 Отговор
    Я, куфар с фарове стопове и лети джанти. о_О
  • 9 Лудория

    1 1 Отговор
    Не знам дали забелязахте на снимката на интериора, че въздушната възглавница пред кормилото, е с ключлка! ;)

    Коментиран от #11, #32

  • 10 гост

    1 2 Отговор
    За 1000 долара отгоре Тата Нано е в пъти повече кола от това нещо. 600кубика на Нано, към 200кубика на това, няма как да се получи. Това става само за заместник на рикша, но пък тогава е по-добре да е електрическа, като ще се кара с максимум 50км/ч и само градско. Да й заместят двигателя с електрически и готово.
  • 11 stefan

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Лудория":

    Ти представяш ли си да има въздушна възглавница зад волана?!? Нали като гръмне, кормилото ще ти отнесе главата. Това е жабка за багаж.......
  • 12 М6

    7 2 Отговор
    Като я гледам, май е достоен конкурент на М-изпълненията на бмв-цата
  • 13 алфа

    5 2 Отговор
    Не съм съгласен Bajaj Auto е по добро от бмв
  • 14 фауве

    2 0 Отговор
    2000 долара е една пенсия на някой Западен пенсионер! Количката ще си я купуват баби и дядовци от Западна Европа за да ходят на пазар или на разходки, най-вече из града.
    Старческите домове пък в Германия са луксозни хотели, с паркинг и са близо да паркове или планински местности, което ще направи количката идеална за екскурзии сред природата.
    Абе, за пазар, колата е идеална, но не и за дълги пътувания, това е повече от ясно!
  • 15 яни

    2 1 Отговор
    Тва кат го гледам ,май и двеста долара са му мночко.Тъпа лагерна количка.
  • 16 Жирафа с късата шия

    0 0 Отговор
    Мчи то Renault multipla е като Buggati veyron пред тая булха бе.

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Жирафа с късата шия":

    Това Renault multipla някакъв нов модел кола ли е? Мultipla си е Fiat!
  • 18 Владо

    0 0 Отговор
    Струва ли си тази безбожна икономия?
    По-добре някой "стар дарак" на 10 години, отколкото това нещо.
    В тези 2000 долара, как са сместили и себестойност на автомобила и печалба??:)))
    Много ми е съмнително че отговаря на всички изисквания за екология и безопасност. А и на магистрала не можеш да го качиш...
    И посочената цена, най-вероятно е exwork, т.е. на изхода на завода. Докато стигне до Бг, ще е различна.

    Коментиран от #24

  • 19 тапанар

    0 0 Отговор
    и сега да седнат 4 дебели германци да се возят и дотам е симсончето
  • 20 Дядо поп

    3 0 Отговор
    С тази кола може да лекуват мераклиите на високи скорос-
    ти,хващат те за превишена скорост два пъти и после да
    имаш право да караш само такава кола,пък пили гуми на
    обществени пътища.
  • 21 Спиро

    2 1 Отговор
    Дали има предпазни колани??
    Може да се носи като раница:)))
  • 22 Спарки

    0 1 Отговор
    Това по-ми прилича да е дело на SAMSONITE:))
  • 23 бай Иван

    0 5 Отговор
    Чудя се само защо са му сложили кормило? Като са тръгнали да икономисват може да се управлява и със забиване на пети в асфалта!
  • 24 кроко

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Владо":

    Ми, цените на ресурсите в целия свят са кажи-режи едни и същи. Може да спестиш само от транспорт. Човешкия труд е доста ограничен в тези заводи - дори и в Индия има яка механизация, щото с хора няма как да се постигне такава производителност, а и много трудно ще намерят достатъчнен брой квалифицирани кадри. И няма да има драстични разлики в себестойността ако завода е в Европа.
    Друг е въпроса вече кой ще я произвежда и какви старнични харчове ще трбява да покрива, и колко ще е лаком - примерно за мен Фолксваген груп са алчни, щото мащабите им са огромни и едни и същи части ги слагат сума ти години в различни марки и модели, ама твя е, искат да лапат!
    А вносната цена и да е различна, с колко според теб ще се различава - най-много двойна да стане с транспорт и мита. Ама лошото е, че и тя като ТАТА НАНО, въобще няма да се запъти към Европа.
  • 25 бутче

    0 1 Отговор
    renault multipla НЯМА !
  • 26 да

    2 1 Отговор
    Честно казано предпочитам 20 годишна лада, пред тоя чисто нов боклук
  • 27 Jacues Y Moyneau

    2 1 Отговор
    Абе вие се смеете, ама ИНДИЯ ПРОИЗВЕЖДА АВТОМОБИЛИ!!!
    Хубави-лоши, произвеждат ги, и им ги купуват!
    В България кога се очаква да произвеждаме БЪЛГАРСКИ автомобили?
  • 28 разбирач

    1 0 Отговор
    грабна ме новината и влезнах да търся клипчета в ютуба, и намерих:) само като видях как е занитвана тая "кола" и се засмях:) а и толкова много пластмаса, такива утрепани седалки:)
    ето клипче: https://www.youtube.com/watch?v=ONlkqGsWQfA
    иначе има доста клипове за машинката... и била покрила евро стандартите? хахахахахаха ужас:) абсурдно е! много е зле! индийците не могат да правят коли и за сетен път го доказват! явно трябва да чакаме от китайците евтиняк някакъв:)
  • 29 Марио

    1 0 Отговор
    Ако му сложа чип на това, дали ше стане 16 коня? :)

    Коментиран от #30

  • 30 Голфа

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Марио":

    Не, но можеш да му сложиш газово.

    Коментиран от #33

  • 31 моро

    1 1 Отговор
    ей много хейтъри ужас колата колкото и да е малка върши работа направена е с презумпцията да те закара от точка а до точка б видях подобна малка количка и питах човека каква е каза че му я докарали от испания там ги давали на инвалидите гори му 3 литра дизел градско и е автоматик дига 60 км
  • 32 Знам Ченезнам

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Лудория":

    Саше, Сашееее, помисли малко преди да пишеш глупости!
  • 33 Знам Ченезнам

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Голфа":

    Можеш да ѝ сложиш газово, но няма да ти остане място за портфейла в багажника! Понеже преди да седнеш вътре, ще трябва да си натоварваш цялото съдържание от джобовете в багажника, иначе няма да имаш място.
  • 34 ссс

    1 0 Отговор
    За 1к си купуваш едно ауди 80 и забравяш, а това нещо и да ми го подаряват не бих го взел.
  • 35

    0 1 Отговор
    Силно е да се каже че е автомобил, Нано е доста по-кола от това, гледал съм я в някво предаване се катереше по някакъв Индийски планински каменист път и минаваше през доста големи потоци вода, които пресичаха пътя. Изненада ме с доста големи възможности този мъник.
  • 36 Пияндето

    1 0 Отговор
    Това нещо е по-грозно и от тъщата, е..си! Само дето задникът и е по-широк, инъче за височина - става.
  • 37 Джамджия

    0 0 Отговор
    Ако не сте забелязали тази детска играчка няма прозорци на вратите, което означава, че не става за страни с умерен климат и по-студена от индийската зима.
    Проблемът пък в самата Индия е, че през мусонния сезон ще се пълни с вода догоре. Дано са се сетили да сложат пробка на пода.
  • 38 Гост

    0 0 Отговор
    Това според мен е предвидено за тинейджърите в Европа и Азия, защото теглото е 400 килограма и може да се шофира от 17 годишни в България(в някой държави и на 16), защото друга алтернатива е на цена от 10000 евро.
  • 39 ММА

    0 0 Отговор
    За 2000 долара си взимаш каквато искаш кола от Горубляне или Дупница. Тази сапунерка не става за нищо!
  • 40 Чоки

    0 0 Отговор
    Те , ще ми взема 2000 долара само за да ми обърнат волана от правилната страна! Ха ха ха
  • 41 Slamdog Millionere

    0 0 Отговор
    Колата на Панджаби ;-)
  • 42 Бай хой

    0 0 Отговор
    Най жалкото е че това изделие е много по-технологично от произвежданите в България автомобили. А смешниците не знам на какво се подиграват.

    Присмял се хърбел на щърбел.
  • 43 DDR forever

    2 0 Отговор
    Лелееее ... Че Трабанта си е направо неописуем лукс пред това бе !