10 Октомври, 2015 09:00 4 034 7

Новият Jaguar XF пристига в столицата

  • jaguar xf-
  • sofia motor show

Една от по-ярките премиери на Sofia Motor Show ще бъде на щанда на Jaguar с новия XF. Стилният седан притежава стил и идентичност, които са много важни при положение, че конкурентите му са Audi A6, BMW 5-series, Mercedes E-Klasse и Maserati Ghibli. Предшественикът на модела дебютира през 2007, като отбеляза едно ново и модерно начало на компанията и спечели много почитатели и позитивни коментари от критици. Визуалните промени в автомобила са трудно забележими, по-важните са техническите - удължено с 50 мм междуосие и намален коефициент на въздушно съпротивление от 0.29 на 0.26 Cd. Шасито на автомобила е изградено на 75% от алуминий, като устойчивостта на усуквания е повишена с 25%, а теглото е намалено с до 120 килограма според конфигурацията.

Интериорът е специалитетът на англичаните със семплото, подредено и същевременно пищно откъм избор на висококачествени материали оформление. Той наистина кара автомобила да се отличи от останалите конкуренти. Седеминчовият сензорен екран в централната конзола ви дава пълен контрол над случващото се в автомобила. Мултимедийната система има гласово управление и вътрешна памет от 30GB, на която може да прехвърляте свободно музикалните си предпочитания. Аудио системата Meridian има две нива - с 11 говорителя е мощност от 380 вата и със 17 говорителя и мощност от 825 вата. Чрез Trifield, Room Correction, Dynamic Volume Control и Meridian Cabin Correction тя се грижи за максимално чист и естествен звук. Багажникът при седана достига 540 и 963 при сгънати седалки, а при комбито до 1675 при сгънати седалки. Адаптивният автопилот с многобройните си функции се грижи са спокойствието и комфортът на шофьора и пътниците. LED светлините са обхванали XF отвсякъде, като дори и мигачите са LED-изирани.

Моторната гама има два дизелови и един бензинов двигател с няколко нива на мощност. Базовият и най-икономичен е 2.2 литров със 163 конски сили и 400 Нм, след него е отново 2.2-литров дизел, но с мощност от 200 коня и 400 Нм и на върха в дизеловата гама е 3.0-литровият V6 с 275 конски сили и 600 Нм въртящ момент. Бензиновият двигател оформя най-мощните две предложения - 5.0-литров V8 с компресор и мощност от 510 или 550 конски сили при XFR-S. Единствената скоростна кутия е осемстепенната JAGUAR SEQUENTIAL SHIFT с възможност за управление и от пера зад волана и два режима на работа - Drive и Sport.

Задвижването има два варианта - задно и на всичките колела чрез интелигентна AWD система, която работи подобно на баварския Xdrive. При нормални условия двигателят предава мощност предимно на задните колела, като така намалява разхода, а при нужда може да прехвърли до 90% от мощността към предния мост. Активният диференциал е наличен при моделите XFR и XFR-S. За комфорта и контрола се грижат нови електрически амортисьори.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Случаен минувач

    0 0 Отговор
    Не разбирам защо при толкова много снимки в интернет сте публикували стария модел.

    Коментиран от #4

  • 2 Кобрата

    1 0 Отговор
    Голяма работа като е пристигнал, така или иначе повечето хора с нормални за България доходи не биха могли да си го позволят... То трябва или да си престъпник или да имаш разработен бизнес от преди 20 години за да си я купиш тази кола...
  • 3 Радев

    0 0 Отговор
    Хаха, това е стария XF, бе, пичове.
  • 4 144

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Случаен минувач":

    Защото старият е по хубав
  • 5 МSux

    0 0 Отговор
    Аз си мислех, че ХF си съпернички със сер 3 и ц клас, макар и да съм фен на Ягуар, никога не бих си взел това нещо пред Е клас или 5сер или дори А6. Както искате го разбирайте. А странното е, че отвън новия модел е 1 към 1 със стария, статия пък е 1към 1 с XJ, само стоповете са различни. Това вече не мога да го разбера от 2008 година е този дизайн, а сега е 2015 и ще се произвежда до 2020, след като е нов модел.

    Коментиран от #6

  • 6 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "МSux":

    Не позна - XF е наследник на S-type и е в сегмента на Е-клас, А6 и 5-та серия на БМВ.
    Срещу 3-ката на БМВ, Ягуар правеше X-type и сегашния му наследник ХЕ.
    Факт е, че всички модели на Ягуар станаха еднакви, но и всички модели на Мерцедес са така, както и на Ауди са еднакви.
  • 7 bibendum

    0 0 Отговор
    Стария е по "класически". На мен ми харесват затварящите капаци на вентилационната система тип Ролс Ройс. Задните светлини на новия модел ми мязат на Форд Мондео.