Всеки малчуган мечтае в детството си да стане космонавт, летец или поне войник. Известно е, че най-издръжливите войни са пехотинците. За тях не съществуват непреодолими препятствия. Те са най-непретенциозни по отношение на техническо снаряжение и вършат, така да се каже, “черната работа” в армията. Днес ще ви срещнем с един автомобил с висока проходимост, който до голяма степен е усвоил качествата на пехотинец. Той е предназначен за превоз на хора и обемисти товари, непретенциозен е и впечатлява с добро качество и перфектни ходови характеристики. Става дума за обновения пикап TATA Telcoline 4x4 2.0 - войник в истинския смисъл на думата. Всъдеходът е предназначен и се използва в индийската армия, а цивилната версия, която ви представяме, е със същите ходови характеристики, но със значително подобрен комфорт на салона и оптимизиран външен вид.
Екстериор
Отвън лекотоварната кола с висока проходимост изглежда внушителна. Големите габарити и масивните детайли придават на пикапа солидност и дори страхопочитание. След рестайлинга предните светлини вече са по-големи и наподобяват тези на старата Е-klasse на Mercedes-Benz. Огромните брони преливат в надкалникови “вежди”, а ефектните праговете допълват осанката на пикапа с висока проходимост. Откритата задна част е с високи бордове, което е предпоставка за повече полезен товар. Задният панел се отваря над 90 градуса, което допълнително способства за лесното качване на тежки товари. За различните нужди е предвиден и твърд таван, който се монтира и демонтира изключително лесно.
Двойната кабина е с четири врати, като краят є стига малко преди задните колела. Така товарът отзад може да се разпредели идеално върху задния мост - факт който значително подобрява стабилността на автомобила. Ефектните ролбари не само предпазват всъдехода от различни пречки по път в пресечена местност, но и придават значителна доза агресия на масивния пикап.
Интериор
Ако очаквате лукс в салона, едва ли ще го откриете точно тук. Това обаче съвсем не значи, че интериорът е спартански. Материалите от които е изработено арматурното табло и някои от елементите в купето изглеждат евтини, но пък за сметка на това са качествени. Седалките са прилично удобни и са снабдени с най-необходимите регулировки. Уредите отчитат перфектно работата на двигателя и помощните възли и агрегати, като наред с това са информативни и максимално опростени. Отзад пространството е доста голямо. Разстоянието за краката на пасажерите е повече от необходимото. Още един недостатък в сравнение с алтернативите е липсата на климатик и въздушни възглавници в стандартното оборудване. За сметка на това пък цената е значително по-ниска, но за това ще говорим по-късно.
Иначе огромната остъклена площ създава усещане за простор и като цяло комфортът е на прилично ниво. Все пак автомобилът е предназначен за работа, а не за прекарване на свободното време в него. Основен плюс в обновения пикап е значително по-доброто обезшумяване в купето.
Двигател и окачване
Двигателят е двулитров дизел и е снабден с турбокомпресор. Освен това е оборудван с модерната система за междинно охлаждане на въздуха и впечатлява с голямата си мощност. Агрегатът се прави по лиценз на Mercedes-Benz, което е показателно за неговата издръжливост и дълговечност. Вече споменахме, че за обема си е доста мощен, но освен това се характеризира с много добра еластичност. Скоростната кутия пасва отлично на мотора, като основна заслуга за това имат добре подбраните предавателни числа. Трансмисията е снабдена с пет бързи и пет бавни предавки, а освен това за добрата проходимост значителна роля играят още няколко системи.
Електрическо управление на блокажите на раздатъчна кутия и предния мост, както и наличието на демултипликатор и ограничен буксиращ диференциал правят TATA Telcoline 4x4 един от най-добрите автомобили по отношение на проходимостта. Окачването е изключително здраво. Отзад стандартните пружини са дублирани и от многолистови ресори, което позволява превозването на над тон полезен товар.
Цена
Основният коз на пикапа Telcoline е ниската му цена. В сравнение с алтернативите той е без конкуренция. Освен това ако притежавате фирма регистрирана по ДДС можете да намалите цената с още 20%. Ако се абстрахирате от имиджа на марката в България и се ориентирате към индийския автомобил, знайте, че ще получите един непретенциозин, надежден и изключително проходим пикап - войник, който ще изпълнява заповедите ви безпрекословно.
TATA Telcoline 4x4 2.0
|
Плюсове
|
1. Основният коз на пикапа Telcoline е ниската му цена. В сравнение с алтернативите той е без конкуренция. 2. Електрическо управление на блокажите на раздатачна кутия и предния мост, както и наличието на демултипликатор и ограничен буксиращ диференциал правят TATA Telcoline 4x4 един от най-добрите автомобили, що се отнася до проходимост. 3. Окачването е изключително здраво. Отзад стандартните пружини са дублирани и от многолистови ресори, което позволява превозването на над тон полезен товар. 4. Двигателят е двулитров дизел и е снабден с турбокомпресор. Освен това е оборудван модерната система за междинно охлаждане на въздуха и впечатлява с голямата си мощност и икономичност. 4. Салонът е просторен и предлага приличен комфорт. |
Минуси
|
1. В стандартното оборудване на пикапа липсват климатик и въздушни възглавници. 2. Материалите от които е изработено арматурното табло и някои от елементите в купето изглеждат евтини. |
Технически характеристики
|
|
Двигател | петцилиндров, редови два клапана на цилиндър |
Работен обем | 1 948 куб. см. |
Максимална мощност | 74 Kw/100 к.с. при 4 000 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 190 Нм при 2 500 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 21.0: 1 |
Маса на единица мощност | 17.4 кг/к.с. (23.5 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 585 1 810 1 710 |
Междуосие | 3 150 |
Маса, кг | 1 740 |
Допустимо натоварване, кг | 1200 |
Обем на товарния отсек,м. | 1.88 x 1.41 x 0.40 |
Вместимост на резервоара, л | 60 |
Разход на гориво:
|
9.1 л/100км 6.9 л/100км 8.2 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
20.0 |
Максимална скорост | 145 км/ч. |
Гуми | 215/70R16 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови вентилирани барабаннии |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 32 340 |
Базово оборудване
|
Тонирани стъкла, Нагревател на задно стъкло, Огледала с нагреватели, Металик боя, Регулиращ се на 3 степени волан, Окабеляване за теглич, Сервоуправление на волана, 3 степени на чистачките с регулиране на интервалите, Вътрешно регулиране на височината на фаровете, Широк хартоп, Антена и окабеляване за радиокасетофон, Стандартни 5 скорости + задна и 5 скорости + задна - бавни, Електрическо управление блокажи на раздатачна кутия преден мост и демултипликатор, Ограничен буксиращ диференциал, Спирачки със серво, Задно окачване с пружини и полуелептични ресьори с 5 листа, Регулатор на тежестта при спирането на задните колела и др. |
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег |
Цените са за България с включени мита, акциз, такси и ДДС |
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА