Last news in Fakti

29 Октомври, 2015 07:15 6 722 4

Няколко уникални коли, които не можем да караме по пътищата

  • mclaren-
  • ferrari-
  • lamborghini-
  • aston martin-
  • mercedes-
  • pagani-
  • maserati-
  • dodge

Обичайните регулации за автомобилите за свободното им движение по пътищата не позволяват на автопроизводителите да се развихрят напълно. На пистите обаче тези ограничения нямат сила, там свободата е ограничена само от определени звукови норми. Това кара компаниите да създават великолепни лимитирани машини, които да покажат реалните им възможности. Някои от производителите, като Ferrari имат специална програма свързана с тях - календар от организирани събития, на които собствениците могат да изпитат автомобилите си до краен предел, като, освен тях програмата включва поддръжката и съхранението им.

Може би най-новият подобен автомобил идва от Великобритания - Aston Martin Vulcan. Той е създаден, за да отбележи успехите на марката в световните шампионати по издръжливост, като 24-те часа на Льо Ман. Поради този факт ще бъдат създадени само 24 броя. Изцяло карбоновият звяр приличащ на Дарт Вейдър се задвижва от класически атмосферен 7.0 литров V12 с мощност от 800 конски сили създаден с помощта на Aston Martin Racing.

Три автомобила успяха да шокират автомобилните фенове по целия свят - LaFerrari, P1 и 918 Spider. Само два от тях обаче получиха екстремни версии. Първият е скандалното Ferrari FXX-K, то бе представено на специално събитие през миналия декември в арабските емирства. Мощността му влиза в границите на четирите цифри - 1036 конски сили и 900Nm въртящ момент. Тя идва от атмосферен 6.3 литров V12 двигател в комбинация с електрически мотор. Производството ще бъде ограничено до 40 броя.

Вторият суперхибрид получил екстремна версия е McLaren P1 с GTR. Интересен факт е, че пистовата машина се предлага само на собственици на пътната. Автомобилът разполага със "само" 986 конски сили идващи от 3.8 литровия битурбо V8 и електрическото му братче отиващи само и единствено към задния мост. P1 GTR е олекнал с 50 килограма, а притискателните сили са увеличени с 10%. За сега ще бъдат произведени 45 броя, но при желание от клиентите това може да бъде променено.

Продължаваме с един представител на мускулестите автомобили - новият Dodge Viper във версията ACR-X. Той е създаден, като финален вариант на втората генерация на модела. Чудовищен 8.4 литров V10 с 640 конски сили и 820Nm задвижва тази гърмяща змия. На фона на изброените автомобили това не звучи впечатляващо докато не споменем времето на "зеления ад" - Нюрбургринг, от 7:03.06, което го превръща в третия най-бърз пистов автомобил.

Отново минаваме на производител от ботуша в лицето на Maserati и MC12 Corsa. През изминалата седмица имахме честта да видим това творение на най-големия автосалон правен в страната. Автомобилът използва двигателя на състезателното MC12 GT1, а той е 6.0 литров V12 с мощност от 745 конски сили. Всъщност агрегата, както и шасито идват от Ferrari Enzo. От Maserati MC12 Corsa са произведени точно 15 броя - 12 клиентски и 3 за вътрешна употреба.

Следва една колаборация между Англия и Германия - Mercedes SLR McLaren 722 GT. Според много критици и фенове тази ограничена версия е най-специалния SLR правен някога. Двигателят е компресорния 5.4 литров, но мощността е увеличена на 680 конски сили при 1.75 бара налягане. Почти 400 килограма са изчезнали, като сухото тегло достига само 1300 килограма. Ограниченото производство достига само 21 бройки.

Следва най-бързия на "ринга" - Pagani Zonda R, която успява да измине пистата за 6:47.50. Умопомрачителната Zonda R е задвижвана от 6.0 литров V12 със 750 конски сили и 710Nm въртящ момент идващ от AMG. Карбоново титаниевата Zonda R има специален 12 степенен режим на работа на тракшън контрола и ABS. Произведени са само 15 Zonda R автомобила.

Базирано на стандартния модел Lamborghini Murcielago R-GT е разработено от Reiter Engineering и Audi Sport. За разлика от стандартното R-GT преминава към задвижване само на задния мост. Двигателят - 6.0 литровия V12 остава без промяна в мощността от 580 конски сили, но за сметка на това теглото е стопено до 1100 килограма. Поради състезателните правила са произведени общо 9 автомобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    0 0 Отговор
    А ако бяха легализирани за движение по пътищата сигурно щяхме да ги караме,нали.
  • 2 копеле

    0 0 Отговор
    Нещо ми се губи звярът Koenigsegg Agera R или той не е в тази класация
  • 3 Цвъ

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=X-_KmaoeUxU
  • 4 varlok

    0 0 Отговор
    Ти май не си чел до края заглавието ! ^^