9 Ноември, 2015 08:47 46 066 17

Предшественикът на Panamera е VW от 60-те

  • volkswagen-
  • ea 128-
  • porsche-
  • panamera
Предшественикът на Panamera е VW от 60-те - 1

Volkswagen винаги е имал специално отношение към т.нар. премиум автомобили. Самото споменаване на думата "лукс" противоречи на концепцията за "народен автомобил", но както в случая със забранения плод и VW живее с идеята за луксозен голям автомобил в продължение на десетилетия. Много преди впечатляващия, но неуспешен модел Phaeton, компанията почти стъпва в премиум сегмента. Един от експериментите в тази насока става прототипът EA 128 - голямо четириврато Porsche 911, "облечено" в консервативен костюм от VW. Именно този модел може да се разглежда като прародител на популярното днес Porsche Panamera.

Автомобилът се появява в началото на 60-те години на миналия век и няма име. Моделният му индекс е EA 128 (първите две букви се използват за всички прототипи на компанията). За онова време машината се отличава силно от дизайнерска гледна точка от всички модели на VW и на практика се явява представител на един съвсем нов клас за марката. Това е натурален пълноразмерен седан (не толкова голям, колкото който и да било американски аналог от онези години), но все пак с впечатляващи размери и с класическа триобемна структура. Освен с формите си външно автомобилът се отличава и с еднаквите (отпред и отзад) пътепоказатели, което най-вероятно е направено с цел икономия.

Предшественикът на Panamera е VW от 60-те

По-интересното обаче е какво се крие под предния капак на този луксозен седан. Буквалният отговор е - нищо. Абсолютно пустият преден отсек всъщност изпълнява ролята на багажник, а двигателят е разположен отзад. Той е опозитен шестцилиндров и заедно с трансмисията е заимстван от Porsche 911. Още по-любопитното е, че и окачването е взето на готово от модела Porsche 911. На практика всички принципи и закони, по които е създадена Panamera, са интегрирани в далечния прародител, познат само като EA 128.

От друга страна и Porsche отдавна замислят нещо подобно на днешната Panamera. Запознатите с историята на марката може би се сещат за "мъртвородения" прототип 989, представляващ разтегната 911-ка с четири врати и двигател отзад, но тази концепция се появява на бял свят цели 30 години след EA 128. Така че ако някой от вас реши да търси родословното дърво на Porsche Panamera, рано или късно ще стигне до пра-пра дядото, който е с емблема на Volkswagen и индекс EA 128. Вътрешността на странното VW също е интересна. Уникален волан, прибори от Porsche и всичко тапицирано в скъпа естествена кожа, но едва ли са много тези, които знаят какво е усещането, когато седнеш зад волана на този автомобил.

Предшественикът на Panamera е VW от 60-те

Въпреки по-големите габарити и повечкото килограми, автомобилът би следвало да разполага с прилична за онези години динамика. Тогавашното Porsche 911 се оборудва с 1.9-литров двигател с мощност 120 конски сили, което не е никак лош показател. Още един интересен факт е, че въпросното VW EA 128 е направено през 1963-а, първата година от официалното производство на 911. В съзнанието ни изникват много въпроси, но основният е: Означава ли това, че от Volkswagen още тогава са видели потенциала за голямо луксозно Porsche или просто са искали да изпробват двигателя и евентуалната му интеграция в по-голям седан? Има и нещо друго. Освен двата седана EA 128 се появява и още по-странната версия комби, също със задно разположен мотор.

Целият проект обаче се оказва прекалено скъп за Volkswagen, а и както споменахме в началото - съвсем не пасва на концепцията за "народен автомобил". От Porsche пък явно още не са били узрели за подобно возило и са решили да се концентрират върху автомобилите си със спортни наклонности. Именно поради тази причина ние толкова много харесваме прототипите, защото те могат да предложат алтернативен ход на историята. Я си представете, че някой от тогавашните шефове на VW беше одобрил идеята за огромен седан с двигател от Porsche. Какви ли щяха да бъдат днешните VW-та?

Предшественикът на Panamera е VW от 60-те


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    4 6 Отговор
    Прелюбопитно материалче. Браво.
  • 2 бай Иван

    2 5 Отговор
    Готина количка!
  • 3 мента с мастика

    4 3 Отговор
    копие на българското рено
  • 4 тошибиян

    1 21 Отговор
    пълен дарак какво може да изпитваш със 120кс на 2 тона ? трябва да няма коли под 200кс защото ина4е са много мудни..не 4е 200кс са кой знае кво

    Коментиран от #6

  • 5 козела

    7 0 Отговор
    прилича на вартбург
  • 6 Марто

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "тошибиян":

    Пич, това е кола от 60-те години. Аре помисли малко и тогава се изказвай неподготвен.
  • 7 Нов чо

    8 1 Отговор
    На мен ми прилича на Волга новия модел )))
  • 8 Checo

    5 1 Отговор
    Има само една слаба страна тази статия - Porsche 928 :)
  • 9 Златко Ладата

    3 3 Отговор
    ia lada otnovo s nov model. evala
  • 10 разбирач

    8 0 Отговор
    на снимките виждам само красиви автомобили... де да можеше сега да виждаме по улиците такива коли, а не сегашните пластмаси с колела... ама трябва да сме в куба, за да виждаме стари коли:) макар, че и там почнаха да подменят автопарка:) за жалост... иначе к'о ста' с лада НЕВЕСТА :))))))))))))))))) чета нещо лимузина щели да я правят хахахахахааха

    Коментиран от #14

  • 11 stefan

    1 1 Отговор
    1956 Porsche 597 Jagdwagen - това тогава е първия Кайен.
    1953 Porsche Phoenix - има много повече прилики с днешната панамера
  • 12 файтонджията

    3 0 Отговор
    Това е предшественика на VW Phaeton, не на панамера.
  • 13 Todor

    1 1 Отговор
    Mislq che imash predvit Porsche Studebaker Typ 542/Z-87. Oshte prez 1952 g.

  • 14 неамада

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "разбирач":

    Тези пластмаси с колела за които говориш, спасяват животи в сегашно време! Шансът да оцелееш в старите тенекии за сирене е почти нулев при сегашните условия на катастрофите...... по-високи скорости, въргаляния и удари. Друго е да видиш натрошена пластмаса и цяла клетка на колата, а съвсем друго е да видиш едни голям смачкан кен....трябва ли да описвам какво ще е вътре?
  • 15 angelov

    4 3 Отговор
    Не знам за какво са го гласили този прототип, но ако се вгледате внимателно ще откриете Ватрбург 353.
  • 16 333

    6 1 Отговор
    Кое му е народното на народния автомобил ? Отдавна не е народен , в момента народен автомобил може да се нарече Дачия,Лада,Тата , това е положението.
  • 17 Гост МК

    0 0 Отговор
    Зошто педалата за спојка му е притисната до долу?