С могъщия си 6.0-литров V-образен осмак и 381 к.с. E60 AMG се смята за абсолютния връх в хранителната верига на спортните седани от началото на 90-те години на миналия век. "Назобаната" W124-ка е произведена в тираж от едва 126 бройки. Това я прави несравнимо по-ценен модел от вече колекционерското "Чочоне" E500 и стоварва огромна отговорност в ръцете на тунинг майсторите, които са се осмелили да пипат по някой от оцелелите екземпляри.
Добрата новина за колата от снимките е, че в България вече има специалисти с международно признати умения и талант. По-малко от месец, след като отговориха подобаващо на Mercedes-AMG G 63 6×6 със своята шестколесна Toyota Hilux, разработена в сътрудничество с Vilner, майсторите от Overdrive имат нова изненада за любителите на истински автомобили в лицето на този сребрист E60 AMG.
Родните експерти са подходили приятно сдържано при реставрацията на Benz-а с пробег 100 000 км. На разкрасителни процедури е подложен само интериорът. Козирката на арматурното табло е обшита с кожа - екстра, която е можела да бъде поръчана от тогава независимото ателие AMG и през родната за автомобила 1993-та година.
Металните детайли в салона са педантично почистени и полирани, декорациите от червено дърво са покрити със свеж пиано лак, а таванът е тапициран с алкантара. По желание на клиента заводският касетофон е заменен от съвременна озвучителна система.
Единствените промени по механиката са по-мощните и съвременни спирачки от S55 AMG W220, монтирани пак по настояване на собственика. В това няма нищо странно - W124 е доказано един от най-надеждните и издръжливи автомобили в историята, а запазените E60 AMG съвсем основателно гонят цените на някои съвременни суперколи.
Mercedes-Benz E60 AMG се произвежда само в продължение на няколко месеца през 1993 и 1994 г. Оборудва се с 5 956-кубикова версия на V-образния 8-цилиндров M 119 с атмосферно пълнене. По днешните стандарти мощността не изглежда внушително, но 580-те Нютонметра в комбинация с четиристепенната автоматична трансмисия катапултират немския седан от място до 100 км/ч за 5.4 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ото
14:44 01.12.2015
2 gost
14:58 01.12.2015
3 ххх
Коментиран от #4
15:04 01.12.2015
4 Гост
До коментар #3 от "ххх":
Ако искаш грозна, голяма и квадратна кола, която харчи много = Крайслер / Ланча 300цКоментиран от #5
15:15 01.12.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 яо
15:33 01.12.2015
7 некойси
Коментиран от #13
15:41 01.12.2015
8 гост
15:46 01.12.2015
9 205GTI
15:48 01.12.2015
10 Тончо
15:50 01.12.2015
11 гошо
15:51 01.12.2015
12 Класик
15:54 01.12.2015
13 God
До коментар #7 от "некойси":
неграмотна ...марката е БМВ а,не БНВ:)))))15:56 01.12.2015
14 Жирафа с късата шия
15:57 01.12.2015
15 аз
И след 22 години пак има уникална стойка.Един от последните стойностни Мерцедеси,разработени заедно с Порше.Дано започнат пак да правят такива коли.
Красавец.И днес като видя някое чочоне на улицата и ми потичат лигите.
А на тези ,които не им хареесва да не цвъкат в под статията и да си заврат мидуълфингъра там дето не огрява
15:58 01.12.2015
16 кольо
17:46 01.12.2015
17 Пабло
17:52 01.12.2015
18 BRABUS777
17:58 01.12.2015
19 Анастас Анастасов Хх
18:06 01.12.2015
20 comment
18:13 01.12.2015
21 гост
18:41 01.12.2015
22 копеле
18:47 01.12.2015
23 Neli Cenkova
19:17 01.12.2015
24 бате жоро
19:28 01.12.2015
25 бате жоро
19:38 01.12.2015
26 опсмопсус
мерцедес и дизай са две различни неща до C и S класа от 2006г.
21:09 01.12.2015
27 мерц
21:28 01.12.2015
28 Тит
21:58 01.12.2015
29 Germany
Kарай...
22:37 01.12.2015
30 Chris
23:05 01.12.2015
31 go60
Коментиран от #32
23:53 01.12.2015
32 шефьоро
До коментар #31 от "go60":
da ne go nabara dartia rs6 che togava...02:37 02.12.2015
33 гошо
03:13 02.12.2015
34 Иван Господинов
04:29 02.12.2015
35 Танас
07:40 02.12.2015
36
08:08 02.12.2015
37 VAG кенефи
08:41 02.12.2015
38 specialist
Коментиран от #43
09:49 02.12.2015
39 перпето мобиле
Сега съжалявам, че въпреки всичко не си купих 124-ка, това нещо просто не се разваля, върви дори и с преработено олио.
Желязна кола, направо вечна.
10:05 02.12.2015
40 Julio
Коментиран от #42, #44
10:09 02.12.2015
41 bibbo
10:19 02.12.2015
42 Бмв Фен
До коментар #40 от "Julio":
Добре, че некомпетентните като теб са малко, и много малко хора на улицата няма да я "забележат".Коментиран от #46
11:48 02.12.2015
43 Бмв Фен
До коментар #38 от "specialist":
Такива като теб няма право да пишат за Бмв, сравняваш М3, със АМГ седан... Просто не пиши, не се затормозявай толкова да отвориш една статия, да я прочетеш и да напишеш някоя глупост. Недей бе, човек.11:50 02.12.2015
44
До коментар #40 от "Julio":
Ти си направо в 31 век, идея нямаш къде се намираш и за кво става въпрос....13:13 02.12.2015
45 Mercedes-Benz
15:25 02.12.2015
46 Julio
До коментар #42 от "Бмв Фен":
Както сте тръгнали момчета утре ще почнете да ми ревете и кви "класики" са черно-белите лампови телевизори и телефона с шайбата... Ма па ква "механика" имат а? Само инженерна мисъл, без счетоводители. И ще пасват идеално на "легендата" от снимката...15:41 02.12.2015
47 фори
18:49 02.12.2015
48 бмв е61
21:03 02.12.2015
49 пешо
23:38 02.12.2015
50 Един
До скоро а може би и до днес колата се води за най бързия сериен седан в класа си,непобедим като рекорда на Стефка Костадинова! Грозен бил,грозна е на дядо ви е36цата! Айде пийте си млякото и по леглата!
20:33 18.02.2018