Last news in Fakti

19 Ноември, 2005 12:12 1 373 0

Неръждаема любов

  • buick-
  • buick roadmaster-
  • roadmaster

Първата любов не се забравя никога. Често обаче понятията се размиват и мнозина вероятно биха си спомнили със същата страст за първата си кола. Постоянното присъствие в рубриката "Мания" Джей Лено не прави изключение. Водещият с булдозерна челюст притежава една от най-богатите автомобилни сбирки в Съединените щати, но само един екземпляр от нея предизвиква толкова умиление, колкото Buick Roadmaster от 1955 г. Той съвсем не е единственият романтик, захванал се с благородния почин да докаже на света, че старата любов ръжда не хваща. Със сигурност обаче не са много ентусиастите, способни да вложат толкова мерак, логистика и средства в това. Лено и мениджърът на Big Dog Garage Shop Бърнард Джъкли не жалят пари и поръчват на воля от прочутото поделение на GM Performance Parts. Изцяло новите двигател, окачване и спирачна система връщат Roadmaster-а във вида, с който е излязъл от фабриката през 1955-а, но с мощността, управляемостта и динамичните характеристики на съвременен стрийт род.Лено купува Buick-а през 1972-ра за $350 и го реставрира за първи път още следващата година. През 70-те Джей буквално не слиза от любимеца си. Отива с него на първата среща с бъдещата си съпруга. Roadmaster-ът го откарва и на първото му участие в Tonight Show през 1977-а. "Страшно го обичам, защото беше първата ми кола тук в Калифорния и ме съпътстваше в много други важни първи неща", споделя актьорът за наново реставрирания си Buick. "Сега е по-добър от чисто нов, защото го въведохме в 21 век. Това означава не само повече мускули, а също така по-малък разход и по-ниски вредни емисии".

Roadmaster-ът е и първото возило в необятната колекция на Лено. Когато комикът възлага възстановяването на ценното возило на Big Dog Garage, автомобилът е събирал прах и ръжда в двора на тъща му повече от 16 години и едва се движи. Проектът стартира през 2002-ра и продължава почти две години. "Много бях гузен за отвратителното му състояние. Все едно бях зарязал детето си на улицата. Нужна му беше не просто реставрация. Трябваше да стане по-хубав от нов", казва Джей.

Вдъхновен от външния вид и потентността на своя Corvette Z06, Лено решава да обзаведе скъпоценния си Buick със сходни черти. Автомобилът получава най-модерната комбинация от черен и сив лак от DuPont, както и изцяло нови покрития от хром. Монтирани са различни джанти, които да приютят по-широките гуми. За да запази обаче фабричния вид, Джей преработва оригиналните капачки за главините на колелата така, че да пасват на увеличения размер на джантите без да го издават. Салонът на Roadmaster-а получава не по-малко внимание. Тапицерията е реставрирана основно. Спецовете на Big Dog Garage пък заменят изцяло окачването с компоненти от Corvette C4 и C5.

Сърцето на целия проект обаче е онова, което кара Buick-а да върви по такъв начин. "Външността на колата трябваше да остане непроменена, но от друга страна аз обичам да карам доста бързо...", казва Лено. "Когато чух за двигателя ZZ572 на GM Performance Parts и неговите 620 к.с., вече знаех какво искам." Бърнард Джъкли, който се занимава с проекта през цялото време, никак не е очарован, защото предусеща трудностите с инсталирането на новия мотор и възможните проблеми с управляемостта. Налага се да преработи коша на Buick-а, за да вкара новия агрегат.Резултатът си личи добре от снимките и, както се казва, няма нужда нито от допълнителни обяснения, нито от кой знае какви технически параметри за подплата. Джей Лено обича да се перчи със свършената работа и да обяснява на пуританитие, че всеки, който разполага с подобно возило, трябва не просто да го реставрира, а и да го подобри. "Можех да вложа пари във възстановяването на оригиналната трансмисия Dynaflow и да се разровя за части за двигателя, но все нещо щеше да се обърка. Какво му е лошото на чисто новия мотор, който си върви с гаранцията на GM?", разсъждава водещият и разчувстван продължава - "Това е любимата кола в колекцията ми. Трявба да видите изражението на разни юнаци с Porsche-та, в чиито отворени усти влиза прахта зад мен. Сякаш си казват "Как може да ми го причинява това тоя дърт Buick?!" Лено се нахилва и се качва на 620-те коня за поредната разходка.

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА