Last news in Fakti

18 Декември, 2015 12:48 9 325 35

Audi ще покаже водороден кросоувър

  • audi-
  • vw-
  • горивни клетки-
  • водород-
  • детройт 2016
Audi ще покаже водороден кросоувър - 1

Скандалът с дизеловите двигатели на VW може да има и положителни последствия за развитието на новите технологии. След като години наред избягваха хибридите, електромобилите и други перспективни разработки, на салона в Детройт през януари немците ще покажат прототип на ново водородно Audi.

По първоначална информация автомобилът ще бъде напълно идентичен с e-tron quattro, представен през септември във Франкфурт. Кросоувърът обаче ще бъде оборудван с горивни клетки, които генерират ток от химическата реакция между водород и кислород.

Това няма да е първият експеримент на Audi с такъв тип задвижване. През ноември 2014 г. компанията представи водородна версия на A7 с 300 горивни клетки, йон-литиеви батерии с капацитет 8.8 кВтч, два електромотора и четири бутилки, поемащи около 5 килограма водород.

Двигателите с обща мощност 230 к.с. и въртящ момент 540 Нм позволяваха на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди и да достига максимална скорост 180 км/ч. Водородната A-седмица можеше да изминава до 500 км с едно зареждане.

През март тази година техническият директор на VW Улрих Хакенберг обяви, че Volkswagen, Porsche и Audi планират серийни водородни модели, а модулната платформа MQB е разработвана така, че да бъде съвместима с подобни силови установки.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    0 1 Отговор
    HONDA FCX от 2006г!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

    Вероятно поредния маркетингов трик за клиентите на ауди!
    Ало инДжинерите от ваг, 10г ли ви трябваха?
  • 2 Vasik Atanasova

    2 2 Отговор
    ЕХ АУДИ
  • 3 ооооооо

    0 0 Отговор
    явно, светът още не знае по кой път да тръгне относно двигателя на бъдещето.

    Коментиран от #5

  • 4 Аз работя с цифри

    2 0 Отговор
    На Ауди специално не им вярвам, защото от 2009г казват че ще имат напълно електрическо А3 етрон с 300км пробег.
    И аз си мислех че горивните клетки са хубаво нещо, докато не се запознах по-обстойно с тях и приложението им в автомобилизма.
    Те нямат много смислено приложение в автомобилите.
    Някой поглеждал ли е какво представлява цялата тая система в един автомобил? Има доста снимки за устройството на Toyota mirai.
    Съхранението на водорода е голям проблем. При Мирай примерно е под налягане 700-800 бара. Съхранението на такова количество водород е доста опасно, защото е изключително лесно запалим.
    В автомобилите с горивни клетки има и батерии, защото са подобни на днешните бензинови хибриди. С разликата, че водорода не се използва за горене. В батериите влиза регенерираната енергията при натискане на спирачката, защото горивната клетка не може да си отдели водорода от получената водата и върне в бутилката. Ако такъв водороден хибрид нямаше батерии щеше да е по-евтин, но и да консумира и 30% повече. В този случай, за да измине 500км щеше да му трябва и още една бутилка, но явно използването на батерии е по евтино.
    ТЕХНОЛОГИЯТА Е СЛОЖНА И ОБЕМИСТА КОЕТО ОТНЕМА ОТ ПОЛЕЗНИЯ ОБЕМ АВТОМОБИЛА.
    Тойота мирай е дълга 4,9метра и багажника и е по-малък на Голф.
    В Щатите 5кг водород са 70$ за 480км, как е?
    По информация от преди месец в западна европа пълен резервоар с водорд за Тойота Митай е 45 ЕВРО. Или 9Е за 1кг за 80-100км.
    Една водородна зарядна станция струва 1-3 МИЛИОНА ДОЛАРА.
    В момента водород се извлича предимно от природен газ и въглища, защото така било по-евтино от електролиза на вода. Има някои изследвания при които се извлича по-икономично при електролиза на вода, но засега не са разпространени. В момента водорода се използва предимно за промишлени цели.
    Природния газ съдържа 90% метан СН4 в който както се забелязва, че има 4/5 водород. Т.е. природния газ съдържа 72% водород. 1кг природен газ е 1378 литра при 1атм и 20 град Целзий.
    1кг водород е 11986 литра газ при 1 атмосфера и 21 градуса С.
    Енергията на 1кг водород е 33KWh.
    При 3-4Wh/L за отделянето му от природен газ са 35-48kWh/кг.
    Преди да се компресира водорода в бутилките на автомобил той се охлажда до -40 градуса целзий.
    За да се извлече и вкара 1кг водород(в днешните зарядни станции) се използва 56-60кWh електричество и няколко килограма природен газ.
    Ефективността на водородната горивна клетка е 80-83%.
    Но тя произвежда електричество което после се използва от електромотор. Следователно общата ефективност на такава система в автомобил е около 70%.
    За да е евтино зареждането на тези автомобили трябва водорода да се добива от електролиза на вода с ефективност над 200%.
    За да има примерно Тойота Мирай по голям пробег от сегашните 480км(по информация от тойота) може да го постигне само с повече бутилки е тогава няма да може да сложите нищо в багажника.

    Коментиран от #18, #23

  • 5 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "ооооооо":

    За двигателите е напълно ясно , че ще са електрически , каквито са при всички , единствено старите производители още се опитват да пробутват водородни клетки вместо батерии , за да запазят бизнеса си със скъпи части и поддръжка , но няма да ги огрее

    Коментиран от #7

  • 6 onq s konq

    1 0 Отговор
    Ако сравня въпросното Ауди със старичкото ми нафтово БМВ,нещата никак не са в негова полза.Първо от 230 коня аудито прави 7,9 сек/100,докато при мен с 204коня е 7,2сек/100км.Макс му скорост е 180км/ч,при мен е 240-лично съм го проверил.С едно зареждане аудито изминава 500км,докато аз с един резервоар/63 литра/ ще мина почти 1000км/6,6литра/100 разход при яко каране-мерил съм го по резервоар "пълен-пълен"/.Купил съм го за 12 хил преди около 3 г,но след тотална смяна с нови на гуми,демпферна шайба,съединител,маховик,носачи,тампони "от до",фарове и т.н./всичко "комплект" и ново-стъпи някъде около 18хил към момента,да не говорим в момента е на 180хил км,а ресурса на двигатела е вероятно около 1 милион.Та колко струва въпросното Ауди и ще извадя ли такива пари дори и да ги имам при сегашните смешни цени на горивата?!Да си ги карат западняците,пък след поне 10г.ще видим как са нещата.
  • 7 Гост

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Аре стига с този морално остарял ел. двигател! Имам чувството, че сте няколко души, печелещи с мафиотските ВЕИ! На всичко отгоре отричането на новите технологии ви издава!
    Никога ел. двигателя няма да е е бъдещето на транспорта - НИКОГА!

    Коментиран от #8, #13, #19

  • 8 Аз работя с цифри

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Стига с ел. двигателите ли???
    Ами тези автомобили с горивни клетки не използват ли електромотори за задвижване???
    Да не би да си мислиш, че ги бута някаква извънземна сила?
    Какви възобновяеми енергийни източници те гонят?
    Да не си мислиш че водорода расте по дърветата и се бере в щайги.

    Коментиран от #12

  • 9 Аз работя с цифри

    1 0 Отговор
    В момента най смисления автомобил с горивна клетка е Тойота Мирай 153кс. Колата е голяма, но с багажник по-малък от на Голф и струва около 160 000лв в Европа.
    Кой нормален ще плати тази цена за автомобил с 150 конски сили?
    В цяла Европа такъв автомобил може да се зареди само на 30 места.
    Да не си мислиш че са малко, защото са евтини.
    Нямаш ли зарядна станция в града в който живееш или съседния за нищо не можеш да го използваш.
  • 10 Аааа

    0 0 Отговор
    Оборудвайте го с фотоволтаик на покрива, сложете му една по сериозна батерия и систма за прозиводство на водород от вода и сте готови. А акумулатра в добавка може да се комбинира със суперкондензатор за рекупериране на енергията.

    Коментиран от #11

  • 11 Аз работя с цифри

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Аааа":

    То това ще стане космически кораб. В момента едвам комбинират 2 технологии в един автомобил, ти искаш 4.
    Водорода какво ще се прави като се произведе?
    Няма смисъл от добавянето на фотоволтаик на покрива, защото площа му е под 2 кв.м и с 20% ефективност получате макс 400W в най-добрия случай. За 5 часа каране извън града получавате 2kWh за +10км пробег при силно слънце, което не е нищо. Пробега има значение извън града, защото в населените места лесно се зарежда с ток или бензин. В момента батериите са по-евтини от фотоволтаиците за ват. И батериите ще са по-леки.
  • 12 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Аз работя с цифри":

    Като си сменил ника си, защо сам се издаваш кой си?
    Никъде не съм писал, че бъдещето е във водородните клетки, просто ще спомогнат за по-евтиното и масово извличане на водород!!!
    Водородът е единственото гориво способно да ни изведе в космоса, а вие ми говорите за технологии отпреди 2 века!

    Коментиран от #15

  • 13 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Ти да не мислиш, че влаковете в Китай и Япония са на дизел и за тва развиват близо 500км/ч? Че викаш че електричеството няма никога да се използва за транспорт D: :D :D :D

    Коментиран от #14

  • 14 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Отдавам простотата в поста ти на вманиаченото писане в 03:10 часа.
    Май изобщо не знаеш, че влаковете "Маглев" НЯМАТ батерии и работят на доста по различен принцип от класическия ел. двигател.
    Но тъй като очевидно си промит мозък, едва ли може да осъзнаеш, че огромната част от транспорта се осъществява от камиони, кораби и самолети, където няма как да се ползва електричество!
    Жалко, че мисленето е останало на заден план и всеки се опитва да е много "фешън", изказвайки се неподготвен по "еко" начин!!!
  • 15 Аз работя с цифри

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Трябва ли да те знам? От кой град си? Да не си от Бургас или В.Търново?
    Статията е свързана с водородни горивни клетки.
    Какво ще се прави водорода като се извлече малко по-евтино.
    Ще се използва за горене в двигател с ефективност 20-30% ли?
    Значи твоето виждане е придвижването с ракети по земя.

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Аз работя с цифри":

    Не разбрах какво общо имат Бургас или Велико Търново? Това беше някакъв плосък сарказъм ли?
    А това, че ти не разбираш значението на иновативността на водорода, си е твой проблем!
    Светът е бил винаги пълен с тесногръди пропагандатори на старомодното!

    Коментиран от #30

  • 17 Електроинженер

    0 0 Отговор
    Алооо, госта, дето работиш с цифри! За много неща си прав, ама и за много не си! Ще започна с не най-важното, като например, влаковете Маглев или не съкратеното им наименование влакове на магнитна левитация. По същество, това е един линеен електрически двигател, ако не си чул за такива и се различава от класическия най-вече по неговата форма в пространството и благодарение на перфектно управлявани електромагнитни полета се поддържа и придвижва без механично триене по трасето! Със сигурност за в бъдеще ще се появят и кораби на водород с горивни клетки. Вече има големи кораби, чиито витла са задвижвани от електродвигатели!

    Коментиран от #27

  • 18 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Аз работя с цифри":

    Абсолютно съгласен!!!
    Технологията е непросто неузряла а ненужна.
    Много са техническите проблеми, които трябва да бъдат разрешени за да станат горивните клетки реалност.
    Петролното лоби всячески се опитва да съдаде нова зависимост към дадено гориво и това вече стига до крайности.
  • 19 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Един от най-големите откриватели на когото дължим много е казал още преди десетилетия че сме в състояние да изполваме електрическта енергия а всякакъв вид транспорт.
    Говорим за Никола Тесла!
  • 20 Електроинженер

    0 0 Отговор
    А относно обема на багажника, че бутилките са обемисти и отнемат доста място, не е необходимо да са четири или много. Ако водородните газостанции са толкова нагъсто, както са сега класическите, две бутилки са предостатъчни, пък макар и за по-къс пробег. Алтернативни решения много биха могли да се намерят. А водата и слънцето никога няма да се свършат, поне докато човечеството съществува.
  • 21 Електроинженер

    0 0 Отговор
    Горивните клетки отдавна са реалност, но съхранението на водорода е трудно и опасно поради високите налягания, при които се съхранява, поне в автомобилите, заради ограничения обем на съхранение.
  • 22 Електроинженер

    0 0 Отговор
    Предполагам, че водородът като гориво ще се добива на място в самите водородни газостанции, а това е голям плюс! Няма да има нужда от огромни хранилища за съхранение на водорода, а от непрекъснато електрозахранване и достатъчни мощности за неговия добив. Но всяко нещо с времето си.
  • 23 Електроинженер

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Аз работя с цифри":

    Относно цените на горивото Водород. Съмнявам се, че си прав! Аз съм гледал преди две години клипове, не един и два как в Калифорния зареждат водородно гориво на една автогара, притежаваща парк от 700-800 водородно задвижвани електроавтобуса и показанието на колонката сочеше малко над 2 долара за килограм. Едно зареждане на бутилките "догоре" осигурява 16 часов пробег!

    Коментиран от #24, #25, #28

  • 24 Nikolay Lyubomirov Angelov

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Електроинженер":

    Допълвам, водородът за зареждането на бутилките на тези електроавтобуси на горивни клетки не беше добит чрез електролиза, а беше извлечен от природен газ, който там е много евтин.
  • 25 Nikolay Lyubomirov Angelov

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Електроинженер":

    В Западна Европа, по спомен от преди няколко месеца, цената на килограм водородно гориво беше към 8 евро. Но като се има пред вид, че двигателите на място не работят, следователно не харчат, като се има пред вид и регенерацията, и пробега, който с килограм водород за "малолитражките" е 150 км, безотказна работа в студ и дълъг живот без сериозни разходи за обслужване, нещата /водородните електроавтомобили/ стават доста конкурентноспособни.
  • 26 Кобрата

    0 0 Отговор
    Текст към връзката
  • 27 Аз работя с цифри

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Електроинженер":

    Електроинженерчето от очила ли имаш нужда или нов мозък с който да подмениш фалирая ти в ДЕБЕЛАТА ТИ ЧЕТИРИ ПРЪСТА мозъчна кутия.
    Къде под мой коментар видя да съм писал за влакове, че ми обяснаваш?
    Бил си се съмнявал за колко се продава водорода ами намери и прочети, но явно трудно работиш на компютър.
    За улеснение ще ти кажа какво да търсиш. Тойота, Хонда и Хюндай имат автомобили с горивни клетки за които четеш ревюта. В ТЯХ ПИШЕ КОЛКО СТРУВА НАПЪЛВАНЕТО НА БУЛТИКИТЕ.
    Не те знам кви 700-800 автобуса с водород само в Калифорния си сънувал след като в света има общо 80. Я се разтърси и дай линк да видим. Имаш ли си на представа че 1 автобус с водородна горивна клетка струва 1-2 МИЛИОНА ДОЛАРА?
  • 28 Аз работя с цифри

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Електроинженер":

    Познавам доста инженери които взеха диплома само защото присъстваха на изпити. Ходеха по 10 пъти на един изпит без да прочитат и ред докато не им ги дадат.
    Електроинженерчето от долните постове е един от тях.
    Мисленето явно не му се отдава.
    Енергийната стойност на 1кг водород е 33кWh.
    Нали се сещаш че сегашните водородни станции не работят при ефективност над 100%. На нялко места пише че отделят водорода от природния газ с ефективност 77%.
    Следователно за получаването на 1кг се използват над 40кWh електричество. Колко още за да се охлади до -40 град Целзий и напомпи в бутилките със стабилно налягане.
    На няколко места пише, че се използват 56кWh за 1кг водород до бутилките на автомобила.
    С цена за 1кWh - 21 стотинки. За използваното електричество имаме 11,76лв.
    Ами за използвания природен газ, поне 5кг по 1,4лв са 7лв.
    Процеса дотук е поне 19лв.
    Използвам цени на дребно, но и на едро цената на двете може да е 3 пъти по-ниска, но пак няма да е $2.
    Продажбата на водород ще има и голяма надценка заради цената на водородна станция от 2 милоина лева. Нали трябва да се избие това вложение отнякъде.
  • 29 Електрик

    0 0 Отговор
    Минаха повече от 20 години откакто за пръв път учени си караха автомобилите с гориво(хидрокси газ) от вода. Явно ще минат още 30-40г, докато хората станат независими от изкопаемите горива, за да може една технология с уникално гориво и ефективност над 200-300% се разпространи.
  • 30 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Какво ще кажеш за материала в другия раздел за електрическите тирове , и те са "морално остарели" навярно , и само водорода "ша" ги оправи

    Коментиран от #31

  • 31 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Аз съм го казал там. Ако тролеите са много иновативни, то по-добре се скрий някъде и чети електротехника за 9-ти клас!!!

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Да единственото което успя да измислиш е , че нямало "жици" до склада , а колко могат да поевтинеят влекачите , разхода на енергия и поддръжката и съответно цената на транспорта , няма да споменаваме , пък за замърсяването още по-малко , това са екологични глупости

    Коментиран от #33

  • 33 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Прав си - това са пълни екологични глупости!
    Пък идеята за камиони-тролеи е толкова "гениална", колкото ти разбираш от електротехника!!!

    Коментиран от #34

  • 34 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Ей Гост кво пак само мрънкаш ве? Кажи къв ти е проблема и кво искаш?
    Като си такъв привърженик на автомобилите от статията, кажи какъв ти е плана да притежаваш такъв? Сигурно не смяташ да го притежаваш в БГ щото ще трябва да го влачиш 1000км до Австрия да зареждаш.

    Коментиран от #35

  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "опсмопсус":

    Проблемът се корени в такива промити мозъци като теб, г-н шофер! Неграмотността и наглостта ти те правят типичен Бай Ганьо!
    Стой си на село и мечтай как ще караш кола, за която няма да плащаш нищо, защото си много важен за света и всичките нови неща трябва да са безплатни за теб!