Last news in Fakti

8 Януари, 2016 11:44 235 027 54

Стари, но много бързи коли

  • бързи коли-
  • стари коли
Стари, но много бързи коли - 1

Въпреки драконовските мерки за екология, автомобилните производители продължават да се стремят да правят, най-бързите и най-мощни коли, защото те винаги се харесват от публиката. За мнозина обаче автомобилите от близкото минало си остават т.нар. "истински коли", а сред тях също има изключително бързи модели. За феновете на течението "old school" сме подбрали няколко стари, но много бързи коли. Ето ги.

GMC Syclone

Стари, но много бързи коли

Това е един от най-бързите пикапи в историята, който няма аналог и в съвременното автомобилостроене. През 1991 година специалистите сравняват ускорението на Syclone със суперкари от рода на Corvette и даже Ferrari. Преценете сами: мощност 280 конски сили, максимален въртящ момент 475 Нм и ускорение от място до 100 км/ч., което е равно на 5.3 секунди.

TVR Cerbera

Стари, но много бързи коли

Безобидното на външен вид класическо английско купе се появява на бял свят в средата на 90-те години на миналия век. Под тази външност обаче се крият двигатели с работен обем от 4 до 4.5 литра. Най-мощната версия на TVR Cerbera ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди, а максималната и скорост е 310 км/ч.

Bugatti EB110

Стари, но много бързи коли

Този модел, произвеждан от 1991 до 1995 година, има ярко изразени италиански корени. След спирането на модела компанията обявява банкрут, но суперкарът EB110 има уникални динамични характеристики. С мощност от 612 коня, това купе ускорява до 100 за 3.2 секунди. Един интересен факт е, че когато великият Михаел Шумахер става световен шампион за първи път, той си купува такова Bugatti, като го кара в продължение на 10 години.

Jaguar XJ220

Стари, но много бързи коли

Въпреки своята солидна възраст, тази кола е смятана за най-бързия Jaguar в историята на марката. Разполага с V-образен битурбо шестцилиндров двигател, притежаващ мощност от 542 конски сили. Ускорението му от място до 100 км/ч. е равно на 3.2 секунди, а максималната скорост е 343 км/ч. - постижение, което през 1992 година дава на XJ220 приза "Най-бърз сериен автомобил в света".

Vector W8

Стари, но много бързи коли

Необичайният американски автомобил е създаден, следвайки аерокосмически технологии. В салона му има рекорден брой бутони на единица площ. През периода 1990 - 1993 година от този модел са пуснати 22 екземпляра. Vector W8 ускорява от 0 до 100 км/ч. за 3.8 секунди, но колата има един фабричен недостатък. Снабдена е с тристепенна автоматична скоростна кутия, която не и позволява да развива много висока скорост.

Shelby Cobra

Стари, но много бързи коли

В своето трето поколение, произвеждащо се от 1965 до 1967 година, този 1068 килограмов роудстър е можел да се купи със седемлитров V-образен осмак от Ford. Така оборудвано лекото купе без проблем достига максимална скорост от 298 км/ч. Заради по-тежкия мотор обаче тази Shelby Cobra не може да се похвали с върхово ускорение от място.

Ferrari F40

Стари, но много бързи коли

F40 е последният автомобил, одобрен лично от Енцо Ферари. Той се произвежда от 1987 до 1992 година и за този период се счита за най-бързото, най-мощното и най-скъпото Ferrari. F40 разполага с мощност от 478 коня, които му помагат да ускори от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди. Максималната му скорост е 324 км/ч.

Porsche 959

Стари, но много бързи коли

Битурбо, предаване на момента и към четирите колела и 3.6 секунди до 100. През 80-те години на миналия век това е чудовищно бързо, а дори и по днешните стандарти е предостатъчно за 959 да бъде причислено към новите суперкари.

McLaren F1

Стари, но много бързи коли

Признат за супер колата на ХХ век, днес на F1 могат да се опрат малцина суперкари. Като изключим Bugatti Veyron, Koenigsegg, SSC Ultimate Aero TT и Hennessey Venom GT всички останали все още има какво да научат от "Стария британец" Със "сърце" от BMW F1 се превръща в най-бързата серийна кола за онези години, при това трябва да се има предвид, че двигателят е атмосферен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    118 6 Отговор
    Ех, какви коли имаше едно време...

    Коментиран от #16, #53

  • 2

    100 9 Отговор
    Ферари Ф40 - последната кола одобрена лично от Енцо Ферари!!!
  • 3 МаКаТа

    78 3 Отговор
    АААААААА, направо получавам оргазъм като гледам и чета за подобни шедьоври. Бравос!!!
  • 4 Lewi

    52 5 Отговор
    Lotus Carlton!
  • 5 мдаааа

    50 7 Отговор
    Еееех, какви коли карахме едно време,като заспим!
  • 6 играча

    30 3 Отговор
    класики.браво
  • 7 dindon

    14 7 Отговор

    А къде е Форд Фалкон ???

    Коментиран от #8, #10

  • 8 mindil

    67 11 Отговор

    До коментар #7 от "dindon":

    Форда е в сервиза

    Коментиран от #21

  • 9 kulo

    39 7 Отговор
    липсва само Mercedes-Benz 560 SEC by Koenig

    Коментиран от #20

  • 10 Zizi Top

    17 9 Отговор

    До коментар #7 от "dindon":

    До 7: F.O.R.D. = Found On the Road Dead -zzzzzz

    Коментиран от #29, #52

  • 11 Vasik Atanasova

    6 16 Отговор
    ДА БЯХА ХУБАВИ КОЛИ
  • 12 Лунг

    17 10 Отговор
    А къде е AUDI RS2
  • 13 баварец

    16 26 Отговор
    BMW 850csi
  • 14 112

    37 5 Отговор
    Може би само Опела няма да е особено скъп за разлика от другите.
  • 15 бай Иван

    58 12 Отговор
    Ето това са коли за мъже!Ако върнат и казармата , ще има кой да ги купува!

    Коментиран от #27, #33

  • 16 бай Иван

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Марто , то и сега ги има , но са в частни колекции!
  • 17 NAZI

    27 3 Отговор
    Страхотни класики, повечето струват милиони днес, едва ли ще се докоснем някога до тях, за съжаление. Поне ще помечтаем, както мечтаехме преди години пак за същите коли, само че тогава ги гледахме на хартиени картинки, а днес на дигитални :D
  • 18 Old Benz dont die

    7 19 Отговор
    А къде забравихте Мерцедес W123 280SE?? Или W140 S600??

    Коментиран от #22

  • 19 Калогера

    20 2 Отговор
    Бугатито е връховно !! Много по красиво от Вейрон, спомням си го в списанията от преди 20 години, в този син цвят, тогава не ми се стори толкова красиво
  • 20 Василис Карас

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "kulo":

    Да защо го няма?
  • 21 efc

    8 19 Отговор

    До коментар #8 от "mindil":

    FORD IS THE BEST
  • 22 ghost navigator

    17 3 Отговор

    До коментар #18 от "Old Benz dont die":

    статията е за най-бързи коли
    а двата споменати мерцедеса колкото и да са луксозни и качествени
    едва ли ускоряват до 100 за 4 секунди

    Коментиран от #32

  • 23 бай

    13 7 Отговор
    Да, аз пък се сещам за Carrera GT... да взема да питам що не са я пльокнали и нея в статията. Какво безобразие само !!!

    Коментиран от #26

  • 24 нашия

    4 14 Отговор
    А Ауди RS2 като не е в този списък,представете си какви разбирачи са го съставяли,млади и зелени,чудно ми е кой им е казал за тоя варел форда

    Коментиран от #34

  • 25 ха

    50 0 Отговор
    Тези колички ги имаше едно време на дъвки "Тurbo"
    Колко сме ги събирали, разменяли...
  • 26 PlimP

    10 5 Отговор

    До коментар #23 от "бай":

    23, щото няма смисъл, кво е уникално на карера ГТ само д ани светнеш, всичките изброени по-горе ще й пукнат гьона, както и на много други прехвалени колици, който са 15, та дори и 20г. по-нови, пореше са биле на загуба с всяко 959, но са го правели ей така, за спорта, същата е и схмета с Ф40, щото са бачкали инженери и след тях маркетинг леваците

    Коментиран от #31

  • 27 Чоки

    23 6 Отговор

    До коментар #15 от "бай Иван":

    Бай Иване като ти гледам колко мибуса имаш за казармата май бая п...лчета има в този форум.
  • 28 евтим

    11 4 Отговор
    Радослав е пропуснал ад спомене за Lamborghini
  • 29 опсмопсус

    16 3 Отговор

    До коментар #10 от "Zizi Top":

    10 по-достъпни трябваше да са, няма бмв, мерц, ауди, субару, хонда, нисан.
    Представените коли са редки, особенно Vector i Cerbera!
  • 30 дфбдфбдф

    6 3 Отговор
    Ягуара и F1, моля!
  • 31 бай

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "PlimP":

    Абе да й пукнат гьона си е много преувеличено, да не казвам, че половината даже няма да успеят. И какво си тръгнал да я съпоставяш със горните коли, не стана ясно?! Статията е за 10 бързи и стари автомобила, а не от 10-те изброени коя е най-....пък и поста беше насочен към коментиращите - защо не били сложили еди коя си кола...и това ми дойде на ум...А на Carrera-та GT всичко си е уникално...
  • 32 Стар Мерцедес не умира

    13 7 Отговор

    До коментар #22 от "ghost navigator":

    SEC-a ускорява от място до 100 за 6.8 което пак не е бавно а и двигателя е V8 SOHC и е с 2 клапана на цилиндър пък и все пак този двигател е слаган от края на 60те до началото на 90те...Пък ако този ти е бавен има модел R129 купе SL600 с V12 от споменатата S600 :)
  • 33 Румен Янев

    37 19 Отговор

    До коментар #15 от "бай Иван":

    Я колко минуса са ти напляскали пъпчовците дето карат бързи коли пред компа на NFS и чат-пат като тати им даде 15 годишния дрънгел бмв или мерц.....велики са !!!Недай Боже да се наложи да защитят род и Родина !!!!Ще се изпокрият по мазета или ще избягат в гората защото и хабер си нямат какво е това да използваш оръжие наистина а не като в кънтър страйк!!!!Пацифисти ли са....какви са не знам ама с БАТЕНЦЕ....ЪЪЪЪ...ЕМИИИИ...Сме си аут....
  • 34 гост

    8 15 Отговор

    До коментар #24 от "нашия":

    Варел си ти разбирачо!
  • 35 гостьо

    43 6 Отговор
    Любопитен факт е , че МCLaren до ден днешен е и най-бързия автомобил с атмосферен двигател ... нещо което за 25 години не е променено.
    Обявен "официално" за най-добрия автомобил в историята. :)
  • 36 опел

    34 17 Отговор
    ОПЕЛА си е ОПЕЛ
  • 37 Един

    14 3 Отговор
    Статията е хубава но малко не коректна,има много стари и бързи коли.Мисля обаче ,че все пак трябва да се подредят по някакви класове!
    Опела,може би трябва да е в една класация с "чочонето" и Ланчия Ферари-тема,също и М5!
  • 38 До гостьо

    4 7 Отговор
    McLaren-a вече няма да е най-бързия атмосферен автомобил, очакваме резултатите от Ferrari 812 SuperFast...

    Коментиран от #40, #50

  • 39 Ангел Ангелов,

    8 18 Отговор
    Акъде е. Nisan skailaine.
  • 40 Енчектопляктор

    5 2 Отговор

    До коментар #38 от "До гостьо":

    Малко ме съмнява, но да видим. Все пак Мак развива близо 400 км/ч. А иначе карерата гт е наистина добра, но май не е толкова стара. Поправете ме ако бъркам.
  • 41 Циониста Леви

    11 2 Отговор
    Omega Carlton!!!
  • 42 гост

    8 7 Отговор
    Брее тоя хлопел много бегал бе
  • 43 Heavyhead

    2 4 Отговор
    Не знам кое е варел,ама Форд не видях никъде в презентацията.
  • 44 СТАЛИН

    4 1 Отговор
    Класиката си остава.
    КОБРА ШЕЛБИ.
    Днес във аукциони къщи. Держи
    Цената от порядъка на 2 000 000.долара
    И е признат от колекционерите като най скъпият продаван ретро автомобил.
  • 45 Иван

    3 2 Отговор
    Не съм съгласен за Вектора... доколкото помня
    Бе най -бърз от всички
  • 46 просто фен

    3 3 Отговор
    относно това , че мерцедес правят само лукснозни коли не е така , нима забравихме Мерецес ЦЛК ГТР със 7.3 лит 655кс ускорение под 3.8сек и макс скорост 344 км . Статията е хубава , макар и за малко коли . Това че либсват много автомобили е така ама ....
  • 47 Кума Лиса

    4 3 Отговор
    Имах удоволствието да ползвам този лотус-омега през 1993 г. На естакадата към летището при скорост от 260км/час, разходомера показа 54/100 , а аз се почувствах леко притеснен , когато шофьора ми натисна газта още повече!!!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Радето

    5 5 Отговор
    Тоя опел го имаше брат ми и като вдигна 220 му излезе буталото отстрани на двигателя, щяхме да се изтрепем заради това недоразумение на автомобилостроенето! Биталото се беше откъснало и приличаше на мандарина, а дупката беше отстрани на двигателя, от тогава съм казал, че опел и циганин никога няма да влязат в къщи!
  • 50 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "До гостьо":

    Еми бъркаш се колега. Ferrari 812 Superfast e със 30+ км/ч по-бавен от McLaren-a който е със почти 200 к.с. по малко но тогава се правеха истински коли
  • 51 гост1

    1 1 Отговор
    Класиката Ford GT40, Ford GT90 макар и прототип 407 км/ч, Koenigsegg CCR с двигател на Форд и пр.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Кви

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Кви брато кви коли е имАло?
  • 54 Порно

    1 0 Отговор
    Мислех, че е реклама ориентирана към селските бекове, ама при цените на автомобилите ще трябва да продължат с БМВ с десет волан.